Blog >> festés

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2020-06-06

...annál lényegesen jobb, mint volt. Nem véletlen, hogy március óta nem született egyetlen egy poszt sem, hisz a nálam töltött három év alatt amolyan "tojotává" forrta ki magát a 156-os. Még mielőtt vendettába kezdenek a valódi hithű Toyotások leszögezem, hogy nem véletlen az idézőjel. Csak amolyan "azéntojotám" lett a szarolasz. Jön, megy, dudál, világít, teszi a dolgát ahogy kell, de azért akadt egy pár apróság amitől egy igazi Corolla tulajdonos eret vágott volna, én viszont örömmel nyugtáztam: "ja csak ennyi"? Feltűnt például, hogy egyre kelletlenebbül dolgozik a hátsó ablaktörlőmotor, míg végül egy esős áprilisi estén úgy nem gondolta, hogy csigatempóval elvánszorog a 12 órás pozícióig, majd megáll teljesen függőlegesen. Onnan pedig se jobbra, se balra nem volt többet hajlandó kitérni.
Mivel egész jól megvagyok nélküle, így az EGR eltávolításhoz hasonlatosan ismét az autóiparban oly divatos irányzat, a súlycsökkentés áldozata lett az ehhez kapcsolódó alkatrészkupac. Kibontottam az egész miskulanciát a csomagtérajtóból, majd egy 35mm-es gumidugóval beragasztottam a helyén tátongó lyukat. Nem utolsó sorban sokkal jobban is tetszik így...
Aztán a pandémia közepén (igaz már egész régóta gyanús volt) feltűnt, hogy a McDrive-ban állva (a nagy #maradjotthon ideje alatt szinte semmi más opció nem állt rendelkezésre a szép kártya felhasználására, így be kell vallanom, hogy bizony áldoztunk néha ily módon - szigorúan este 21 óra után - az "egészséges életmód" oltárán) felmegy a vízhőfok egészen a 100-as jelig, anélkül, hogy a hűtőventillátor bekapcsolna. Másnap kiszereltem az ellenállást, s a fenti képen is látható nem túl bizalomgerjesztő látvány fogadott. Rendeltem egy újat, kicseréltem, s visszatért az 1-es fokozat - azóta klímázás közben sem ordít állandó jelleggel ki-be kapcsolgatva a 2-es fokozat.
Mivel ezeket leszámítva tényleg semmi nem jött elő a Toy...akarom mondani az Alfán, így rászántam magam egy az E39-en annó elvégzett low budget állagmegóvásra, immár tanulva az akkor elkövetett hibákból is. Leginkább a küszöbökön, és a motorháztetőn levő festékfolytonossági hiányoktól akartam megszabadulni, de elkapott a gépszíj, és festegettem még imitt-amott, amitől a végeredmény meg olyan lett, amilyen...
Első körben kaptak a rozsdás részek Brunox rozsdaátalakítót, majd cinkes rozsdagátló alapozót és jó vastagon alvázvédőt. Egy hét száradást követően erre fújtam a színt, és a lakkot. Sajnos a rücsi azon egyenetlenségeit, amiket a fekete szín jótékonyan elrejtett, azt a csillogó ezüst most kiemeli, de kellő távolságból és hunyorítva azért elfogadható. Ami viszont sokkal fontosabb, hogy van rajta anyag rendesen, s már nem a pőre lemez kapja a külső behatásokat.
A motorháztetőn kicsit fillerezni és csiszolgatni is kellett, hogy a körülményekhez képest sima legyen a fényezendő felület, ami a legvégén össze is lett polírozva, így a színeltérést leszámítva egész egységes lett a végeredmény. Szép ugyan nem lett, hisz ahhoz telibe kellett volna fényezni az egész motorháztetőt, de annál jobb, mint volt, s remélhetőleg rozsdásodni sem fog.
Mivel facelift-es modell (még ha csak másfeles is), színrefújtam az eddig fekete ködlámpakereteket, majd hogy jól megzavarjam a díszléctrollokat (az igazság persze az, hogy így sokkal jobban elrejti a felületi hibákat), az eddig színrefújt díszléceket feketére festettem, mint ahogy az a ráncfelvarrás előtti példányok esetében volt. Tartottam tőle, hogy vállalhatatlan lesz, ha az olasz designerek által megálmodott konzisztenciát megbontom, de a végeredmény meglepően jó lett.
Valahol itt kapott el a gépszíj, s ha már lúd, legyen kövér alapon lefújtam a tető első, mára teljesen lepattogzott, lakkhiányos részét is. A végeredmény annál lényegesen jobb, mint volt, de erre is igaz, ami a motorháztetőre - így részben javítva azért látszik az eltérés...
Végül előkerestem a még annak idején a Suzukira vett (hú te jó ég milyen régen volt az) kipufogóvéget. Anno túl nagy lett, de a Toyot...akarom mondani az Alfára pont passzol a 60-as vég. Kicsit kellett ugyan vágni a gyári végből, hogy kellően beüljön a lökhárító alá, de megérte, mert a végeredmény kimondottan tetszetős lett.
Ha így folytatja, akkor csak a jövő áprilisban esedékes műszaki előtt kellene a két hátsó lengéscsillapítót kicserélni - mielőtt még leszakad róluk a rugótányér - mert elég rozsdásak a kényes részen. Ettől függetlenül tudom, hogy előbb-utóbb kigyógyul a skizofréniából, s újra Alfaként fog viselkedni, kiharcolva a neki járó figyelmet...

>> Autóápolásjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-08-04

Az ajtó behúzók gyárilag valami gumiszerű bevonattal voltak ellátva ami 15 év után már egy máló ragacsos masszává alakult át.
Denaturált szesszel könnyedén eltávolítható. Mivel én sikeresen összekaristoltam, ezért kapott egy pár réteg festéket.

>> Autóápolásjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-07-28

Elég rozsdás volt már a fékárcsa középső része ami sokat rontott az összképen.
Az első tárcsák lassan cserések lesznek...

>> Tuning és extrajohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-05-12

Fekete pajzs. Morcosabb kinézet :D

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-05-20

Az egyes képen a megmart elkopott öreg nem tudom miért olyan színű nyereg látható, míg a másodikon az jobb állapotú eredeti állapotú.

Átfényeztem RAL3000-re, aminek az eredménye a 3-4. képeken látszik.

Album...

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-07-26

Nem tetszett a korábban RAL3000-es színre fújt féknyereg, mert túl narancssárgás volt, így hát átfestettem RAL3003-ra, ami meg bordóbb mint a gyári, de jobban tetszik.

Album...

>> Tuning és extraSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2018-07-13

KM: 153000
Ezeket használtam:

Csiszolóvászon, P60, P100, majd 220-as sima festékbolti csiszolószivacs, aztán ezek:
INDASA™ Csiszolószivacs (P800)
3M™ 03810 Csiszolószivacs 115x140mm (V.Fine)
Ezeket itt vettem: http://www.carcolor.hu/shop/hu/48-csiszoloszivacsok

Szóval ezeket vetettem be, nagyjából 3 óra volt / oldal a csiszolgatás. Sajnos a csapszeget is úgy verték ki a féknyeregből, hogy közben odab*sztak annak is. Meg voltak egyéb kavicsnyomok, ezeket kicsiszoltam a féknyeregből, hogy ne legyen rajta lyuk. Elvoltam vele. Mivel nem szereltem le, ezért a belső oldalához nem fértem annyira oda, hogy ott is tökéletesen lecsiszoljam, de ez már így is nagyon szép lett, ez úgyis csak esztétikai dolog, belső oldal nem látszik. Hamarosan a hátsónak is nekieesek, legyen egyforma az árnyalat :) Az nincs lekopva, és kisebb is.

K2 féknyereg festék: Pl itt: https://www.karasna.hu/spd/L346CE/K2-BRAKE-CALIPER-paint-400ml-piros-feknyereg-feste

Azért ez, mert kimondottan írták hogy fényes, és tényleg az :) Jó árnyalat és fényes :)

Alapozónak: null' target='_blank'http://www.motipspray.hu/webshop/festekek/very-well-szurke-benzin-es-olajallo-akril-alapozo-400ml//a' target='_blank'>http://www.motipspray.hu/webshop/festekek/very-well-szurke-benzin-es-olajallo-akril-alapozo-400ml/

Ezt 3 rétegben, rétegek között 15 pewrc szünet, vigyázva nehogy megfolyjon. Utána 2 óra száradás, majd a festék, 1 réteg, 15 perc szünet, még egy réteg, aztán a tárcsáról lemostam nitróval ahol ráment, aztán hagytam 24 óra száradást, és utána matrica.

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-07-07

Közel két hónapja írtam utoljára bejegyzést - egész véletlenül szintén az Alfáról - viszont már annyi piszlicsáré apróság történt az autóval, amikért önmagukban külön posztot nem volt érdemes írni, hogy nem várok a közelgő olajcseréig, mert úgy már félő, hogy "Csikósi" méreteket öltene a hossza. A múltkori írásomból a kuplungozás grandiózus élménye miatt kifelejtettem, hogy áprilisban megejtettem a már szokásosnak mondható tavaszi légszűrő, valamint pollenszűrő cserét, összekötve egy klímatisztítással.
Szintén ekkor tettem két 17cm-es Blaupunkt hangszórót az első ajtóban levő gyáriak helyére, az utóbbiakat pedig elköltöztettem hátra. Már mindkét hátsónak szakadt volt a membrán része a peremén, így elmondható, hogy rájuk fért a nyugdíjazás. Nem mondom, hogy ezután autóhifi versenyre fogok vele járni, de a Blaupunktoknak köszönhetően kicsit teltebbek lettek a mély hangok, a selejtek kiiktatásával pedig megszűnt a recsegés. Már csak az első ajtókban levő kábelátvezetőkre kéne ránézni, mert azok miatt rossz úton néha elhallgat egyik egyik oldal.
Aztán időhiány, és egy hirtelen jött munkahelyváltás miatt sztornóztam az előző poszt végén idén nyárra betervezett karosszériát érintő munkálatokat, így szintén átmeneti jelleggel a múltkor már bevált módon ismét folytonossá tettem néhány lyukat az alján (így alulról már nem tud beázni, és talán tovább nem is romlik). A tartóelemek szerencsére hibátlanok, de a hátsó fenéklemezek - feltehetően még az előző tulajnál történt, és nem kezelt rendszeres beázások miatt küzdenek némi folytonossági hiánnyal. A tél előtt kapni fog még egy réteg alvázvédőt, aztán tavasszal a műszaki vizsga után majd úgyis kiderül hogyan tovább.
Egy már vásárlás óta fennálló apró, ám annál idegesítőbb apróságnak is sikerült pontot tenni a végére, miszerint ha mostam az első szélvédőt, úgy mindig csurgatott egy kis vizet a hátsóra is. Ez azért volt bosszantó, mert emiatt mindig moshattam - sok esetben tök feleslegesen - azt is. Mivel egy motor nyomja előre hátra egyaránt a vizet, világos volt, hogy az irányváltó szelepe nem tud zárni teljes mértékben. Rendeltem hát egy új komplett szivattyút, amit egy alapos tartálymosással összekötve be is építettem. Azóta csak ott, és az a szélvédő lesz vizes, amelyiket éppen mosni akarom.
Került új feszítőgörgő a hosszbordásszíjhoz - ez utóbbi is egy elmaradt tétel, még anno a vezérléscsere alkalmával sikerült úgy elbújnia az alkatrészes dobozban, hogy nem került beépítésre. Június elején aztán volt egy kis szabadidő, és pótoltuk a hiányosságot, így már ez sem lóg ki a sorból. Ugyanekkor - ha már úgyis csápon volt az autó - kiszúrtam, hogy igencsak repedezett az összes kipufogófüggesztő gumi. Filléres tétel, kapott újat ezekből is. Annyit tuti nem bírnak ki, mint a gyáriak, de egy pár évig talán jó lesz.
Tavaly felpolíroztam géppel a fényszórókat, de sajnos utókezelés híján elkezdtek visszamattulni. Gondolkoztam új utángyártott lámpatesteken, de szervizes pályafutásom alatt eddig csak elvétve sikerült olyat találni, aminek van valami értelmezhető vetítési képe is, így hamar elvetettem az ötletet. Vettem TurtleWax-os felújító szettet, és azokkal alaposan megdolgoztam a gyári Carello-kat. Az eredmény nagyon jó lett, de itt inkább az a kérdés, hogy vajon mennyire lesz tartós.
Egy hirtelen ötlettől vezérelve még utolsó projektként a régi munkahelyemen lefestettem a rozsdás ütött-kopott ablaktörlő karokat matt feketére. Nem volt egyszerű lehúzni őket, pedig tavaly az esőcsatorna tisztításakor meg voltak bolygatva ezek is. Most kaptak rézpasztát, hogy ne rohadjanak ismét ennyire össze.
Ahogy hazaértem az utolsó munkanapomon, arra lettem figyelmes, hogy nem világít az üzemanyagszintjelző, és az óra alsó fele. Bár nem volt nehéz, de jól szét kellett bontani a műszerfalat az izzócseréhez. Természetesen kicseréltem mind a hatot, s az is csak ekkor tűnt fel, hogy a szegénységjelzőé már valamikor régebben kiégett, a hamutartóé pedig valószínűleg mióta nálam van soha nem is volt jó. Most ismét fényárban úszik a középkonzol.
Végül a napokban nekiláttam, hogy a denaturált szeszes módszerrel eltüntessem a kopott, ronda és mára már gusztustalanul ragadós "soft-touch" bevonatot az ajtóbehúzókról. A kiszerelés könnyen ment, s egyik este az oldalborda legnagyobb örömére a konyhaasztalon elkezdtem lemosni róluk ezt a maszatot. Ekkor szembesültem vele, hogy az Alfa esetében nem szép fényes fekete műanyag lakik a bevonat alatt, mint sok VW csoportos autó esetében, hanem egy porózus tapintású szürkésfehér rondaság. Ezek festés nélkül nem kerülhettek vissza (azt pedig mégsem vállalhattam be otthon), így jobb híján, hogy legyen valami kis sikerélményem, kivakartam az évtizedes mocsokból az ablakemelő kapcsolókat. Ma jutottam el addig, hogy lefújjam őket matt fekete festékkel, s újra elfogadható külsőt kapjanak. Szerencsére az időjárás is kegyeibe fogadott, pikk-pakk megszáradt mind a négy. Visszaszereltem a kapcsolókat, és mehetett vissza minden a helyére. Azon felül, hogy sokat dobott a beltér megjelenésén, végre nem azokhoz a ragacsos vackokhoz nyúl az ember, s ez az érzés megfizethetetlen...

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-05-11

1-2. kép: felújítás előtt.
3-4. kép: felújítás után.
Az autóval vett 17"-os 20 küllős felnik sajnos már elég rossz állapotban voltak. Téli felnikként voltak használva. Nem is volt kérdéses, hogy előbb-utóbb fel kell újítani őket, mert abban az állapotban eléggé rontották az autó összképét.
Beszéltem fényezővel, de azt mondta, hogy felejtsem el, hogy ezt bárki is elvállalná. Csak a szinterezés, a porfestés jöhet szóba. Előzetesen olyan információkat kaptam hogy szinterezés esetén nem választhatok túl sok szín közül, talán 4-5, ezt fogadjam el. Volt egy elképzelésem, hogy egy, a gyári sima alumíniumszínnél egy kicsit sötétebb szürkés-kékes árnyalatot szeretnék, de a legfőbb célom az volt, hogy igényesen nézzenek ki végre a felnik, nem ragaszkodtam egy konkrét színhez.
Meg is lepődtem, mikor elvittem őket a szakemberhez, mert amikor a színekhez értünk, egy akkora mintacsomagot tett elém, hogy festékboltban sem mindig lát ekkorát az ember. Zavarba is jöttem hirtelen a nagy választéktól. Természetesen megpróbáltam megkeresni azt a színt, amit elképzeltem magamnak, de aki már próbált színkártya alapján színt választani, az tudja, hogy ez nem is olyan egyszerű. Amikor már nagyon jojózott a szemem, akkor ráböktem egyre, jó lesz az.
Nem beszéltünk meg időpontot a szakival, de mivel téli felnikről volt szó, nekem nem volt sürgős. Bő egy hónap múlva hívott, hogy kész van, mehetek érte. Első benyomásom az volt, hogy sötétebb lett, mint eredetileg elképzeltem, de egyébként nagyon elégedett voltam. Biztos vagyok benne, hogy jól fog ez mutatni majd a kocsin október-novembertől :)

>> AutóápolásSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-05-12

125810 km
A motorháztetőn volt néhány csúnya kavicsnyom, némelyikben már pici rozsda is látszódott. Ez lett felújítva szépen, ill. volt itt-ott 1-2 apró karcolás, ezeket is eltüntették az ügyes mesterek. Igen tetszetős lett a végeredmény.

Külön kérés nélkül a motorháztetőn lévő "púpot" is eltüntették, ami úgy keletkezett, hogy valaki ügyesen lecsukta a motorháztetőt úgy, hogy az akku nem volt a helyén, vagy a negatív saru nem volt becsukva. Így a motorháztetőn keletkezett egy púp. Már nincs ott :)