A 233 ezer kilométer sajnos már meglátszott a váltogombon is, így elhatároztam magam a felújításra. Lehetne új kupakot venni 5 ezer Ft körüli összegért és alsó részt 18 körül, de alapvetően nem volt szimpatikus számomra a színe és a minősége a gyári gombnak.
Az egész műveletben a váltógomb leszedése volt a legnehezebb. Ezt sikerült megoldani úgy, hogy az összes pöcök túlélte az operációt. A három pöcök mellett, 3 pötty ragasztó is fogta a felső fedelet. Ezt 3 lapos csavarhúzóval sikerült sérülésmentesen leműteni, kb 15 perc alatt.
Ezután kapott egy alapos csiszolást, három szinten, a végén pedig egy vizes 1500-ast.
A szín RAL9006 lett plusz fényes lakk, 3-3 rétegben. A végén pedig a kis fűszer, a számok és a kiosztást jelölő csíkok piros színre lettek festve, így passzol a varrásokhoz és az autóhoz is.
Kíváncsi leszek, hogy mennyire lesz tartós a festés. Az idő majd eldönti.
Az ismert típushiba megelőzéseként az EGR hűtő fedél (+vákuumtartály) és tömítések cseréje (71772987).
http://www.alfaworkshop.co.uk/Giulietta_1.6_2.0_EGR_valve_coolant_housing_replacement.shtml
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giulietta/421625-can-any-one-tell-me-what-this-is-2.html#post6789562
http://www.insigniaclub.hu/smf/index.php?topic=82.0
80900 km
(Nem szivárgott, a tömítések rendben voltak.)