Annyi történt végre 2 hete, hogy lekerült a vez.szíj feszítő görgő, és leszedtem a bemaródott vezérmű kereket. Sokkal könnyebben lejött mint számítottam, azért készültem rá ilyen sokáig. De nem kellett sem Co, sem semmi más.. :)
Mellesleg készíttettem egy házilagos vezérlés beállító sablont is, ezzel könnyebb lesz pontosan összerakni. A tippért köszönet Mester úrnak!
Előbányásztam a tartalék motorról a termosztátot. Ezt azért tettem, mert ahogyan az autó történetének korábbi bejegyzéseiből látható, a vízháztartással voltak problémáim.
Először is mindig fogyott valamennyi, nem sok, csak annyi hogy frászt kapjak. Ennek okára azt hiszem rájöttem, mert ahogy most szét van borítva, látható hogy a hűtőn lévő légtelenítő csavarnál folyt a fagyálló, tiszta piros minden..
Másodszor, mikor elkezdtem szétbontani ezt a tartalék motort, amin a 164 gyári termosztátja volt, megrökönyödve vettem észre hogy a ház tetején van egy légtelenítő csavar. Nekem viszont a 155 V6 termosztátja van felszerelve a motorra, és a tünetek mindig olyanok voltak mintha levegős lenne a rendszer.
Egy baj van, a termosztátház aljának maradnia kell a 155-ének, és arra kellene rátenni a 164 "kupakját". Ezzel két baj van. Alapvetően a furatok távolsága nem egyezik. Van egy állás, amikor majdnem jó, de akkor sem tud átmenni minden csavar. Ezt úgy lehetne kiküszöbölni, ha tágítanék pár mm-t a furaton, mert csak ennyi kell neki..
A másik baj nem olyan vészes, csak annyi hogy ebben az állapotában a kivezető csonk nem a hűtő felé néz, hanem a jobb nyúlvány felé.. :) De ez egy könyökkel orvosolható. Majd rakok fel képeket, úgy érthetőbb lesz talán.
Mindegy egyenlőre össze kellene rakni a vezérlést, ami már igazán nem nagy munka, de valószínüleg a már megszokott iramban fog csak megtörténni. :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040372t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040373t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040374t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040375t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040376t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040377t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040378t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000040/0000040379t.jpg)
Ma nekiláttam és szétszedtem a tartalék motort. Az összes segéd berendezést ami még rajta volt, azaz generátort, szervoszivattyút, klímakompresszort, stb.
Kiszedtem az injektorokat, gyertyákat, benzinhidat, szívósort, stb. Kiszedtem a vez.tengelyeket, tömítéseket, vezérműkerekeket. Majd leszedtem a hengerfejeket.
Igazából semmi extra nem látható az egyik szíjfeszítő görgőjéből már a csapágygolyók is kiugrottak annyira szar volt, viszont a többi görgő meg nem. A másik érdekes dolog hogy az egyik tengely 2 bütykén vastagnak tűnő rozsda van. Képek alább..
Holnap megbontom az alját is.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037919t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037920t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037921t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037922t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037923t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037924t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037925t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037926t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037927t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037928t.jpg)
Ma megvettem egy komplett 24V motort, nagyon jó áron volt.
Minden segédberendezés rajta, tehát leömlők, önindító, generátor, klíma kompresszor, szervoszivattyú, miegymás.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036414t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036415t.jpg)
3
513