..nem keresi a kézit :-)
A szomszédom igazi BMW fan, ért is hozzá, a baráti társaságuk szereli, tuningolja, építi, driftre jár. Szerintük 2000 után már nem ugyanaz a BMW. És általában az autók sem olyanok mint kéne. Aki valóban vezetési élményt akar, hagyományosat, az többnyire nem fog új autót venni. A BMW jelenlegi vevőköre nem feltétlenül az autózás sportos élményét keresőkből áll már. Attól függetlenül, hogy egy aktuális szériás 330i biztosan nem rossz.
A kézi váltó valamit hozzáad a vezetés szabadságához. A Giuliettában szeretem, pedig tudom, hogy nem olyan mint a régi szép idők közvetlen élményt adó szerkezetei. Az autó többi kvalitása valahogy így adja ki, kézivel, jól esik rárúgni a gázra, elforgatni amíg akarom, kicsit toporogni a pedálokon, még ha full célszerűtlen is állandóan váltogatni.
Ugyanakor a Giulia automatája is olyan valami, amit nem adnék. És pont azért, mert reagál arra amit szeretnék. A 159-nél sokszor volt, hogy beszélgettem az autóval :-) Válts már légyszii! Na most mééé nem? Stb. A Giulia jól van kitalálva. Az automatánál szerintem ezen múlik, és ezért nincs általános válasz arra, hogy jó e az automata. Az ilyen automata, ami a Giuliában van, az nagyon, nagyon jó. Egy merci komótosabb automatája nem feltétlenül. Nekünk nem, mert mást várunk, más vezetési tílust szeretnénk megvalósítani.
Nekem mosolyt csal az arcomra amikor csak picit átsarkazok a fékre és tudja és tudja mit akartam, már vissza is váltott. Nagyon érzi, nem tudom hogy csinálták. Ha pedig kedvem tartja belenyúlok azokkal a fém műalkotásokkal és reagál, csinálja. Kategórián felüli.
És közben vezettem a múltkor a régi bömöst. Húúú de állat jó volt az a kéziváltó. Nagyon pontos, nagyon közvetlen, valódi élmény. Olyan, amilyen nem nagyon lesz már modern autóban.
Hogy kéne e a Tonale kézivel? Hibrid SUVba nem mindegy? Az már annyira távol áll mindentől amit én az autózásban keresek, hogy tőlem bicikliváltóval is szerelhetik... :-)
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-25 10:58:25 // 23592
Tommi2022-01-25 10:48:30 // 23591
Nem vagyunk egyformák :) A 156 és a 147 kéziváltós volt, utána jött az automata Giulietta - a Stelvionál pedig ugye nem volt opció. 8 év automatázás után már semmiképp nem kéne kéziváltós kocsi, kivéve valami veterán Alfa Spider :)
Tavaly ősszel, amikor Budaörsön voltam téligumiztatni, állt az udvarban egy zsírúj, fullos Giulietta. Kérdeztem Misit, hogy ez így hogy, valaki itt felejtette? :) Mondta, hogy valami nyereményautó volt, az illetőnek nem kellett és itt hagyta, eladó. Minden is volt benne, ami csak elérhető volt a modellhez, a motor a 120 lovas benzines turbó volt - kéziváltóval. Lelkesen meséltem a feleségemnek, hogy esetleg nem akarjuk-e lecserélni a másfél éves Fiat 500X Sportját (ami automata) és akkor újra Alfája lenne. Közölte, hogy nagyon szép meg nagyon jó meg tetszik, de a kéziváltón elvérzett a kérdés :))) Mondta mindezt úgy, hogy 20 éve kéziváltós autókkal járt és kézzel-lábbal tiltakozott az automata ellen, amikor megvettük a Fiatot. Mára annyira megszerette, hogy még egy Alfa embléma kedvéért sem lenne hajlandó lecserélni az X-et :)
Tavaly ősszel, amikor Budaörsön voltam téligumiztatni, állt az udvarban egy zsírúj, fullos Giulietta. Kérdeztem Misit, hogy ez így hogy, valaki itt felejtette? :) Mondta, hogy valami nyereményautó volt, az illetőnek nem kellett és itt hagyta, eladó. Minden is volt benne, ami csak elérhető volt a modellhez, a motor a 120 lovas benzines turbó volt - kéziváltóval. Lelkesen meséltem a feleségemnek, hogy esetleg nem akarjuk-e lecserélni a másfél éves Fiat 500X Sportját (ami automata) és akkor újra Alfája lenne. Közölte, hogy nagyon szép meg nagyon jó meg tetszik, de a kéziváltón elvérzett a kérdés :))) Mondta mindezt úgy, hogy 20 éve kéziváltós autókkal járt és kézzel-lábbal tiltakozott az automata ellen, amikor megvettük a Fiatot. Mára annyira megszerette, hogy még egy Alfa embléma kedvéért sem lenne hajlandó lecserélni az X-et :)
RomeoOne2022-01-25 08:07:45 // 23590
Nyilván nem, de tudjuk nagyon jól, hogy akiknek a feladata lenne, azoktól mit várhatunk...
Azért Te jutottál eszembe, mert neked van kapcsolatod oda és még friss az emléked, hogy mivel jár a B rendszámért való küzdelem. És talán egyszer akarsz majd egy Tonale-t és megspórolnád ezt a sok szívást.
Szóval a Te hangod talán eljut oda. De ideális körülmények között tényleg nem így kéne működnie. De nem is mondok többet, tudja ezt mindenki, aki már közelebbről (vagy nem is olyan közelről) látta, hogy működik a rendszer...
Azért Te jutottál eszembe, mert neked van kapcsolatod oda és még friss az emléked, hogy mivel jár a B rendszámért való küzdelem. És talán egyszer akarsz majd egy Tonale-t és megspórolnád ezt a sok szívást.
Szóval a Te hangod talán eljut oda. De ideális körülmények között tényleg nem így kéne működnie. De nem is mondok többet, tudja ezt mindenki, aki már közelebbről (vagy nem is olyan közelről) látta, hogy működik a rendszer...
Halesz2022-01-25 07:18:22 // 23589
A BMW-nél, ahol szintén komoly hagyománya van a vezetési élményről szóló autóknak (és ez vitathatatlan), mára a a vásárlók 99% nem keresi az automatát. Szépen csendben ott is kivezették.
Szerintem engedjük el nyugodtan. Ott vannak a kormányváltó fülek, amik a Giulia és a Stelvio legszexibb részei :)
Direkt írom ezt, hogy aztán indulhasson a vita! :)
Szerintem engedjük el nyugodtan. Ott vannak a kormányváltó fülek, amik a Giulia és a Stelvio legszexibb részei :)
Direkt írom ezt, hogy aztán indulhasson a vita! :)
Demecsab2022-01-24 20:50:20 // 23588
Én pl szeretek váltani. Ezért is van kézi váltós autóm. Élvezem, hogy kezelem, működtetem a gépet. Volt autómata is, unalmas volt. Ok, városban dugóban az autómata tényleg kincset ér...
Zsoltikj ૐ2022-01-24 20:01:12 // 23587
ja papiron kisebb lesz, de a usernek meg semmivel nem lesz kevesebb a fogyasztása tőle, és kap még mellé egy vaskosabb szervizszámlát ha lekotlik
Kócosw2022-01-24 17:29:47 // 23586
de x 10 év berögződését nem vered ki a fejekből így mert be se fog menni.meg ügyesen a nagy mediumok is hatterbe teszik Egy kinti autos magazin ismert tesztere és youtuber is csak a faceliftes giulia q t tesztelte, es dicsérte.(Matthias Malmedie a Grip németországi autósműsor egyik műsorvezetője...)Vajh miert vart vele 3-4 évet..nah nem azert mert nem kapott volna anno tesztalanyt... Most is vigyorgott mint a jollakott ovodas de azert hozzatette nem olyan preciz mint a bmw etc, de azert erdemes megvenni... Amíg ez a de oda van téve....
Kazes☻2022-01-24 17:25:04 // 23585
Az olcsóbb kimaradt! 😉
Tommi2022-01-24 16:52:17 // 23584
Kb semmiből nem visznek már kéziváltóst, leszámítva néhány egzotikus keményvonalas sportkocsit :)
Egyébként meg a mai modern automaták világában nem nagyon látom már létjogosultságát a kéziváltónak. Gyorsabb? Tuti nem. Kényelmesebb? Nem hinném. Kevesebbet fogyaszt? A mai modern szoftveres automaták korában már ezt sem mondanám. Praktikusabb? Végképp nem :) Igazából a nosztalgián túl semmiféle érvet nem tudnék mondani mellette, amiben jobb. Max annyi, hogy a szervizelése egyszerűbb, de általában ez sokévesen, az x-edik tulaj gondja szokott már lenni :)
Egyébként meg a mai modern automaták világában nem nagyon látom már létjogosultságát a kéziváltónak. Gyorsabb? Tuti nem. Kényelmesebb? Nem hinném. Kevesebbet fogyaszt? A mai modern szoftveres automaták korában már ezt sem mondanám. Praktikusabb? Végképp nem :) Igazából a nosztalgián túl semmiféle érvet nem tudnék mondani mellette, amiben jobb. Max annyi, hogy a szervizelése egyszerűbb, de általában ez sokévesen, az x-edik tulaj gondja szokott már lenni :)
Halesz2022-01-24 16:37:40 // 23583
Szerintem ez továbbra sem az én feladatom :D :D
De amúgy ok :)
De amúgy ok :)
RomeoOne2022-01-24 16:24:04 // 23582
Emlegesd az importőri kapcsolataidnak, hogy a típusbizonyítványba jegyeztessék be a B-t :)
Halesz2022-01-24 16:18:58 // 23581
Hát igen. Csak a Tonaléból nem lesz kéziváltós.
Amúgy a BMW-ből sem nagyon viszik.
Amúgy a BMW-ből sem nagyon viszik.
Halesz2022-01-24 16:17:57 // 23580
VKG231!!! (156+75)2022-01-22 16:40:01 // 23579
Miért, szerinted mi a cél, nem az, hogy papíron kisebb legyen a co2? :))
Semmi mást nem kell elérni.
Semmi mást nem kell elérni.
Zsoltikj ૐ2022-01-22 16:11:38 // 23578
ezt a mild hibrid "faszságot" felesleges csinálni, semmi előnye nincs csak kapsz bele egy indítógenerátort ami intezíven drágább ha meghibásodik, csak a károsanyag kibocsájtás gramm/km értékét csökkenti. pl ott a suzuki vitara 140 lóerőről visszavették 130ra ettől lett kevesebb a károsanyag kibocsájtás de belepakoltak egy indítógenerátort ami besegít a motornak. mindezt a hosszbordásszíj hajtásán keresztül, de oda is egy komplexebb szíjfeszítő kell (ami szintén drágább) mivel oda vissza feszítenie kell a szíjat.
GTVili2022-01-22 09:06:45 // 23577
A "mezitlábas" azért még ott is 11 alatt van..... listaáron.
GT Ɨ|ѯ2022-01-22 08:40:23 // 23576
ez igaz, a 2 ft-os fagyi is már 350ft:-(
Halesz2022-01-22 07:48:50 // 23575
Igen, ebben igazad van, legalább egy 10-15 %-kal alá kellene menni a BMW-nek és ott tartani az árat...
De ha meg valaki veszi a fáradtságot és kipróbálja a Giuliát és a 3-as BMW-t, aztán pedig megnézi a mostani hibastatisztikákat is, még mindig hozhat egy olyan döntést, hogy a Giulia bizony jobb..
De ha meg valaki veszi a fáradtságot és kipróbálja a Giuliát és a 3-as BMW-t, aztán pedig megnézi a mostani hibastatisztikákat is, még mindig hozhat egy olyan döntést, hogy a Giulia bizony jobb..
Kócosw2022-01-22 06:14:47 // 23573
innentől kezdődhetnek a problémák,mert aki pl europaszerte ennyi pénzt szán egy ilyen kocsira azoknal előbb x1 mint tonale ha az ár ugyanaz.Ezt láttuk a giulia esetében is javarészt.Sok emberrel beszéltem aki azt mondta szép meg jo de ennyiért bmwt kapok.Felkell először építeni az "imidzset" újra ami sajnos még nem a régi, sikerült az elmult evtizedekben "fáradtságos " munkával leépíteni.
Halesz2022-01-21 22:03:22 // 23572
Esetleg még az X1-es BMW árait nézzük hozzá, az is elég hasonló...
Halesz2022-01-21 22:01:49 // 23571
Viszont a Tonale újdonság, nagy árréssel akarják majd adni, népszerűbb méretosztály, mint a Giulia.
Valamiért az az érzésem, hogy nem 13 millió lesz, hanem picivel felette indul majd, vagy jó esetben egálban lesz a Giuliával...
Amúgy a ma megjelent új Jeep Compass árlista szerint az új benzines 1.5-ös e-Hybrid 130 lóerős motor a 7 sebességes automata váltóval 11,380,000 forint. Ugyanez az erőforrás lesz a pletykák szerint a Tonaléban is.
Most azt kell eldönsük, hogy a Tonale prémiumabb-e, azaz drágább-e, mint a Jeep. Szerintem igen, szóval szerintem ezzel a motorral drágább lesz az autó is itthon...
Valamiért az az érzésem, hogy nem 13 millió lesz, hanem picivel felette indul majd, vagy jó esetben egálban lesz a Giuliával...
Amúgy a ma megjelent új Jeep Compass árlista szerint az új benzines 1.5-ös e-Hybrid 130 lóerős motor a 7 sebességes automata váltóval 11,380,000 forint. Ugyanez az erőforrás lesz a pletykák szerint a Tonaléban is.
Most azt kell eldönsük, hogy a Tonale prémiumabb-e, azaz drágább-e, mint a Jeep. Szerintem igen, szóval szerintem ezzel a motorral drágább lesz az autó is itthon...
GTVili2022-01-21 19:27:41 // 23570
Na ez az én fő problémám.... :-)
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-21 17:37:38 // 23569
Gondolod nem emelik a végtelenbe a Giulia árát? A műszaki színvonal így látatlanban sem egy kategória. Szerintem vagy nem is nagyon lesz olyan,hogy alap Giulia, vagy még sokkal emelik az árat. Miért vegyen el vevőket egy drágán gyártható kevesebb(nulla?) hasznú autó egy olcsóbban gyártható,népszerűbbnek ígérkezőtől?
Halesz2022-01-21 16:54:14 // 23568
Én pedig arra tippelek, hogy drágább lesz, mint az alap Giulia.
Halesz2022-01-21 16:51:41 // 23567
Remélem jók lesznek ezek az 1,5-ös motorok (biztos jobbak a korábbi 1,3-asnál.
De abban biztos vagyok, hogy az alap Tonale nem 11,38 milliótól indul majd :)
De abban biztos vagyok, hogy az alap Tonale nem 11,38 milliótól indul majd :)
GTVili2022-01-21 15:04:25 // 23566
Kijött a Jeep az új mild hybriddel... 1.5-ös motorral...nem észveszejtő áron. Hasonló áron jöhetne a Tonale is, ugyanilyen hajtáslánccal... :-)
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2022/01/21/vadonatuj-motorral-jon-a-ket-jeep-hibrid/
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2022/01/21/vadonatuj-motorral-jon-a-ket-jeep-hibrid/
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-21 14:37:33 // 23565
Úgy gondolom, hogy egy logikus Tonale, Giulia, Stelvio ársorrendet szép lassan kialakítanak. A Giulia, Stelvio prémium árazása már bőven alakul, van hely a Tonale palettának. Szerintem 10M közeléből indul majd a legkisebb motor, alap felszereltség, és simán hihető, hogy 17M körül lesz a teteje. Kicsi átfedésben a Giulia belépőszinttel.
Tommi2022-01-21 13:36:33 // 23564
Ahogy mostanában egyik új autó sem olcsó (meg a használt sem :) ).
Pozícióban ugye a Stelvio alá lesz belőve. A hibrid Compass (ami hasonló súlycsoport) most újonnan 15-17 MFt között mozog, szerintem a Tonale hibrid is hasonló lesz, a sima motoros meg kicsit alatta. Vagy nem :)
Pozícióban ugye a Stelvio alá lesz belőve. A hibrid Compass (ami hasonló súlycsoport) most újonnan 15-17 MFt között mozog, szerintem a Tonale hibrid is hasonló lesz, a sima motoros meg kicsit alatta. Vagy nem :)
RomeoOne2022-01-19 11:11:27 // 23563
Mondjuk az nem Busso sajátosság :) Inkább mondj olyat, aminek nem :)
GT Ɨ|ѯ2022-01-19 06:58:50 // 23561
igen és az ára meredeken ível felfelé:-)
Kócosw2022-01-18 18:17:33 // 23560
mi mar vettünk bussot 😁🙈
Giuntini2022-01-18 16:57:02 // 23559
Legalább az Apfa ezt a csíkot izlésesen használja majd! Az új Audikon is nagyon eröltetett! Ezt a csíkot is az Alfa Romeo találta ki, mégpedig a 164-esen!
CseBali2022-01-18 08:05:26 // 23558
...én úgy hallottam (FCA), hogy egy új motorral nyitnak, egy 1,5-ös benzinessel és majd év vége fele jönnek a nagyobb motorok. Állítólag ez a 3 hengeres moci továbbfejlesztett változata - szerencsére 4 hengerrel. Hamarosan kiderül...
leopop32022-01-17 22:58:11 // 23557
Én viszont szívesen fogadok veled Halesz ;)
Az egyik kedvenc részletem a Tonale-n a hátsó lámpái azok valami brutálisak 😍😍
Jó lenne ha az első lámpák is olyanok lennének végül mint a tanulmányautón az lenne a hab a tortán a 2.0 motor után 😁😉👌🍀
Az egyik kedvenc részletem a Tonale-n a hátsó lámpái azok valami brutálisak 😍😍
Jó lenne ha az első lámpák is olyanok lennének végül mint a tanulmányautón az lenne a hab a tortán a 2.0 motor után 😁😉👌🍀
Halesz2022-01-17 17:34:02 // 23556
Én ezekre az információkra továbbra sem fogadnék nagy pénzekben. Mármint a 2 literes motorra. De ne legyen igazam...
Viszont a mostani új fotókon már jól látszik, hogy a két hátsó lámpatestet egy ledcsík köti majd össze:
https://www.facebook.com/alfaamore/posts/10158653019210745
Viszont a mostani új fotókon már jól látszik, hogy a két hátsó lámpatestet egy ledcsík köti majd össze:
https://www.facebook.com/alfaamore/posts/10158653019210745
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-07 20:36:50 // 23555
Na igen, az ára az nagy kérdés. Nem lesz kevés.
leopop32022-01-07 19:01:36 // 23554
Na elolvastam
Szuper hogy lesz, őszintén nekem ez a legszimpatikusabb Alfa motor mostanában.
A Giuliában 200 ló az alap verziója (Halesz vitt vele és teljesen erős 200 lovasként is) bele sem merek gondolni (de igen is szeretnék főleg birtokolni majd egyet)
Szóval ennek nagyon örülök most hogy nem csak kis motorok lesznek!! 🤘🍀
Szuper hogy lesz, őszintén nekem ez a legszimpatikusabb Alfa motor mostanában.
A Giuliában 200 ló az alap verziója (Halesz vitt vele és teljesen erős 200 lovasként is) bele sem merek gondolni (de igen is szeretnék főleg birtokolni majd egyet)
Szóval ennek nagyon örülök most hogy nem csak kis motorok lesznek!! 🤘🍀
leopop32022-01-07 18:55:42 // 23553
Én biztos voltam benne hogy lesz (vagy lesz egy olyan motor ami 250 ló lesz legalább mert ugye azzal az indokkal csúsztatták hogy nem elég erős)
Közben nézem is amit linkeltél.
Közben nézem is amit linkeltél.
RomeoOne2022-01-07 18:04:06 // 23552
Mármint a 2 literes. De gondolom a PHEV verzió is.
RomeoOne2022-01-07 18:02:16 // 23551
Ez jól hangzik. Biztos lesz vagy 20 millió újonnan a mostani árakat elnézve :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-07 16:44:58 // 23550
Úgy tűnik lesz két literes. Az jó hír :-)
Itt is ezt írják.
Itt is ezt írják.
leopop32022-01-07 16:37:43 // 23549
Demecsab2022-01-07 09:49:58 // 23548
Hát ja, az origo.hu színvonal ilyen, én már régóta nem kattintok az ilyen szalagcímek miatt meg sem nézek semmilyen "hírt". A Totalcar-t emiatt is kezdem hanyagolni... (mondjuk egyéb (kamuhír)portált sem nézek a saját és családom egészsége miatt )
leopop32022-01-07 09:35:54 // 23547
A hátsó lámpája még jó :)
tirex2022-01-07 07:29:56 // 23546
Megdöbbentő!? Micsoda szalagcím, micsoda hír! Na ettől senki nem fog biciklire pattanni. Aki eddig kocsival járt a szomszédba is az ezután is azzal fog. Erre kár volt rákattintani.
Kazes☻2022-01-06 23:51:27 // 23545
Rendkívüli szigorítás jön, megdöbbentő dolgot kényszerítenek az autógyártókra
Most, hogy már egy brigád lett a cég, ez vajon jöhet „hozzánk” is?
Most, hogy már egy brigád lett a cég, ez vajon jöhet „hozzánk” is?
GT Ɨ|ѯ2022-01-01 19:11:35 // 23544