A kenyérpiritót olvassa, vagy a piritóst? :)
Hát nem tudom. Ha annyira nincsenek elvárásaid, akkor még a koporsó is jó lehet...
(Úgy értem, a saját építésű hangládád. :))
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa-HiFi
GTPeti2010-11-28 17:31:03 // 11577
vm2010-11-28 17:29:18 // 11576
Annyira keveset, hogy ez volt az alapötlet: szerzek egy erősítőt, és rákötöm a koporsót.
Ha nem műxik, még mindig barkácsolhatok tovább, de ha igen, akkor takarékos voltam ;-)
Nem célom a referencia-hifi, sőt, még csak olyan nagyon hifi sem. Van egy Scott fejem, ami még a kenyérpirítót is olvassa, és az hajtja a gyári 6 hangszórót. Ez a minőség nekem elég is, csak a teljesítményt szeretném emelni úgy, hogy a mostani hangszórók ne szakadjanak ki a helyükből.
Remélem az ortodox autó-hifisek most nem vágnak le ;-)
Ha nem műxik, még mindig barkácsolhatok tovább, de ha igen, akkor takarékos voltam ;-)
Nem célom a referencia-hifi, sőt, még csak olyan nagyon hifi sem. Van egy Scott fejem, ami még a kenyérpirítót is olvassa, és az hajtja a gyári 6 hangszórót. Ez a minőség nekem elég is, csak a teljesítményt szeretném emelni úgy, hogy a mostani hangszórók ne szakadjanak ki a helyükből.
Remélem az ortodox autó-hifisek most nem vágnak le ;-)
vm2010-11-28 17:18:30 // 11575
Na ez tömör volt :)
Azért van akkor ennyi eladó cső nevetséges áron a neten...
Nem tudom az impedanciáját. Igaz hogy eredetileg kihangosításban volt, de átépítéskor már nem annak készült. A sráccal már nem tartom a kapcsolatot.
Azért van akkor ennyi eladó cső nevetséges áron a neten...
Nem tudom az impedanciáját. Igaz hogy eredetileg kihangosításban volt, de átépítéskor már nem annak készült. A sráccal már nem tartom a kapcsolatot.
Piritu - 1.000.0002010-11-28 17:18:16 // 11574
A cső bizonyos kategóriában trendi :-)
Sokkal könnyebb masszív ládát készíteni (mondjuk 20-as forgácslapból), mint hengert. A csövek általában vastag kartonból vannak.
Szóval még nem nagyon láttam komoly mélynyomót csöves kivitellel.
Sokkal könnyebb masszív ládát készíteni (mondjuk 20-as forgácslapból), mint hengert. A csövek általában vastag kartonból vannak.
Szóval még nem nagyon láttam komoly mélynyomót csöves kivitellel.
GTPeti2010-11-28 17:15:49 // 11573
Csövet SZVSZ egyszerűbb gyártani. Nem tudom, hogy mérezezéssel, meg ilyen hülyeségekkel foglalkoznak-e a kínaiak.
Egy jófajta ládát te is össze tudsz barkácsolni. De a kiindulási alap egy szimpatikus hangszóró.
Mennyit szánsz rá?
Egy jófajta ládát te is össze tudsz barkácsolni. De a kiindulási alap egy szimpatikus hangszóró.
Mennyit szánsz rá?
Kócosw2010-11-28 17:12:19 // 11572
az autohifi cumok 4 ohmos impedanciäval mig a kihangositäsra valo cuccok 8 ohmos impedanciäval rendelkeznek...
Kócosw2010-11-28 17:10:56 // 11571
a csönek borzaszto csö hangja van..nekem büntetes csövet hallgatni...
a csö egy hülyeseg...
elvezhetetlen...
ennyi a lenyege...
a csö egy hülyeseg...
elvezhetetlen...
ennyi a lenyege...
vm2010-11-28 17:08:21 // 11570
Na akkor beszélgessünk :)
Érdemben miben különbözik a láda és a cső?
Azt hittem a cső csak trendi...
Érdemben miben különbözik a láda és a cső?
Azt hittem a cső csak trendi...
vm2010-11-28 17:07:10 // 11569
Ezzel most megfogtál. Ezer éve parkol a garázs sarkában, a csuda sem tudja ;-)
A héten kiásom, aztán meglátjuk, használható-e.
A héten kiásom, aztán meglátjuk, használható-e.
GTPeti2010-11-28 17:06:46 // 11568
"Lehet hogy kéne szereznem agy kimondottan autóba való csövet inkább?"
Nem. Inkább egy kimondottan autóba való ládát kéne összehozni. (Autóba való hanszóróval.)
Nem. Inkább egy kimondottan autóba való ládát kéne összehozni. (Autóba való hanszóróval.)
Kócosw2010-11-28 17:06:11 // 11567
lehet megfontolando...de akkro inkäbb lädät es ne csövet...
vm2010-11-28 17:05:04 // 11566
Nem szereztem gyári készletet :)
Azt sem tudom hogy hol gyártották, sőt azt sem, hogy pontosan ki újította fel. Egy elektromérnök akkori barátom intézte (és itt most azért '91-ről beszélünk), ő méretezte először a basszus-ládámat (mert eredetileg abba ment, mikor még csörömpöltem), aztán ő méretezte a koporsót is. Én csak fűrészeltem, meg csavaroztam ;-)
A membránját amúgy nem féltem, basszusgitár szólt rajta, egy 100-as végfokkal. Nem is olyan, mint az itthoni hangfalaim membránja, valami iszonyat vastag cucc, koncentrikus bordázottsággal, és olyan csillapítással, hogy nem könnyű kézzel megmozgatni.
Viszont pont emiatt nem tudom, hogy egy u.n. hifi erősítő meg tudja-e hajtani. Lehet hogy kéne szereznem agy kimondottan autóba való csövet inkább?
Azt sem tudom hogy hol gyártották, sőt azt sem, hogy pontosan ki újította fel. Egy elektromérnök akkori barátom intézte (és itt most azért '91-ről beszélünk), ő méretezte először a basszus-ládámat (mert eredetileg abba ment, mikor még csörömpöltem), aztán ő méretezte a koporsót is. Én csak fűrészeltem, meg csavaroztam ;-)
A membránját amúgy nem féltem, basszusgitár szólt rajta, egy 100-as végfokkal. Nem is olyan, mint az itthoni hangfalaim membránja, valami iszonyat vastag cucc, koncentrikus bordázottsággal, és olyan csillapítással, hogy nem könnyű kézzel megmozgatni.
Viszont pont emiatt nem tudom, hogy egy u.n. hifi erősítő meg tudja-e hajtani. Lehet hogy kéne szereznem agy kimondottan autóba való csövet inkább?
Piritu - 1.000.0002010-11-28 15:43:38 // 11564
Azért még a hangszórók fázishelyes bekötését ellenőrizd le!
LKwrwv7RfL2010-11-28 15:39:05 // 11563
Akkor úgy látom marad a bitumenezés, már csak valami hozzá értő hifist kell találjak.
Piritu - 1.000.0002010-11-28 15:09:08 // 11562
u.i.
Én is javíttattam már pár zenekari hangszórót. A tapasztalatom az, hogy a javítónak egy féle (általában a legolcsóbb gyártótól származó) membránja és pilléje van, azt rakja mindenhová. Tekercset szoktak újat csinálni, persze megint csak egyféle rézhuzalból.
A javított Eminence Kappám hangja simán megismerhető, annyira eltér a másik háromtól, pedig csak a leszakadt cséve lett visszaragasztva egy új pillével.
Én is javíttattam már pár zenekari hangszórót. A tapasztalatom az, hogy a javítónak egy féle (általában a legolcsóbb gyártótól származó) membránja és pilléje van, azt rakja mindenhová. Tekercset szoktak újat csinálni, persze megint csak egyféle rézhuzalból.
A javított Eminence Kappám hangja simán megismerhető, annyira eltér a másik háromtól, pedig csak a leszakadt cséve lett visszaragasztva egy új pillével.
Piritu - 1.000.0002010-11-28 15:05:07 // 11561
"Rakattam bele új membránt,"? :-OO
Honnan? Szereztél gyári hangszóró javító készletet?
A hangszóró paramétereit megmérted az új membránnal? Hogyan méretezted a reflex ládát adatok nélkül?
Ha nem sikerült a méretezés simán előfordulhat egy rezonanciapont ahol szépen kiröppen a membrán, de egy borzatsztó, rezonanciákkal teli frekvenciamenet garantált.
Honnan? Szereztél gyári hangszóró javító készletet?
A hangszóró paramétereit megmérted az új membránnal? Hogyan méretezted a reflex ládát adatok nélkül?
Ha nem sikerült a méretezés simán előfordulhat egy rezonanciapont ahol szépen kiröppen a membrán, de egy borzatsztó, rezonanciákkal teli frekvenciamenet garantált.
GTPeti2010-11-28 14:09:26 // 11560
A másik pedig, hogy ha szép nagy - ám méretezetlen - ládát építettél hozzá, akkor nincs megfelelő csillapítása a membránnak össze-vissza leng majd (torzít) és fejfájás lesz a vége.
(Én autóban nem igazán használnék 38-as mélyt.)
(Én autóban nem igazán használnék 38-as mélyt.)
vm2010-11-28 13:49:31 // 11559
Nem csúcskategória :)
Még annó a Budai Ifi Park egyik nyitott mélyládájában volt a cucc. Öntött kosár, és akkora mágnes, mint egy árva gyerek feje.
Rakattam bele új membránt, és faragtam köré 2 centis osb-ből egy 90-95 literes ládikát, a 164-es puttonyához igazítva. Döntött az eleje, a sízsák-alagútra néz a hangszóró, a tetején reflex-nyílás..
Még annó a Budai Ifi Park egyik nyitott mélyládájában volt a cucc. Öntött kosár, és akkora mágnes, mint egy árva gyerek feje.
Rakattam bele új membránt, és faragtam köré 2 centis osb-ből egy 90-95 literes ládikát, a 164-es puttonyához igazítva. Döntött az eleje, a sízsák-alagútra néz a hangszóró, a tetején reflex-nyílás..
Piritu - 1.000.0002010-11-28 12:23:53 // 11558
Keress nyugodtan a 2-4 csatisak között! Ha nem csúcskategóriát keresel bőven megfelelnek.
Milyen típusú az a lavór?
Milyen típusú az a lavór?
vm2010-11-28 12:01:54 // 11557
Hááát ez az... A neten szinte csak 2, vagy 4 csatornásokat találok emberi árban, nekem meg csupán egy 38 centis serpenyőt kell meghajtanom.
Kócosw2010-11-28 12:00:24 // 11556
egy jo monoblock nemolcso mulatsag...
uh lehet olcsobb megoldas egy 4 csatis erölködö...
bär függ attol is hogy milyen a melyläda.mert egy combosabb mely kivän egy jo combos erölködöt is..
uh lehet olcsobb megoldas egy 4 csatis erölködö...
bär függ attol is hogy milyen a melyläda.mert egy combosabb mely kivän egy jo combos erölködöt is..
Piritu - 1.000.0002010-11-28 11:33:50 // 11555
Viszont nem túl sok van belőle, tehát nehéz jóáras használtat találni :-)
Ráadásul egy négy csatis helyből teljes rendszert tud.
Ráadásul egy négy csatis helyből teljes rendszert tud.
vm2010-11-28 11:05:37 // 11553
Oké! Rendben. És az mi? :D
Bgabor2010-11-28 11:01:04 // 11552
Vagy dobj be egy Monoblock-ot az csak egy csatorna, ez a legtökéletesebb mélyládához.
Piritu - 1.000.0002010-11-28 10:40:42 // 11551
A hidalás azt jelenti, hogy a két csatorna össze van kötve, a teljesítménye összeadódik. Mélyládát célszerű így hajtani, oda kell a kraft.
Piritu - 1.000.0002010-11-28 10:38:53 // 11550
Általában a 4 csatornából kettő-kettő hidalható. Nyugodtan keresgélhetsz ilyet. A másik két csatornáról lehet hajtan pl az első szettet (nálam is így megy) és kész a komplett cucc.
Ha találsz valamit tegyél be linket és majd megkritizáljuk :-)
Ha találsz valamit tegyél be linket és majd megkritizáljuk :-)
Szabi(kispalinagyobbikfia)2010-11-27 23:22:43 // 11549
2 csatornát hidalsz 2 szabadon marad... max később ott lesz mint opció ;)
vm2010-11-27 23:01:28 // 11548
Na ja, de nekem elvileg 1 csatorna kell csak. Gondolom 4-ből az már nem megyen. Mondom, nem értek hozzá :)
Szabi(kispalinagyobbikfia)2010-11-27 22:51:57 // 11547
Nekem is 4 csatornából 2 hidalva hajtja a ládát ;)
vm2010-11-27 22:48:12 // 11546
Sziasztok!
Az a remek ötletem támadt, hogy bevágom a csomagtartóba a koporsóméretű ládámat, és nekiálltam keresgélni a vaterán erősítőt hozzá.
Viszont nem vagyok gyakorló autóhifis...
Szóval a kétcsatornásokhoz időnként odaírják hogy hidalható, de szoktak ilyet négycsatornással is?
Vagy azokat ne is nézegessem?
1 db lavór van a ládában, és nincs szűrve.
Az a remek ötletem támadt, hogy bevágom a csomagtartóba a koporsóméretű ládámat, és nekiálltam keresgélni a vaterán erősítőt hozzá.
Viszont nem vagyok gyakorló autóhifis...
Szóval a kétcsatornásokhoz időnként odaírják hogy hidalható, de szoktak ilyet négycsatornással is?
Vagy azokat ne is nézegessem?
1 db lavór van a ládában, és nincs szűrve.
Kócosw2010-11-27 22:32:41 // 11545
jah ertem..igy mär mäs.. :)
merre järtäl a heten?melyik nemet värosban?
merre järtäl a heten?melyik nemet värosban?
Dévid2010-11-27 22:31:35 // 11544
Gyúrós kötexik. Mostanság nekem sem szól már szépen a hifim. Néha torzít az egyik hangszóró, néha meg a másik, esetleg mindkettő. Már kinéztem egy fejegységet, csak a srác még reális áron árulja, az meg nekem sok. :) Hangszórók meg cserélve lesznek, ha lesz még pénzem, meg néztem bivaly erősítőt. Persze nem nónémet akarok, hanem márkásat.
Piritu - 1.000.0002010-11-27 22:20:13 // 11543
a "be" nem kell, no :-)
Kócosw2010-11-27 22:18:57 // 11542
be elvetettem? he? :)))
Piritu - 1.000.0002010-11-27 22:15:45 // 11541
Ez volt az első gondolatom, de mivel a "kicseréltettem" kifejezés szakemberre utal be elvetettem.
gyml2010-11-27 22:11:58 // 11539
Nem kötötte b e valamelyik oldalon a polaritást fordítva? Akkor a 2 hangszóró kiolthatja egymást valamennyire.
Kócosw2010-11-27 22:01:52 // 11538
van (nemis akarmilyen) ,de hallottad a kickeket is szolni :)
Piritu - 1.000.0002010-11-27 21:57:10 // 11537
Viszont van mélynyomód :-))
Piritu - 1.000.0002010-11-27 21:54:43 // 11536
Egy győri fickó, elég ismert a szakmában, de a neve nem jut eszembe.
Kócosw2010-11-27 21:49:42 // 11535
az enyem nincs bitumenezve es megsem szol rosszul..szerintem...
GTPeti2010-11-27 21:48:51 // 11534
Ügyes megoldás. Ki csinálta?
Piritu - 1.000.0002010-11-27 21:46:26 // 11533
"A mai autók mindegyikében szoftveresen csinálnak mélyeket a gyári hangrendszerrel." - ejnye-bejnye, már megint a hang manipulálása tisztességes cucc helyett :-))
A 156-nál nem a bitumen mennyisége a lényeg, hanem az, hogy a hangszóró az ajtóban egy lyukas lemezre van felcsavarozva. Adott az akusztikai rövidzár, amit azért az ajtókárpit valamennyire csillapít. (Ebből a szempontból pl. a Spider is jobb.)
Nekem ezeket a lyukakat zárták le - nem a külső burkoló lemezre raktak bitument. Gyakorlatilag, ha leveszem a kárpitot egy bitumenlapot látok. Zárt dobozt készült az ajtóból, megjött a mély.
A 156-nál nem a bitumen mennyisége a lényeg, hanem az, hogy a hangszóró az ajtóban egy lyukas lemezre van felcsavarozva. Adott az akusztikai rövidzár, amit azért az ajtókárpit valamennyire csillapít. (Ebből a szempontból pl. a Spider is jobb.)
Nekem ezeket a lyukakat zárták le - nem a külső burkoló lemezre raktak bitument. Gyakorlatilag, ha leveszem a kárpitot egy bitumenlapot látok. Zárt dobozt készült az ajtóból, megjött a mély.
GTPeti2010-11-27 21:43:01 // 11532
Így van. De nevezzük nevén a gyereket: damping factor, vagyis csillapítási tényező.
Piritu - 1.000.0002010-11-27 21:41:03 // 11531
Szerintem teljesen normális dolog, hogy végfokkal jobban szól egy hangszóró.
Általában a hatásfok kárára szólnak jól a hangszórók, tehát teljesítmény kell bele, ráadásul a gyári rádiók végfokának belső ellenállása (ami "megfogja" a membránt) szerintem kritikán aluli, egy normális erősítő ennél sokkal kisebbet produkál, ami szintén szebb hangot eredményez.
Általában a hatásfok kárára szólnak jól a hangszórók, tehát teljesítmény kell bele, ráadásul a gyári rádiók végfokának belső ellenállása (ami "megfogja" a membránt) szerintem kritikán aluli, egy normális erősítő ennél sokkal kisebbet produkál, ami szintén szebb hangot eredményez.
GTPeti2010-11-27 21:21:03 // 11530
A mai autók mindegyikében szoftveresen csinálnak mélyeket a gyári hangrendszerrel. Nem nagyon hiszem, hogy bármelyik elérhető árú autóban több bitumen lenne, mint pl. a 156 ajtajaiban. Sőt. (Mert a 156 karosszériájában bizony itt-ott használtak bitument, hogy ne kongjon. Megkopogtatással össze lehet hasonlítani egy mai Octaviával pl...)
sty2010-11-27 21:16:49 // 11529
Pl én találkoztam olyan első szettel ami erőlködő nélkül nem volt nagy durranás,de erősítővel még kis hangerőn is szebben és dinamikusabban szólt
Piritu - 1.000.0002010-11-27 21:00:11 // 11528
Nem lehet hogy csak egyszerűen hangosabban szóltak a gyáriak és azért tűnik jobbnak?
A 156 első ajtó bitumen nélkül nulla, nem tekinthető zárt ládának, tisztességes hangszóró nem is tudja "kifutni" magát. Gyakorlatilag nincs mély. Finoman szólva nem sikerült a konstrukció.
A 156 első ajtó bitumen nélkül nulla, nem tekinthető zárt ládának, tisztességes hangszóró nem is tudja "kifutni" magát. Gyakorlatilag nincs mély. Finoman szólva nem sikerült a konstrukció.