Olvastam a céges újságban egy hírt a Fiatról, miszerint azzal fenyegetőzik, hogy elviszi az összes gyártósort Olaszországból.
Ez még elég régi...nyáron volt ez téma, amikor Marchionne harcolt a gyárak szakszervezeteivel. Át akarta alakítani a gyárakat úgy, hogy költséghatékonyabban működjenek és itt nem feltétlenül az elbocsátásokra kell gondolni. Eccerűen a munkamorált akarta javítani. Meg olaszba vinni a Panda gyártását, ami most Tychyben van. De ez nem tetszett a szaksziknak, nemtom mér. Akkor fenyítette be őket ezzel, lám, meg is állapodtak.
Tedi2010-10-07 09:16:47 // 16451
Selmak2010-10-07 08:50:49 // 16450
Nyiss szét egy márkás notebookot vagy apple-t. Mindenhol a made in china felirat vigyorog majd rád. Az elektronika 90% kinai kézben van, baromi sok pénzük van és terjeszkednek mindenhol, Európában is. A legfontosabb, a megrendelő igénye szerint tudnak jót és olcsót gyártani. Szerinted melyiket szokták kérni?
Poló2010-10-07 08:44:20 // 16449
A kínaiak nekünk minden szart megreklamálnak, olyan dolgokat, amikre mi itthon ráintünk, hogy jó az, mehet. A mexikóiak igénytelenek mindenre, még a rozsdás hulladékot is megveszik.
Más...
Olvastam a céges újságban egy hírt a Fiatról, miszerint azzal fenyegetőzik, hogy elviszi az összes gyártósort Olaszországból.
Más...
Olvastam a céges újságban egy hírt a Fiatról, miszerint azzal fenyegetőzik, hogy elviszi az összes gyártósort Olaszországból.
mesa2010-10-07 08:29:24 // 16448
Sok sikert a kínai kocsidhoz!
Vedd meg! Tudod miért? Mert NEKED való!
Occó és csak ez számít
Vedd meg! Tudod miért? Mert NEKED való!
Occó és csak ez számít
mesa2010-10-07 08:26:35 // 16447
Ezt melyik kedves Alfás cartárs nyomta fel az éjjel ???
Alfa Romeo blog "Alfa Romeo ez aztán a kocsi. Alfás az Alfásnak villogtat az tuti" - kommentár nélkül.
Alfa Romeo blog "Alfa Romeo ez aztán a kocsi. Alfás az Alfásnak villogtat az tuti" - kommentár nélkül.
Xixo2010-10-07 03:13:06 // 16446
Hát én azokat már nem fogom megtapasztalni, mert k..ra hidegen hagynak...
WarbiRunner (Gyuri)2010-10-06 21:14:12 // 16445
MI bírjon ki 200e-t egy autón?
Én elégedett vagyok a sajátommal, most van 192e benne, már óra szerint legalábbis.
100e körül fékgenerált kapott, szilenteket cserélettem a lengőkaron. Most kér hátul lengőkarcsapágyat, új szilentgarnitúrát. Menet közben 2 rúdfejet kellett cserélni. Meg jelez a fékbetét kopottság jelző, cserélni kell megint. Szerintem nem sok, és bármely más autó kér ennyit 102-és 192e km között. Összegszerűen meg pláne. És gyári az összes lengőkarom.
Nem látom egy kicsit sem problémásabb autónak, mint bármely más német márkájút a családban. Teljesen megbízok benne, nem készülök fél napokat egy egy 500-600km-es körre, hanem beülök, taposom, kiszállok, megveregetem az oldalát, "reggel találkozunk". Ha ezt nem fogja tudni, elvállnak útjaink ez biztos, de alapvetően nem érzem szerkezetileg öregnek és széthullónak. Az más, hogy néha ezt azt meg kell rajta húzni, tegnap pl a csomagtérzárat kellett visszacsavarozni, mert fel volt lazulva. Node 10 éves autóról beszélünk ami napi munkaautó használatban van.
Én elégedett vagyok a sajátommal, most van 192e benne, már óra szerint legalábbis.
100e körül fékgenerált kapott, szilenteket cserélettem a lengőkaron. Most kér hátul lengőkarcsapágyat, új szilentgarnitúrát. Menet közben 2 rúdfejet kellett cserélni. Meg jelez a fékbetét kopottság jelző, cserélni kell megint. Szerintem nem sok, és bármely más autó kér ennyit 102-és 192e km között. Összegszerűen meg pláne. És gyári az összes lengőkarom.
Nem látom egy kicsit sem problémásabb autónak, mint bármely más német márkájút a családban. Teljesen megbízok benne, nem készülök fél napokat egy egy 500-600km-es körre, hanem beülök, taposom, kiszállok, megveregetem az oldalát, "reggel találkozunk". Ha ezt nem fogja tudni, elvállnak útjaink ez biztos, de alapvetően nem érzem szerkezetileg öregnek és széthullónak. Az más, hogy néha ezt azt meg kell rajta húzni, tegnap pl a csomagtérzárat kellett visszacsavarozni, mert fel volt lazulva. Node 10 éves autóról beszélünk ami napi munkaautó használatban van.
WarbiRunner (Gyuri)2010-10-06 20:59:04 // 16444
A VW és a Ford is gyárt ott autókat, és nem esnek szét, sőt minőségben semmivel nem marad el egy európaitól. És ültem ilyen kínai "szarban" (és 3 nap múlva megint fogok), nem légből kapom a dolgot. A német=precíz sztereotípia kb annyira állja meg a helyét mint a kínai=szar.
Lehet nagyon olcsón rosszat gyártani és olcsón jót is. Az egy dolog, hogy a Zanussi nagyon olcsón gyárttat hulladékot, simán lehet, hogy az alkatrészekből a hajón keletkezik mosógép...mert van ilyen is.
Ettől függetlenül nyilvánvalóan poénnak szántam a dolgot, de van aki nem érti és véresen komolyan veszi....:-)
Lehet nagyon olcsón rosszat gyártani és olcsón jót is. Az egy dolog, hogy a Zanussi nagyon olcsón gyárttat hulladékot, simán lehet, hogy az alkatrészekből a hajón keletkezik mosógép...mert van ilyen is.
Ettől függetlenül nyilvánvalóan poénnak szántam a dolgot, de van aki nem érti és véresen komolyan veszi....:-)
GT Ɨ|ѯ2010-10-06 16:21:56 // 16443
Valami csak lesz más SUV ügyben, mert ez tragikus, 3 modell....
SKrisz2010-10-06 16:17:21 // 16442
Hát nem sokmindent dolgoztak át ezen a Q7-esen... Vagy ez most nem egy facelift? :PPP
GT Ɨ|ѯ2010-10-06 16:12:30 // 16440
Vegyél olyat....:-P
Tom122010-10-06 16:11:39 // 16439
Talán azért húzzák az időt, hogy legyen idejük végiggondolni, hogy másnak miért is érné meg...;-)))
Tom122010-10-06 16:09:50 // 16438
Így van, nem is akarom.:-))
mesa2010-10-06 15:02:10 // 16437
Egy pár:
- Saab: 93, 95
- Tesla: Roadster
- Smart: ForTwo
- Lamborghini: Murcielago, Gallardo (Spyder)
- Maybach: 57,62
- Abarth: GP, 500
- Dacia: Logan, Sandero, Duster
stb
- Saab: 93, 95
- Tesla: Roadster
- Smart: ForTwo
- Lamborghini: Murcielago, Gallardo (Spyder)
- Maybach: 57,62
- Abarth: GP, 500
- Dacia: Logan, Sandero, Duster
stb
Tedi2010-10-06 13:37:51 // 16436
A MiTóból az elején sokat vettek, most nemtom. A Giuliettából tegnapig 30 ezret rendeltek, legalább is Wester ezt mondta.
Grando2010-10-06 13:29:34 // 16435
Na mondjuk ezzel kapcsolatban mi sem panaszkodhatunk. :DD
LeZo2010-10-06 13:19:08 // 16434
legyünk olaszosak....
Maserati? ott sincs túl sok modell :)
Maserati? ott sincs túl sok modell :)
Selmak2010-10-06 13:18:17 // 16433
Passat és Ódi futómű ne tud meg milyen gyorsan megy tönkre a magyar utakon. :)
Selmak2010-10-06 13:13:43 // 16432
137: Mivel a Mito pont a válság idején jelent meg elég nagy csoda lett volna ha nem lett volna bukta és válságnak még nincs vége. Az Alfáról meg mint önálló gyártóról rég nem érdemes beszélni, mert integrált része a FIATnak.
1372010-10-06 13:00:13 // 16431
Én úgy látom, a kérdés nem az eladáson, hanem az eladás időpontján van. Valaki erősítsen meg pontosabb számokkal, de a Mito már egy ideje bukta. A 159 már régebb óta csak veszteséget termel, modellfrissítés mikor? Legközelebb 2? év múlva. A Giuliettáról pedig a legjobb szívvel sem tudom azt gondolni, hogy majd egyedül ki fogja termelni a nyereséget. Nem lett rossz, de ehhez valami marha nagy dobásnak kellett volna jönnie, ez pedig nem az.
És ez még csak az egyik része a dolgoknak. Most 3 modell jelenti összesen a palettát. 4, ha hozzáveszem a 159 SW-t. Van még olyan márka a Földön, aminek kevesebb modellje van?
Sőt, rosszul tettem fel a kérdést. Ha képzeletben megduplázzuk! az Alfa modellpalettát, akkor van olyan márka a Földön, aminek kevesebb modellje van?
És ez még csak az egyik része a dolgoknak. Most 3 modell jelenti összesen a palettát. 4, ha hozzáveszem a 159 SW-t. Van még olyan márka a Földön, aminek kevesebb modellje van?
Sőt, rosszul tettem fel a kérdést. Ha képzeletben megduplázzuk! az Alfa modellpalettát, akkor van olyan márka a Földön, aminek kevesebb modellje van?
GT Ɨ|ѯ2010-10-06 12:38:54 // 16430
ez 1ébként 1 jó kérdés!
:-)
:-)
Kazes☻2010-10-06 12:34:53 // 16429
Nem valószínű, sőt! Viszont nem is csuklik úgy össze, ha baj van. :)
Kazes☻2010-10-06 12:33:24 // 16428
A lagzin nem hiszem, hogy sokan lennétek! :)
Azt hiszem jó páran olyanok lesznek(ünk?), min pl. USA-ban, vagy Svájcban, hogy a hétköznapokon, a városi forgalomban, dugókban valami xarral tülekednek, nyúzzák, használják, majd lecserélik, az Alfa meg lezsírozva áll a garázsban a szép napos nyári napokra várva, hogy elmehessenek egyet élmény-autókázni, esetleg egy találkozóval egybekötve. :)
Azt hiszem jó páran olyanok lesznek(ünk?), min pl. USA-ban, vagy Svájcban, hogy a hétköznapokon, a városi forgalomban, dugókban valami xarral tülekednek, nyúzzák, használják, majd lecserélik, az Alfa meg lezsírozva áll a garázsban a szép napos nyári napokra várva, hogy elmehessenek egyet élmény-autókázni, esetleg egy találkozóval egybekötve. :)
ALFI1562010-10-06 12:29:08 // 16427
De valyon belülről is annyira nagyobb mint amennyire kivülről látszik?
Tedi2010-10-06 12:27:01 // 16426
Gyászolunk, aztán megyünk esküvőre ;)
mesa2010-10-06 12:23:35 // 16425
Tudom, hogy mit írtál Teddy, csak nem jól tetted! :))
Nem keserű szájízzel kellett volna tálalni, hanem mint varázslatos megújulást, pozitív jövőképpel előre vetítve! :)))
pl. Hurrá, mert
- dől majd a lé, jönnek az új fejlesztések
- AR sport sikerektől újra hangos a média
- nem fogják szidni az olaszos kivitelezést
- ADAC teszteken előkelő helyezés lesz biztosítva
- Porsche banknál lehet majd hitelre vásárolni újautót, és az mindenképpen jobban hangzik a Merkantilnál
:)))
Nem keserű szájízzel kellett volna tálalni, hanem mint varázslatos megújulást, pozitív jövőképpel előre vetítve! :)))
pl. Hurrá, mert
- dől majd a lé, jönnek az új fejlesztések
- AR sport sikerektől újra hangos a média
- nem fogják szidni az olaszos kivitelezést
- ADAC teszteken előkelő helyezés lesz biztosítva
- Porsche banknál lehet majd hitelre vásárolni újautót, és az mindenképpen jobban hangzik a Merkantilnál
:)))
Vinnie2010-10-06 12:13:51 // 16424
Egy amolyan költői kérdés...
Lassan már mindenki megvenné az Alfát. Csak a Fiatnak nem éri meg már pénzt beletenni?
Lassan már mindenki megvenné az Alfát. Csak a Fiatnak nem éri meg már pénzt beletenni?
Kazes☻2010-10-06 12:11:45 // 16423
Azért írtam ilyen gyermetegen, mert ez sajna odébb van még. :)))
Tedi2010-10-06 12:05:05 // 16422
Nagyon OFF
Sokra mész vele, ha nem kapsz CHF alapú hitelt, márpedig mostanság nem olyanról csak álmodni lehet :)
Sokra mész vele, ha nem kapsz CHF alapú hitelt, márpedig mostanság nem olyanról csak álmodni lehet :)
Kazes☻2010-10-06 11:59:45 // 16421
Az. :(
Menjen vissza a chf a helyére és minden rendben lesz, többen tudunk majd új Alfát venni és akkor nem kell nyafogni. :)))
Menjen vissza a chf a helyére és minden rendben lesz, többen tudunk majd új Alfát venni és akkor nem kell nyafogni. :)))
GT Ɨ|ѯ2010-10-06 11:53:15 // 16420
1re xarabb ez az egész kavarás..:-P
Tedi2010-10-06 11:47:11 // 16419
Teccik emlékezni, hogy mit írtam abban a bizonyosban? :) Pont ezt :)
mesa2010-10-06 11:40:46 // 16418
"Even Marchionne, who is only half Italian, would hate to see Alfa become successful under VW.
For Marchionne, a Chinese carmaker, such as Geely, Volvo's new owner, could be the best answer to the Alfa dilemma."
Tessék, ez a FIAT vezér nagy terve!!
A csak félig digó inkább eladná az Alfa Romeot a sárgáknak, mint sem hogy sikeresnek lássa újra az Alfát a VW kezében
VW ellenesek, valóban EZT akarjátok?

For Marchionne, a Chinese carmaker, such as Geely, Volvo's new owner, could be the best answer to the Alfa dilemma."
Tessék, ez a FIAT vezér nagy terve!!
A csak félig digó inkább eladná az Alfa Romeot a sárgáknak, mint sem hogy sikeresnek lássa újra az Alfát a VW kezében
VW ellenesek, valóban EZT akarjátok?
Kazes☻2010-10-06 11:28:50 // 16417
Én is ezt írtam:
"2010-10-01 21:17:17 // 16135, Ez is igaz, de vajon a kedvenc márkám marad-e az, ami a kedvenc márkám? Avagy amitől a kedvenc márkám? Nem mindegy, hogy van benne 1-2 vásárolt német 'kacat', avagy az egész az. És még nem biztos, hogy döglődik. Szépen fel lehet innen építeni, mondjuk, hogy most tartunk az alapoknál. Főnix madárként kell 'viselkednünk'! :)"
"2010-10-01 21:17:17 // 16135, Ez is igaz, de vajon a kedvenc márkám marad-e az, ami a kedvenc márkám? Avagy amitől a kedvenc márkám? Nem mindegy, hogy van benne 1-2 vásárolt német 'kacat', avagy az egész az. És még nem biztos, hogy döglődik. Szépen fel lehet innen építeni, mondjuk, hogy most tartunk az alapoknál. Főnix madárként kell 'viselkednünk'! :)"
Tedi2010-10-06 11:27:00 // 16416
Nem akartam hinni a szememnek, amikor Luca Cifferi erről írt. Aztán végiggondoltam, hogy mit is írt, és nem tudtam belekötni.
TarP2010-10-06 10:56:28 // 16415
Mit akarnak- mit akarnak.
VW csinált egy felmérést, hogy mit módosítsanak az autóikon, hogy boldogság legyen a vevők körében.
válasz:
-"Jók ezek, mennek, meg duplakuplung, meg kisfogyasztás, meg minden, csak eccerűen unalmasak, beleülve is elalszunk... Valami olyan kéne, ami után megfordulnak a népek."
-"Mondjon egy példát:"
-"Alfa."
Mondjon még egyet:
-"Romeo."
Na most mi az , ami úgy néz ki mint egy Alfa Romeo? :) Azt kell megvenni.
VW csinált egy felmérést, hogy mit módosítsanak az autóikon, hogy boldogság legyen a vevők körében.
válasz:
-"Jók ezek, mennek, meg duplakuplung, meg kisfogyasztás, meg minden, csak eccerűen unalmasak, beleülve is elalszunk... Valami olyan kéne, ami után megfordulnak a népek."
-"Mondjon egy példát:"
-"Alfa."
Mondjon még egyet:
-"Romeo."
Na most mi az , ami úgy néz ki mint egy Alfa Romeo? :) Azt kell megvenni.
tipoatti2010-10-06 10:52:01 // 16414
Na, azokra én is, NAGYON. Remélem, hosszú idő után meg fog bizsergetni a látvány! :)
Tom122010-10-06 10:31:22 // 16413
"Milyen technikákat szerezne a VW?"
Mondjuk, valami "normális futóműre" gondoltam, pl., mert akkor már nem "lopás" lenne a "másolás"...
"csak átcimkézett VW-k lennének"
Nem hiszem, hogy az lenne a cél. Piech sem úgy beszélt. Tömeg - húzó /eladásokban/ autókból már van elég a VW gruppen belül...
"precíz kis autók lesznek, amire nem hinném hogy vágyni fogok valaha is.."
Gondolom, sokan nem azért vágytak az Alfára, hogy évente xx összeget költsenek rá, mert pl. szétrázódik a futómű. Rendben, az benne van, hogy "szeretetből" orvosoltatjuk, de mi lenne, ha pl. 200e km-t kibírna ugyanolyan feeling mellett? Talán csak a szervizeknek nem tetszene...:-)
Mondjuk, valami "normális futóműre" gondoltam, pl., mert akkor már nem "lopás" lenne a "másolás"...
"csak átcimkézett VW-k lennének"
Nem hiszem, hogy az lenne a cél. Piech sem úgy beszélt. Tömeg - húzó /eladásokban/ autókból már van elég a VW gruppen belül...
"precíz kis autók lesznek, amire nem hinném hogy vágyni fogok valaha is.."
Gondolom, sokan nem azért vágytak az Alfára, hogy évente xx összeget költsenek rá, mert pl. szétrázódik a futómű. Rendben, az benne van, hogy "szeretetből" orvosoltatjuk, de mi lenne, ha pl. 200e km-t kibírna ugyanolyan feeling mellett? Talán csak a szervizeknek nem tetszene...:-)
Tom122010-10-06 10:19:16 // 16412
Ezért írtam, hogy várjuk ki a végét, mert most már akkora keveredés van...
"Persze most is Fiat alapok vannak, de miért is olyan nagy baj ez? Akik most elégedetlenkednek, azoknak is FiatAlfáik vannak, szal nem is nagyon értem a dolgot."
...és fordítva /mondjuk 3 - 4 év múlva/:
Persze most is VW alapok vannak, de miért is olyan nagy baj ez? Akik most elégedetlenkednek, azoknak is VWAlfáik vannak, szal nem is nagyon értem a dolgot.
"Persze az Evo és a Bravo is sokat fejlődött, de nekem valahogy a Mito-Giu se tűnik már olyan hűde.... autóknak."
Lahet, hogy, ha a Fiatnál maradna a "gyeplő", akkor is csak egy "népautó" lenne az Alfa pár éven belül, ha még lenne egyáltalán... :-/
Bízzuk az "okosokra", remélem a lehető legjobban döntenek majd...
"Persze most is Fiat alapok vannak, de miért is olyan nagy baj ez? Akik most elégedetlenkednek, azoknak is FiatAlfáik vannak, szal nem is nagyon értem a dolgot."
...és fordítva /mondjuk 3 - 4 év múlva/:
Persze most is VW alapok vannak, de miért is olyan nagy baj ez? Akik most elégedetlenkednek, azoknak is VWAlfáik vannak, szal nem is nagyon értem a dolgot.
"Persze az Evo és a Bravo is sokat fejlődött, de nekem valahogy a Mito-Giu se tűnik már olyan hűde.... autóknak."
Lahet, hogy, ha a Fiatnál maradna a "gyeplő", akkor is csak egy "népautó" lenne az Alfa pár éven belül, ha még lenne egyáltalán... :-/
Bízzuk az "okosokra", remélem a lehető legjobban döntenek majd...
Tom122010-10-06 10:11:05 // 16411
A "precíz német technika" csak úgy maradt rájuk, mint szamárra a fül, vagy, mint pl. az olaszokra a "trehány munka". Annyira kiegyenlítődött már ez a dolog a kemény konkurrenciában, hogy már csak virtuálisan létezik. Pl. Giulietta - Golf. Szerintem az egyik is van olyan precíz, mint a másik és fordítva, csak az egyik sokkal szebb...;-D
Tom122010-10-06 10:04:59 // 16410
Jobban hangzik a neve, legalább nem Volks- Daimler.:-)))
Grando2010-10-06 10:02:30 // 16408
Hűű, kíváncsi leszek azokra a DaSilva tervekre. (Ahogyan minden jövőbeni tervre az Alfával kapcsolatban.) :)))
BeeGee2010-10-06 09:51:46 // 16407
Mármint ez egy olasz nemzetiségű újságíró véleménye :)
BeeGee2010-10-06 09:50:46 // 16406
Az az érdekes, hogy az AutomotiveNews olasz szakértője is az eladás mellett áll. Lehet érzi, hogy a nacionalizmussal már nem mennek semmire?
"Rumors that Volkswagen could buy Fiat's money-losing Alfa Romeo brand resurfaced this week. Why? Because it makes a lot of sense.
If I were Fiat CEO Sergio Marchionne, I would sell Alfa. Fiat has a terrible track record with Alfa, which it bought in 1986 -- not because it wanted the brand, but to prevent Ford from buying it and becoming a rival car producer to Fiat in Italy.
There has always been a bad chemistry between Fiat and Alfa. Fiat's mass-market focus does not sit well with Alfa's great history of technical innovation and extreme performance.
In nearly 25 years, Fiat has created only two truly successful models for Alfa, the 164 large sedan launched in 1987 and the 156 mid-sized sedan and wagon introduced 10 years later, so Fiat cannot truthfully claim it has properly cared for Alfa.
If I were VW Chairman Ferdinand Piech, I would rush to buy Alfa. About a decade ago, Piech repositioned VW group's Spanish brand Seat as an Alfa competitor, even hiring Alfa's design director, Walter de' Silva, to give Seat cars a new sporty look. De' Silva had created the 156 sedan, Europe's 1998 Car of the Year.
But VW has failed with Seat, just as Fiat has with Alfa. Both brands are chronic money losers.
If VW were to buy Alfa, Piech could turn Alfa, a brand he has often privately admitted he loves, into a serious rival to BMW and refocus Audi, his pet brand where he spent the early part of his legendary career, against Mercedes-Benz.
Currently, Audi has to fight both the sportiness of BMW cars and the luxury and comfort of Mercedes models.
The timing for VW to buy Alfa is ideal. Alfa has a two-year gap until its next new models, the 159 replacement and a new crossover, go on sale in late 2012. This would allow VW time to prepare its own Alfa range.
VW can easily afford Alfa with its cash pile that stood at 17.5 billion euros (about $22 billion) on June 30. Fiat could use the money since it is 3.7 billion euros in debt.
Italian pride might prevent a sale of Alfa to a German rival. Even Marchionne, who is only half Italian, would hate to see Alfa become successful under VW.
For Marchionne, a Chinese carmaker, such as Geely, Volvo's new owner, could be the best answer to the Alfa dilemma.
But VW's offer is the only one on the table. Marchionne should think twice before refusing it."
Szerinte az Audi maradna hájas luxus márka a merci ellenében, az Alfa pedig a sportos luxus márka a BMW ellenében. Szerintem most mindenki ezt akarná legszívesebben, ha marad Fiatnál, ha nem a márkánk.
Más pletykák szerint már készül a fantom Alfa kínálat, amit DaSilva álmodik meg. Hamarosan kiszivárognak a skiccek, akkor már okosabbak leszünk.
"Rumors that Volkswagen could buy Fiat's money-losing Alfa Romeo brand resurfaced this week. Why? Because it makes a lot of sense.
If I were Fiat CEO Sergio Marchionne, I would sell Alfa. Fiat has a terrible track record with Alfa, which it bought in 1986 -- not because it wanted the brand, but to prevent Ford from buying it and becoming a rival car producer to Fiat in Italy.
There has always been a bad chemistry between Fiat and Alfa. Fiat's mass-market focus does not sit well with Alfa's great history of technical innovation and extreme performance.
In nearly 25 years, Fiat has created only two truly successful models for Alfa, the 164 large sedan launched in 1987 and the 156 mid-sized sedan and wagon introduced 10 years later, so Fiat cannot truthfully claim it has properly cared for Alfa.
If I were VW Chairman Ferdinand Piech, I would rush to buy Alfa. About a decade ago, Piech repositioned VW group's Spanish brand Seat as an Alfa competitor, even hiring Alfa's design director, Walter de' Silva, to give Seat cars a new sporty look. De' Silva had created the 156 sedan, Europe's 1998 Car of the Year.
But VW has failed with Seat, just as Fiat has with Alfa. Both brands are chronic money losers.
If VW were to buy Alfa, Piech could turn Alfa, a brand he has often privately admitted he loves, into a serious rival to BMW and refocus Audi, his pet brand where he spent the early part of his legendary career, against Mercedes-Benz.
Currently, Audi has to fight both the sportiness of BMW cars and the luxury and comfort of Mercedes models.
The timing for VW to buy Alfa is ideal. Alfa has a two-year gap until its next new models, the 159 replacement and a new crossover, go on sale in late 2012. This would allow VW time to prepare its own Alfa range.
VW can easily afford Alfa with its cash pile that stood at 17.5 billion euros (about $22 billion) on June 30. Fiat could use the money since it is 3.7 billion euros in debt.
Italian pride might prevent a sale of Alfa to a German rival. Even Marchionne, who is only half Italian, would hate to see Alfa become successful under VW.
For Marchionne, a Chinese carmaker, such as Geely, Volvo's new owner, could be the best answer to the Alfa dilemma.
But VW's offer is the only one on the table. Marchionne should think twice before refusing it."
Szerinte az Audi maradna hájas luxus márka a merci ellenében, az Alfa pedig a sportos luxus márka a BMW ellenében. Szerintem most mindenki ezt akarná legszívesebben, ha marad Fiatnál, ha nem a márkánk.
Más pletykák szerint már készül a fantom Alfa kínálat, amit DaSilva álmodik meg. Hamarosan kiszivárognak a skiccek, akkor már okosabbak leszünk.
BeeGee2010-10-06 09:41:25 // 16405
Na most a Daimler miért szimpibb, mint a VW?
A Maybachként képes olcsó S Mercit adni kicsicsázva. (a maga osztályában nézve olcsó) ugyanaz pepitában.
A Maybachként képes olcsó S Mercit adni kicsicsázva. (a maga osztályában nézve olcsó) ugyanaz pepitában.
Dekka2010-10-06 09:22:29 // 16404
céges MiTo sajna nincs, de ha lesz, akkor lesz fotó is :D
Grando2010-10-06 09:21:15 // 16403
Ez tényleg jópofa. :DD
Vetésforgóban puffasztják az autókat - ahogy a legkisebb kinövi a kategóriát, akkor jön vmi új kicsi a helyére. Úgyhogy ma már inkább a MiTo-t kellene a 33 mellé állítani. :)))
Vetésforgóban puffasztják az autókat - ahogy a legkisebb kinövi a kategóriát, akkor jön vmi új kicsi a helyére. Úgyhogy ma már inkább a MiTo-t kellene a 33 mellé állítani. :)))
Dekka2010-10-06 09:13:19 // 16402
Online tag
1
Vendég1
525
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Filmek
- Spider
- Zenebutik
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Giulia
- Forma-1
- Belül is érezzük jól ma...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV