Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

Kócosw2022-02-15 16:47:59 // 23629
mert ugye az elektromos autó ezek miatt drágább, hát perszeeee 😁 .Minlehet az olcsobb manapság.Sok beszállítótól több összeszerelt vezérlőegyseg manuális tekertyűkkel,kis kijelzőkkel esetleg vagy egy tapikijelző mind helyet...Nem beszelve a belső designnal megspórolt fejlesztői munkáról.Hmmm.Pista megint jól mondja.
Kócosw2022-02-15 16:35:59 // 23628
siman van az a pénz...
Zoli222022-02-15 16:20:35 // 23627
Zoli222022-02-15 13:14:27 // 23626
Vályit imádom, annyira nagy arc és nem mellesleg palóc földim :)
Kazes☻2022-02-15 12:37:16 // 23625
Most, hogy már az Alfákban is megjelentek a tapiképernyők, minket is elért ez a probléma, még ha nem is annyira, mint jó pár offfos márkának kedvelőit, hogy szinte nincs is más az autókban. Vályi Pista tollából ered egy remek összefoglaló felhördülés ezzel kapcsolatban, amit ide bemásolok, hogy olvashassátok.
Minden szavával egyetértek. :)

Kedves autógyártók!
Tudom, anakronisztikus - sőt, manapság szinte felháborító - ez a poszt, de tisztán a jószándék és a közlekedésbiztonság, valamint a felhasználók zen-idegállapotának megőrzése vezérel, mikoron is felhívom a figyelmeteket a természet azon csodájára, mellyel a gondolkodó embert (Homo sapiens) is megáldotta.
Ez pedig nem más, mint a tapintás, a fantasztikus dolog, melyet ujjbeggyel érzékelésnek hívunk.
Ez - hosszútávú memóriánkkal összejátszva - akár arra is képessé tesz minket, hogy emlékezetből, pusztán tapintással kezeljünk dolgokat.
Feltéve, ha ezen dolgok rendelkeznek textúrával, felülettel, mélységgel, formával, netán hanggal, csupa olyan dologgal, amellyel egy kijelzőn elhelyezett, nyomásérzékeny pixelhalmaz nem.
A nyomógombok nem az ellenségeink. Gyors és azonnali funkcióval felruházva segítenek abban, hogy szemünket az útról egyáltalán nem - vagy csak röpke pillanatra - levéve kezelni tudjuk azokat a fontos dolgokat, melyek komfortérzetünkhöz, biztonságunkhoz hozzájárulhatnak.
Fix helyen, megszokva, oda sem nézve akár. Nem slidereket keresve ujjainkkal egy képernyő sarkában, pici legördülő nyelvecskéket húzogatva, miközben 270-el megy a racse a német autópályán vagy éppen hetvennel nyomulunk a sűrű forgalomban a Róbert Károlyon.
Mondhatni az autóipar elmúlt 120 éve alatt a tökélyre fejlesztette az ergonómiát és az utasbiztonságot ezzel. Igaz, autónként pár euróval drágább megoldás, na meg a vezetékek vilagpiaci ára is megugrott.
Igaz. De ennyi indok elég arra, hogy elbasszátok?
Mert amit ezen megspóroltok, azt kifizetitek annak a marketingesnek, aki megmagyarázza majd, hogy miért jobb, ha minden kezelőszerv egy nyomorult érintőképernyőre kerül.
Nem jobb. Olcsóbb. És ne, ne mondjátok, hogy biztonságosabb odanézve célozni az ujjammal és a tekintetemmel megkeresni a helyet, amit nyomkodnom/tolnom/húznom kell. Mert nem az.
Köszönet azoknak, akik kitartanak még a fizikai gombok mellett. Igen, ebben az autóban is van érintőképernyő, ami szintén hasznos dolog. De nem KELL mindenáron rápakolni MINDENT.
Maradtam múló tisztelettel
Piritu - 1.000.0002022-02-08 09:11:20 // 23624
hsz 24394 az OFF-os topikban.
Piritu - 1.000.0002022-02-08 09:09:28 // 23623
A profizmus az amit a fócvágen csinált :-)
Valamelyik GTI bemutató filmet forgatták 20-ban a Timmelsjoch-on amikor ott voltam és lezárták az utat is hogy ne lássa senki a "csodakocsit" idő előtt. Még a fényképező gépemet is elkérték hogy nehogy valamelyik képen ott legyen.
Aztán este ott mászkáltak a városban az autókkal. A kutya észre se vette volna, mert olyan volt mint a másik 11 Golf.
Piritu - 1.000.0002022-02-08 09:03:34 // 23622
Így van, reklám. Vajon hányan töltötték a napjukat a kiszivárogtatott videók keresésével és hány embernek adta tovább a találatot?
Halesz külön hsz-t is csinált belőle :-))
GT Ɨ|ѯ2022-02-08 07:58:54 // 23621
leopop32022-02-07 23:36:06 // 23619
Ugyanezt mondtam Halesznak én is
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-07 20:37:40 // 23618
Béna az üzenete, az a baj :-) A profizmus nem ilyen.
Liquid2022-02-07 20:32:50 // 23617
Nem az én műfajom, de jól néz ki.
De ahogy nézem a tabletre nem maradt idő, kár érte, pedig kb. az Alfa volt eddig az egyetlen aki meg tudta oldani az ízléses beépítést.
Kócosw2022-02-07 20:30:38 // 23616
mainvilagban nem meglepő az ilyen.BMw nel, Mini nel es igy tovabb is siman kijönnek ilyenek...
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-07 20:12:44 // 23614
Full amatőr még mindig. Hogy létezik, hogy kiszivárog egy ilyen videó egy nappal a bemutató előtt?
Kazes☻2022-02-07 19:57:48 // 23613
Kircsi! :)
leopop32022-02-02 18:39:46 // 23610
Amúgy igen 😅
Kócosw2022-02-02 17:16:48 // 23609
oldalfejleszte ,ötletek topic 😉
RomeoOne2022-02-02 16:47:19 // 23608
Azt hiszem eljött az ideje egy új topiknak ittt, a Tonale-nak :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-02-01 11:13:57 // 23606
És a hátsó lámpát is keskenyebbre húzták, de kb ennyi. Jól írod, koncepciót idéző. Elég távol áll tőle szerintem.
leopop32022-02-01 10:35:11 // 23605
Amúgy igen és akkor nem az van hogy 2 modell van a palettán :/
RomeoOne2022-02-01 10:04:48 // 23604
Amúgy sztem is jó, bár a szürke se lett volna olyan rossz, hogy emiatt 3 évet kelljen várni. Max kiadták volna ezt a lámpát egy facelift-tel...
VKG699!!! (4x156+75)2022-02-01 09:57:12 // 23603
Hasznosan töltött 3 év volt :D
leopop32022-02-01 09:47:05 // 23602
Láttam ezt a képet ez alapján bejön 😁
RomeoOne2022-02-01 09:40:21 // 23601
Azért ne nagyon éldd bele magad :D
GT Ɨ|ѯ2022-02-01 09:31:38 // 23600
remélem nem, ez elterelés:-DDD
RomeoOne2022-02-01 08:49:31 // 23599
#justAlfathings....

Amúgy visszakerestem most az akkori képet. A lámpában nem látszott ez a koncepciót idéző menetfény. Szóval lehet azért minimálisat alakítottak rajta. Tettek bele egy DRL-t :DDD
VKG699!!! (4x156+75)2022-02-01 08:41:41 // 23598
Pont úgy fog, erre mérget vehetsz.

Hogy minek kellett 3 évet húzni még, az jó kérdés...
RomeoOne2022-02-01 08:21:12 // 23597
Ha ez végül úgy fog kinézni, mint a szürke, amit még 2019-ben "megszellőztettek", én akkorát fogok röhögni... :DDDD
RomeoOne2022-01-25 12:03:03 // 23595
Gyorsan szoktam váltani :)
Aztán, ha kicsit nem figyelek oda, és nem tolom eléggé jobbra, akkor 4-esből nagy ritkán előfordul, hogy 3-asba megy vissza
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-25 11:58:07 // 23594
Félreválani? Azt hogy? Úgy már jártam, hogy a kéziváltót behúztam hátramenetbe automatásan. Balláb a pihenőn, jobb a féken. A 159-ből ültem át a TD-be oda vissza többször egy napon belül, aztán elkavarodtam kicsit a dologgal. Na de így félretolni az elég béna :-) Nekem a QV kéziváltóval izgalmasan hangzik. Azzal belekuplungolni kanyarban, és visszarúgni a gázra XDD
RomeoOne2022-01-25 11:32:01 // 23593
Engem rohadtul frusztálna a kéziváltó a Q-ban. Egyedül arra lenne jó, hogy hibázol egyszer és szétszakítod a hajtásláncot és/vagy a motort. Évi egyszer velem is előfordul, hogy félreváltok a kézivel, mondjuk szerencsére a Fiatot nem szoktam úgy leforgatni, hogy ebből baj legyen, de elég lenne egyszer elb@szni ezt a Q-ban... video

Az automata amúgy is okosabban tudja, hogy mikor váltson optimálisan (már amikor nem bután az emisszióra van programozva), mennyivel kímélőbb lehet az, mint a folyton kuplungon álló, vagy épp kuplungot folyton csúsztató, vagy arról túl durván leugró vezetők mechanikát nem kímélő stílusa. Vagy azok, akik folyton alacsony fordulatszámon nyektetik a kocsit, mert elváltanak már 1500-nál, stb. lehetne a még sorolni...
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-25 10:58:25 // 23592
..nem keresi a kézit :-)
A szomszédom igazi BMW fan, ért is hozzá, a baráti társaságuk szereli, tuningolja, építi, driftre jár. Szerintük 2000 után már nem ugyanaz a BMW. És általában az autók sem olyanok mint kéne. Aki valóban vezetési élményt akar, hagyományosat, az többnyire nem fog új autót venni. A BMW jelenlegi vevőköre nem feltétlenül az autózás sportos élményét keresőkből áll már. Attól függetlenül, hogy egy aktuális szériás 330i biztosan nem rossz.

A kézi váltó valamit hozzáad a vezetés szabadságához. A Giuliettában szeretem, pedig tudom, hogy nem olyan mint a régi szép idők közvetlen élményt adó szerkezetei. Az autó többi kvalitása valahogy így adja ki, kézivel, jól esik rárúgni a gázra, elforgatni amíg akarom, kicsit toporogni a pedálokon, még ha full célszerűtlen is állandóan váltogatni.
Ugyanakor a Giulia automatája is olyan valami, amit nem adnék. És pont azért, mert reagál arra amit szeretnék. A 159-nél sokszor volt, hogy beszélgettem az autóval :-) Válts már légyszii! Na most mééé nem? Stb. A Giulia jól van kitalálva. Az automatánál szerintem ezen múlik, és ezért nincs általános válasz arra, hogy jó e az automata. Az ilyen automata, ami a Giuliában van, az nagyon, nagyon jó. Egy merci komótosabb automatája nem feltétlenül. Nekünk nem, mert mást várunk, más vezetési tílust szeretnénk megvalósítani.

Nekem mosolyt csal az arcomra amikor csak picit átsarkazok a fékre és tudja és tudja mit akartam, már vissza is váltott. Nagyon érzi, nem tudom hogy csinálták. Ha pedig kedvem tartja belenyúlok azokkal a fém műalkotásokkal és reagál, csinálja. Kategórián felüli.

És közben vezettem a múltkor a régi bömöst. Húúú de állat jó volt az a kéziváltó. Nagyon pontos, nagyon közvetlen, valódi élmény. Olyan, amilyen nem nagyon lesz már modern autóban.

Hogy kéne e a Tonale kézivel? Hibrid SUVba nem mindegy? Az már annyira távol áll mindentől amit én az autózásban keresek, hogy tőlem bicikliváltóval is szerelhetik... :-)
Tommi2022-01-25 10:48:30 // 23591
Nem vagyunk egyformák :) A 156 és a 147 kéziváltós volt, utána jött az automata Giulietta - a Stelvionál pedig ugye nem volt opció. 8 év automatázás után már semmiképp nem kéne kéziváltós kocsi, kivéve valami veterán Alfa Spider :)

Tavaly ősszel, amikor Budaörsön voltam téligumiztatni, állt az udvarban egy zsírúj, fullos Giulietta. Kérdeztem Misit, hogy ez így hogy, valaki itt felejtette? :) Mondta, hogy valami nyereményautó volt, az illetőnek nem kellett és itt hagyta, eladó. Minden is volt benne, ami csak elérhető volt a modellhez, a motor a 120 lovas benzines turbó volt - kéziváltóval. Lelkesen meséltem a feleségemnek, hogy esetleg nem akarjuk-e lecserélni a másfél éves Fiat 500X Sportját (ami automata) és akkor újra Alfája lenne. Közölte, hogy nagyon szép meg nagyon jó meg tetszik, de a kéziváltón elvérzett a kérdés :))) Mondta mindezt úgy, hogy 20 éve kéziváltós autókkal járt és kézzel-lábbal tiltakozott az automata ellen, amikor megvettük a Fiatot. Mára annyira megszerette, hogy még egy Alfa embléma kedvéért sem lenne hajlandó lecserélni az X-et :)
RomeoOne2022-01-25 08:07:45 // 23590
Nyilván nem, de tudjuk nagyon jól, hogy akiknek a feladata lenne, azoktól mit várhatunk...

Azért Te jutottál eszembe, mert neked van kapcsolatod oda és még friss az emléked, hogy mivel jár a B rendszámért való küzdelem. És talán egyszer akarsz majd egy Tonale-t és megspórolnád ezt a sok szívást.

Szóval a Te hangod talán eljut oda. De ideális körülmények között tényleg nem így kéne működnie. De nem is mondok többet, tudja ezt mindenki, aki már közelebbről (vagy nem is olyan közelről) látta, hogy működik a rendszer...
Halesz2022-01-25 07:18:22 // 23589
A BMW-nél, ahol szintén komoly hagyománya van a vezetési élményről szóló autóknak (és ez vitathatatlan), mára a a vásárlók 99% nem keresi az automatát. Szépen csendben ott is kivezették.

Szerintem engedjük el nyugodtan. Ott vannak a kormányváltó fülek, amik a Giulia és a Stelvio legszexibb részei :)

Direkt írom ezt, hogy aztán indulhasson a vita! :)
Demecsab2022-01-24 20:50:20 // 23588
Én pl szeretek váltani. Ezért is van kézi váltós autóm. Élvezem, hogy kezelem, működtetem a gépet. Volt autómata is, unalmas volt. Ok, városban dugóban az autómata tényleg kincset ér...
Zsoltikj ૐ2022-01-24 20:01:12 // 23587
ja papiron kisebb lesz, de a usernek meg semmivel nem lesz kevesebb a fogyasztása tőle, és kap még mellé egy vaskosabb szervizszámlát ha lekotlik
Kócosw2022-01-24 17:29:47 // 23586
de x 10 év berögződését nem vered ki a fejekből így mert be se fog menni.meg ügyesen a nagy mediumok is hatterbe teszik Egy kinti autos magazin ismert tesztere és youtuber is csak a faceliftes giulia q t tesztelte, es dicsérte.(Matthias Malmedie a Grip németországi autósműsor egyik műsorvezetője...)Vajh miert vart vele 3-4 évet..nah nem azert mert nem kapott volna anno tesztalanyt... Most is vigyorgott mint a jollakott ovodas de azert hozzatette nem olyan preciz mint a bmw etc, de azert erdemes megvenni... Amíg ez a de oda van téve....
Kazes☻2022-01-24 17:25:04 // 23585
Az olcsóbb kimaradt! 😉
Tommi2022-01-24 16:52:17 // 23584
Kb semmiből nem visznek már kéziváltóst, leszámítva néhány egzotikus keményvonalas sportkocsit :)

Egyébként meg a mai modern automaták világában nem nagyon látom már létjogosultságát a kéziváltónak. Gyorsabb? Tuti nem. Kényelmesebb? Nem hinném. Kevesebbet fogyaszt? A mai modern szoftveres automaták korában már ezt sem mondanám. Praktikusabb? Végképp nem :) Igazából a nosztalgián túl semmiféle érvet nem tudnék mondani mellette, amiben jobb. Max annyi, hogy a szervizelése egyszerűbb, de általában ez sokévesen, az x-edik tulaj gondja szokott már lenni :)
Halesz2022-01-24 16:37:40 // 23583
Szerintem ez továbbra sem az én feladatom :D :D

De amúgy ok :)
RomeoOne2022-01-24 16:24:04 // 23582
Emlegesd az importőri kapcsolataidnak, hogy a típusbizonyítványba jegyeztessék be a B-t :)
Halesz2022-01-24 16:18:58 // 23581
Hát igen. Csak a Tonaléból nem lesz kéziváltós.
Amúgy a BMW-ből sem nagyon viszik.
Halesz2022-01-24 16:17:57 // 23580
Február 8-án lesz a Tonale premierje! Kattins a cikkre a részletekért!

A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak