Kicsit rángatott az autó, ha volt kedve (és egyre sűrűbben volt), de csak 1500-as fordulat környékén. Turbónyomás elment, az autó meg nem. Ekkor, tanult kollégám, Soldiert, javasolta, hogy pucoljuk meg az EGR szelepet. Ő ezt meg is tette, amit nagyon szépen köszönök neki.
Még egy common rail-ekbe való tisztító adalékot kap az autó a közeljövőben, amit szintén ő ajánlott, neki csak utána múlt el ugyanez a jelenség. Nekem már a pucolás is segített, de ártani nem árthat alapon belelocsolok én is egyet...
Rudolf bácsi, miért nem húztad bele a dieselbe... :)))
Néhány nap használat után az autó remegni kezdett, alacsony gázállásnál néha berángatott, nem tetszett.. EGR tüneteket mutatott, de tekintve, hogy szervizszámlával igazolva cserélve lett újra gondoltuk csak nem.. De.
Eredeti EGR-re cserélve, a vas meggyógyult. Köszönet a tippért Szosza-nak, és a műveletért elvégzéséért Zé-nek :)
A napokban meglátogattam Zé műhelyét némi karbantartási munkálatok ügyén. Tervben volt az EGR szelep tisztítása, de tekintve, hogy gyakorlatilag új a vasban, így erre nem került sor. Ellenben kitisztították a szívócsonkot, és végigküldtek rajta egy tisztítóprogramot. A computer szép értékeket mutatott, tetszett amit láttam. Kicsit alámentünk megállapítottuk, (főleg Zé :)) ) hogy a bölcsőnek jót tenne egy homokfúvás, szinterezés, így ez lesz a következő művelet.
Köszi Zé!
Történt nem annyira jó dolog is a napokban. A Csepel pláza nevű kitűnő létesítmény parkolójában valakinek annyira tetszett a vas, hogy egy kulccsal ezt ki is fejezte a jobb hátsó sárvédőmön. Hagyományos Tempo-pasztával sajnos nem tűnt el, így ismét Zé volt segítségünkre, és polírozóval sikerült nyomtalanul eltüntetni. A műveletet jóatyám, Andy értő kezeire bíztam, meg egyébként is Ő akarta csinálni :)) Újra szép!
Továbbra is hibátlan az autó, igazi élményt ad minden út vele. :))
Hétvégén tervben van egy hosszabb kirándulás is.
A fedélzeti computer azt mondta, hogy menjek a dealer-hez, mert igényli a törődést. Így is történt, meglátogattam Alfater műhelyét.
Az 5db izzítógyertyából egy már teljesen kuka volt, kettő pedig haldoklott. Ki lett cserélve az összes, valamint az EGR szelep ismét egy nagytakarításon esett át. Ezek miatt volt a hibaüzenet.
Ezeken kívül a klíma kapott egy fertőtlenítést és feltöltést. Valamint észrevettem, hogy a xenon nem szintez. Ennek oka az volt, hogy a kis bizbaz, ami figyeli a rugózást, állandóan leesett a kis gömbfejről, kikopott. Mivel ilyen nem volt a bontóban (na meg ha lett volna, nagy eséllyel szintén kikopva), valamint tekintve, hogy az új ára eléggé horror szerintem, Alfater 2db faudi fejjel orvosolta a problémát. :-)
A hátsó lengéscsillapító a következő project, eléggé gatya már, jövő hónapra van tervezve a rendberakása.