GTPeti2011-01-18 20:31:04 // 11777
Akkor kompenzálják egymást. :)

Ööö... 600W fogyasztás 90% hatásfokkal? Az azt jelenti, hogy 540W kimenőteljesítmény? Elég kell, hogy legyen. :)
GTVili2011-01-18 20:28:13 // 11776
Hihi....;-D Ha kész leszek,akkor mindkét erősítőm kb 600W-ot "fogyaszt" majd.....
Az egyik 10,a másik kb 90%-os hatásfokkal.....;-DDD
GTPeti2011-01-18 20:15:25 // 11775
Tudja fene én még sosem találkoztam olyannal, aki energiatakarékosságbul (3 vödör sóderbül...) vett volna D-oszt. erősítőt. Az én "kicsikém" is biztos fűt rendesen. (Nem a D-oszt, hanem a másik.)
Abarth2011-01-18 14:49:03 // 11774
Sziasztok, itt talán nagyobb eséllyel érdekel valakit. :)
MAC Z4100
kando.2011-01-18 14:17:39 // 11773
Meg ott szeretik a tiszta A osztályú végerősítőt, ott ,,nem számít'', ha fűt, sőt elvileg a termikus egyensúly miatt még jó (jobb) is :)

Autóban viszont pont kerülni kell a fölösleges fűtést, ezért aztán terjed a D osztályú működés. Persze ez nem nevezhető hifinek, hiszen a jelet szegény hangszoró integrálja ki és teszi hallhatóvá..
kando.2011-01-18 14:12:39 // 11772
Azért nem egészen a duplája lesz a leadott teljesítmény, de tény, hogy több lesz hídkapcsolásnál, mintha csak egy végfok szólna.
(nna majd megkersem már, mi volt erre a képlet :) ha csak Peti meg nem előz :P )
GTPeti2011-01-18 12:31:55 // 11771
(A FET is tranzisztor. Szándékosan fogalmaztam általánosan.)

Digit erősítőt én inkább csak sub-ra használnék.
Tocsa2011-01-18 11:08:28 // 11770
Igen ! AZ ellenfázis az ellenfázis ! :) Görbe fent görbe lent ! :)
Tocsa2011-01-18 11:05:39 // 11769
Ja ja de pontosabban Fetekre gondoltunk persze azokat tranyók hajtják meg és nagyon fontos összeválogatni ! :) Tudjátok ha nincs összeválogatva előbb utóbb a leggyengébb eldisszipál szépen ! :)

Mostanában nagyon mennek a digitális erősítők az új végfokokkal mi a helyzet ???
Tocsa2011-01-18 11:00:41 // 11768
Van teszt lemezem ! :D
Szkópom meg jelgenerrátorom is volt míg el nem adtam ! :(

Én már kb 15 éve nem foglalkozok vele de anno méregettünk pár erősítőt akkoriban sok meglepő eredménnyel ! Szóval nem érdemes gagyi cuccokat venni ha az ember jó zenét akar ! :)

Nekem a pioneer hangja és paraméterei jöttek be utánna Alpine és meglepő módon ami még jó volt az a poweracustik . Sajna pontos tipusszámokra nem emlékszem de a poweracustik szép crómozott volt még fehér kesztyűt is adtak hozzá na meg meglepő módon 1ohm stabil volt ! :O

Azóta a tömeggyártás oltárán sok minőséget feláldoztak a hitvány alkatrészek miatt ez ténny ! :(
Dj.Vince2011-01-17 23:55:02 // 11767
Na végre hát ez a lényeg.Egy adotból kell kihozni a maximumot,ami a tulaj fülének megfelel.Ha valaki döngetni akar az más irányba indul mint aki hangminőséget akar.Ha viszont valamelyik irányból ki akarod hozni a legtöbbet,akkor bele kell mélyedni a dolgokba.Én már kipróbáltam mindkettőt.
GTPeti2011-01-17 23:46:46 // 11766
Kolléga úr, ha már ennyire kerülgeted a kását, nevezzük nevén.

A tranzisztorok karakterisztikájára gondolsz. Abban valóban lehet vmi, hogy egy 100eurós Magnatban nem duplán párba válogatott tranyókat alkalmaznak.
(Egy méregdrága audisonban viszont vszínű.)
Dj.Vince2011-01-17 23:39:15 // 11765
Ez mind szép és jó papíron.Mert így van.Egészen addig amíg nem nézzük meg az erősítőben helyet foglaló alkatrészek tűréshatárát.Elkezdjük kimérni az erősítőt műszerekkel,de elég egy tesztjel és egy kapacitás mérő.Vagy mérjük ki az egész rendszert oktávonként,súlyozott hangnyomásméréssel.Lehet hogy szakmád,javaslom vegyél a kezedbe egy pár ide illő műszert és mérj!!!A 10. autó után vakarod majd a fejed és gondolkozol.Más a szoba Hi-Fi és más van az autóba,de a cél ugyanaz.Azét gondolom egy 6V-os fej nem okoz gondot olyan erősítőnek amely 8V-ig dolgozik.A szereo probléma már kis hangerőn jelentkezni fog.És könyörgöm ne mp3-al vagy tömörített hanganyagból kiírt audio legyen a tesztlemez.Használj olyan gyári audio CD-t(pl:mesterlemezt,stb.) ami tényleg felsőkategória.Tudom nem olcsó az a 7-8000 FT értre de megéri.
GTPeti2011-01-17 23:23:42 // 11764
Érdekességképpen leírom, hogy a high-end-ben a BTL (híd) erősítőknek különleges szerepe van. Igaz, hogy két erősítőkapcsolás termel zajt ugyanarra a hangszóróra, mégis van valami hatalmas előnye a kapcsolásnak. Mégpedig a teljes szimmetria és a földfüggetlen működés. (Az audio jel szempontjából.) Fejhallgatóerősítőben még vállalható is ez a "túlbonyolítás" (2x annyi alkatrész), mert megéri...
De mindez csak tényleg a legfelsőbb hangbeli igényesség esetén kerülhet szóba.

A normál autóhifiben a cél "nem használt" csatornák bevonása a játékba, illetve - mint tudjuk - a teljesítménynövelés.
GTPeti2011-01-17 23:15:44 // 11763
Nagyon megy a kavarás....


Hídkapcsolásnál mindkét szemben álló végfok, mindig erősít. (Amik közé van kapcsolva a hangszóró.)

Nincs olyan, hogy az egyik pozitv félhullámban, a másik negatívban. Tehát. Mindkettő, mindig. Ellenfázisban.
Tocsa2011-01-17 23:02:32 // 11762
Üdv!

Nem okoskodás de szakmám ! Az erősítő amelyik hidalható nyugodtan használható úgy mivel totál szimetrikusra bevannak lőve a végfokok ezért is hidalható !
Tehát ellenütemben működik a két végfok az egyik a pozitív félhullámban erősít míg a másik a negatív félhullámban tehát a kimeneti feszültség duplája lessz így a leadott teljesítmény is ! Amitől esetleg "elmosódik a sztereo" az nem a hídkapcsolás miatt van hanem az előerősítő túlhajtásából adódó torzítás miatt ami ugye a bemenet túlterhelését is jelenti ! ezért fontos beállítani a bemeneti szinteket a fejegységekhez mert van ami 1-2 V fesz helyett lead 1-4 V kimenő jelet is és ezt nem minden végfok bemenete szereti !
Kócosw2011-01-17 18:45:44 // 11761
tudom,nemis törtent több ilyen..azota nemis probältam ilyet...
Dj.Vince2011-01-17 18:42:36 // 11760
Szegény erősítő!!!!!!!!Be lehet mutatni vele,hogyan lehet egy tranzisztoron tojásrántottát csinálni.
Kócosw2011-01-17 18:35:36 // 11759
igen,beis van keszitve 2 venti a häzäba,csak meg hianyzik a rele ami kapcsolja...
de ilyen hidegben azert nemmelegszik tul..csakha döngetek..
Öszinten szolva egyszer sikerült kiprobalnom a hövedelmi kapcsolot...3/4 orat döngettem folyamatosan :) nem kis hangerön...
a monoblock eppcsak üzemmeleg volt...
:)
Dj.Vince2011-01-17 18:31:03 // 11758
Így már érthető a hidalás.Ground Zero GZTC 615 T páne dupla nyeli a kraftot.Az erölködő egynek még jó is lenne hidalva.Gondolom izzad rendesen ha meghajtod.
Kócosw2011-01-17 18:21:09 // 11757
blogban mindent megtalalsz :)
amugy Hertz EP4 erölködö hidalva hajtja a Ground Zero GZTC 615 T duplaszettet,
a Rainbow Hammer 10"-os melylädät pedig GZTA 2500 TX monoblock hajtja.
Mindket erölködö elött egy 0,8 F -os Audison kondi "egyengeti" az äramot :)
Dj.Vince2011-01-17 18:15:51 // 11756
Milyen szetted van és mivel hajtod?
Kócosw2011-01-17 18:11:45 // 11755
Hip-Hop- ot rap-et, modern zeneket hallgatok többnyire,nekem az erös kick kellett a rendszerbe, ezert a hidalt kötes.
Dj.Vince2011-01-17 18:10:07 // 11754
Egy jó tanács,ha elfogadjátok.Az első szetthez úgy méretezzétek az erősítőt,hogy legalább ugyanakkora zenei teljesítményűek legyen.Ekkor tudod kihajtani a szettedet a legjobban.Ha hangzásra gyúrsz,akkor ne hidald,mert a hidalt csatornák együtt futását csak sok mérés árán tudod beállítani és a sztereó elmosódik.
Kócosw2011-01-17 17:40:58 // 11753
nälam a 2 erölködös verzio van,sztem dinamikäban igy dupla hidalt csatipärral olyan dinamikaja a van a kickeknek amit nemigen ersz el sztem sima egycsatis hajtassal...
Teis meglepödtel milyen jol szol a cucc. ;)
Szabeee2011-01-16 22:13:29 // 11752
szerintem még sokat fogok ezen dilemmázni, egy ilyen Hifonics ZXI-4404 Zeus Z3 is megtenné, de a u-Dimension-t már rég megnéztem
Piritu - 1.000.0002011-01-16 21:53:08 // 11751
Jééé, még árulják az enyémet is! :-))
GTPeti2011-01-16 21:44:37 // 11750
Szabi, keresd meg őket. Jó eséllyel elpostázzák neked. (Német cég.)
Piritu - 1.000.0002011-01-16 21:42:13 // 11749
Inkább a németeknél meg az osztrákoknál van. Én ez utóbbi országban vettem :-)
Nálam két csatorna hajtja a párhuzamosan kötött ajtóhangszórókat, a másik kettő hídban a mélyet. Egy erősítővel megúsztam :-)
GTPeti2011-01-16 21:41:18 // 11748
Kérésre biztos beszerzik.
Piritu - 1.000.0002011-01-16 21:39:26 // 11747
Nem a saru a gond, hanem minden :-)
Pl. alul az aku és a fal között lent a kábelek alatt van a rögzítő csavar. Vagy a lámpát tartó kezed fér oda, vagy a fejed, hogy láss, vagy a kulcs :-))
Szabeee2011-01-16 21:39:11 // 11746
csak szlovák webshopban nem leltem eddig.... amiket most nézegettem az TXi 1500D és a BXi 2000D ezt lelem a szlovák oldalon...
GTPeti2011-01-16 21:34:37 // 11745
Lehet kapni szerszámnélküli "gyors" akkusarukat. (Pl. a Homasitánál. De attól még nem gagyi!) Vennék ilyet a helyedben. A 156-nál ez nem játszik, mert a bizt.doboz önmaga is egy saru. (Sajnos.)
Piritu - 1.000.0002011-01-16 21:30:14 // 11744
Pontosan, az anyósülés mögött a kalaptartó alatti rekeszben, ami alig szélesebb, mint az akku. Kábelekkel körbevéve és mindez a szélfogó háló alatt. Jó móka :-))
GTPeti2011-01-16 21:28:11 // 11743
Mintha úgy derengene, hogy az ülések mögött van.

(Tudom, milyen egy egyszerű akkucsere. A 156 JTD-nél nem az.)
GEORGE2011-01-16 21:28:07 // 11742
a leírások alapján tökéletes kép és hang menet közben a digitális TV........jövőre kiderül...
GEORGE2011-01-16 21:26:32 // 11741
A tetőmonitor nemrég behalt....tavasszal kap egy új tetőkárpitot a verda..fejegységhez van a TV modul.
Dévid2011-01-16 19:48:01 // 11740
Akkor a gond a nem megfelelő tervezés. Így már értem.
Piritu - 1.000.0002011-01-16 19:41:30 // 11739
Találd ki, hogy a Spiderben hol van, ahhoz minden egyszerű eset :-)))
Piritu - 1.000.0002011-01-16 19:40:38 // 11738
Nincs. Tettem bele áramtalanító kapcsolót is. Először azzal kapcsolom le. Ami problémát észleltem az az, hogy bekapcsolás után kell 10-15 km a comp-nak, hogy észhez térjen. Mintha addig tanulna...
GTPeti2011-01-16 19:39:00 // 11737
A JTD egy kicsit más... Van ott keresztben egy tubócső, az akksin egy biztosítékdoboz és az akksi előtt egy relédoboz az útban...
Dévid2011-01-16 19:37:32 // 11736
Nem tudom Neked milyen akksid van, de nekem a 2 saru meg a tartó szíj levétele megvan 2 perc alatt, aztán már csak ki kell emelni, és kész.
GTVili2011-01-16 19:31:31 // 11735
Ja,egyébként a spirálcellás mini-akksira visszatérve.....az önkisülése remek.Most kint tárolom,a fűtetlen műhelyemben....kb egy hónap alatt (-10 is volt) 0,1V-ot esett a feszültsége.
GTPeti2011-01-16 19:01:47 // 11734
Te, tudod mekkora szívás a 156-ból kiszenvedni az akksit?? Ezt minden héten eljátszani, na azt köszönöm nem.
(Tapasztalatból írom, az utóbbi időszakban ezt kellett csinálnom, a gyenge kölcsönakksikkal.)
GTVili2011-01-16 18:58:24 // 11733
Nincs emiatt légzsák hibád.....? Nekem anno a GTV-ben mindig bedobta a hibát,ha véletlenül lekeült a fesz róla....
GTVili2011-01-16 18:56:41 // 11732
A francba! Egy ismerősöm,több belső motorháztető-burkolatot is vett már.....két-három havonta kirágta a kis rohadék.Alulról bemászott a meleg motortérbe....és remekül megágyazott magának a kirágott anyagból.
Piritu - 1.000.0002011-01-16 18:55:28 // 11731
Esetleg akku ki és felvisz? A Póké is itt alszik, nem ott ahol a Pók. (Ott van ugyan villany, de egy töltő miatt nem akarom áram alá helyezni az egész épületet.)
GTPeti2011-01-16 18:53:34 // 11730
Kösz... A héten 1 órára volt nyitva a garázs és máris összekarcolta a sárvédőmet a k...a nyest.
GTVili2011-01-16 18:50:17 // 11729
Ha a szabad ég alatt parkolnál.....kitehetnél egy napelemet....fenntartó töltésre elég....;-D
GTPeti2011-01-16 18:48:18 // 11728
Nincs bent világítás sem... Ugyan kint van pár kültéri lámpa, de láthatatlanul azoktól sem lehetne áramot hozni. Na meg az egész iszonyú egy harc lenne az ittlakókkal (ugye németek...). Még nem adtam fel, de kevés esélyt látok a sikerre.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak