Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Bálint332005-02-03 12:59:40 // 2142
Én is azt szoktam, de a pirosra színezett változatot. Próbáltam már mástis de az alább említett probléma azzal is jelentkezett. Nálad nem volt ilyen?
Paco2005-02-03 12:57:42 // 2141
Én Turtle Wax-ot használok, a fémdobozosat.
Bálint332005-02-03 12:53:41 // 2140
Bocs a helytelen szóhasználatért :) , de igen arra.
Paco2005-02-03 12:52:09 // 2139
Mert polírozni olyan 3-4 évente illik, vagy még akkor sem :)
Nem viaszra gondolsz...?
Paco2005-02-03 12:46:43 // 2137
Aha. És megkérdezhetem milyen gyakran polírozod? :)
Bálint332005-02-03 12:43:19 // 2136
Kívül egész autó, amit én szoktam használni azzal az a baj, hogy utána meglátszik rajta minden ujjlenyomat.
Paco2005-02-03 12:40:43 // 2135
Attól függ mit kell polírozni.
Bálint332005-02-03 11:25:50 // 2134
Polírozáshoz ti milyen szert használtok?
norbee2005-02-03 09:40:51 // 2133
Bakker, sok villanyász nem tud dűlőre jutni... :))))
pb_2005-02-03 08:59:33 // 2132
Kösz a felhomályosítást. Sejtettem, hogy nem egészen teljes és tudományos a magyarázatom. Lehet kicsit jobban kellett volna figyelnem mikor tanították, bár már arra sem emléxem, hogy tanították-e.
Robi2005-02-03 00:53:47 // 2131
Szerintem nézd meg a szervóolaj szintjét. Ha elfolyt, akkor én inkább nem indítanám be a motort. Nem biztos, hogy jó néven venné a szervoszivattyú. A kormányművet szerintem nem kell félteni, azt a néhány kormánytekergetést mindenféle károsodás nélkül kibírja.
Trailer nem kell, olcsóbban megúszod, ha odavontatod valakivel a szerelőhöz.
Szerintem. ;)
mati2005-02-03 00:40:39 // 2130
Nos köszi a tanácsokat, visszaraktam az NGK-t bele, igaz elment a cserével 3 óra hossza, meg jó kis tornamutatvány volt, de beindult. Szóval a tanulság az az, hogy hidegben még egy indítás-leállítás is beköpi a gyertyát.
Hiába mindig tanul az ember! De végre meggyógyult és újra szolgál :-)
Charlie 1662005-02-03 00:35:47 // 2129
Innen a szerelő 30km. Max annyit. Ez még belefér vagy trailer?
..2005-02-03 00:27:52 // 2128
Hát reméljük.Csak az a baj,hogy ha sokat megy olaj nélkül tönkremehet a kormánymű....és akkor az egy picit drága...:(((
Charlie 1662005-02-03 00:25:04 // 2127
Remélem csak ez a gond, bár hozzáférni itt piszok nehéz...
..2005-02-03 00:22:13 // 2126
Nekem is volt ilyen a 155-tel.Nekem egy gumicső durrant el, de felülről nem látszott mert a tűzfal felé volt a sérülés.
Charlie 1662005-02-02 23:53:53 // 2125
Basszus, este meccsről hazafelé elszállt a kormányszervóm.Valkinek tippje hogy világosban mit nézzek meg? Adott 10 mp-ig tompa "nyöszörgő" hangot, és nem colt szervó...
Wickey2005-02-02 22:51:14 // 2124
namajdholnap.
pá. :-)
Robi2005-02-02 22:49:07 // 2123
A te autódnál bármi megeshet, de le merem fogadni. :) Egyik szerelgetés alkalmával próbáljuk ki! :)
Ha én veszítenék (amit erősen kétlek), akkor némi késéssel kapod meg a tequiládat, mert előbb elő kellene teremtsek 60000 Ft-ot, mert megjött a bíróságtól a fizetési felszólítás. Van 15 napom, különben nem kell kifizetnem. :)
Wickey2005-02-02 22:44:29 // 2122
És ezt le mered fogadni mondjuk egy üveg tekilában is, hogy két akksival a relé tekercseinek csatlakozóin keresztül nem tudok a biztosítékra 24V-ot küldeni?
Robi2005-02-02 22:40:33 // 2121
Ha nem szeded ki a relét a helyéről, és nem veszed le az akksiról az egyik sarut se, akkor nem tudsz 24V-ot adni rá +1 akksival. Ez is fizika. :)))
Wickey2005-02-02 21:57:42 // 2120
két darab 12 voltos akksival?
Mondd csak, van neked olyan tárgyad, hogy Fizika?
Ha nincs, akkor nemszóltam, ha van, jelentkezz át közgázra :-)
Robi2005-02-02 21:45:03 // 2119
De neked nincs igazad, mert 24V-ot nem tudsz produkálni. :)))
Wickey2005-02-02 21:18:27 // 2118
Saját akksiról, ha a 12volttal cseszed el a polaritást, szikraözön, ha a földet teszed rossz helyre, akkor, ha van a relé és a kapcsoló körében biztosíték, akkor füstöl, ha nem, akkor szintén szikraözön. Két külön akksinál meg rákötheted az egyik pólust akárhova is, csak akkor történik valami, ha a másikat is bekötöd.
Wickey2005-02-02 21:16:53 // 2117
Amúgy elhiszed, hogy az utca szélén is megcsinálom ezt a két akksis dolgot? (a gtv-ben kettő van, éjjen a tél címszóval) :-))))
Wickey2005-02-02 21:15:22 // 2116
Rájöttem bakker, én arról szövegelek, hogy MÁSIK AKKSIRÓL (ha jól megnézed a rajzot, eleve kettőt rajzoltam), te meg saját akksiról vállfajról szólasz.
Na, ez az a viszonylag ritka dolog, hogy mindkettőnknek igaza van, és ez is csak azért fordult elő, mert tök másról ugatunk :-P
Paco2005-02-02 20:51:18 // 2115
És a 12V ellentétes polaritással is. :)
Paco2005-02-02 20:46:47 // 2114
Én értem, tudom, hogy mi a soros és a párhuzamos kapcsolás közötti különbség. :)
És én is azt mondom, hogy 24V elképzelhetetlen...
Paco2005-02-02 20:44:40 // 2113
Állj! Normál esetben az ember a feszültséget a kocsi saját akksijáról veszi, ritkán van a zsebében egy másik :)
És most ne a saját garázsodra gondolj. Hanem egy normál utcai felhasználóra aki le akarja tesztelni, hogy jó -e a relé.....
Robi2005-02-02 20:44:29 // 2112
24V-ot csak akkor tudnál rákötni a relére, ha lekötnéd a beépített akksi egyik pólusát, és rákötnéd a másik akksi ellentétes pólusára. Na asszem' én is elmegyek rajzolni. :)
Robi2005-02-02 20:42:14 // 2111
"Második eset: Beszerelve kötöd be, polaritáshelyesen. -> tök mindegy, hogy a második testvezeték rajta van-e vagy sem, amikor a +12V-t ráadod behúz."
Én is a fejemet fogom. Komolyan gondolod, hogy az egyik akksi adja a pozitív szálat, a másik meg a negatívat? :))) És akkor hol az áramkör? :)
Csak akkor húz be, ha legalább az egyik akksitól megkapja mind a két szálat. Azt pedig leszarja, ha a másik akksi egyik pólusa be van kötve, mert nincs meg az áramkör. Ha mindkét akksi mindkét pólusa be van kötve, akkor két eset lehetséges. Vagy párhuzamosan vannak kötve, akkor szépen behúz a relé, vagy sorba, akkor a relé két lába között elvileg nincs feszültség, ha egyformák az akksik, viszont akkora tüzijáték lesz, hogy elég gyorsan felismered, hogy hibáztál. :)
Paco2005-02-02 20:34:39 // 2110
Ezzel elgondolkodtattál, bár szerintem a műszerfal nevű bizti ha van akkor sem biztos, hogy a kapcxsolókat is védi.
De tegyük fel hogy védi.
Akkor sem tudsz 24 V-t kapcsolni a cuccra, hisz már az első vezeték rárakásakor ugrott a bizti. Nekem mindegy, hogy a kezedben a derót vége füstöl el vagy a biztosíték, az eredmény ugyanaz. Szakadás az áramkörben. :)
Wickey2005-02-02 20:27:10 // 2109
Valami bizti csak van a kapcsolók előtt. Ha más nem "műszerfal" címszóval.
Legalábbis nem szívesen venném egy (gyári) autótól ha akárcsak egy relékapcsoló nincs is lebiztosítékozva.
Paco2005-02-02 19:59:07 // 2108
Úristen!
/me a fejét fogja :o)
A relézett alkatrésznél a bizti nem a relé behúzóáramkörében van, hanem abban amit lereléztél, tehát a relé kapcsolóoldalán. Hisz nem a relét véded, hanem a lámpát vagy a kürtöt, vagy egyebeket. Szal ott bezony nincs bizti, csak a csupasz rövidrezárt vezeték :)))))
Wickey2005-02-02 19:53:11 // 2107
Elolvastam
és az olvadóbizti gyorsabban olvad, mint a vezeték.
Testelt már le nekem a ventillátor kábelem a kipuff leömlőn. A kábel hibátlan maradt.
Paco2005-02-02 19:49:57 // 2106
Na akkor olvasd el mégegyszer az előző hozzászólásom, és felejtsd el ezt a szép rajzot. Ez az elmélet.... A gyakorlat másképp néz ki :)
Paco2005-02-02 19:49:01 // 2105
Na akkor osztom az észt. Amit te mondasz az nem fordulhat elő. :)
Első eset. Kiszerelve dugod rá a csatikat a relére. -> Nem történik semmi akármilyen sorrendben dugod, behúz.
Második eset: Beszerelve kötöd be, polaritáshelyesen. -> tök mindegy, hogy a második testvezeték rajta van-e vagy sem, amikor a +12V-t ráadod behúz.
És itt jön amire nem gondolsz :)
Harmadik eset: Beszerelve kötnéd be de eltéveszted a polaritást. -> tökmindegy, hogy a kezedben levő +12 V-os vezetéket érinted a testelt lábhoz, vagy fordítva a testet a bekötött 12Vhez, abban a pillanatban van egy rövidzár az akksin ami szép villanással füstölteti el a kezedben levő vezeték végét. Már az első vezeték hozzáérintésekor. És neked két vezeték kell :o)
NEM TUDOD ELLENTÉTESEN BEKÖTNI, NEM VAGY OLYAN GYORS :-P
Wickey2005-02-02 19:46:27 // 2104
Papír ceruza.
Pikkpakk. :-)
Najó, lerajzolom.
A tekercsnek urasan nagy ellenállása van a 2 század ohmos akksikhoz képest. A Maxwell egyenletrendszerek differenciális alakjából levezethető az elektronika első főtt étele, mely szerint "az áram nem hülye" és kikerüli a nagy ellenállatot. Inkább elfüstölteti a biztit, és megy aludni.
Pikkpakk. :-)
Najó, lerajzolom.
A tekercsnek urasan nagy ellenállása van a 2 század ohmos akksikhoz képest. A Maxwell egyenletrendszerek differenciális alakjából levezethető az elektronika első főtt étele, mely szerint "az áram nem hülye" és kikerüli a nagy ellenállatot. Inkább elfüstölteti a biztit, és megy aludni.
Tom2005-02-02 19:45:38 // 2103
azon tünödöm vajon az 1.3-as 33-ba átlehet e rakni az 1.7 16v-t?
ha igen, akkor kellene vajon futomüvet, féltengejt, féket, meg váltot is cserélni?
és vajon többe kerül a hus mint a leves?
Tom2005-02-02 19:34:57 // 2102
Akkor inkább csere, nincs kedvem vele pár évente vacakolni, inkább plusz egy hét böjt. :)
Robi2005-02-02 19:34:01 // 2101
Ezt a 24V-ot fejtsd ki egy kicsit bővebben, nagyon kíváncsivá tettél! :)))
Wickey2005-02-02 19:33:59 // 2100
Na akkó osszá észt. Magyarázd már el nekem, hogyha két, kb. század Ohm belső ellenállású akksit sorba kötsz, majd egy biztivel rövidrezárod, akkor mi is fog történni?
Paco2005-02-02 19:24:44 // 2099
Ja, és akármelyiket választod, szigorúan párban! :)
Paco2005-02-02 19:24:12 // 2098
Szvsz hosszú távon nem éri meg javíttatni, de én akármit mondok úgyis az anyagi körülményeid, és a tökéletességhez való hozzáállásod dönti el. A lényeg az, hogy javítható is és cserélhető is.
www.káaaszy.hu
Paco2005-02-02 19:21:58 // 2097
Tényleg gondolkodj még el rajta :)
Tom2005-02-02 19:21:41 // 2096
A bal első lengés csillapítom meg adta magát neki ált szívárogni. szerintetek inkább javítassam vagy szígoruan csere?
Kau2005-02-02 19:16:57 // 2095
Tudtok ajánlani valami jó szerelőműhelyt, ahol értenek az Alfákhoz, de nem olyan drága mint a szervíz?
Wickey2005-02-02 19:09:11 // 2094
Gondolkodjunk Béláim. Ha bekötött relére fordítva adod a saját, vagy külső akksiról, akkor bizti durr. Merugye 12V - bizti - föld lesz a "kapcsolás" a relé azon lábán ahova a mínuszt tetted a 12V helyett saját akksi esetén, másik esetben meg 24V fog a biztire mászni 2Rb-vel ahol Rb az akksi belső ellenállása. Ami ha jól tévedek kicsike.
Robi2005-02-02 18:49:56 // 2093
Kikérem magamnak, én értettem! :)))
Egyébként Docky szerintem arra gondol, hogy ha a relé két összezárt lábára teszed a 12V-ot, akkor az kivágja a biztosítékot. Persze ott is nyugodtan felcserélheted a polaritást, ugyanaz lesz az eredmény. :)