Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

Zool2008-02-03 10:45:41 // 6351
Nem te találtad fel a spanyil viaszt. Az illetőt úgy hívták hogy Karheinz Kalbfell. (igaz, nem toyota, "csak" Rols Royce). Csak gye őt lecserélték egy digó matematikusra pár éve...
Tom122008-02-02 23:28:50 // 6350
Pontosan, példa: Jean Todt, a menet közben széteső /F1/ Ferrarikat "eléggé" rendbe kapta, tudta kiket kellett maga köré toborozni, utána már ment minden. Természetesen nem ő ellenőrizte még azt is, hogy a takarítónő rendesen felmosta-e az öltözőket is.:-)
zolee1452008-02-02 23:17:35 // 6349
Okés, ilyen alapon minden a vezető felelőssége, ebben igazad van. Akkor úgy mondom, hogy a vezetőnek mindössze ahhoz kell értenie, hogy megszerezze a posztokra a megfelelő embereket. Onnantól kezdve szinte magától működnie kell a dolognak.
A melósokat nem ő ellenőrzi. Mondjuk szerintem ilyen munkamorállal csoda, hogy egyáltalán gyártanak valamit...
Tom122008-02-02 23:09:44 // 6348
Azért a "nagyfőnöktől" is függ a minőség, az ő dolga kiválogatni a nem oda valókat... Persze, ha van miből válogatni, meg, ha ő is rendesen végzi a dolgát..-)


Ja, ami nincs, az nem romlik el, ez is jó stratégia.:-))
zolee1452008-02-02 23:03:23 // 6347
Azt jelenti, hogy a minőség nem a nagyfőnök személyétől függ, legyen az olasz német stb.

Egyszerű: a Toyotától kell leigazolni (kerül amibe kerül) azt az embert aki a minőségbiztosítás feje, és szabad kezet kell neki adni. A minőség nem a gyártás helyétől függ, hanem a vezetés hozzáállásától. Ha a lusta digónak nem tűrik el, hogy hanyag legyen akkor összeszedi magát. Szerintem.

Amúgy a japán minőség is csak azért olyan, mert pl a beszállítóknál nincs árérzékenység. Legalábbis több helyen is olvastam, hogy ha nem oké a minőség akkor új beszállító jön, legyen az akár drágább is. Pl a németeknél az ár az első.
Nem tudom mostanában hogy áll a helyzet, de pár éve még ez bőven látszott is az alkatrész árakon.
Épp ezért nem hiszek a Suzuki minőségében, ami köztudottan egy árérzékeny gyártó, hiszen a célközönsége is ilyen.
Csak azért nem romlik el a Suzuki, mert egyszerű mint a fakocka, ráadásul tömegével az alap modellt veszik, amiben semmilyen elektronika nincs. A statisztikák erről nem beszélnek. Ha egy mergában beszarik az elektronikus izébizé az 1 hiba a típusnak. A Suzukiban nincs is olyan, sőt, nagy része nem is rendelhető, nem csoda ha nem romlik el.:)
Tom122008-02-02 22:07:28 // 6346
Nagyjából így gondoltam én is.:-))

Remélem ez a De Meo gatyába rázza a népet + kiszórja a nem oda valókat!
Lehet, hogy nem lesz meg a tervezett eladás 2010-re, de legalább az esély nagyobb lesz rá.
Vikking 3112008-02-02 19:59:24 // 6345
Értem én, de a cikkben is le van írva, hogy sajnos az Alfa gyár a legrosszabb minőségű a fiat konszernen belül... Az meg azért jelent valamit!
zolee1452008-02-02 19:37:18 // 6344
Nem biztos ám, hogy itt az a 10 hiba azt jelenti, hogy kiesik a futómű, a motor, leszekad az ajtó stb.

Ha van* minőségellenőrzés akkor az általában csinál egy hibalistát, és ezt utólagosan javítják. Ilyen pl a kilógó cérna, hanyagul meghúzott csavar az izébizgentyűn stb.
(*Ha van: az ISO elvben úgy működik, hogy a folyamatot ellenőrzi, nem a végterméket, de meglepne, ha nem lenne utólagos minőség ellenőrzés.)

A baj azzal van, hogy ezek utólagos (még gyárban történő) javítása is qrva sokba kerül, ami a cég hasznából jön le.

Ne tudd meg, hogy egy nagyobb építkezés után milyen hibalistát kaptunk a megrendelőtől. Az anyacégünknek volt olyan átadása, hogy több oldalas hibalista volt. Persze nem omlik össze az épület, de mondjuk egy hibásan záródó ablak már 1 tétel a listán.

Szóval ennyire azért nem kell elkeseredni.;)
GT Ɨ|ѯ2008-02-02 19:18:57 // 6343
Csatlakozom.
GT Ɨ|ѯ2008-02-02 19:18:19 // 6342
Ahogy mondod!
Ettől CSAK jobban lehet!
Vikking 3112008-02-02 19:16:06 // 6341
A fene vigye el, emberek, mit gondol az Alfa a saját jövőjéről? 10 hiba 1 autóra? Álljunk már meg, hol van ilyen arány? Mi a pöcsnek erőltetik a presztízs árat, ha egy nagy kalap hulladékot adnak 8-10 milláért? Nem tudom, hogy hol a pofátlanság határa, de ha ez tényleg igaz, akkor én is komolyan elgondolkoznék rajta, hogy vegyek-e új alfát... Főleg ennyiért. Jóhogy garis, de addig is mivel járnak a tulajok? Utána meg csodálkozás, hogy nem meg y a biznic... A használtautó.hu se véletlenül van telis-tele 2 év körüli 159esekkel... Romhalmazokat gyártanak az Alfa gyárban? Szégyen... :((((


ui. : lehet, hogy néhol erősen fogalmaztam, de ez a 10 hiba dolog igencsak felidegesített ... :(
mesa2008-02-02 18:40:14 // 6340
Talán a kis kínaiak mégis megbízhatóbban dolgoznának ...
GT Ɨ|ѯ2008-02-02 18:05:55 // 6339
termelni lehet,de minek?

így nem lehet versenyképes eladásokat produkálni...
Kib@...nám az összeset ( munkást ) és teljesen új garnítúrával kezdeném L a termelést:-)
Tom122008-02-02 13:23:06 // 6338
"Ez rá is fér a gyárra, mert a Pomigliano a csoport legrosszabb egysége – a gyakori lógás a munkások részéről hanyag munkavégzéssel párosul."
Talán innen + más vírusfertőzöttek közül kéne embereket toborozni, mert ilyen hozzáállással nem is lehet termelni... Gondolom, a fizetés azért felülúlja a "kelet európaiakat".
GT Ɨ|ѯ2008-02-02 08:53:54 // 6337
Nem túl rózsás:-(((((
BeeGee2008-02-01 17:21:20 // 6336
Zool2008-02-01 15:41:38 // 6335
Egyszer bedobtam a megbízhatósági kérdést a 159 fórumon, azért voltak válaszok. Gyakran angoztatom nem alfás körökben, hogy a külömbség a legjobb és a legrosszabb megbízhatóságú autók között statisztikai mértékű, és hétfő reggeli autót minden márkánál ki lehet fogni, de azért nem kérheti a gyár a vevőktől, hogy most hunyjanak szemet, meg úgyis lehet szeretni a kocsit...

Nem mintha más márka megbízhatóbb lenne, a volvónk pl eddig 2 szer volt nem menetrendszerűen szervízben 1.5év 40e km alatt. És amit a népítéletben írtak többen Lexus ISről simán hiteles.

A baj azonban az, hogy a statisztikák a toyót erősítik, és ez nem jön jól, ha a drágágn megvett új Alfánkat el szeretnénk adni. Persze most lehet azzal jönni, hogy akkor az ember vegye meg használtan de egyrészt ha nem veszi meg senki újonnan, nem lesz használt (lásd Jeremy Carkcson 166os csapdája ), másrészt a gyár meg szépen tönkremegy.
Blade2008-02-01 15:41:07 // 6334
A mostani szar AutoBildben van egy kép a149rol. Pontosabban két képet kozolnek,az egyiken a 149van hátulrol(ez helyesnek tunik),van egy kép elorol is amire azt irják hogy a 149 de valojában a junior..:) Kommentként pedig : A "149 amit alfás berkekben juniornak hivnak, 2009-ben fog megjelenni a bravo padlolemezén. Lesz GTA változat is 3.2 V6 motorral..."

Szerintem fingjuk sincs semmirol...:))
Blade2008-02-01 15:34:45 // 6333
Sorry:((

Nekem most 22ezer van a GT-ben. Legeloszor 2300km-nél cseréltettem olajat,igazábol 3k-nál kellett volna,de mentunk Gorogbe és nem tudtam már megvárni a 3k-t. Aztán 10nél volt olajcsere szurovel,meg a bal féltengely belso gumiharangot kellett meghuzni mert laza volt.Most pedig vagy 2 hete volt a 20k szerviz, Selénia,pollenszuro,levegoszuro,olajszuro csere,komputer nyugtázás.Aztan 30k-nál viszem majd megint. Egyébként legeloszor 20k-nál volt levegoszuro csere és nagyon is ráfért már(!),ugyhogy ugy dontottem azt is cseeréltetem 10ezrenként. Szerintem érdemes lenne Menyus tapasztalatait is kikérni
Tedi2008-02-01 15:33:31 // 6332
ROTFL :D

Én nem tanácsot kérek tőle, csak azt, hogy mondja el a Junior irányú tapasztalatait :)
zolee1452008-02-01 15:31:31 // 6331
Ha tőle vársz tanácsot nemsoká egy Toyota Yaris dízel boldog és elégedett tulajdonosa leszel.:DDD
zolee1452008-02-01 15:28:53 // 6330
Nehogy kiderüljön, hogy a benzines műszerfal nem gyári elkúrás volt...

Amúgy tényleg fura, hogy elvileg ugyanaz a típus, kb ugyanaz a gyártási idő és minőségileg kis túlzással ég és föld.
Tedi2008-02-01 15:27:59 // 6329
neked már a Juniorról is vannak hosszú távú szervíztapasztalataid...:DDD

Azt viszont közölhetné, mert akkor úgy kalkulálok a Junior vétellel :D
zolee1452008-02-01 15:24:57 // 6328
Egyrészt statisztikákra, másrészt japán autós ismerőseim elmondására támaszkodva írtam amit írtam. Persze biztosan neked van igazad, hiszen te már vezetted a világ összes autóját éveken, sőt évtizedeken keresztül...
Nagy összegben mernék fogadni, hogy neked már a Juniorról is vannak hosszú távú szervíztapasztalataid...:DDD
BeeGee2008-02-01 15:16:51 // 6327
Hát nem tudom. Ez sztem hétfői autó.. :(
Ütve nem volt, festékréteget átvétel előtt lemértem mindenhol.
Jelenleg nincs időm és energiám a szakszerviz nyakára járni ilyenekkel..

Szerviznek utánanézek azért. Érdekes lenne ha eltérne a két autó :) Terv szerint 15K szerint mennék, tehát felezném az előírtat. 5Knál volt első olaj és szűrőcsere. Most esedékes az első 15ezres csere - ami 10.000 km-t jelent olajcsere óta.
Blade2008-02-01 15:06:06 // 6326
Az a mérés - legalábbis ha az adatlapodon lévő fotóra gondolsz - 288,3 Nm-t és 166,2 kW-ot (=226 LE) mutat...

Igen,arra gondolok és igen ezeket az értékeket mutatja a diagramm...:)
DE,ezek az értékek padon mért értékek amiket fel kell szorozni 26%-al (17% erőátviteli veszteség,9% kerékcsuszási veszteség -amik szintén mért értékek) és igy jon ki keréken 246loero -kuplungon 288Loero. Az csak a véletlen egybeesés hogy a diagrammon 288Nm van és ugyanennyi a számitott teljesitmény is a kuplungon. Sokan bedoltetek már ennek ;-))
Blade2008-02-01 14:53:40 // 6325
Elképeszto. Én ezekrola hibákrol még hirbol sem hallottam.De komolyan.
-Kesztyutarto kinyilik megent kozben és nem lehet becsukni??? Nekem akkkor nyilik ki,ha kinyitom meg bezárom...
- Beázik az ablak??? Nekem sosem egy mliter viz sem jott be,pedig átlag hetente egyszer-kétszer mosva van...
- Tökéletesen kis erore zárodik mindkét ajto...
- Nem nyikorog, nem ropog semmi, max csak nagy uthibánál ha gyorsan megyek át rajta. Régebben hallottam én is valamit a csomagtérbol,de kiderult hogy apotkerék-szerszámos kombo nem volt leszoritva..:)
- Motortérben meg pláne semmi gondom.

Én csak csodálkozok ezeken amiket irtál(értem az elkeseredettségedet), az én autom TOKÉLETES és mindenki azt mondja ,hogy mennyire egyben van. Na nem azért mert nem zorog semmi,hanem mert merevnek,erosnek és kiválonak tunik az egész auto. És az is:) Szerintem a tieddel valami tortént még amirol nem tudsz.Nem akarom az ordogot a falra festeni,de ha jol emlékszem elég sokat vártál rá,pedig készleten volt.

A szerivzperiodussal sem stimmel valami mert nekem komputer meg konyv szerint is 20.000km.És szerintem a gyártási idopont kb u.a mint a tiednél max az enyém egy-két honappal fiatalabb. Én 10ezrenként cseréltetek Seléniát,20ezrenként meg megtartom a kotelezo szervizt. De akkor Te MIKOR? fogsz pl uzemanyagszurot cseréltetni? Mert hogy az hivatalosan 40ezerre van beiktatva
TarP2008-02-01 14:21:26 // 6324
Hát tudod, én azt mondom, bárcsk lenne Swiss Made, teccikérteni?

Azok a genyák drágán ugyan, de tudnak pontosan dogozni.
mesa2008-02-01 14:09:13 // 6323
Az első mondat csak zrika, nem kell rá válaszolni! ;-)
mesa2008-02-01 14:08:28 // 6322
Zool:
Ne haragudj, de mióta itt vagy, sosem értettem még meg, hogy neked miért is van Alád ??? :o :DDD

Twin Spark:
Nekem csak TS motorjaim voltak. Egyikkel sem volt semmi probléma. Nem eszi az olajat, nem issza a vízet. Massziív (relatív) kis fogyasztású, nagy teljesítményű, kevésbé szennyező motorok - a korabeli konkurenciához képest.

Pont most néztem, egy éve kapott friss Seleniat, még mindig átlátszó világosbarna a nívópálcán az olaj.

Nem véletlen vette meg a Honda licencét a TS működésnek.

Megbízhatóság:
Én is azt mondom, hogy sajnos nem tudta lekűzdeni az Alfa a sok negatív előítéletet, és ezeknek alapjuk is van, sajnos.

A FIATokról már nem annyira mondják, mióta a Stilo/Panda/Grande tulajok közül senki sem panszkodik ...
Természetesen hozzájön az ár arány is. Nyílván egy olcsóbb autóból kevésbé reklamál a tulaj, mert azzal meg van elégedve, amit kapott.
Tom122008-02-01 13:42:41 // 6321
ilyen = ilyet
Tom122008-02-01 13:40:02 // 6320
+ ehhez 1 2 érdekesség:
"Próbáltam a vásárlás előtt a Q7 től az új a6ig mindent.(Passatot is)"
...és ezzel a kör be is zárult...:-)

"Véletlenül keveredtem a Reálszisztémába ahol beleültem a Is 250 sportba.egy valamit éreztem,de azonnal:AKAROM!"


Érdekes, én a 8C-ben éreztem ilyen, na jó, meg a 156-ban, de én "elfogult" vagyok...:-)
GabCsi2008-02-01 13:34:58 // 6319
Elektronikába bárcsak lenne made in japan...
Tom122008-02-01 13:34:26 // 6318
Van ott egy IS 250, ami maga a tökély, 10000 km alatt nem volt vele gond!!! :-)) Van, ahol ez is nagy szám...:-))
TarP2008-02-01 13:31:07 // 6317
Én az értelmesebb emberekre gondoltam, de igazad van, arra semmi esély :) ... :(
TarP2008-02-01 13:29:53 // 6316
Bár egyelőre úgy tűnik, az EU nem fexik le olyan könnyen, mint USA tette.

És ilyenkor örülök, hogy sok a német autó fun, mert ha ez sem lenne, már autógyártása sem lenne az EU-nak, úgy, ahogy nincs már fényképezőgép, erősítő, CD játszó... gyárás sem, mert mind becsődölt itt és minden Made In China/Taiwan/Japán lett.
Tom122008-02-01 13:27:02 // 6315
Nekünk is "jó reklámokat" kell kitalálni.:-)
TarP2008-02-01 13:20:37 // 6314
Meg a sok buta ember sztereotíp képalkotása...

És ezekkel a sugallatokkal éri el lassan Japán, hogy az EU gyártók ugyanúgy becsődöljenek, mint az USA autógyártása :(
Tom122008-02-01 13:12:08 // 6313
Pedig a reklámok azt sugallják, hogy Lexus = 100% megbízhatóság...:-)
Peti16V2008-02-01 12:58:11 // 6312
OFF Avensis rossz példa! A 2,0 D4D pont "szíjszakadós" motor!
Ez ugyanúgy nem azt jelenti, hogy minden egyes példányé elszakad, hanem azt, hogy sajnos néha előfordul.
Pont ugyanúgy, ahogy egy csomó más szíjas motornál, más márkáknál is. Például nem egy esetről tudok Mazda 6 2,0D-nél, ami a köztudatban nem éppen a megbízhatalanságáról híres, ennek ellenére egy ilyennel is meg lehet szívni rendesen. Csak ezt nem verik nagy dobra a tulajok, érthető okokból.

Más: ha még nem tettétek, olvassatok bele néhány Lexus IS népítéletbe! Vannak azért ott is csúnya dolgok.
Zool2008-02-01 12:54:20 // 6311
Félreértés. Én csupán ezt mondtam, hogy vannak olyan micok amik túlélték a 100e-et anélkül hogy a kötelező dolgokat elvégezték volna. Ez nem jelenti azt hogy aztán még sokáig élnek...

Az olajcserével egyet értek, de ha a szervíz minden alkalommal 2-300 ajról lenyúl érte, nem mindegy hogy 15 vagy 30-ezrenként csináltatod. Amúgy én még a bejáratás után is cseréltettem olajat, pedgi az Alfánál le is akartak beszélni...
Tom122008-02-01 12:48:24 // 6310
...hááát, egy hajóban biztos nem egyszerszerű a motorcsere.:-))
BeeGee2008-02-01 12:43:30 // 6309
Á, az szétpörgi magát :)
Valami hajódízel talán megüti ezt :)
Tom122008-02-01 12:41:09 // 6308
Abban, mondjuk én is, talán a Wankel? :-)
Grando2008-02-01 12:40:47 // 6307