csocsi2005-11-05 19:27:57 // 1442
Az utazás élménye kárpótol a tankolásért :-)))
Amíg bírom anyagilag a "kutyát nem érdekli" a dolog :-DD
csocsi2005-11-05 19:26:38 // 1441
3 hónapja vettem a gépemet egy 2.0 Ts 156 Selespeedet:
eddig az átlag 9,5 l / 100 km
a legtöbb 11,2 a legkevesebb 8,4 volt
Trombozis2005-11-05 19:26:35 // 1440
De tök jó hogy ennyit eszik.
Az a baj, ha olajkályhát vettem volna, akkor annyit mehettem volna amennyit akarok, mert az após söfőr és mint köztudott a nagy autóból lejön egy kis ízzitó anyag. De akkor soha nem lennék itthon. :-))))))))
Komolyan sokan mondják emiatt, hogy hülye vagyok. De nem akartam a nyakára járni mindig, mert sokat kocsikázok. De így sem keveset. Soha nem a fogyasztással foglalkozom. Az csak egy olyan mellék érdekesség. :-D
csocsi2005-11-05 19:23:33 // 1439
Igen, nem érdemes szuttyogni :-))
Persze azért vigyázni kell
Pietro2005-11-05 19:10:44 // 1438
Nekem 1,6 TS van:
csak város: 8,6-9,0 l/100km (a 9,0 már légkondival, sportosan, ahogy kell)
csak autópálya: 7,0-7,5 l/100km átlag 140-es tempóval
vegyes: 8,0 l/100km körül szokott kijönni.
már írtam valahol, de most témába vág: egyszer megcsináltam, hogy a Győr-Veszprém útvonalon csak 3000-es fordulatszám alatt mentem, akkor 6,2-re jött ki a fogyasztás, de azt hittem megőrülök. Aztán visszafelé toltam rendesen, akkor 7,1 lett. Hát a tököm fog lassan menni 100 km-ként 200Ft-ért... :-)))))
csocsi2005-11-05 18:57:37 // 1437
Így ahogy írod :-DD
Trombozis2005-11-05 18:57:12 // 1436
Nem hát. Direkt vettünk benzinest, hogy induláskor hallhassuk a dízel hangot. :-))))))
csocsi2005-11-05 18:54:43 // 1435
Nem is vagyunk elkeseredve :-))
Mambo_762005-11-05 18:51:47 // 1434
Nemesis2005-11-05 17:34:53 // 1433
És ezek vannak az AR.HUN-n:
1.6 Twin Spark: lökettérfogat 1598 cm3. Négyhengeres, soros. Teljesítmény 88 kW (120 LE) 6200/percnél, nyomaték 146 Nm 4200-nál. Fogyasztás: kombinált ciklusban 8.2 l/100 km, városban 11.4 l/100 km, országúton 6.4 l/100 km.
1.8 Twin Spark: lökettérfogat 1747 cm3. Négyhengeres, soros. Teljesítmény 103 kW (140 LE) 6500/percnél, nyomaték 163 Nm 3900-nál. Fogyasztás: kombinált ciklusban 8.5 l/100 km, városban 12.1 l/100 km, országúton 6.4 l/100 km.
2.0 JTS Selespeed: lökettérfogat 1970 cm3. Négyhengeres, soros. Teljesítmény 121 kW (165 LE) 6400/percnél, nyomaték 206 Nm 3250-nél. Fogyasztás: kombinált ciklusban 8.6 l/100 km, városban 12.2 l/100 km, országúton 6.6 l/100 km.
2.5 V6 24V / Q-system: lökettérfogat 2492 cm3. Hathengeres, 60° V. Teljesítmény 141 kW (192LE) 6300/percnél, nyomaték 218 Nm 5000-nél. Fogyasztás: kombinált ciklusban 11.8 l/100 km, városban 17.5 l/100 km, országúton 8.5 l/100 km.
Nemesis2005-11-05 17:30:19 // 1432
Mondjuk még hozzáteszem, hogy városban elég dinamikusan használtam így jött ki a 11-12. Viszont érekes amit olvasok, mert én is úgy tudtam, hogy a 2.0TS-ok városban 11magasságában esznek. Most erre varrjon valaki gombot! :)))
Attie2005-11-05 17:16:52 // 1431
1.6-hoz szerintem sok a 12 liter Bp-en.
Nekem a 2.0 (igaz 155-ben, de ugyanaz a motor) eszik 11-12 között csak Bp-i használatban. Nyáron 12, télen inkább 11 liter.
Jól van a lambda szondád?
csocsi2005-11-05 17:07:22 // 1430
De úgy látom véresen komolyan vettétek :-))))
csocsi2005-11-05 17:06:04 // 1429
KIcsit fel akartalak dobni, ennyit én is tudok a gépemről :-)))
Nemesis2005-11-05 17:04:20 // 1428
A 156 1.6TS-em városban átlag 11-et evett, vegyesben cca.9-et, országút passz..... Akkoriban zavart egy picit, mostanság visszasírom! :))))
Trombozis2005-11-05 16:58:49 // 1427
Enyém is az. :-)
ruszman2005-11-05 15:52:57 // 1426
Bizony nekem is hasonló 10L fölött, viszont ha kimegyek a városból valóban sokkal kevesebb.. kb7L. az enyém 1.6TS.
Trombozis2005-11-05 15:10:40 // 1425
10-12 városban.
Mentem vel már nagyon sokat. De hosszabtávon, ahol természetesen ráállok egy nagyobb tempóra akkor meg 7-8. Ilyenkor általában nagyon kevés és ez nagyon meg is lepett. A kettő között nagy a különbség.
BF1562005-11-05 15:07:31 // 1424
Nekem 10-re jön ki szinte mindig. Ez autópálya+városi közlekedés. De szeptemberben csináltam 7,3-at csak autópályán.
Peti16V2005-11-05 14:59:40 // 1423
Feldobok egy új témát, ez pedig a FOGYASZTÁS!
Tehát arra lennék kíváncsi, kinek mennyit eszik városban, átlagban, stb.
Én 99%-ban büdipesten araszolok vele a dugóban, ezért csak városi fogyit tudok mondani: 12l/100km :(((
Szerintem ez nagyon sok, ahhoz képest, ahogy (nem) megy.
Bombázzatok sokkal kisebb számokkal, hadd őrüljek meg! :)
Trombozis2005-11-05 14:50:58 // 1422
Ki tudja? Amikor vizsgáztam mindig pampogott ezért az oktató. de mi a fasz csúsztassam mindegyik fokozatba a kumplungot és kanyarodásnál is kumplunggal guruljak. hülyeség. :-))))) Tegnap a szerelő mondta. De lehet azért, mert lefulladt vele. :-)))))) Biztos tudja, mert olaszautókat szerel.
Inkább nehéz a lábam oszt az a baj. Lehet ezért is eszik sokat. :-))))))
Fater amikor mellettem ült elkezdett agyalni. "Ha indulásnál kevesebb gázt adok és nem huzatom ki akkor ennyit enne" ÓÓÓó mondom, hagggggyá' má' én tankolom. Ha az lett volna a lényeg, hogy keveset egyen akkor veszek mutyukit vagy korzát.
Peti16V2005-11-05 14:43:10 // 1421
Ezt csak Te tudhatod! :))
Trombozis2005-11-05 14:37:43 // 1420
Rángat. Vagyis nem rángat, hanem egy picit megugrik, amikor engedem fel. De lehet béna a lábam.
Trombozis2005-11-05 14:36:18 // 1419
Nem tudom miben segített, de nagyon szívesen. :-)))))
Peti16V2005-11-05 14:36:10 // 1418
Trombozis,
ha lent fog a kuplungod de nem csúszik és nem is rángat, akkor nincs vele gond!
Trombozis2005-11-05 14:34:00 // 1417
Na ezt a magas labdát visszaadtad. (Vagy hogy szoktátok mondani?)
:-)
Peti16V2005-11-05 14:32:39 // 1416
Gordon, nem úgy volt, hogy GTA???
Peti16V2005-11-05 14:31:00 // 1415
Trombozis és a többiek: köszönöm a termosztátos tapasztalatokat, asszem én is kicseréltetem, baj nem lehet belőle. :)
Peti16V2005-11-05 14:28:10 // 1414
Ezt elbaxtad, mert kuplung a Selespeed-ben is van! :)) Igaz pedál nincs hozzá, mert elektronikusan vezérelt hidraulika dolgozik a lábad helyett.
Mike.2005-11-05 10:59:32 // 1412
Tudod, a magas labdát le kell ütni. :-)))))))
Mike.2005-11-05 10:56:40 // 1410
Minden jó autóban van, csak a tiedből felejtették ki. Gondolták te ügyes vagy és megoldod a nélkül is. :-))))
Trombozis2005-11-05 10:47:42 // 1408
:-))))))))))))))))))
Erre már nem tudok mit mondani. :-)))))))))))))))))
Mint lentebb írta vki már nem emlékszem a téma, hogy dízeles hanggal indul a gép. -> Neki mindig dízel hangja van az AR-ének.
csocsi2005-11-05 10:43:36 // 1407
Vazze neked van kuplungod???????? :-DD
Trombozis2005-11-05 10:42:11 // 1406
Na de jó. Nem is figyeltem, hogy neked V6-od van.
Már én is pályázok a nagyobb motorra. De nem azért mert kevés csak lehetne több is. :-)
Trombozis2005-11-05 10:40:32 // 1405
Nekem az a baj, hogy lent fog. De én megszoktam :-))))
Don Gombóc2005-11-05 10:05:18 // 1404
Szinte minden fém, hogy úgy mondjam még odabaszni is lehet neki. Én 200 ezernél újítattam fel, de még jó volt, csak ha már kint volt a moci, ezt is lerendeztem mert iszonyat levenni a V6-ról.
Tomy1562005-11-05 10:01:58 // 1403
Szia!
Termosztáttal kapcsolatban: nekem is volt cserém kb. annyiért mint neked. Az enyém sem akart felmelegedni + fűteni sem. Azóta pikk-pakk 90 fok a víz, kevesebbet fogyaszt, és fűt is. Ja, hiba jelenség még az volt, h ha dugóban voltam felment 90-re, azután gyorsan vissza 75-re.
Kuplunggal kapcsolatban: azt is cseréltem nem túl régen, új tárcsa + kinyomócsapágy (iszonyú nehéz volt már benyomni) aszem kb. 80e ft volt, de 1 haver megszerezte 65 körül (gyári új!)
Trombozis2005-11-05 09:58:11 // 1402
Haver is ezt mondta. Javasolta, hogy kocogtassam meg egy picit, lehet hogy a már nagyon poros. De csak picit ütögessem, nehogy eltörjek valamit. :-)))
Don Gombóc2005-11-05 09:34:14 // 1401
Nálunk van egy viszonylag korrekt cég aki csinálja, hát nem tudom. Általában a perselyek kiszáradása és megszorulása a gond. 100-120 ezer km még nem ügy a bendixnek általában.
csocsi2005-11-05 09:26:56 // 1400
Talán a jeladónál kéne kezdeni és sorbamenni mindenen, hogy ki lehessen zárni a dolgokat.
Mike.2005-11-05 09:22:11 // 1399
Nekem meg sem mozdult az óra. Valaki tanácsolta, hogy mozgassam meg a vezetéket. Így most egykicsit kimozdul a mutató, de ennyi. Ez óra, termosztát vagy jeladó gond?
Trombozis2005-11-05 09:18:22 // 1398
Nekem azt mondta a szerelő, hogy nem fogaja javítgatni, mert nem szívás van belőle mindig. Azt mondta elviszem kiszedit fel Pestre onnan meg jön az új és a különbözetet kell kifizetni. Szerinte nem sokba van így.
csocsi2005-11-05 09:12:20 // 1397
Nekem beáll 90 alá egy kicsivel, ha sokat állok akkor felmegy 100 fölé de indul a ventillátor és visszamegy. Hidegben hogy milyen, nem sokat tudok mondani mert nyáron vettem így nincs tapasztalatom.
Don Gombóc2005-11-05 08:59:35 // 1396
Általában a termosztátok 92-94 fok között nyitnak. Ha kevesebbet mutat az óra vagy jeladó miatt lehet, de az nem gáz. Télen a nyitva maradó termosztát a gázos mert nem tud rendesen felmelegedni a motor és így jobban kopik, és többet is eszik. Általában az üzemi hőfok eléréséhez télen kell kb 6-8-km. Viszont érdemes körbe járni a témát mert nekem tavaly csak 70-75 fokig ment fel a vízhőfok, és a termosztát cseréje után a rendes 90 fokot mutatta, ráadásul vagy 20 km után érte el a 70 fokot. A rédi termosztáton látszott is hogy maradt vagy 2-3 mm rés zárt állapotban.
Poló2005-11-05 08:50:09 // 1395
Nekem is 70-75 fok szokott lenni. Dugóban viszont el szokta érni a 95-100-at is, aztán kb. ott bekapcsol a venti és visszább esik.
csocsi2005-11-05 08:47:37 // 1394
Ez tényleg gázos, de reméljük jobbra fordul a dolog :-))
Don Gombóc2005-11-05 08:47:11 // 1393
Érdemesebb leszedetni és elvinni egy perselyeztetésre és egy bendix cserére, ez kb 15 ezer pénz, mint újat venni, mert azért még 80.at is képesek elkérni.