Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

Georgee2007-09-11 13:49:30 // 4651
Nem akarom a Fiatokat polírozni,de az a motor nagyon ott van .Alul sem gyenge a turbó elég hamar megindul utána meg nagyot tol.Durrant az olyat hogy meg lenne lepődve néhány Cartárs.Papíron 8.8 a százas sprint.Ismerem a 2.4 mjet -et,meg lennél lepve Uram.
A foswágen 1.4 T+ Kompressyo 170 Le,nem tudom milyen,de látatlanban nem fikáznék.
GEORGE2007-09-11 13:48:38 // 4650
Valószínűleg te hamarabb fogsz ilyenben ülni! Várom a beszámolót :-)
Zool2007-09-11 13:48:12 // 4649
Amit a Bravóban nem javítttak ki az a váltó, de a többi szerintem nagyon jól sikerrült. Sokrétű nagytudású autó lett és ami legfontosabb széles paletával. EZ útóbbi tekintetében egyet értek zolee145-tel, nem vagyunk egyformák, pont ezért jó, hogy a 159 mind az über full családbarát büntető tank (2.4 JTD Q4 TI) vagy a kupé ill kabrió, mind a belépő flotta (1.8 impression) terén sokat kínál. A Lexux nál van 2 moci és 3 felszereltség, oszt csá. Nem is fogy annyira (a 0 belső méretkről nem is szólva). A 159 legnagyobb baja az, hogy nincs mellé rendes modellpaletta. Én negyon szeretnék egy kisebb llpcsőshátút 156 módra, és az NCAP teszt a 147es váltását is időszerűvé teszi. Ha ezek olyan szontűen lesznek, mint a 159, nem elsz gond a túléléssel...
GEORGE2007-09-11 13:48:00 // 4648
Első adandó alkalommal én is kipróbálok egy ilyent!! .-)
Zool2007-09-11 13:42:59 // 4647
Azért a tevesszal megyek egy kört a 120LE 1.4T vel. Papíron elég ígéretes, mind dinamika, mind fogyaszás tekintetében. TKP az egy kijavított (pl NCAP eredmény) 147. Remélem a 149nek sikerül majd azért túllépnie rajta...
GEORGE2007-09-11 13:38:24 // 4646
A goof 1,4 T je nem nagy durranás mivel csodák nincsenek így a Fiat 1,4 T -je sem lesz nagy durranás.
zolee1452007-09-11 13:33:44 // 4645
Nem vagyunk egyformák, nem ugyanazokat tartjuk fontosnak. Korábban már kifejtettem, hogy engem a világon semmi nem érdekel a biztonságon, és a sebességen kívül. Szarok az elektromos ablakra, meg a masszázs ülésre, meg a 23548647 hangszórós hifire. Tehát a kérdésedre a válaszom: nem.

Viszont van akinek elég a 130, van akinek nem kell 23545877 LE-s motor, meg traktornyi nyomaték. Neki bőrülés kell, klíma, elektromos belső tükör állítás, stb.
Épp ezért merész kijelenteni, hogy nem igazi Alfás aki a kisebb motort veszi. Az más kérdés, hogy nem számolgatok, hogy x összegért milyen offot tudnék venni, ebben igazad van. Persze ha az utóbbira gondoltál akkor csak rosszul fogalmaztál korábban.;)

Persze jelenlegi anyagi helyzetemben a kérdés csak elvi, de nekem egy biztonságos, de nem dögnehéz 159-es kéne, amivel nem picsáz el midenféle Ford Fiestás:D
Mondom mindezt úgy, hogy nem vagyok egy nagy sztrítrécsinges emberke, de néha azért egy lámpától-lámpáig belefér.:)
Zool2007-09-11 13:33:15 // 4644
Ezen kívül ha valakinek azt mondják 10-15 éve, hogy 1.6os dízel egy 1400kilós autóban körberöhög, pedig ez mostanra valósággá vált. Szerintem sokkal értelmesebb lenne ha az Alfa a V8 betuszkolásának szükségessége helyett egy (legalábbis a 4.7m es limókban) tágasabb utasteret tartana szem előtt. Szerintem ha ezek a kis turbós benyák tényleg olyan jók, mint igérik, nagyjából el lehet felejteni a mostani JTSeket, és személy szerint le fogom tojni, hogy honnan jön a hengerfej vagy a motorblokk...
Zool2007-09-11 13:30:13 // 4643
Ez mondjuk alkati dolog, de én alig érzem ki a dízelek közötti erőkülömbséget. Mondja az asszony, hogy jobban tol (pl a 159 2.4), de egy két extrém vagy kiélezettebb helyzettől eltekintve kevésbé jön elő. Már egy kis 1.6d is jól lódít városban és még egy emelkedőn sem mdonott szégyent, és pl a 120LE 159 JTD még kiegyensúlyozottabb (-1 mp 100ra, rádásul autópályán a hatodikban is szuverén a moci). Lehet hogy az 1.4 T a turbó bekapcsolását megelőzően nincs jelen az autóban de ezt is meg lehet oldani vhogy.
Zool2007-09-11 13:26:48 // 4642
OK, szerinted akkor honnan van egy hajszálra az 1.6HDI vel egyező 1.6 dízel a miniben. Azt ne mondn hogy a bömösök érdemben hozzányúltak. Azt elhiszem, hogy az 1.6 T benyás jórészt bömös, de a dízel miben más a miniben, mint mondjuk az én Ford eredetű S40esemben? (Megjegyzem, az S40 család 1.6 és 2.0 dízele, akár az Xtype 2.0d is PSA eredetű, utána olvashatsz bármelyik volvo fórumon (pl motor-talk.de)). A JAg Land rover 2.7 dízel sem külömbb...
GEORGE2007-09-11 13:26:23 // 4641
Én tovább nem írkálok inkább ebben a témábeüan, mert azt veszitek ki, hogy lenézem a kismotoros Ajfákat......
GEORGE2007-09-11 13:20:06 // 4640
Te is félre értesz!!!!
volt jó pár 1,6 gépem!

Azt próbálom magyarázni, hogy te sem és más sem venne már kisebb motorral következő Alfát.
De megkérdem, te vennél egy 159-et 1,4 T motorral mondjuk az 1,9mjet 16V helyett csak azért hogy 159-ed legyen???
Vagy ne legyen 1,4T ott a "remek' 1,8TS 16V a 159-ben. :-)
zolee1452007-09-11 13:08:55 // 4639
2,4-es mocival az orrodban el sem tudod képézelni, hogy egy "egyhatos" hogyan mozgathat egy autót. Persze ha beszélgetnél egy amerikai emberkével biztosan megkérdezné tőled, hogy a másik három henger hova tűnt a kocsidból? :DDD
mesa2007-09-11 12:54:30 // 4638
Simán. Ha elhisszük, hogy csökken a 159-es 150 Kg-ot és az 1.6 JTDm motor is eleve könnyebb, akkor elég jól, változó geometriájú túróval ! :)
GEORGE2007-09-11 12:47:33 // 4637
Semmi gond .-)
Ferko2007-09-11 12:38:34 // 4636
Akkor én értettem félre. Bocse! :-D
GEORGE2007-09-11 12:22:34 // 4635
Amúgy nekem a Scudoban 2,0 HDI 16V volt 110 loval szépen ment!! De mentem 1,9 TD 90 lovassal is. Szörnyű volt a Hdi motor után!!
És akkor gondold el az új Scudot 1,6 Hdi-vel 90 loval!! :-(
GEORGE2007-09-11 12:19:09 // 4634
C4! :-)
GEORGE2007-09-11 12:18:51 // 4633
Erről próbáltam írni! Egy ilyen kiskocsiban sem érdemes kismotoros verziót venni.....
GEORGE2007-09-11 12:17:34 // 4632
A C!-ről beszélünk???
mert abba egy picit gyengus az 1,6 HDI.
És egy ilyen 1,6 HDI 110 loval hogy mozgatná a 159-es méretű és tömegű kasznit??
GEORGE2007-09-11 12:16:31 // 4631
Hol mondtam én olyant, hogy az az Alfa fan aki csak a drága Alfát tudja megvenni??

Én arra akarok kilyukadni, hogy egy Alfa fan megveszi az Alfát nem számolgat, hogy egy 1,9 vezió áráért kapna egy OFF autót is.
Ha pénze van rá nem fogja csak azért megvenni a kisebb motorost Alfát mert az olcsóbb.

Ezt értsd új autóra és értsd használtra is!!!
mesa2007-09-11 10:32:48 // 4630
OFF
Picassokban (Xsara) az 1.6 HDi igen jól megy (Vmax 200+), és igen keveset fogyaszt! 110 lovas és minden tekintetben megeszi a régi 2.0 HDi-t ami 90 lovas. Ideális motor ahhoz a kocsihoz.
mesa2007-09-11 10:29:39 // 4629
OFF
Olyan érdekes dolgokat állítasz, mintha biztos lennél benne hogy igaz! :DD

Pedig nem!
A BMW nem megvette azt a motort, hanem közösen fejlesztették ki. A nulláról. Közösen.
Remélem érthető volt, és ezentúl vágod, hogy nem egy lekotlott motort vásároltak meg és írtak rá saját programot, hanem az első csavartól az utolsó szívócsonkig mindent a két cég (PSA+BMW) mérnökei fejlesztettek!

"1.6-os THP motorjának alapja az EP6DTS típuskódú gép, a PSA Peugeot Citroën és a BMW közös fejlesztése, amelynek teljesítménye a 207 RC-ben 128 kW (≈175 LE)"
http://www.peugeot.hu/sh_fedezze.php?option=hirek&sessid=


A FORD sem vásárol a franciáktól, a TDCi motor egyetlen alkatrésze sem kompatibilis a DCi motorokkal, ezt már megint honnan vetted ? :o
Ferko2007-09-11 10:18:10 // 4628
A múltkor volt egy nagyon jó kis összehasonlítót teszt az Autómagazinban. 4-5 autót teszteltek (Skoda Fábia, Grande punto, asszem Opel Corsa is volt benne meg Rönő Clio is. Mindegyik fapados volt a motor terén is; erőtlen gyenge motorok. Kérdezték is benna szzem, hogy minek is gyártanak ilyen 75-80 LE motorokat, mert még a kisebb kocsik is szenvednek vele.
Ferko2007-09-11 10:14:36 // 4627
...Nos egy igazi Alfa fan nem vesz azért 1,6-os dieselt, mert olcsóbb mintha 2,0 JTD vagy 2,4 JTD-t venne....

A szavaidból azt hámozom ki, hogy szerinted aki nem tud megvenni az anyagi helyzete miatt egy nagyobb teljesítményű autót - ami drágább -, az már nem is igaz alfa fan? Nem biztos, hogy mindenki, akiben ott van az alfa érzés, annak a bőre alatt is pénz van. Remélem, hogy én értettem félre, és nem így gondolod. :-)
SzJ2007-09-11 10:12:38 // 4626
Hogy mennyire valós?

La gamme de moteur :

Essence
1,4 TB de 120 ch (moteur officiellement annonçé chez fiat)
1,4 TB de 150 ch (moteur officiellement annonçé chez fiat)
1,8 JTB (= JTS + turbo) de 230 ch (rumeur récurente)
3,2 JTS de 290 ch (surtout dans le rêve des alfistis

Diesel
1,6 Jtdm de 120 ch (moteur officiellement annonçé chez fiat)
1,6 Jtdm de 150 ch (déclinaison probable)
2,0 Jtdm de 184 ch (moteur annoncé officiellement mais pas la puissance)

Ce nouveau moteur de 92 ch/litre dans cette définition sortira en première mondiale sur la Bravo (remplacante de la stilo) début 2007.
La base est commune avec le 1,9 l bien connu mais tout l'équipement mobile et le haut moteur est revu.
L'accord avec GM porta sur le 1,9 et le 1,3, Fiat développe volontairement le 2,0 l pour ne pas avoir à le fournir à GM.
De même le 2,4 jtd laissera la place au 2,5 l JTD d'une puissance annoncé de 230 ch (sur les 159-SW-Brera-Spider)

La 149 peserait 50kg de + que la 147 soit environ 150kg de moins que la 159. alors que son gabarit serait sensiblement revu à la hausse.
Ferko2007-09-11 10:11:05 // 4625
Szerintem sem lenne célszerű egy ekkor kasztniba ilyen kicsi motort tenni. Semmi értelme nem lenne.
Benőke2007-09-11 10:07:49 // 4624
160-170 nél ezen min csodálkozol? :D Egy ilyen autó 90 lóval nem erre való :) Kollégám nem tapossa szét az agyát és 6,5 nél még nem nyeletett le többet a torkán :)
Satti2007-09-11 10:05:44 // 4623
Volt "szerencsém" egy 2.0 HDI 307-el menni 3 éve 1500 km-et, végig 160-170-el nyomtam, és a fogyija nem volt vmi fényes, 8-8és fél liter, és az egy újszerű 30 ezer km-es autó volt, ráadásul bizonyos tartományokban nem igazán volt rugalmas.
Satti2007-09-11 10:03:55 // 4622
Azért annyira nem izgat a dolog, tudok tőle nyugodtan aludni, ha nem tudom pontosan:-))
Benőke2007-09-11 10:03:45 // 4621
Az 1,6 HDi jónak jó de pl Picassoban ameddig nincs turbó nyomás csak küzd az autó súlyával. Kollégámnak van egy 2.0 HDi. Az nem kinlódik, turbó nyomás nélkül is könnyedén erőlködés nélkül viszi a kasznit hiába csak 90 lovas... Arról nem beszélve hogy kevesebbet is fogyaszt :)
GEORGE2007-09-11 10:02:16 // 4620
Nézz nyugodtan utána 90 lovas a Scudoban! A C4-ben 110.
Satti2007-09-11 10:01:09 // 4619
Viszont az 1.6 HDI az ha jól tudom, 20 lóval erősebb, mint a normál 2.0 HDI, ami csak 90 lovas, és egy kalap xar.
Az új Corsában van 1.3-as cdti motor, ami 90 lovas.
GEORGE2007-09-11 09:58:43 // 4618
A picassok ban ( C4 ) az Új Scudoban is van ez a 1,6 HDI motor! Hát arról is azt tartják, hogy minek???
Erőtlen csak forgatva megy úgy meg eszik és hangos.....
Azért egy Scudóba betenni azt a pici motort ráadásul 90 loval???
Hova gondolkodnak egyesek??
GEORGE2007-09-11 09:56:04 // 4617
Én úgy látom, hogy túl anagyias oldalról tekinted az autó vásárlást. már régebben is írtad, hogy számoltál így úgy amúgy.
Nos egy igazi Alfa fan nem vesz azért 1,6-os dieselt, mert olcsóbb mintha 2,0 JTD vagy 2,4 JTD-t venne.

Te eltudod képzelni mit művel egy 1,4 T a 159-ben??????
Egy nagy lof@sz lenne!
Mikor 150 lovas az a motor??? Mikor szinte pirosan izzik a Turboház!
És addig??? Egy lomha semmitérő autó lenne!
Szóval vannak itt ésszerű és használhatósági határok is.
Látod ezért mondom, hogy te anyagias vagy, képes lennél megvenni egy 159-et 1,4-es motorral, mert olcsóbb lenne mint egy 1,9 Mjet 16V
Az hogy turbós az nem számit mert ha tisztában vagy a motor műkdésével tudnád, hogy amig a turbo nem dolgozik addig semmi lenne egy ilyen picurka motor egy 159 autóban. Max 8 sebességes váltót tennének rá, hogy legyen olyan fokozat amiben el tud indulni lefulladás nélkül.
Egy ilyen tömegű autó turbó nélkül azért zabálna benzint, hogy mozgassa azt a tömeget, turbós üzemben meg azért zabálna mert akkor eleve dölne bele.
És Nm?? Hol van már a kis turbo motor Nm-e a nagy 1,9-es képest??
Van a 159-ből 1,8 TS 16V 144 loerővel. Aki eddig ment vele azt mondta egy kalap sz@r.......
Én nagyon remélem, hogy soha nem lesz a 159-ben 1,4 T motor! De azt is remélem, hogy megkapja egyszer 3,0 mjet mocit.

Cm3 még turbóval sem lehet helyetesíteni......
Lentebb írtam a gooof 1,4T milyen vacaknak találták a TC teszteken és akkor te még nagyobb és nehezebb kaszniba is bele tennéd...
Benőke2007-09-11 09:50:17 // 4616
Inkább az 1,8 Turó. Egynégy nem nagyon mozdítaná meg a kocsiszekrényt :D Ameddig nincs túró nyomás, addig sehova... Ekkora autóba 2.0 alatt nem való motor szerintem... Aki nem tudja megfizetni az vegyen kisebb alfát, egyszerűen kevés lenne a vashoz...
Ferko2007-09-11 09:44:38 // 4615
...Én speciel remélem, hogy az 1.4 150LE turbó bekerül a 159esbe a faceliftnél, coure sportivo ide vagy oda, az most a jobb motor, és inkább a modern teljesítmény, mint a nosztalgia......

159-be 1.4-es?
SzJ2007-09-11 09:43:54 // 4614
Már hogyne árulná, a Scudo már azzal is fut. De szerintem az PSA klón. Itt egy érdekes hírdetés:

159 1,6 JTD
Benőke2007-09-11 09:39:15 // 4613
A cm3 -at nehéz helyetesíteni, de azért egy Turó odateszi magát rendesen szerintem. Lásd Dizel motorok :) Turbó nélkül nem sok érő lenne...
Benőke2007-09-11 09:37:59 // 4612
Aki V6 -ban gondolkodik annak nem annyira fő szempont a fogyasztás :) Ott az élmény a lényeg :)
Benőke2007-09-11 09:35:56 // 4611
Nem tudom mire várnak a kis 1,6 JTD vel de az biztos hogy hamarosan lennie kell egy 2.0 JTD nek :) A Paramétereit nem ismerem, de mi gyártjuk hozzá a turbóházat. Igaz még csak prototipus gyártásban van, de ....
Zool2007-09-11 09:32:22 // 4610
Egyébbként a Ford is igazából a a PSA-tól vásárolja a dízeleket, és a PSAra bízza a fejlesztést. Ennyit tesz a méretgadálkodás. Ugyanígy nem szégyenlem a Pug motort a volvómban, inkább egy ilyen, mint a 120lóerőre butított D5 millió ft feletti regadóval... Mondjuk az S60 amúgy is necces kocsi, annyi pénzért meg már egy normális autót is kapok 1.9essel az Alfától. Én speciel remélem, hogy az 1.4 150LE turbó bekerül a 159esbe a faceliftnél, coure sportivo ide vagy oda, az most a jobb motor, és inkább a modern teljesítmény, mint a nosztalgia...
Attie2007-09-11 09:19:33 // 4609
Hát azért a mostani Brera csak halovány utánzata a prototípusnak.
Elsőkerékhajtás, kis motor, ráadásul dízel is van :-O, egy az egyben 159 elöl, meg belül.
És szvsz a prototípus 100x jobban néz ki mint a széria változat. :)
Zool2007-09-11 09:07:57 // 4608
A múltkori FIATvs GM vita kapcsán átnétzem az Opel honlapra. Vaze ezek már áruljják a régen beharangozott 1.6 JTD (tkp az, 1.7 125 LE-vel). MI a fenét csinál a Fiat, ennyire fél attól, hogy nem tudja kielégíteni a többletkeresletet? Nem egy piacon lenne versenyelőnyben az 1.6os dízel a lebíutított 120LE 1.9essel szemben...
Zool2007-09-11 09:04:33 // 4607
Nem értem, mi a gond. A bömönek nem érte meg egy új 1.6 dízel kifejlesztése csak a Mini miatt, ezért mástól vesz dízelt. H ajól emlékszem az előző miniél a toyótól aztán a nemrég bemutatott újhoz meg Pug. Ha még nem hallottál róla akkor nem sok Mini-tesztet olvashattál. Egyébbként ezzel párhuzamosan szűntette meg a 2.5 ös dízel motorblokkot a bömö, és azóta a 3.0-t butítja le lóerőben..
Blade2007-09-11 08:17:27 // 4606
Ugyanmár GEORGE, mit számit a fogyasztás egy 3.2 GTA-nál...!:))) Ki lehet azért azzal jönni. Egy 156 GTA pl nem csak egy gyors 156-os, annál sokkkal több!!:))
Blade2007-09-11 08:13:28 // 4605
Meg a biztosítás miatt is! SOk országban,pl olaszban is másoka torvények, ezért van csak kevés nagy kobcentis auto, inkább a kisebbeket viszik,azokat is turboval
SzJ2007-09-11 07:59:11 // 4604
Na meg az egyre szigorúbb károsanyag kibocsátás miatt.

A Stilo-ban is volt JTDm motor 80; 115, 120; 126; 136; 140; 150 lovas verzióban.
count M2007-09-11 00:15:31 // 4603
Na még egy cikk, utólag ez nagyon vicces:

Eldőlt: az Alfa nem építi meg a Brera-t

:DD
Liquid2007-09-11 00:15:25 // 4602
Emléxem erre a cikkre, akkor még nem volt Alfám, csak vágyakoztam rá. Akkor is megsirattam a V6-okat...:(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak