Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

granturismo2005-02-03 16:47:29 // 2155
Szia Tom. Ha neked 30732 akkor az egy 1.3 karbis. A legközelebbi rokonaid a 30734 1.5 karbis és a 30743 1.2 karbis (ez is csíklámpás ritka modell) ezek a karbisok készültek 90 után. A 30755 Az 1.4 IE bosch befecskendezős A 30753 Az 1.3 IE IAW befecskendezős A 30168 Az egy 1.3-as karbis második generációs (88-90) Na a lényeg az hogy attól függ mit keresel, de a legjobb az a motorszámot nézni mert rengetegszer alakítgatták őket.
andrew0072005-02-03 16:34:36 // 2154
Alkatrészek engem érdekelnének. Majd felírom mi kellen és konzultálunk. Ja amúgy eladó alkatrészeid vannak??? :)
VinceP4 (Il capitano)2005-02-03 16:22:09 // 2153
Ebben nem tudok segíteni, de alkatrészem van egy pár.
Tom2005-02-03 16:17:46 // 2152
szeretnék kérni egy kis hozzá értést: probálok keresni alkatrészeket a 33-asomhoz a dilemmám a következő: motorszámra probálok alkatrész ár után nézni az választék: AR 30755 AR 30753 AR 30502 AR 30168 az enyém meg: AR 30732 most akkor mit válasszak, a 307 az tuti, és a többi?
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-03 15:49:54 // 2151
És ebben az esetben egy hibásan földágba kötött bizti elrepülése esetén a 24v sem elképzelhetetlen ;) Az már meg sem fordul a fejemben mivan ha a relé föld ága szakadt ;))) Szal mindenkinek igaza van ez itt a lényeg !!! Mindig vannak hihetetlen és szinte lehetetlen hibák... Ettől ilyen szép ez a szakma ;D
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-03 15:37:05 // 2150
24voltot kuldeni valahova csak akkor lehet ha sorba rakod a ket aksit de ez Fatal Error ;D azert ehhez tenyleg lángész kell, viszont a forditott polart azert meg lehet könnyen. Pl: egy külső aksival jaccik az ember és a pozitivjat érinti a testre ;) mondván hogy lehet testhibas is a cucc és közvetlen hajtod meg a 2 szállal. IMHO ez könnyen előfordulhat még gyakorlott emberrel is nem hogy laikus probálkozóval......
granturismo2005-02-03 15:36:40 // 2149
andrew007 Az úgy a jó.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-03 15:20:44 // 2148
Visszatérve a relés dologhoz azért tudom hogy a tekercs nem polaritás függő, lévén elektroműszerész vagyok ;D Viszont sok lammát láttam már aki bent a helyén akarta ugymond megvezérelni a relét egy +12Vos szállal, hogy akkor majd ő jól lássa megy-e ;))) igy viszont könnyen földre vághatod a +12v ot, mert az ugye a tekercs valamelyik végén ot lakik ...... kuülönben nem működne
pb_2005-02-03 15:18:35 // 2147
Kitisztítod az üzemanyag rendszert.
andrew0072005-02-03 15:15:29 // 2146
Sziasztok! Egyre jobban zavar , hogy mikor letekerem a tanksapkát szisszen és levegőt szív be. Hogy lehet ezt elhárítani? Valami cső tuti , hogy eldugult. Nem is megy annyira.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-03 13:45:07 // 2145
Semminek nem lesz semmi baja, én megjártam Pest-Miskolcot így.
Paco2005-02-03 13:20:13 // 2144
Mindig csak szinezetlent. :) Amúgy jól el kell dolgozni, egy viaszolás általában 3-4óra.... :)
Charlie 1662005-02-03 13:16:06 // 2143
Megvan a gond. A szervohűtő csöve esett le, megadta magát a rögzítőgyűrű. Otthonról csak a szerelőig mentem, remélem ez a 20 km nem vágta tönkre. +lássuk. vazeeeeeeeeeeeeee
Bálint332005-02-03 12:59:40 // 2142
Én is azt szoktam, de a pirosra színezett változatot. Próbáltam már mástis de az alább említett probléma azzal is jelentkezett. Nálad nem volt ilyen?
Paco2005-02-03 12:57:42 // 2141
Én Turtle Wax-ot használok, a fémdobozosat.
Bálint332005-02-03 12:53:41 // 2140
Bocs a helytelen szóhasználatért :) , de igen arra.
Paco2005-02-03 12:52:09 // 2139
Mert polírozni olyan 3-4 évente illik, vagy még akkor sem :) Nem viaszra gondolsz...?
Bálint332005-02-03 12:48:14 // 2138
Ritkán. Miért?
Paco2005-02-03 12:46:43 // 2137
Aha. És megkérdezhetem milyen gyakran polírozod? :)
Bálint332005-02-03 12:43:19 // 2136
Kívül egész autó, amit én szoktam használni azzal az a baj, hogy utána meglátszik rajta minden ujjlenyomat.
Paco2005-02-03 12:40:43 // 2135
Attól függ mit kell polírozni.
Bálint332005-02-03 11:25:50 // 2134
Polírozáshoz ti milyen szert használtok?
norbee2005-02-03 09:40:51 // 2133
Bakker, sok villanyász nem tud dűlőre jutni... :))))
pb_2005-02-03 08:59:33 // 2132
Kösz a felhomályosítást. Sejtettem, hogy nem egészen teljes és tudományos a magyarázatom. Lehet kicsit jobban kellett volna figyelnem mikor tanították, bár már arra sem emléxem, hogy tanították-e.
Robi2005-02-03 00:53:47 // 2131
Szerintem nézd meg a szervóolaj szintjét. Ha elfolyt, akkor én inkább nem indítanám be a motort. Nem biztos, hogy jó néven venné a szervoszivattyú. A kormányművet szerintem nem kell félteni, azt a néhány kormánytekergetést mindenféle károsodás nélkül kibírja. Trailer nem kell, olcsóbban megúszod, ha odavontatod valakivel a szerelőhöz. Szerintem. ;)
mati2005-02-03 00:40:39 // 2130
Nos köszi a tanácsokat, visszaraktam az NGK-t bele, igaz elment a cserével 3 óra hossza, meg jó kis tornamutatvány volt, de beindult. Szóval a tanulság az az, hogy hidegben még egy indítás-leállítás is beköpi a gyertyát. Hiába mindig tanul az ember! De végre meggyógyult és újra szolgál :-)
Charlie 1662005-02-03 00:35:47 // 2129
Innen a szerelő 30km. Max annyit. Ez még belefér vagy trailer?
..2005-02-03 00:27:52 // 2128
Hát reméljük.Csak az a baj,hogy ha sokat megy olaj nélkül tönkremehet a kormánymű....és akkor az egy picit drága...:(((
Charlie 1662005-02-03 00:25:04 // 2127
Remélem csak ez a gond, bár hozzáférni itt piszok nehéz...
..2005-02-03 00:22:13 // 2126
Nekem is volt ilyen a 155-tel.Nekem egy gumicső durrant el, de felülről nem látszott mert a tűzfal felé volt a sérülés.
Charlie 1662005-02-02 23:53:53 // 2125
Basszus, este meccsről hazafelé elszállt a kormányszervóm.Valkinek tippje hogy világosban mit nézzek meg? Adott 10 mp-ig tompa "nyöszörgő" hangot, és nem colt szervó...
Wickey2005-02-02 22:51:14 // 2124
namajdholnap. pá. :-)
Robi2005-02-02 22:49:07 // 2123
A te autódnál bármi megeshet, de le merem fogadni. :) Egyik szerelgetés alkalmával próbáljuk ki! :) Ha én veszítenék (amit erősen kétlek), akkor némi késéssel kapod meg a tequiládat, mert előbb elő kellene teremtsek 60000 Ft-ot, mert megjött a bíróságtól a fizetési felszólítás. Van 15 napom, különben nem kell kifizetnem. :)
Wickey2005-02-02 22:44:29 // 2122
És ezt le mered fogadni mondjuk egy üveg tekilában is, hogy két akksival a relé tekercseinek csatlakozóin keresztül nem tudok a biztosítékra 24V-ot küldeni?
Robi2005-02-02 22:40:33 // 2121
Ha nem szeded ki a relét a helyéről, és nem veszed le az akksiról az egyik sarut se, akkor nem tudsz 24V-ot adni rá +1 akksival. Ez is fizika. :)))
Wickey2005-02-02 21:57:42 // 2120
két darab 12 voltos akksival? Mondd csak, van neked olyan tárgyad, hogy Fizika? Ha nincs, akkor nemszóltam, ha van, jelentkezz át közgázra :-)
Robi2005-02-02 21:45:03 // 2119
De neked nincs igazad, mert 24V-ot nem tudsz produkálni. :)))
Wickey2005-02-02 21:18:27 // 2118
Saját akksiról, ha a 12volttal cseszed el a polaritást, szikraözön, ha a földet teszed rossz helyre, akkor, ha van a relé és a kapcsoló körében biztosíték, akkor füstöl, ha nem, akkor szintén szikraözön. Két külön akksinál meg rákötheted az egyik pólust akárhova is, csak akkor történik valami, ha a másikat is bekötöd.
Wickey2005-02-02 21:16:53 // 2117
Amúgy elhiszed, hogy az utca szélén is megcsinálom ezt a két akksis dolgot? (a gtv-ben kettő van, éjjen a tél címszóval) :-))))
Wickey2005-02-02 21:15:22 // 2116
Rájöttem bakker, én arról szövegelek, hogy MÁSIK AKKSIRÓL (ha jól megnézed a rajzot, eleve kettőt rajzoltam), te meg saját akksiról vállfajról szólasz. Na, ez az a viszonylag ritka dolog, hogy mindkettőnknek igaza van, és ez is csak azért fordult elő, mert tök másról ugatunk :-P
Paco2005-02-02 20:51:18 // 2115
És a 12V ellentétes polaritással is. :)
Paco2005-02-02 20:46:47 // 2114
Én értem, tudom, hogy mi a soros és a párhuzamos kapcsolás közötti különbség. :) És én is azt mondom, hogy 24V elképzelhetetlen...
Paco2005-02-02 20:44:40 // 2113
Állj! Normál esetben az ember a feszültséget a kocsi saját akksijáról veszi, ritkán van a zsebében egy másik :) És most ne a saját garázsodra gondolj. Hanem egy normál utcai felhasználóra aki le akarja tesztelni, hogy jó -e a relé.....
Robi2005-02-02 20:44:29 // 2112
24V-ot csak akkor tudnál rákötni a relére, ha lekötnéd a beépített akksi egyik pólusát, és rákötnéd a másik akksi ellentétes pólusára. Na asszem' én is elmegyek rajzolni. :)
Robi2005-02-02 20:42:14 // 2111
"Második eset: Beszerelve kötöd be, polaritáshelyesen. -> tök mindegy, hogy a második testvezeték rajta van-e vagy sem, amikor a +12V-t ráadod behúz." Én is a fejemet fogom. Komolyan gondolod, hogy az egyik akksi adja a pozitív szálat, a másik meg a negatívat? :))) És akkor hol az áramkör? :) Csak akkor húz be, ha legalább az egyik akksitól megkapja mind a két szálat. Azt pedig leszarja, ha a másik akksi egyik pólusa be van kötve, mert nincs meg az áramkör. Ha mindkét akksi mindkét pólusa be van kötve, akkor két eset lehetséges. Vagy párhuzamosan vannak kötve, akkor szépen behúz a relé, vagy sorba, akkor a relé két lába között elvileg nincs feszültség, ha egyformák az akksik, viszont akkora tüzijáték lesz, hogy elég gyorsan felismered, hogy hibáztál. :)
Paco2005-02-02 20:34:39 // 2110
Ezzel elgondolkodtattál, bár szerintem a műszerfal nevű bizti ha van akkor sem biztos, hogy a kapcxsolókat is védi. De tegyük fel hogy védi. Akkor sem tudsz 24 V-t kapcsolni a cuccra, hisz már az első vezeték rárakásakor ugrott a bizti. Nekem mindegy, hogy a kezedben a derót vége füstöl el vagy a biztosíték, az eredmény ugyanaz. Szakadás az áramkörben. :)
Wickey2005-02-02 20:27:10 // 2109
Valami bizti csak van a kapcsolók előtt. Ha más nem "műszerfal" címszóval. Legalábbis nem szívesen venném egy (gyári) autótól ha akárcsak egy relékapcsoló nincs is lebiztosítékozva.
Paco2005-02-02 19:59:07 // 2108
Úristen! /me a fejét fogja :o) A relézett alkatrésznél a bizti nem a relé behúzóáramkörében van, hanem abban amit lereléztél, tehát a relé kapcsolóoldalán. Hisz nem a relét véded, hanem a lámpát vagy a kürtöt, vagy egyebeket. Szal ott bezony nincs bizti, csak a csupasz rövidrezárt vezeték :)))))
Wickey2005-02-02 19:53:11 // 2107
Elolvastam és az olvadóbizti gyorsabban olvad, mint a vezeték. Testelt már le nekem a ventillátor kábelem a kipuff leömlőn. A kábel hibátlan maradt.
Paco2005-02-02 19:49:57 // 2106
Na akkor olvasd el mégegyszer az előző hozzászólásom, és felejtsd el ezt a szép rajzot. Ez az elmélet.... A gyakorlat másképp néz ki :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak