Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

RomeoOne2021-01-06 15:42:04 // 23392
1000-ból 995 ember

Mindig megrándul a szemem, ha olyan számokkal ír le valaki egy arányt, melyeknek a legnagyobb közös osztója egy 1-nél nagyobb szám. Lehet azt a törtet egyszerűsíteni :D
1000-ből 995 = 200-ból 199

Bocs, szakmai ártalom :DDDD
Giuntini2021-01-06 15:38:20 // 23391
Ezt pofázom én is! Miért nem lehetett egy 166 utód? Vagy egy kupé a Giuliából? Vagy egy Spider?
A Tonale bemutatója szepterben lesz, ez már biztos. És aztán????
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-06 15:34:21 // 23390
Illetve hogy pontos legyek, már ki van velük cseszve, pont ennyire, de nem biztos hogy ezt az állapotot hosszútávon fenn akarom tartani. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-06 15:22:41 // 23389
No de miért nincs nagy sedan? Vagy alacsonyabb suv? Vagy netán kombi? A BMW-nek kb mind van és még húsz másik. Van egy kicsi sedan és egy 20 centis hasmagasságú hatalmas kerekű terepjáró. Azért ezek közt van átmenet.
Tudom a többségnek mindegy. Ott a Volvo v60 cross country. Ezerszer jobban kéne, mint egy XC60. Normális arányú autót tettek gólyalábakra, ezt még beveszi a szemem. Ott az Audi A4 Allroad, de már a Kia is rájött, hogy nem fontos hatalmas bumszlit gyártani, Xceed már olyan autószerű suv. De még a BMW x2 is.
Alfásként van két választásom. Az úttól 10 centire, nulla praktikummal, kicsit szűkösen az utastérben, de élvezem a csodálatos műszaki tartalmat. A parkolóban visszanézek és úgy érzem megérte szenvedni, mert milyen gyönyörű.
Vagy kényelmesen utazunk, élvezem a nagy napfénytető térérzetét, gázolunk át a rossz utakon ha kell, de nagyrészt csak fogyasztjuk feleslegesen a benzint, hisz 80%-ban autópályán megyünk. És 13 év után nem nézek többé vissza az autómra a parkolóban. De nyugtatom magam, hogy jól döntöttem. Áhh :-(
Az a baj, hogy én az előbbi vagyok, de nem akarok kicseszni a családommal ennyire.
Tommi2021-01-06 13:46:47 // 23388
Mégegy gondolat... :)

Az Alfa pedig vagy beáll ebbe a közlekedőedény-sorba, vagy így járt... Romantikus dolog azt számon kérni és várni, hogy élményautókat csináljanak, de abból éhen halnának. Ha most kijönne egy finom, ízig-vérig sportos 6C vagy 8C, sperrdifivel, manuális váltóval, könnyített karosszériával, sportos hozzávalókkal 30-50 millió forintért, hányan rohannának megvenni? A 4C is erről szól, csak kicsit szerényebb kiadásban (mármint egy 911 vagy V8-as Ferrari ligához képest) és finoman szólva sem dönt eladási rekordokat... Az a pár "hülye" pedig nem tartaná el az Alfát, aki igazi autób.zi és megveszi, értékeli, használja az ilyen "célszerszámokat". Szép dolog, hogy 110 év hagyomány meg dicső sportos múlt, de Átlag Bamba Autóvásárlót ez nem érdekli, ő nem meggyőződésből vásárol autót, hanem költség/haszon alapján, használati tárgynak. És ők vannak elsöprő többségben...
Tommi2021-01-06 13:42:02 // 23387
"Suvot az vesz, aki főleg a praktikumot nézi (magas üléspozíció, nagy hely, rossz utakon is kényelmes stb.), vagy kifejezetten az tetszik neki. A praktikumot egyik limuzin sem fogja megadni. Így nagyjából a többség suv irányba megy"

Ezzel egyetértek, nálunk is például ezért lett Stelvio a Giulia ellenében. Ha csak ketten lennénk a feleségemmel, nem kellett volna ekkora bódé, de gyerekkel, családi logisztikához ideálisabb. Tudom, most jön az, hogy de hát mi egy Trabantban/Wartburgban/Zsiguliban is felnőttünk :) Igen, én is a Zsiguliban, akkor az volt a szint, de azóta eltelt pár évtized és nem bánom, hogy kényelmesebben utazhatok :)

A szedánok piaca nagyjából mindenhol halott, a kutyának nem kell, csak tényleg pár konzervatív figurának, azokból meg nem lehet megélni. A "hagyományos" sportkocsik piaca szintén halott, rengeteg konszern felhagyott a játszósautó gyártással, mert egyszerűen nem éri meg.

Sajnos a világ arrafelé megy, ami nekünk, megszállott autórajongóknak nem tetszik: lélektelen közlekedőedényeket gyártanak, mert 1000-ból 995 ember nem a vezetés élménye miatt vesz autót, leszarja, hogy mennyire finoman hangolt a multilink futómű vagy, hogy kanyarban hány G-t bír a bódé. Legyen benne seggnyalós masszázsülés, kávéfőző meg egyéb parasztvakító kütyük és attól lesz boldog...
leopop32021-01-05 23:33:24 // 23386
Unalmas?? Az nem kifejezés én fosvagen vagy szürke német néven szoktam hívni :)))
leopop32021-01-05 23:30:22 // 23385
Ebben igazad van fosvagen soha nem kéne :)))))
leopop32021-01-05 23:27:57 // 23384
Azért ez nem újkeletű dolog faterom offos Peugeot 308 SW-je 2008 as évjáratú :)
Szóval nem ma taláták ezt ki:)
VKG231!!! (156+75)2021-01-05 19:15:27 // 23383
Csak azok közt bírok olvasni :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-05 18:54:03 // 23382
Na végre valaki olvas a sorok között XD
VKG231!!! (156+75)2021-01-05 18:32:57 // 23381
"Igaz ami igaz, a Wartburg az nagynak nagy. Aztán... hát... történtek dolgok. De a lényeg, hogy élünk."
:D
Giuntini2021-01-05 18:15:05 // 23380
Az inkább a CC utódja! Én vezettem a CC-t nagyon nem tetszett nekem. A VW ha tetszik, hanem népautó, baromian unalmas autó. Semmi bizsergést nem ad.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-05 16:09:59 // 23379
Bocs, rosszul értettem. De az sw-re is igaz kb :-) Ha saját szemszögemből nézem, ugyanez, mert nem tetszik a suv forma. És egyébként is hülyeség ez a házon belüli konkurencia duma. Ha haszon van ezen is, azon is, akkor mindkettőt csinálni kell. Nagyobb kínálat, több választási lehetőség, több eladás.

Mint írtam az Arteon azért jó, mert nagy. A Pözsó elég szűkös azért, szerintem a Giuliánál is kisebb az utastere. És hát utazó autóba 1.6-os... Akkor inkább veszek még egy Giuliettát mert az legalább rohadtul lelkesítő kis dög :-)
Az Arteon valós alternatíva annak akinek tér kell. Uncsitesóm három gyerekkel egyterűzött, aztán Mondeozott, végül az Arteonnál kötött ki nemrég. 280 ló, összkerék. Azért nem 1.6 prince motor XD
RomeoOne2021-01-05 15:29:16 // 23378
Az 508 SW-re gondoltam, hogy kannibalizál. Szinte ugyanaz, csak nem gólyalábakon. Ugye a Giuliánál is mondtak iyleneket, hogy azért nincs SW, hogy ne konkuráljon a Stelvioval.

Arteon csak egy faceliftelt Passat, akkor már ezerszer inkább a francia :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-05 15:21:57 // 23377
Szerintem semennyire. Suvot az vesz, aki főleg a praktikumot nézi (magas üléspozíció, nagy hely, rossz utakon is kényelmes stb.), vagy kifejezetten az tetszik neki. A praktikumot egyik limuzin sem fogja megadni. Így nagyjából a többség suv irányba megy.
Limuzint nem is tudom ki keres már. Autómániások, konzervatív figurák, az esztétikumot értékelők, hibbantak :-) Kannibalizálni nem fognak az tuti :-)
Az 508-at egyébként megnéztem, tényleg nagyon szép élőben is, de hát mittudomén :-) A 2.4-et nem adnám érte. Szebb is, otthonosabb is. A csomagterét irigylem kb, az pár literrel nagyobb és normálisan nyílik :-)) Na de ha már praktikum, akkor meg nem 508, hanem Arteon. Az azér' jó, mert nagy. :-))
RomeoOne2021-01-05 14:43:34 // 23376
Amúgy kíváncsi lennék, hogy nekik megérte-e. Nem követem a Peugeot eladásait, de úgy hallottam az 508 sem egy sikerszéria (mint ahogy manapság a szedánok sehol sem), de érdekes lenne látni, hogy a kombit mennyire viszik meg mennyire kannibalizálják egymást a SUV-val (az 5008-cal)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-05 14:08:30 // 23375
és milyen kavicsos az alja ... :)))
Kócosw2021-01-05 14:07:49 // 23374
azoknak megérte mi? bolond fca....
Liquid2021-01-05 12:55:13 // 23373
az új tényleg jól néz ki
RomeoOne2021-01-05 12:21:48 // 23372
És abból van SW is (ott is SW-nek hívják, bizony...)
RomeoOne2021-01-05 12:16:19 // 23371
Ja, a Peugeotról volt szó. Az első generációs 508 azért nem olyan kiemelkedő, még ha bamba talán túlzás is, de az új az egyből megfogott. GT line felszereltséggel kurva jól néz ki, kívül belül lehengerlő. Kár, hogy a műszaki tartalom, már kevésbé ér fel hozzá, ott a Giuliával nincs egy ligában.
Giuntini2021-01-04 12:42:45 // 23370
Bocs, nem jól értelmeztem, aztán rájöttem hogy a Peugeot-ra mondod!!
Liquid2021-01-04 12:39:03 // 23369
így van, tőlem is kérdezte anno ismerős a 159-ről (1.9 Vectrát használt), hogy ebben is Opel motor van? Mondtam neki hogy nem, ez 2.4-es, de az 1.9 is olasz motor. Meg volt lepődve.
Giuntini2021-01-04 12:39:03 // 23368
Bocs, de a 159-re írtad hogy bamba formájú???
Giuntini2021-01-04 12:35:30 // 23367
Tudod, hogy hány Opeles nem tudja, hogy az Fiat motor? Saab-os nem tudta, hogy az 1,9 az Fiat motor. Ismerősöm vett egy 1,9 cdti Zafirát, és szidta az autót, hogy mindene szar, kivéve a motort. Na látod, azért mert az Fiat!
Liquid2021-01-04 10:58:51 // 23366
Így van, ez azt hiszem nem fogunk összeveszni :D
VKG231!!! (156+75)2021-01-04 10:45:16 // 23365
Azért a jtdvel a fospel jobban járt, mint mi a holdennel :D
leopop32021-01-03 23:08:48 // 23363
Így így ez a helyes
Liquid2021-01-03 21:48:20 // 23362
inkább a vectra volt Alfa-motoros...
Zsolt1552021-01-03 21:30:31 // 23361
" ... Jó, hát ilyen erővel a 159/Brera meg Alfopel volt :D ..."

A mankókerék és az emelő ugyan az, mint a C Vectráé. :-))
Kócosw2021-01-03 21:25:14 // 23360
nekem 23 evesen mar volt elektromos autom. Tudtam távirányítóval ugratni vele akadalyokon keresztül.
Akkoriban meg szivesen jatszottam ilyenekkel de azóta megkomolyodtam es nem vágyok elektromos játékokra... Ha vágynék ujra modellautot vennék...
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-03 20:42:36 // 23359
Az a szégyen, hogy eközben az Alfa egy ehhez képest igénytelenebb francia platformra Lengyelországban épít autót(?) . Értem hogy üzletileg jó, számomra soha nem fog felérni egy PSA villanyautó egy rendes Alfával. Nem tudom milyen vezetni egy villany dodzsemet, biztos jó, de én egy Alfában az egyedi, olaszos műszaki megoldásokat is szeretem. A 110 év ipari kultúra lenyomatát, a gondolkozó ember és az olasz művész kooprodukcióját. Egy mosógép motoros egyen lom nekem egyszerűen más kategória. Nem műalkotás, csak használati tárgy. Amennyire bírok rajongani csupán az ötletért pl. egy Multiair esetében (zseni ötlet) , annyira lehangolónak tartom azt ami ezután következik.
RomeoOne2021-01-03 15:25:48 // 23358
Szóval a "francia" autót olasz platformra építik Olaszországban? Hát sztem akkor aggódjanak a franciák, hogy elég francia lesz-e az autójuk, nem-e inkább olasz...

(Zárójelben: Az az új 508-as amúgy egy kurva jó kocsi sztem. Ugyanúgy, ahogy a Giuliát is széllel szembe hugyozva csinálták meg, azt is. Az elődjénél kisebb lett (mikor láttál iylet utoljára, hogy generációváltásnál kisebb egy kocsi?), és az elődjének a bamba formáját olyan gyönyörűen markánsra rajzolták, hogy csak az olaszos elfogultságom miatt nem mondom azt, hogy az a legszebb ma. Az volt az egyetlen, amit elmentem tesztvezetni, annyira érdekelt).

De ha ilyen aggodalmaid vannak, akkor nézz meg egy villany Fiat 500-at meg egy Peugeot e-208-at, vagy Opel Corsa-e-t vagy egy Renault Zoe-t. Sztem erősen átsüt az olaszság még a Fiat-on is.
Kazes☻2021-01-03 15:18:01 // 23357
Kb. ahogy a számtech, vagy hírközlés világában... de lehetne még sorolni, sajna az lesz itt is. Hogy ez most jó, vagy sem... ezt most még ki tudja... vannak érvek pro és kontra.

Én sem örülök neki, mert bár a telefonomnál, vagy a pc-mnél, tv-mnél pont nem érdekel, de vannak még olyan dolgok, amelyeknél még igen... sőt, nagyon is! :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-03 15:09:47 // 23356
Egyre kevesebb ponton tud különbség lenni, az a gond. A Fiat éra alatt olasz mérnökök olasz motorokat raktak az autókba. És olasz tervezésű futóművet. Így egy Fiat alapú Alfa is vérbeli olasz maradt és értettek is hozzá, hogy úgy hangolják, hogy meg legyen a sentimento. A jtd-ket is elfogadtuk Alfa motornak, de olasz is volt, azt a mérnöki gondolkodást tükrözte ami illik egy Alfába. Sőt sok műszaki megoldás pl a Maserati irányából érkezett a 159-be. Aprosagok, konszern alkatrészek, de akkor is. Olasz autót kaptunk, és ez felismerhető mindegyikben. Na most hogy lesz olaszos egy PSA platformra szerelt Bosch villanymotor és vezérlő mondjuk LG akkupakkal? Hol a mozgástér az egyedi dolgokra?
Van ilyen pletyka miszerint készül a Giorgo platform elektromosítása. És az lesz a vég amikor kigördül Cassino-ból az első 508-as.. :-(
Kócosw2021-01-02 22:16:03 // 23355
Azokvótak no. 🤓
RomeoOne2021-01-02 22:12:25 // 23354
Jó, hát ilyen erővel a 159/Brera meg Alfopel volt :D
Lesz azokban a kocsikban bőven annyi különbség, hogy ne olyan egy kaptafára menő klónok legyenek, mint a VW csoport. Szerintem.
leopop32021-01-02 21:31:29 // 23353
Jaja én is veletek vagyok de azért egy napi járós alfa is kéne nekem :DD
Kócosw2021-01-02 20:48:27 // 23352
én veled vagyok legyen 🙏 azért én betáraztam 2 őt hátha mégsem 🤓😁
Zsolt1552021-01-02 18:57:00 // 23351
VW, Audi, Skoda, Seat négyesre gondoltam.
Zsolt1552021-01-02 18:55:54 // 23350
Ott a Volkswagen csoport. Ugyan azt eladják négyszer, csak más bódéval. A fő elemek megegyeznek, a többi meg nem egy nagy pukk.
Egy fejlesztési költség, a bevételek meg jönnek. Pénzügyileg lehet, hogy jó, de ...
Zsolt1552021-01-02 18:51:44 // 23348
".... Lefedve a paletta. ..."

Ebből kihozták pár évre - egy rossz stratégiával - MiTo - Giulietta duót. Innen nem lesz egyszerű visszaépítkezni. Főleg, hogy az ilyen kategóriájú autókat szinte nem gyártottak az olaszok. Lásd a Lanciával mit tettek. :-(((

A Fiatnál az új Croma a régi ismeretében, hát ... :-//

Ott is az 500-as variánsok mellett a Punto maradt meg lényegében. A Scudo / Ducato, meg meg volt a Citroen / Peugeot (PSA)-nál is.


Nem lesz egyszerű innen indulva visszahódítani az elidegenített vevőket.
VKG231!!! (156+75)2021-01-02 18:47:05 // 23347
Meg 8-ast os, plusz az X-ek... Minden van, mint a búcsúban... :D
Zsolt1552021-01-02 18:46:12 // 23346
"... Ma egy 3-as akkora mint egy pár évvel ezelőtti 5-ös, de eszükbe sem jutott összemosni a kategóriákat. ..."

A BMW helyette gyárt már 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7-es modelleket. Lefedte a palettát. Plusz ott a Mini is nekik.
Giuntini2021-01-02 17:41:15 // 23345
A Brennero az valóban átemblémázott Peugeot lesz, de a Tonale még Alfiat.
Én remélem, hogy ezek az egyszerűbb típusok hoznak majd annyi pénzt, hogy továbbélnek az igazi Alfák, csinának egy nagyautót is, !
Kócosw2021-01-02 17:20:21 // 23344
Fenn marad a márka, de beáll a lélektelen vasdarabok sorába attól félek. Pont az nem lesz benne amitől Alfa lesz egy Alfa...
VKG231!!! (156+75)2021-01-02 16:19:01 // 23343
A 155 egyébként a Norddal egy egész jó autó, a Q4 meg még durvábban jó lehet...
A boxer 45-46 engem annyira nem érintett meg, gyenge a bódéhoz az.

Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nincs gond a csicsafiáttal, abszolút értékben sem, viszont a műszaki érdekesség azért sok tekintetben elveszett, bár valószínűleg az Alfetta alapokat amúgy sem lehetett volna tovább szögelni. De elveszett a boxer, a nord, a transaxle, amik még akkor is kuriózumnak számítottak, ha mindegyik egy dinoszaurusz volt.

A spórolás miatti problémák nem voltak se jobbak, se rosszabbak régen sem... (reccsenő kettes-szétszakadó hardy, karácsonyfa alfa control, rohadás vs. szíjszakadós csapágyas TS motor, időnként meggajduló elektronika és rohadás)
A 80-as és a 90-es évek Alfáit összehasonlítva még talán fejlődés is mutatkozott üzembiztosság tekintetében, de ez az egyszerűsödés miatt is volt.

Az biztos, hogy egyébként a 155 vagy a 145 vagy a GTV pont úgy stílusikonok, mint az Alfetta, a Duetto Spider, vagy a 105-ös sorozat, csak az előbbiek még nem értek be eléggé.

Viszont azzal, hogy másik jelvényes pezsókat fognak árulni, szerintem nagyobbat buknak, mint amekkorát nyerni tudnak. Habár ha fogy évi 400 ezer Bráneró meg 500 ezer Tonale akkor tulképp mindegy is, legalább fennmarad a márka, amire eddig nem volt sok esély.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak