Blog >> gyertya
Olaj, szűrők, fékfolyadék, gyertyák, plusz rendeltem egy hátsó ülés alsó burkolatot, amit az ülésfűtés beszerelésekor elfúrtam. Természetesen ezúttal is Csörgőéknél voltam.
Vasárnap autópályán hazafele felvillant a sárga tengeralattjáró a műszerfalon, a lóerők fele eltűnt, és 3 hengerezett a motor. Azért hazajöttem vele. Következő utunk a szerelőhöz, ahol kiolvastuk a hibakódokat, több hibát is dobott, többek között a 3. henger gyújtását, ezért itt kezdtük. 4db gyertya és a gyújtás trafó is cserélve. Úgy gondoljuk mindegyik gyári volt még, a gyertyák GM logós Bosh gyertyák voltak, a trafón pedig egy szép nagy Opel logó virított. :) Ezek után dobott minden más hibát, úgyhogy máshoz nem kellett nyúlni.
km: 151530
2022.08.19. ~ 155.300 km
Ma túlestünk a vásárlás utáni első szervizelésen, meglepően kedvező áron van hozzá a legtöbb alkatrész.
- Hankook Ventus S1 Evo3 225/45 R17 nyári gumiabroncs
- Petronas Selénia StAR 5W40 motorolaj
- Petronas Tutela Top4/S fékfolyadék
- Petronas Paraflu Up hűtőfolyadék
- Petronas Tutela Transmission Gearforce 75W váltóolaj
- Contitech vezérműszíj készlet vízpumpával
- Contitech hosszbordás szíj készlet
- NGK Laser Iridium gyújtógyertyák
- Mann Filter olajszűrő
- Mann Filter levegőszűrő
- Maxgear aktívszenes pollenszűrő
- Febi vezérlés oldali felső motortartó bak
- TRW hátsó féktárcsa és fékbetét
- Valeo első-hátsó ablaktörlő lapátok
A szerelő egyetlen plusz javítani valót fedezett fel az átvizsgálás során, miszerint cserélni kellene mindkét oldali kézifék kötelet, mert a borítása szétfoszlott az idők során. Jövő héten természetesen megindul az alkatrész beszerzés, már ki is kerestem a gyári cikkszámokat, megpróbálok gyárit találni belőle!
Megtörtént a következő elemek cseréje 153 000 km után:
- Komplett vezérlés szett (szíj, görgők)
- Vízpumpa
- Fagyálló
- Fékolaj
- Ékszíj
- 4 db gyújtógyertya
- Multiair szűrő
Műszeres diagnosztika is történt.
Egyik napról a másikra elég szarul kezdett járni a motor. Olyan volt mintha 1 henger nem menne. Arra jutottam, hogy biztos megadta magát a kb. 50K-val ezelőtt beletett gyertyaszett. Be is szereztem az új garnitúrát, régi ki, új be és lám szépen jár a motor. :)
Nagyon ótvarul néztek ki a gyertyák amiket kiszedtem, nem is csoda hogy bután járt a motor.
A szokásos nyaralással egybekötött szervíz idén a TiBI alapozó szervize lett. Természetesen Csörgőéket látogattuk meg:
- vezérlés, vízpumpa
- hosszbordás és a sallangjai
- fékfolyadék
- váltóolaj
- motorolaj + szűrő
- levegőszűrő
- gyertyák
- munkadíj
Ki lett cserélve a vezérlés, szelepfedél tömítés és a gyertyák (NGK ILKAR7D6G). Így már nem fog a gyertyatérbe szivárogni az olaj, amit korábban írtam a blogban. Gyári alkatrészek kerültek beépítésre. A beavatkozás végett Cz Tuningman Gábort látogattuk meg.
A költségből 24e Ft a gyertyák ára volt, azt én vittem.
Km: 149400
Pár hete éreztem hogy mintha benzinszag lenne az autóban. Sajnos napról napra rosszabbodott a helyzet, ezért a fórumokról begyűjtött infók alapján az AC pumpára terelődött a gyanúm. Mivel elég sürgőssé vált a javítás és nem akartam kockáztatni, inkább megvettem látatlanban, bízva hogy tényleg az lesz a hibás. Az volt! :)
Mikor kiszedtük a hátsó ülést és leszereltük a fedelét, színültig volt benzinnel az AC műanyag fedőlapja aminek ugye csontszáraznak kellene lennie. Soha nem örültem még ennyire hibának, hogy tényleg bejött és azonnal ki is tudtuk cserélni egy újra.
Ha már ott voltam és úgyis ideje volt, kicseréltük a gyertyákat is...
Szerviz: Német Mihály (mint mindig, most is 5*)
Alkatrészek: Elaforg (mint mindig, most is 5*)
Műszakin szóltak, hogy a jobb oldali talpas cserés lesz. Vettem is egy lengőkart (TRW) és kicseréltük.
Már a kocsi megvétele után nem sokkal észrevettem, hogy a kuplungpedálnál lévő munkahenger tengelye olajos, de mivel volt rendesen kuplung és nem okozott problémát, nem foglalkoztam vele. De most ez is cserélve lett.
És ha már a dokibácsinál volt a kocsi a 8db gyertyát is kicserélte benne.
km állás: 108.884km
Úgy gondoltam itt az ideje, hogy megírjam az első néhány blogomat. Másfél éve van nálam a kocsi, de eddig nem igazán történt vele semmi (a kötelező szervizeken kívül), amit nagyon dokumentálni kellett volna...
Néhány napja hidegindításkor kiírja, hogy nincs izzítás (pre-heating glow plugs not available), ezért vettem 5 darab Beru gyertyát.
Sikerült egyedül megoldanom a gyertyacserét, kijött simán pár másodperc alatt mind az 5 darab (gyáriak voltak még és ott 8nm-rel húzzák meg őket, ha minden igaz). Az újak berakása is egyszerű volt, megkentem a meneteket kis gépzsírral, és próbáltam kb annyira meghúzni őket, mint ahogy a gyáriak voltak. Kicsit tekergettem őket, hogy meglegyen az érzés :) nyomatékkulcsot nem szereztem végül. Beru márkájú gyertyákat vettem, ugyanilyenek voltak benne eredetileg is.
A képen a régi gyertyák láthatóak, amik közül valószínűleg csak az egyik rossz (gondolom a legalsó). Tudom, illet volna az új gyertyákat is lefotóznom, de akkor még nem gondoltam a blogírásra.