A kábelről készült képek alapján kértem véleményt a BmS-től:
"A kábelek gyenge minőségű utángyártott kábelek, már jól látható
áthúzási nyomokkal. Célszerű lenne cserélni őket, de gyárira."
Alexék pedig ajánlottak egy szakit (Kugler Károly) Szentendrén, akivel már gyártattak gyújtókábelt és meg voltak vele elégedve. Neki is elküldtem a képeket. Az ő véleménye:
"A fotón látható foltok valószínű hogy áthúzási nyomok. A közeli csavarokra és a fedélre húzhat át a nagyfeszültség. A kábel szerkezetét így nem tudom megállapítani, de az utángyártó cégek szeretnek "szénszálas" kábelből dolgozni, mert az olcsó. Az látható hogy ez az ISO 3808 szabvány szerint C osztályú kábel ami közép kategóriának számít. Én kizárólag F osztályú kábeleket használok. (az A a leggyengébb és az F a legmagasabb osztály) "
Persze az 1 éves garancia időszakból egy héttel csúsztam ki.. :)
Megrendeltem Kugler Úrtól a szettet (3 év garanciát ad rá) és lecseréltem. Áthúzási nyomok nincsenek egyelőre, fogyasztást majd számolok.
Update: első tank után a fogyasztás visszaállt (8,6l )
Tisztogatás közben, levéve a gyertyafedelet, nem szép látvány fogadott. A nem egészen egy éve cserélt kábelszett gyakorlatilag minden kábele meg van barnulva ott, ahol valamilyen módon hozzáér a szelep- vagy a gyertyafedélhez. Úgy tűnik áthúznak a kábelek.
Megnéztem a gyertyákat (Bosch Super 4), gyakorlatilag mindnél a négy pólusból 2 galambszürke, a másik kettő meg feketés-barnás.
Inkább a gyertyára tippelnék, bár ugyanilyen típussal elmentem már több, mint 90e km-t ilyen jellegű gond nélkül.
Ha valakinek egyébként van ilyen tapasztalata, szívesen fogadom a tanácsot. :)
Update: emellett a fogyasztás is megnőtt, az átlag 8,5-ről 9,5-re, ami esélyes, hogy ennek a problémának a számlájára írható.
3
472