Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

Tommi2010-10-13 13:24:20 // 16551
Tény, hogy a vezetés és sokmindenben a hozzáállás teljesen más, de alapvetően szerintem hasonló a két ország: milliárdnyi lakos, óriási potenciál, egyre ügyesebbek sokmindenben és idővel nagyon fel fognak jönni. Kínában ugyan még nem voltam, de amiket látok-hallok, nekem ez jön le. Aztán lehet rosszul látom :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-13 13:09:49 // 16550
nulláról 80-ra sokkal látványosabb felfutni mint 80-ról 85-re :P majd ott is lesz bzmeg nem kell aggódni ...mikor az emberek feleszmélnek hogy nekik nem elég a 40e ft-os fizu
GTPeti2010-10-13 13:01:20 // 16549
Szerintem India nem ugyanaz, mint Kína... India Kínához képest egy anarchia igénytelenséggel megfűszerezve. (Az 5 csill szállodától eltekintve.)
Tommi2010-10-13 12:27:26 // 16548
India ugyanez, mint Kína. Egyrészt iszonyú gyorsan fejlődik, van munkaerő, van szellemi tudás, van piac, másrészt viszont óriási a szegénység és a lakosság jó része tengődik.

A legdurvább az volt, amikor megérkeztünk Új-Delhibe az 5 csillagos szállodába, aminek az aljában volt egy Bentley szalon. Csilli-villi, öltönyös értékesítők, süppedős bőr kanapé az ügyfélnek, amit akarsz... A szalon mellett pár méterre a sarkon meg a leprás hajléktalan, aki koldult...
Tommi2010-10-13 12:25:21 // 16547
Ezt a "szép" autót én is feltettem tegnap a FaceBook-ra, finoman szólva is megoszlottak a vélemények :)
WarbiRunner (Gyuri)2010-10-13 11:46:48 // 16546
Nem a pénzzel van itt a gond. Ami itt eltűnt ebben az országban szőrén-szálán, az sokmindenre elég lett volna. Eleve a mentalitás rossz.
Itt nincs nyugdíjrendszer, nincs segély, aki amíg tud dolgozik, aztán a családja ellátja.
És dolgoznak. Mindenki dolgozik. Akinek épp nincs más, kimegy és gyomlál a parkban, vagy épp tolja a flexet egy felújításon, vagy kiáll a sarokra és irányítja a forgalmat. Nem gyorsan, szép komótosan elszöszmötölnek, de csinálják. Nem a kapanyelet támasztják, meg segélyért síránkoznak a "jegyzőjúúúr"-nál.
Különben nagyon kettős ez az ország, egy dolog a nagy városok gazdagsága és fejlődése. Ez a sci-fi rész. Meg egy másik az irgalmatlan szegénység azon kívül, ez inkább a középkor.
Tom122010-10-13 11:40:22 // 16545
"pl kíváncsi leszek mit alkotna a volvóval..."

Ez rövidesen kiderül...
WarbiRunner (Gyuri)2010-10-13 11:32:58 // 16544
Nem feltétlenül tudnak jót önállóan tervezni, nyilván a még nem elég nagy tervezési tapasztalatuk miatt sem. De egy technológiát ha odaviszel, akkor azt üzemeltetik, és gyártják olcsón a bármit. Mostmár jó minőségben is. De nem összekeverendő azért egy Geely és egy Ford. De eljöhet annak is az ideje, mondom, látszik, hogy már nem csak kiszolgáló/gyártó ország, hanem sajátkutatással, know-how-val rendelkezik.
Kínai tervezésű autót azért én sem vennék egyelőre.
Érdekes amúgy a filozófiájuk arról amit mi technológia lopásnak nevezünk. Náluk hagyományosan ami jó, azt le kell másolni. Ezzel ismerik el, hogy jó. A kalligráf rajzokon a pecsétek pl elárulják, hogy egy másik művészről másolták. Az eredeti (vagy előző másoló) művész lepecsételi neki, hogy igen a másoló rajza jobban sikerült, még tökéletesebbet alkotott. Valahol itt van szerintem a gyors fejlődésük kulcsa, mindent ami jó lemásolnak, és törekszenek arra, hogy egyre jobb legyen.
Nem szégyellik, ha valamit nem tudnak, megtanulják.
Láttam most kiállítva a Roewe 550 és 350 autókat, amik elvileg félbehagyott Rover fejlesztéseken alapulnak. Kinézetre ízlés kérdése, de nagyon belekötni nem lehet. Egy Golfnál tuti szebb. :-)
bilon2010-10-13 11:19:04 // 16543
pl az építőiparban, szinte mindeki távolkeletre koncentrál ezen belül kínára. ott a pénz.
a MÜPA tervezője , és más ismertebb építész a magyar építészkonferencián arra buzdítja a magyar építészeket, hogy menjenek kínába...
bilon2010-10-13 11:17:01 // 16542
"OFF a magyar városvezetőket meg egy kényszer tömegközlekedés túrára ítélném Shanghaiban, hogy megtudják, hogy milyen egy működő rendszer. Egyszerűen fantasztikusan logikus és használható. Ja, és 1 év alatt irgalmatlan mennyiségű (100km?) metróvonalat idekapartak, itt úgylátszik könnyen szalad a fúrópajzs. Brutál sci-fi ez ami itt van."

hidd el, ha akkora pénzmennyiség lenne itt, mint ott, itt is könnyen menne...
de itt nincs, amiatt a nincsből is nehezebb zsebretenni...

amúgy egyetértek, kínában rengeteg potenciál van, és pl kíváncsi leszek mit alkotna a volvóval...
korea is hamar felfutott, hamarabb, mint anno japán...kína még hamarabb fel fog futni...
Tom122010-10-13 11:15:10 // 16541
Akipuffokból ítélva valami aresei V6-os lehet... :-DD
Tom122010-10-13 11:13:14 // 16540
nekik pl. csak
Tom122010-10-13 10:59:46 // 16539
Ezzel kapcsolatos tegnapi hír: Elképesztő, mi folyik a kínai autópiacon

A kínaiak magasról tesznek a hagyományra, stb, ha nem vehetnek meg valamit, akkor lemásolják és kész. Sajnos, változnak /már akinek.../ az igazi értékek, neki pl. csak EZ számít... :-/

+meg egy másik, "régebbi", VW ügyben: Világuralomra tör a Volkswagen...

Érdekes menet lesz, az biztos...
mesa2010-10-13 08:51:25 // 16538
OFF
Warbirunner cartárs napja felragyoghat: elkészült a kínai Alfa GT



ui: Az emblémája azért a szárnyas Mini logo
GT Ɨ|ѯ2010-10-13 05:49:23 // 16537
De nem is wow...:-)
BeeGee2010-10-12 22:00:11 // 16536
Szerintem egyiknek sem. Lancia is hasonló sorsa juthat, mint az Alfa juthat. Vagy rosszabbra.. Eleve a koncepcióval van baj, amit terveznek fiatéknál (kontinentális típuscsere)
Halesz2010-10-12 21:57:09 // 16535
ehhez kapcsolódva: én egyre inkább azt érzem, hogy ez a Fiat-Chrysler-buli a Lanciának fogja megérni, nem az Alfának... persze az Alfa is kap pár jó motort, meg alvázat, de hosszú távon a Lancia lesz a nyerő a történetben :(
BeeGee2010-10-12 21:52:55 // 16534
Szóval jó ötlet a Deltát átemblémázni Chryslerré, a Dodge-ot Alfára. Az amcsik kicsi, kifinomul európai autókra vágynak, míg mi európaiak nagy, egyszerű batárokra. Ez már annyiszor bejött a történelemben, most miért ne jönne be?
Ok, várjuk ki a végét :)
GTPeti2010-10-12 21:41:41 // 16533
"kisautó specialista egyetlen célja amerikába menni, a batárok őshazájába.
Te mekkora esélyt látsz ebben?"


Hatalmasat. De várjuk ki a végét.
BeeGee2010-10-12 21:40:05 // 16532
Nem, Fiat, a kisautó specialista egyetlen célja amerikába menni, a batárok őshazájába. Te mekkora esélyt látsz ebben?
Ha nem is megfojtani akarja, de kiéhezteti az elvetélt tervei miatt.
GTPeti2010-10-12 21:35:22 // 16531
A Fiat az ősgonosz és egyetlen célja a tulajdonát képező Alfa lejáratása. :)
BeeGee2010-10-12 21:33:13 // 16530
"De mondjuk nem akarja."
De, szerintem igen.
GTPeti2010-10-12 21:32:11 // 16529
"Ha már a Fiat megfojtani akarja..."
De mondjuk nem akarja.
BeeGee2010-10-12 21:31:16 // 16528
Attól hogy Insighniák és Astrák előbb vannak ott Buicként, még nem jelenti azt hogy fejlettebbek is (csak nálunk, de mi sehol sem vagyunk referencia :) ), vica versa megvan a különbség.
Kínának, mint önálló autógyártónak még nem sok szép referenciáját láttam. Lehet, hogy kütyüben jók, de melyik autóipari referenciájuk jó, ami önálló? Az MG (Modern Gentleman), vagy a kiejthetetlen nevű másolatok? Pár éve ment a para, hogy jön Kína Európába. Azóta sem érkezett egy hajó sem. Biztos megvan az oka..
Részemről inkább a 100+ év tapasztalattal germánoknak, mint 5 év rutinnal rendelkező kínaiaknak adnám az Alfát. Ha már a Fiat megfojtani akarja..
GTPeti2010-10-12 20:31:21 // 16527
Ha kihoznak egy ilyet, ráállok egy 159 elsőrész átépítőkit gyártására.
Tommi2010-10-12 20:30:04 // 16526
Háöizé... Szerintem nem kéne :)
Grando2010-10-12 20:18:36 // 16525
De akkor gondolom az is kolbászból. :DDD
Buksi2010-10-12 20:01:37 // 16524
Első ránézésre nem csúnya! :-)
Balázs156SW2010-10-12 19:58:49 // 16523
Kerítés a telken van. Kínában fal van.
Grando2010-10-12 19:35:14 // 16522
Kerítés volt? :)))
GT Ɨ|ѯ2010-10-12 19:25:16 // 16521


Giulia SW...:-)
WarbiRunner (Gyuri)2010-10-12 17:59:16 // 16520
Az sehogy, de az biztos, hogy amikor nálunk még csak az újságírók nyálazták az Insigniát, itt már szaladgéltak vele Buick márkanév alatt, ugyanígy az új Astrából szintén Buick-ként láttam már annyit, hogy szinte unom :-) Érdekes autók vannak itt nagyon. Rengeteg sedanosított kis és alsóközepes, nálunk 5-ajtósként árult autó van. A legfurább talán az új Fiesta volt lépcsős háttal. De Polo is volt, egész minipasszát kinézetű :-)
De a legmegdöbbentőbb offos verda számomra a vezetéknélküli trolibusz volt. Akksiról megy a megállók közt. A megállók felett val egy dokkoló sín, és a ki-be szállás idejére felnyomja az áramszedőt, és tölt. Szerintem negyon ügyes.

OFF a magyar városvezetőket meg egy kényszer tömegközlekedés túrára ítélném Shanghaiban, hogy megtudják, hogy milyen egy működő rendszer. Egyszerűen fantasztikusan logikus és használható. Ja, és 1 év alatt irgalmatlan mennyiségű (100km?) metróvonalat idekapartak, itt úgylátszik könnyen szalad a fúrópajzs. Brutál sci-fi ez ami itt van.
Balázs156SW2010-10-12 17:30:34 // 16519
Nekem is volt kint barátom ugyanezt mondta. A 159 kínai összeszerelése hogy áll? Egyidőben ez téma volt...
WarbiRunner (Gyuri)2010-10-12 17:03:51 // 16518
Ez így van. Itt a nagyvárosban se csóróság, se gagyi. Annyit mondok, hogy van szégyellni valónk bőven.
Tudnak bármit gyártani, és ők itt nem használják a gagyit.
A mai kínai termékek megítéléséről pedig egyrészt a régi kínai termékek és az európai gagyirendelők tehetnek. Itt a leglepusztultabb utcában is szép, igényes, legfeljebb nem a legjobb anyagból való árut kapod.
Tommi2010-10-12 16:23:42 // 16517
Az én olvasatomban az OFF autó azt jelenti, hogy nem olasz. De lehet én gondolom rosszul... :)
Kazes☻2010-10-12 15:58:11 // 16516
"Mert az off-os verdák topic nem igazán alkalmas erre" - ezt nem igazán értem. Miért nem találod alkalmasnak az offos autókat, a felsoroltakkal együtt az offos topicba (ill. a topicot ezek számára), hiszen offosak, akármennyire olaszok?! :)
Szerintem fölös, de ez csak az én véleményem. :)
BeeGee2010-10-12 15:30:18 // 16515
Ezt támogatom!
Tommi2010-10-12 15:20:53 // 16514
Ennyi erővel a Juliska sem, ami szintén gyakori szereplő itt, na de mindegy... :)

Ha már szóba került: több embertől hallottam már, hogy jó lenne egy olaszautós topic is, ahová mehetne a Fiat, Lancia, Lambo, Maserati, Ferrari meg minden, ami olasz és nem Alfa. Mert az off-os verdák topic nem igazán alkalmas erre, ez a topic szintén nem. Hm?
BeeGee2010-10-12 14:43:08 // 16513
MiTo már nem jövő alfája, van saját topicja, ahová szintén betetted :)
Tommi2010-10-12 14:26:29 // 16512
Tudom, hogy melyik topicba linkeltem, nem ment mellé. Egyébként miért volt itt off? :)
BeeGee2010-10-12 13:42:21 // 16511
Igen, véletlen lehetett, de rossz topicba linkelted :)
Tommi2010-10-12 13:36:29 // 16510
Milyen érdekes, valahogy eltűnt az előbbi hozzászólásom... :)
Kazes☻2010-10-12 13:14:27 // 16509
Itt egy érdekes iromány. :)
GTPeti2010-10-11 17:36:22 // 16508
Nemtom, erre mifelénk nincs olyan sok FL-es autó, pedig itt van a szomszédban. Olykor látni egyet-egyet. Ez a piros audis is biztos ottlakó, és nem egy keleti "vállalkozó". :)
GT Ɨ|ѯ2010-10-11 17:28:23 // 16507
Max Mi..:-P
Tommi2010-10-11 13:17:29 // 16506
Érdekes, hogy fél Európa FL rendszámú autókkal jár, pedig az csak egy pici városállam :)))))))))))))))))))))))
Tom122010-10-11 13:02:02 // 16505
Tudnak ők, ha akarnak. :-)
A másik baj, hogy Európába sok "üzletember" /min. 70%/ csak az "alja árut importálja", mert fillérekért megkapja és reméli, hogy így még nagyobbat tud majd szakítani rajta, aztán már mindegy, hogy a gumi nem tapad, a cipő szétesik, a gyereknek meg fennakad a szeme a mérgező műanyagjátéktól... :-/
Tulajdonképpen Kína hírnevét rontják - mert van mivel - talán az expoprtra szánt minőség ellenőrzése körül van gond, de millió más dolog is közrejátszhat...
mesa2010-10-11 12:29:34 // 16504
Ne sorold, én már sok sikert kívántam a kínai kocsidhoz! :))
Neked való.
GTPeti2010-10-10 19:25:43 // 16503
Kínai áruból olyat kapsz, amilyet választasz/megfizetsz. Ha körbenézek otthon elég sok kínából származó műszaki cikkem van és köszönik szépen működnek.
(A sarokcsiszolóm pl. "holland" Ferm, 3 év garanciával. Made in China.)
Kriszo2010-10-10 19:08:11 // 16502
Az egy dolog hogy mi van ott meg mi van itt..))
Ne mondd már hogy itthon olyan jó kínai cuccokat kapni.)))MIkor beindítod a flexet és 2 perc után leég..Mikor a sok piacos megveszi a pipás cipőt mert az olyan mint az eredeti aztán félórás séta után széthullik a lábadon..)
Frankón hazavágták a könnyűipart nálunk is az tény..És ezt nem lehet megmagyarázni a szálloda harmadik emeletéről.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak