Blog >> 2.0

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2018-10-11

Kb egy hónapja jött elő az izzítógyertya hiba, így most mind a négy cserélve lett.
Az olajcsere periódus be lett állítva 15ezer km-re, a gyári 30ezer helyett.
Mindenből a gyárit kapta.

Km: 242.700

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-20

Arra gondoltam, hogy néhány posztban összegzem az első tapasztalatokat. Kezdem is a motorral, mégiscsak ez az autó lelke. :)

Annyi jót írtak már róla, hogy nem is tudom, hogy mit mondjak még. :) Specifikáció szerint 200 ló, ami egy nem túl nehéz kasztniban kellemes, jól autózható viselkedést ígér. Sokszor vezettem már erősebb és gyengébb autót is, így gondolatban kb. el tudtam helyezni. Ehhez képest érzetre inkább többet kaptam, amiben nyilván szerepe van a gyors váltónak és a könnyed mozgásnak is, de a motorról is úgy hírlik, hogy a névleges teljesítményét szerényen inkább alullőtték a valóshoz képest.

A turbóval alapvetően inkább nyomatékosra mint pörgősre van hangolva, a leszabályzás sincs magasan (elvileg eleinte 5500, ami később valamivel feljebb tolódik, de nem tudok róla, hogy ez hivatalosan meg lenne erősítve), habár ezt a régiót még nem volt alkalmam kipróbálni, mert még bejáratós, én meg fegyelmezett vagyok, még ha nehezemre is esik. :) Mindenesetre a 2000-3500-as tartományban is szépen gyorsul, a modern turbómotorokkal kapcsolatban el kell ismerni, hogy az alacsonyan érkező nyomatékhegyek a hétköznapokban nagyon kényelmes használatot eredményeznek.

A hangja a hengerszámhoz mérten nagyon szép, sportos, de mellé elég halk és kulturált. Fogyasztásra inkább majd visszatérnék hosszabb használat után. A MultiAir rendszer a Giuliettában sajnos elég kényesnek bizonyult. Nem tudom, hogy az azóta eltelt 7-8 évben milyen fejlesztések történtek, majd elválik, hogy ez a motor hogyan szerepel, arra mindenesetre ügyelni fogok, hogy csak jó minőségű olajat kapjon megfelelő gyakorisággal, állítólag korábban ebből fakadt a legtöbb probléma (nem a tulajok hibája, a csereciklus volt túl hosszú).

Start-stop. Változó a megvalósítások színvonala, de alapvetően eddig egyiket sem szerettem nagyon, és sajnos az Alfa sem kivétel. Ami kifejezetten zavaró, hogy ha megállásnál leállítja a motort, kirakom a váltót N-be, majd felengedem a féket, akkor újraindít. Nem foglalkozik vele, hogy N-ben vagyok. Indulás után fél perccel is simán leállít, amikor még teljesen hideg a motor (habár alapjáraton nem sokat melegszik, tehát ez még lehet megalapozott is). Szerencsére deaktiválható, viszont ezt minden indításnál meg kell tenni, ami nem túl kényelmes. Olvastam egy olyan megoldást, hogy a motorháztető érzékelőjének csatlakozóját szét kell húzni, így nyitottnak hiszi, és akkor deaktiválódik a funkció, de én nem szeretem az ilyen mókolásokat, mert nem tudom, hogy másra nincs-e hatással az a szenzor. A start-stop kérdése egyelőre megoldásra vár, de lehet, hogy csak rászokok majd a kikapcsolgatására.

Apró érdekesség: az olajszint menüből ellenőrizhető, nívópálca nincs. Van ilyen máshol is, úgy tűnik, az Alfa is elindult ebbe az irányba.

>> SzervizLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2018-08-06

Ma végre sikerült megejteni az olajcserét is, erre az évre ez is letudva. :)

Ha már olajcsere, akkor a váltóban is esedékes volt a frissités, plusz még kapott egy üzemanyag szűrőt is újat a járgány. A nivó pálcám gumi gyűrűjét is elérte a vég, cseréltük gyárira, élt 22 évet... :)

Költségeim:

-Motul 8100 X-power 10w60 5L 15000 Ft
-Fuchs Titan 75w80 váltó olaj 2 L 6000 Ft
-Olajszűrő Gyári ricambi 2500 Ft
-Üzemanyag szűrő UFI 3000 Ft
-Nivó pálca gumi gyűrű FCA 1000 Ft
-Munkadij 8000 Ft

Összesen: 35500 Ft
Km állás: 162850, következő csere 173000-nél :)

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2018-05-09

Úgy kezdődött, hogy tavaly nyár óta küzdöttem a check engine lámpával. Szerelő 1, gépre dugta, lambdaszonda csere. Egy ideig jó volt, majd újra előjött a jelzés. Közben észrevettem, hogy fogy a hűtővíz, látni nem láttam, hogy hol ereszti el. Check engine újra jelentkezik, megint lambda hibát ír. Biztos hogy nem cseréltetek megint szondát, más lesz a gond. Szerelő 2 átnézte, gépre dugta, de nem találta meg a hibát.
Szerelő 3, bejelentkeztünk, hogy nézze át, gépre dugta, lambdát ír, check engine hibajelzés törölve, de! Észrevették, hogy a vízpumpa ereszti a hűtővizet. No, akkor előrébb hozzuk a vezérléscserét párezer km-rel.
Nem sokkal a szerelés kezdete után hívnak, hogy el van törve a beszívó levegőcső. A 156-nál is jártam így. Ez lehetett a c.e. hibajelzés oka, valamint az apróbb fordulat ingadozások. Később újabb hívás, hogy a generátor szabadonfutó igaziból nem is fut szabadon, mert be van állva. Az is csere.
A vezérlésnél minden szíj, vezető, feszítő görgő szintén.
-vezérműszíj szett
-vízpumpa
-fagyálló
-beszívó levegőcső
-generátor szabadonfutó
-hosszbordás szíj
-hosszbordás szíj feszítő
-hosszbordás szíj vezető

km.:233.935

>> EseményNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2018-02-07

Sikeres műszaki vizsga. Minden rendben.

Km.: 229300

>> EgyébNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2018-01-11

Felkerültek a Bosch Aerotwin lapátok, a Valeo 3 hónapig bírta, és borzalmas hangja volt. Ugrált a szélvédőn, csíkozott.
A hátsó ablaktörlőre csak gumit vettem, az sem az igazi már, és az is hangos. Amint lesz időm, azt is kicserélem.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-04-12

Szóval úgy másfél hete, egy jó erős kigyorsításban épp egy Subaru-t aláztam volna le, amikor hirtelen elszáll az erő, a body comp-on megjelenik a check engine, én meg egyre kisebb pontként eltűnök a Subaru-s visszapillantójában. A kocsi vészmódba állt és ott is maradt. Hazaérve kiolvastam a hibakódot: P242A - Turbo bemenő hőmérő szenzor, mint pár hónappal ezelőtt. Több helyen is olvastam és egy itteni cartárs is megerősítette, hogy a szenzorok csatlakozója el szokott oxidálódni, meg kell kicsit kapargatni és utána helyrejön. Így utólag visszagondolva lehet, hogy első alkalommal tényleg csak ennyi volt a baj, mert hol magához tért, hol elmúlt a hiba, tehát anno pont úgy viselkedett, mint ha kontaktos lenne. Most azonban éreztem, hogy másról van szó. Egy durva lepadlózásnál térdelt le és magához sem akart térni. Azért megtisztogattuk a csatit is, de semmi változás nem történt. Pár hónappal ezelőtt egy bontott alkatrész ment bele, mivel nem voltunk biztosak a szerelővel abban, hogy pontosan melyik is rosszalkodik, újakat berendelni pedig elég sokba került volna. Ez pedig eddig bírta...
Ez után az ePer-ből kinéztem az alkatrész cikkszámát, majd - mivel a neten nem találtam belőle értelmes áron, bementem a helyi autósboltba és berendelték nekem. Találtam a neten egy teljesen jó útmutatót a cseréhez, de igazából nem bonyolult a dolog. Le kell venni a motorról a hővédő pajzsot, onnan pedig már hozzáférhető a szenzor. Mivel bő 2 hónapja volt még csak bent, ezért nem volt ideje belegyógyulni és elég könnyen ki lehetett csavarni, bár azért nem egyszerűen hozzáférhető, mivel a turbóról lejövő cső épp felette van. Csere után a MES-ből azonnal törölni tudtam a hibakódot és az autó újra felszaggatta az aszfaltot, ha odaléptem neki.

Képek: az elsőn már le van véve a motorburkolat és a hővédő lemez. Ez utóbbin átfut a lambda szonda, ezért, ahogy látható, csak oldalra kitettük a szonda vezetékén vezetve. A második képen látható maga a szenzor a helyén, a turbó kimenő csöve alatt. Ez csak a 2.0 JTDm motorokon van. A harmadik képen felülről, az előbbi cső és a motor között befényképezve látszik a kulcs, ami már rá van téve a szenzorra. A negyedik képen az új, míg az ötödiken az épp kiszerelt régi alkatrész látható. A hatodikon pedig már a helyére került az új.

>> EseménySeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2017-04-09

Benzines autót akartam. Volvót és Mazdát néztem az elmúlt napokban, de nem győzött meg a hazai kínálat. JTS-t, akárki akármit mond, nem akartam venni, ezért nem is nagyon nézegettem Alfákat. 2 MX5ös után már nem is idegenkedtem annyira az OFFos verdáktól, de hát végül csak hazatértem.

És igen, dízel lett. Ezt még meg kell emésztenem, de a kocsi segít benne. Hála a 66 ezer valós kilométer futásnak, illetve Ákos vigyázó kezeinek, nincs olyan nehéz dolgom.

Megnéztük, megalkudtam, elhoztuk.

PS: a tetőablak király dolog és ritka is, de nem lőttem még róla képet.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-12-14

Utolért az EGR hűtő fedél repedés, így hát kicseréltem.
Hülye nagy szívás, de elkészült. Járulékos veszteség a nívópálca töve kimozdult, (eltört?) és folyatja az olajat. Fasza.

Album...

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-11-20

Update: Cseréltem gyárira!

Előző blogbejegyzés tevékenységeinek végén észrevettem, hogy a sebváltó alsó támasztó bak egyik rögzítő csavarja hiányzik. A képen is látható, hogy el volt csavarodva a normál pozíciójától.

Ideiglenes csavarral pótoltam.

Ennek, és a tegnapi felső szilentek pozicionálásának köszönhetően, a nem kívánt rezonancia megszűnt. Kis fordulaton induláskori kuplung rángatás szintén. Motor indítás és leállítás érezhetően kevésbé adódik át a karosszériának.

A ~2250 körüli rezonancia minimalizálódott, köszönhetően a szilentek rendbetételének.