Tagok >> Zsolesz_145 >> Blog
Kihasználva ezt a szép "óra visszaállításos" időt reggel felkeltem és nem bírtam nézni, hogy szegény "kis sárkány" olyan koszos. Kapott egy mosást és egy turtle nano wax-ot. Közben 3 szomszéd és egy járókelő is odajott, hogy milyen szép állapotban van az autó. :)
Az utolsó kettő képen jól látjátok, a kis sárkány kapott egy kis sárkányt. :) :D :)
Költség nincs jelenleg, régebben bevásároltam, új vegyszer most nem kellett.
Körülbelül 2,5 USD környékén még régen rendeltem 2 led-izzót (e-bay, kína). A csomagtérbe került bele a kis 6 ledes, hűtőbordázott darab. A másik led panelt az utastérbe szánom majd.
Most fényképem nincs a csomagteres eredményről, de majd pótlom a közeljövőben. Viszont azt állíthatom, hogy erősebb, hidegebb fény lett a csomagtérben. Igazából még azt is elviselném, ha mindkét oldalon lenne...
Adatok:
6 ledes: 6 high Power SMD (Typ 5630), Super White (6000K), 12V, foglalat: C5W
Led panel: 18 darab 5050 típusú led, méret 44x24 mm, 5000K , 12V, Adapter: T10,BA9S és festoon, hátoldalán ragasztható.
Igaz, már eltelt másfél hónap mióta az eredeti ülések hozzám kerültek, de most sikerült kölcsön kapnom egy kárpít és szőnyeg tisztítót. (Köszi Pézé147!!!)) Utána néztem egy két kárpít tisztító vegyszernek, de ezekre esett a választás. (Utólag azt is mondom, hogy jó választás volt, mert nem hiszem, hogy "Vanish" vagy "Karcher" márka szebb munkát végzett volna.) A gépbe a sárga flakonos "Emsal" márkájú folyadék került. A másik a "Vix" márkájú hab aerosol volt, amit az ülésre kellett fújni, pár percet várni és utána a géppel átmenni rajta. Az eredmény igen meglepő volt, a gépből olyan folyadék került ki, hogy a coca-cola is megirigyelte volna.
Az elején nagyon meg szerettem volna tartani ezeket az üléseket, de most, hogy megcsináltam erősen gondolkodom, hogy egy 145-ös alfa társ nagyobb örömét találná benne. Nekem most nincs sok helyem tárolni és az eredeti ötlet, hogy kanapé és fotel lesz belőle, szintén hely hiány miatt nem fog összejönni. Szóval alszom rá egyet-kettőt és lehet felteszem adok-veszek oldalra.
Hosszabb keresgélés után végre tegnap munka után gyorsan rögtönöztünk egy alfa kerékőr klubbot PZ147 és KZM_Rosso147 barátommal. Gyors leszedtük a csavarokat és felkerültek mindenkinél a kerékőrök.
Márka: Farad (Made in Italy)
Fejkiképzés: forgófejes
Csavar anyaga: 10.9 (Hogy ne kelljen megnézni, mit is jelent, gyors beszúrom ide is. A csavarok, csavaranyák anyagaival az MSZ 229/2 szabvány foglalkozik, mely nem konkrét anyagot, hanem szilárdsági csoportot határoz meg. E szerint a csavar anyaga lehet: 3.6; 4.6; 4.8; 5.6; 5.8; 6.8; 8.8; 10.9; 12.9; 14.9. A szilárdsági csoport jele két részből áll. Az első szám 100-szorosa a minimális szakítószilárdságot adja meg MPa-ban, a második szám pedig a névleges folyáshatár és szakítószilárdság hányadosának 10-szerese.)
A dobozban volt két matrica, kódszámmal, hogy esetleges leszedő fej elvesztés esetén lehessen pótolni, de ezt jó lenne nem igénybe venni, mert annyi lenne szerintem mint a kerékőr. (15,13 EUR + posta)
Majd arra érdemes odafigyelni, hogy gumisnál én úgy képzeltem el, hogy leszedem és majd vissza is rakom, normálisan nyomaték-kulccsal, hogy ne menjen rá mint állat....
Ma meg is jött a csomag GT-től. Az elfogadott regisztrációm után üdvözlött és jelentkezett is. Nagyon jó kis termékeket csinált, levelekre gyorsan válaszolt, segítőkész volt. Ritkán tapasztalok ennyire pozitív dolgokat. Csütörtökön mondta, hogy leadja elkészítésre az egyik terméket és pénteken írt is, hogy szombat reggel megy és feladja a postán. Ajándékot is kaptam. :) Ami tényleg jól is esett, amikor bontottam izgatottan a csomagom. Szóval nagy köszönet GT-nek és egy nagy-nagy ajánlás!!!
Rendeltem egy bögrét, kulcstartót, egy reg-es alfa matricát és egy nagyobb mintát a kocsi oldalára. Remélem ezen a hétvégén fel is kerül. Az biztos, hogy 2 emberes lesz a felrakás. Majd ha kész lesz, akkor csatolok róla egy képet.
Ma megkaptam az eredeti üléseket, ami még járt az autóhoz. Persze, aki eddig látta a képeket vagy sejti mi lenne ezzel a célom, egyből kételkedhetne, hogy ez meg minek?
Aminek részletesebben utána kell néznem: bőrápolás, kárpit tisztítás ezek utólagos festése, sablon készítés, tartó lábazat. És a végén lesz belőle valami, az biztos, hogy szép lesz, ha nem is lesz teljesen kész, úgy ahogy most elképzelem...
Késöbb majd jelentkezem... (bár sok időt adtam magamnak erre a projektre)
Igyekszem majd nem csak előtte és utána képeket felrakni. :)
Ma nagyon izgalmas napunk volt… :) Egyik barátunknak mentünk nézni egy képek alapján szép állapotban levő alfa 147-est. Melóval végeztünk hamarabb aztán irány Szekszárd. hárman voltunk és mindenki izgalomban volt. Természetesen 147-essel mentünk nézni 147-est. :) Bővül a csapat eddig nagyon úgy néz ki. Na de majd köszönthetjük nemsokára Zoli-t is. Biztos meg is írja a történteket. Az estét egy utolsó Subscribe koncert zárta. Hát kell ennél több? Felkelés, munka, kaja, alfázási, foglalási, koncert, sör, barátok…
Aztán nemsokára ha megyünk majd valahova kirándulni nyaralni, rögtön egy 3 fős alfa találkozót is tarthatunk. :) Ki tudja, addig még bővülhetünk… De nehéz lesz a szállás keresés, mert múltkor a legutóbbi alfa találkozón 4-en voltunk egy autóval, most eddig minimum úgy állunk, hogy egy 4 fős apartman-t kell találni, minimum 3 parkoló hellyel. :)
Szerencsére hosszúhétvége volt, az egyik nap kész lettek a plusz felnik, másik nap be tudtam már vásárolni és még van két napom a hétvégéből. Az autó azért látszott, hogy rendben van tartva, de azért idővel mindenhol megjelenik egy kis kosz. A belső térrel kezdtem a takarítást. Enyhe mosószeres meleg vízzel és mikroszálas kendővel elkezdtem átmosni minden felületet, amit lehetett. Természetesen a bőr üléseket is. Tényleg jó ez a mikroszálas kendő, meg is lepődtem, hogy elég hamar elsötétedett a víz, szóval cserélni kellett egyszer-kétszer. Ennek végeztével egy Turtle wax szilikonnal lefújtam és egy száraz mikroszálas kendővel jól áttöröltem. Ezek után jött a bárápolás. A beltér végeztével teljesen más volt beülni, már csak kiszállásnál volt gond, hogy bizony még a műanyag részeket át kell fújnom szilikonnal. Kb. 3 óra volt az egész folyamat, de azt mondom megérte. Lehet pár ezerért ezt megcsinálják, de ennyire alaposan biztosan nem fogja, mert van rá mondjuk 2 embernek 20-30 perce és azalatt ennyi mindent nem lehet megcsinálni alaposan.
Másnap következett a külső mosás. Két vödör, az egyikbe mosószeres meleg víz, a másikba sima víz. Szivaccsal a jól megszívott mosószeres vízzel lekezdtem lemosni és a szivacs kimosását mindig a másik sima vízben csináltam. Kimosás után jól ki kell nyomni és utána megint a mosószeres következik. Ezek után egy felni tisztítót kapott, amit ráfújsz és hagyod állni 2-4 percet, utána meg neki lehet esni szivaccsal. Hogy ne legyen foltos szintén ezzel a mikroszálas kendővel jó szárazra töröltem. A következő lépés a polír volt. Erre a T-Cut márkájú sötét zöld színű paszta lett kiválasztva még a boltban. Nedves mikroszálassal viszonylag kis felületet le kell kenni, hagyni megszáradni és utána tiszta mikroszálassal jól beledolgozni és fényesíteni. Nem kevés meló, mert itt nem egybe fújják le géppel és törlik át kézzel vagy géppel, hanem szép lassacskán haladsz. Ezek után csak a gumi ápolás volt, mert még csak ott nem csillogott. Vettem egy waxot is, ai Turtle wax extreme nano nevet kapta. Ez szórófejes, ezzel már csak a motorháztetőt és a tetejét ápoltam le. Levezetésként még azért maradt egy üvegtisztítás és végre kész. Hogy miért is érzek így, mert kb. ez a pár művelet 5 órát vett igénybe. De most is csak azt tudom mondani, hogy megérte, már csak a csillogásával is kitűnt a tömegből. Biztos lesz majd, hogy ilyen saját magam által csinálható kézi mosóba elviszem. (Tegnap voltam is PZ147-tel.) De az tuti, hogy gépi mosót nálam sose fog látni és szerintem eddig sem nagyon volt ilyen helyen.
Költséget nem tudok írni, mert előtte lévő nap vásároltam be egy nagyobb pakkot. Hogy miből mennyi fogyott azt nem tudom. A szilikon kivételével, amúgy nem sok fogyott a termékekből. Igazából itt az időt kell rászánni. Tettem fel képet előtte és utána állapotról.
Végre kinyitottak a boltok. Tudom túlzásba estem. Először elmentem egy nagy bevásárló központba és mivel eddig nem nagyon nézegettem, egy olyan kép tárult elém, mint egy gyermek amikor belép a játékosztályra. Hűűű, ez akciós, ez meg de jó, azta és ilyen is van? Még jó, hogy csak sima műanyag kosarat vittem magammal, mert nem fért volna bele a kaja. :) Viszont volt egy két termék, amit nem találtam, ezért kénytelen voltam elmenni egy rendes autós bevásárlós helyre. Na ez még durvább volt, azt gondoltam, hogy bemegyek mondom az eladónak, hogy mi kell, erre ilyen nagy hosszú sorok voltak mindenféle termékkel. Ez nekem új volt… Hát itt is hagytam egy kis pénzt, de azért ezek sokáig elég lesznek, nem egy alkalom egyik sem. Egyszer megvettem és úgy voltam vele, hogy egyszerűen a kis sárkány ezt megérdemli én meg örömmel csinálom. Meg hát kellett egy telefontöltő is.
Az első nap, mikor már enyém volt az autó, de még nem volt biztosításom estig, nem bírtam magammal. Tegnap elhozta a volt tulaj a második felni készletet is. A gumi majd csere lesz, mert szép állapotban van, de sajnos nagyon régi. Sokáig állhatott valami garázsban vagy pincében és hát mint lenni szokott, ilyenkor koszos lesz. Ott áll a szobában és hát olyan szép lehetne gondoltam. Na irány a zuhanyfülke, adjunk neki… Persze autóápolási termékem nem volt semmi, boltok meg zárva, de valahogy azért megoldottam. A végeredmény olyan szép lett, hogy már azon gondolkodtam, hogy felrakom a falra vagy 4 felni elvileg mindig lesz, csináljunk üvegasztalt. :) Persze azért nem kezdtem telefurkálni a falat vagy kivágni az üveget… :)