Blog >> kábel
Tettem egy hatalmas teszt kört az autóval. Minden tökéletes. Nincs ugráló alapjárat, nincs teljesítmény vesztés DPF takarítás alatt. Minden király volt, addig amíg este nem akart beindulni. Hőmérséklet felugrott az egekbe, mekeget és a világ összes hibáját beírta a műszerfalra még a szomszéd kocsikból is. Mivel történt már ilyen és az eltárolt üzire tudtam egy recallt nyomni az agyamban, emlékeztem, hogy valami kábel lesz a kulás. Utoljára a kábel saru volt a bűnös. Most annyival könnyebb volt beazonosítani, hogy a garázsnál az egyik pali látta a szikrát az aksi alól. Hoppppp ott a test a váltóig. Meglazítottam, minden kulesz kipergett és vissza. Itt majd át kell takarítani a dolgokat, mert ezt már a ház előtt kellett szerelni, mivel nem indult már be.
Aknára fel, hamarosan. 😀
kicsi szikra
Történt, hogy a mélygarázsban lefelé leállt az autó. Amikor nagyot billent előre a kasztni. Indítás után kis idővel tiltott és leállt megint. Ekkor otthagytam és hívtam egy ilyen kiszállós szervizt, mert már olyan idegállapotban voltam, hogy nem tudtam gondolkodni. Nem volt nálam laptop, higy ki tudjam olvasni. Gyerek mondott is mindent is. Blablabla. De ő ilyet még nem látott. Mármint autót. Na de fasza akkor minek jön ki 30ért? Főleg, hogy tudják milyen a kocsi... Mindegy. Hibát törölte utána jó lett minden. Valószínű ez a két kábel hátul összezárt. Javítva. Termosztát melletti kábelek ezek. Letakarítva az olaj.
Végre sikerült bekapcsolni az AUX csatlakozót, amihez így csak egy Jack-Jack kábel kellett, hogy a telefonról - kábellel - tudjunk zenét hallgatni.
Tegnapelőtt vettem észre, hogy Chili jobboldali hátsó lámpája nem világít. A csomagtartón lévő rész. Pár hete mondjuk már szólt, hogy nézzük már meg a tolatólámpát, valami van vele, de mivel tükröződve láttam, hogy van fehér fény, nem érdekelt :-)
Persze hogy tudtam, hogy mi a helyzet. Típushiba.. vagy mondjuk korszaktünetnek. A kábel átvezetésben a vezetékek eltörtek.
A jobboldali átvezetőt húztam ki, nyilván. Három szakadt vezetéket találtam, köztük egy vastag test kábelt. Abban biztos voltam, hogy nem toldozok-foldozok, hanem kicserélem az összes vezetéket az adott oldalon.
A jobboldallal volt annyi mázlim, hogy az átvezetőben 7 vezeték plusz a 2.5mm2-es testkábel fut. A testkábelhez gumikábelből bontottam megfelelő vastagságú hajlékony vezetékdarabot, a többi hét eret pedig ipari megoldással javítottam. Konkrétan a teljes átvezetőbe egy Igus Chainflex ipari héteres kábeldarab került. Üvegszál erősítéssel, mindennel, százezres nagyságrendű hajlításra méretezve. Ha már épp volt kéznél..
A javítás rutin forrasztás munka, azért eltartott egy darabig, hogy normális minőségű legyen. A testkábellel gyűlt meg a bajom leginkább, pláne, hogy kifogyott a folyasztószerem. Úgyhogy keresnem kellett jó gyantás forrasztóónt, és azzal gyógyítgattam jó sokáig, amíg normálisan be nem futotta a felszínét. A szél is jól fújt, halkan köszönetet rebegtem a jó édes... na mindegy, feltekertem 350 fokig a forrasztó állomást, aztán adjad neki. Végül szépen összeállt.
Szálanként teszteltem, összeraktam, gyújtás rá, minden szuper. Megjavult minden, a tolatólámpa is. A túloldalt most békén hagyom, mert kigugliztam, ott 12 ér fut. Oda más megoldást kell majd kitalálnom, hogy elférjen az átvezető gumiban.
Jani unatkozott, újrabandázsolta a kábelköteget. Közben a motor is összeállt és várja, hogy visszaköltözhessen a helyére. Képek az elötte, utána állapotról.
Párszor nem akart beindulni, csak kattanás lehetett hallani, ha nyomogattam a gombot. Már majdnem önindító cseréig jutottam, amikor egy sietős napon felidegelt és már tervben volt, hogy ráöntöm az összes gázolajat, amikor az aksinál lévő kábelt mozgatva vert egy szikrát és hallatszott, hogy forgatja az önindítót. Szép lett volna, ha nekem ugrik a pár kilójával. Szóval kábel csere, ami megy az önindítóhoz. Elég kula állapotban volt. Képet majd csinálok.
Közben valami here letörte a balos tükröm is. Szóval csere... viszont bontóból rosszat kaptam vagyis egy buta tükröt. De nem volt kedvem küldözgetni így mindenki édesanyját említve a két tükörből csináltam egyet... amúgy a kábel sem volt jó, azt is meg kellett oldani. :-) A tükör még vár a felrakásra. Rámsötétedett.
Azt el is felejtettem mondani, hogy a kábel 35 lett volna újonnan. Mi a f.szösz? Cikkszám: 50506265
Ez egy hosszú történet......
Valahogy úgy kezdődött, hogy már magam sem tudom. Fel tűnt egyszer csak, hogy hátul nincs tolató fény. Nosza rajta cseréljünk izzót, hát nem jött be. Következett a tolató lámpa kapcsoló cseréje, hát ez sem hozta meg a várva várt javulást, bár nem bántam mert a régi már nagyon kuka érett volt. Ezután jött a következő gond.....
Hazafele a melóból a kapcsoló csere után el füstölt egy 15 A-res bizti ami a világításért felel. Ezután kiderült, hogy hátul össze van égve a vezeték ami a kalaptartó alol megy hátra a lámpákig. Na sebaj, Kazes pajtinak köszönhető meg ismertem egy remek embert, Peti az ÉRDI autobontóbol. Ami nála nincs az nincs is :-) szóval kértem tőle egy hatsó kábel köteget hogy majd jol kicserélem aztán lesz majd öröm és bódottá. Persze hogy nem lett.....
A M.É.Z alkalmával kiderült, nagyobb a gond mit hittem. Nem csak a köteg égett szét, de a csatlakozó is össze olvadt és még egy kicsit tovább is.
Nosza rajta beszéltem Kazes pajtival, hogy valamikor legyen oly kedves és csinálja meg mert hogy neki arany keze van ezen munkákhoz. Pont kapóra jött egy kis betegség így lett egy kis szabadbidőm és átugortam hozzá, majd onnan Petihez az ÉRDI minden van bontóba. Kaptam egy csatit, és ha már ott voltam beszereztem egy bal hátsó ajtózár szerkezetet is plusz kaptam ajcsiba 5 db krómkarikás szellőzőt csak mert ez a Peti gyerek csupa szív ember. Egy kis beszélgetés után vissza tértünk a szereléshez. Először az ajtó zárjának a cseréjét ejtettük meg, majd kapott egy kis kenést az ablakemelő szerkezet így már szépen jár fel le az ablak :-)
Ezután jöt az hogy Kazes szépen el kezdte egymás után össze forasztani és zsugor csővel megerősíteni a vezetékeket.
Közben kitaláltam, hogy ha már meg kentük a jobb oldali ablakemelőt akkor miért ne tenném meg a másikkal is. Hipp-Hopp lekaptam az ajtó burkolatot majd...... jött a fekete leves. A szerkezet megsemmisült mert az idő vasfoga jól meg rágta. Fel hívtam hát azt az embert akinél az is van ami nem létezik, Petit az ÉRDI bontóst. Mondta, hogy kedvezményes áron ad nekem egyet. Kocsiba pattantunk és Kazes pajti 146 TD-ja csak úgy repített minket. Megérkezve egy kis kutakodás után egyszer csak a láda aljáról előkerült egy nekem való darab. Szuper, végre mehetünk. Csak hogy nem olyan könnyű el jönni onnan....
Ujabb jókedvű beszélgetésbe keveredtünk minek a vége az lett hogy megint kaptam ajándékot :-) 10 darab rizsszem izzót. Imádom ezt az embert. Veszel valamit és kapsz valami ajcsit :-D
Vissza érkezve neki láttam hogy a javítás után össze rakjam a kocsit. Eközben szinte észre vétlenül Kazes be is szerelte az ablakemelő szerkezetet. Sorra épültek vissza a lebontott elemek a helyükre aztán egyszer csak tadááámmmmm. Kész lett minden. Kapcsólók, vezetékek, ajtozár szerkezet, ablakemelő szerkezet mind mind a helyén. Jupppyyyyy
Jöhet a próba. Nesze neked, megint egy komplikésön. Lemerült az akksi :-( jöhet a töltés, aztán a bikázás, végül pedig a behuzás. És lőn világosság indul a paripa :-)
És egy ujjabb gond :-( világit a tolatólámpa folyamatosan illetve a tompított is hiába kapcsolom le. Na de már indulni kéne haza me má este van. Úgy döntöttem kiveszem az izzókat. Majd másnap neki látok a hiba keresésnek. Rövid búcsúzás Kazes pajtitól és családjától aztán irány haza.
Cserélt alkatrészek:
- jobb oldali hátsó ablakemelő szerkezet
- bal oldali hátsó ajtózár szerkezet
- kalap tartó alatti csatlakozó
- csomagtartóban lévő kábel köteg csere
Köszönet nekik:
- az arany kezű mindenhez értő Kazes
- akinél az is van ami nem is létezik, Peti az ÉRDI bontós
- és a ház asszonya aki gondolt ránk egy kis mézes meleg teával és némi zsíros kenyérrel lila hagymával Erika
Képek hamarosan.......
A fent említett kábelköteget sikerült egy svájci 156-osból kibontani tökéletes állapotban :)