BalintDkny2013-04-30 02:37:20 // 131455
Tudom amúgy mi az a légmennyiségmérő, meg hol van, csak én nemtudom mikori már és nem is vagyok benne biztos, hogy jól működik, viszont tudom, hogy szeret elromlani. Ez a művelet meg jóval barátibb, mint egy csere...
G-Burt2013-04-29 23:48:07 // 131454
Ahogy pb_ kolléga mondja, nem lesz hosszú életű. Amúgy az a vicc, h a fémlapátos olcsóbb, mint a műanyaglapátos. Napi használat mellett ha a műanyag lapátos kibír egy évet, akkor már szerencséd van.
pb_2013-04-29 23:37:27 // 131453
Xtem a kolléga örömmel kölcsonadya, hogy lepróbáld a verdádban.)))
Atttis2013-04-29 23:30:13 // 131452
Nem a beszívott levegő miatt melegszik fel. Hanem alapból meleg, kb 100fokos, egy weaston-hidra van kötve. Minél több a beszívott levegő annál jobban hűti a platinaszálat, vagy hőfilmet, nem tudom a tiédben milyen van, a weaston-híd mindig az adott hőmérsékleten (kb.100fok) tartja a platinaszálat, a vezérlő egység pedig a felvett áram változásából tudja, hogy mennyi a beszívott levegő. Mivel ha keveset szív, akkor kisebb áramra van szükség, ahogy nől a beszívott mennyiség, nől a felvett áram nagysága is.
Ha alapból koszos a platinaszál, akkor alapjáraton is több áram szükséges a felfűtéséhe, ezért becsapja a vezérlőegységet. Ezért van vezérlő egységnek olyan funkciója, hogy bizonyos időközönként felfűti a platina szálat kb 1000fora rövid ideig, hogy a szennyezőések leégjnek róla.
Röveden kb ennyi
Ha alapból koszos a platinaszál, akkor alapjáraton is több áram szükséges a felfűtéséhe, ezért becsapja a vezérlőegységet. Ezért van vezérlő egységnek olyan funkciója, hogy bizonyos időközönként felfűti a platina szálat kb 1000fora rövid ideig, hogy a szennyezőések leégjnek róla.
Röveden kb ennyi
Atttis2013-04-29 23:17:45 // 131451
Nem hiszem hogy az miatt a repedés miatt forralta. Inkább csak a termosztát miatt. Nekem is még gyári van benne 190 ezret ment eddig, de már van hangja, ha jól hallom.
Piritu - 1.000.0002013-04-29 22:47:04 // 131450
Igen, Itt röviden le van írva a működése.
Piritu - 1.000.0002013-04-29 22:43:30 // 131449
pl. ezzel sincsenek szerintem sokan tisztában. A direktszűrős topikban ha nagy ritkán ha felveti valaki érdemes a reakciókat olvasni...
Piritu - 1.000.0002013-04-29 22:40:58 // 131448
Azért ilyen a gyakorlat, mert itt az Amorén is csak az megy, hogy tisztogatni kell. Arra hogy mire kell vigyázni már senki sem figyel...
Aztán, mert olvasta, hogy tisztítani kell, boldog-boldogtalan nekiáll, sokszor úgy is, hogy itt kérdezi meg, hogy egyáltalán hol találja a kocsiban...
Az alkohol vs féktisztító problémát meg talán páran, ha olvastuk, amikor egy Cartárs szakmai érvekkel kivesézte :-(((
Aztán, mert olvasta, hogy tisztítani kell, boldog-boldogtalan nekiáll, sokszor úgy is, hogy itt kérdezi meg, hogy egyáltalán hol találja a kocsiban...
Az alkohol vs féktisztító problémát meg talán páran, ha olvastuk, amikor egy Cartárs szakmai érvekkel kivesézte :-(((
GTPeti2013-04-29 21:43:16 // 131447
Egy cartársnak jó eséllyel egy ilyen akció miatt adta be a kulcsot (ld. Dízeltopic). :(
Ha már tisztogatod, inkább alkohollal tedd, az kevésbé agresszív. (Nem én találtam ki.)
Ha már tisztogatod, inkább alkohollal tedd, az kevésbé agresszív. (Nem én találtam ki.)
Kau2013-04-29 21:38:02 // 131446
Nem. Az jó, úgy kell :)
Csatit leveszed róla, azután vagy 5 ágú vagy 6 ágú lyukas torx kulccsal kiveszed az LMM belsejét. Abba ha bele nézel, kéne látnod ilyen fémes kis görgőket, tüskéket, nem tudom pontosan mi az. Általában ez koszos vagy fekete :) Ráfújod a féktisztítót, utána óvatosan sűrített levegővel szárazra fújod.
Én azért szoktam ezt szerelőnél csinálni, mert nincs ilyen kulcsom... De biztos lehet máshogy is. Én így láttam :) A belsejéről nincs képem, de hátha valaki felrakja ;) Ennyit tudtam segíteni.
Csatit leveszed róla, azután vagy 5 ágú vagy 6 ágú lyukas torx kulccsal kiveszed az LMM belsejét. Abba ha bele nézel, kéne látnod ilyen fémes kis görgőket, tüskéket, nem tudom pontosan mi az. Általában ez koszos vagy fekete :) Ráfújod a féktisztítót, utána óvatosan sűrített levegővel szárazra fújod.
Én azért szoktam ezt szerelőnél csinálni, mert nincs ilyen kulcsom... De biztos lehet máshogy is. Én így láttam :) A belsejéről nincs képem, de hátha valaki felrakja ;) Ennyit tudtam segíteni.
CzR2013-04-29 21:34:17 // 131445
mármint sajnos még csak az információt vettem^^
CzR2013-04-29 21:33:36 // 131444
Vettem,köszönöm szépen!:)
Kau2013-04-29 21:27:31 // 131443
Keresd Ofit ez ügyben ;) Tag itt.
CzR2013-04-29 21:18:27 // 131441
Vezérlésmódosító felújítószettet hol tudok venni?
Illetve mi a vezérlésmódosító gyári száma? (1.4 TS,ha számít)
Illetve mi a vezérlésmódosító gyári száma? (1.4 TS,ha számít)
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-29 21:15:31 // 131440
már leírta,hidegen,féktisztítóval,olajzós sportszűrősök hátrányban:D
Totti 1462013-04-29 21:12:26 // 131439
Köszike a Help-et! ;)
BalintDkny2013-04-29 20:49:44 // 131438
Na, nekem az injetor lámpa csak beindítás után pár mp-vel alszik el...az baj?
Én végig abban a hitben voltam, hogy a légmennyiségmérő szenzorához sehogy nem szabad nyúlni, de ezek szerint lehet valahogy tisztítani? Leírnád?
Én végig abban a hitben voltam, hogy a légmennyiségmérő szenzorához sehogy nem szabad nyúlni, de ezek szerint lehet valahogy tisztítani? Leírnád?
Kau2013-04-29 20:04:54 // 131437
Igen az a LégMennyiségMérő. Lehet takarítani. Néha elég koszos tud lenni és akkor van, hogy ingadozik az alapjárat, erőtlen, stb. A levegő beszívó csőben helyezkedik el a légszűrő után. A beszívott levegő miatt felmelegszik rendesen. Az azonban igaz, hogy nem lehet korlátlan mennyiségben takarítani.. Hibás LMM miatt kigyulladhat az injektor visszajelző lámpája is. Akkor már ott szakadás van, azt már nem lehet takarítani.
NT Kundi2013-04-29 19:29:31 // 131436
erre én is kíváncsi lennék... ! :)
pb_2013-04-29 15:56:28 // 131435
Nem lex hoxxú életű. Amit kivettél sem gyári volt már.)
Dokika2013-04-29 12:59:28 // 131434
Egy teljesen ugyanolyat raktunk bele. De ha az is bír 16 évet akkor erről 1 darabig nem fogtok hallani panaszt tőlem :D
BalintDkny2013-04-29 12:15:35 // 131433
Az LMM az a légtömegmérő?(gondolom nem a lambda szonda, azt nem zavarná az olajos szűrő :D) Én úgy tudtam, hogy a légtömegmérőt nem szabad piszkálni egyáltalán, nem? Vagy ezek szerint lehet takarítani? Meg írta Kau, hogy üzemmeleg, ez tud melegedni, vagy hőmérsékletet váltani? :D Megtenné valaki, hogy kioktat? :D
G-Burt2013-04-29 08:13:49 // 131432
Én mondtam. Remélem fémlapátost raktatok bele.
pb_2013-04-29 08:02:08 // 131431
Vár6ó volt, ahogy már Burt is írta. Az ilyen vízpumpáknál gyakori típushiba ez.
Kau2013-04-29 06:44:53 // 131430
Abban persze igazat adok, hogyha valaki ész nélkül, vastagon olajozza a szűrőt, azt az LMM tényleg nem szereti :)
Kau2013-04-29 06:43:26 // 131429
Mert hülyén van általában takarítva az LMM. Mi a gyakorlat? Odamegy az ember a szerelőhöz, hogy ki kéne takarítani az LMM-et. Persze akkor még üzemi hőmérsékletű. Erre ráfújják a hideg féktisztítót és vége is, mert megpattan benne valami kis kütyü.. Csak hidegen szabad takarítani. Én több mint 110 ezer km-t autóztam direktszűrővel. Az elején én is beleszaladtam ebbe a hibába, aztán nekem is elmagyarázta egy szaki. Azóta tényleg nincs vele gond ;)
Piritu - 1.000.0002013-04-29 06:39:12 // 131428
Persze ez nem azt jelenti, hogy az LMM mástól nem mehet tönkre. (pl. egy féktisztítós pucolástól)
Kau2013-04-29 06:39:03 // 131427
Hívd fel Ofit. Tag itt. Az Elaforgnál dolgozik, az Alfákhoz minden alkatrészt árulnak.
Piritu - 1.000.0002013-04-29 06:38:12 // 131426
Tavaly csináltunk itt az Amorén egy gyors felmérést. Egyértelműen az jött ki, hogy direktszűrő/betét automatikusan LMM halált hoz magával. Akinek volt cserélt LMM-et (volt aki többször is), aki maradt a gyári szűrőnél az nem.
Dokika2013-04-29 05:14:12 // 131425
Dokika2013-04-29 05:11:29 // 131424
Megvan az ok! Misem 1xűbb mint a termosztát és a vízszivattyú! A termosztátról már 1 hete tudtuk, h K.O. azt ki is cseréltük akkor. Pénteken az öregem szétkapta az autó elejét, kivette a szivattyút és a "propeller" vagy nem is tudom, h nevezzem egyszerűen elfáradt.
A képen is látszik jól, hogy az a repedés, törés okozta a rekord gyorsaságú vízforralást :D
Nem volt annyi súrlódása, nem szorult rá annyira, h meg tudja hajtani a vizem.
A gyári darab volt még meg benne és 16 évig szolgált!
A tegnapi "teszt" folyamán, 80 km alatt 1x sem ment fel 80 - 82 °C fölé.
De még mindig sokat eszik :) Ami még a jövő zenéje lesz!
A képen is látszik jól, hogy az a repedés, törés okozta a rekord gyorsaságú vízforralást :D
Nem volt annyi súrlódása, nem szorult rá annyira, h meg tudja hajtani a vizem.
A gyári darab volt még meg benne és 16 évig szolgált!
A tegnapi "teszt" folyamán, 80 km alatt 1x sem ment fel 80 - 82 °C fölé.
De még mindig sokat eszik :) Ami még a jövő zenéje lesz!
GTVili2013-04-29 00:03:08 // 131423
Vagy valami hasonló olcsóság....
G-Burt2013-04-28 23:28:57 // 131422
Vagy légtömegmérő, lambda, stb...
GTVili2013-04-28 23:26:18 // 131421
Nekem pl most melegen is csinálja....biztosan nincs köze hozzá a légszűrőnek.
Ez inkább gyújtás vagy ilyesmi...
Ez inkább gyújtás vagy ilyesmi...
G-Burt2013-04-28 23:21:25 // 131420
56al volt nekem is ilyen problémám, de soha nem foglalkoztam vele, nem zavart. Ha kicsit indulás előtt beindítottam (amíg kinyitottam a kaput, ketyegett) akkor már nem csinálta.
GTVili2013-04-28 23:15:32 // 131419
És nálam...? Sosem volt direktszűrőm.....
G-Burt2013-04-28 23:13:15 // 131418
tényleg attól van
CzR2013-04-28 22:14:55 // 131417
Hol tudnék szerezni Vezérlésmodosító felújító szettet? Illetve valaki meg tudja mondani a Vezérlésmódosító gyári számát? Köszönöm!
#Mr.Gabesz_145 : Nem a problémád okára írtam, csak teljes mértékben direkt szűrő ellenes vagyok,véleményem szerint a legigénytelenebb leghaszontalanabb legkárosabb legidiótább dolog amit autóra lehet szerelni és szerelnek is:) mert hogy semmi előnyőd nincs belőle CSAK hátrányod ,de az jó sok. Tudom nem vagyok én senki,hogy megmondjam mit használj ,én így látom:)
#Mr.Gabesz_145 : Nem a problémád okára írtam, csak teljes mértékben direkt szűrő ellenes vagyok,véleményem szerint a legigénytelenebb leghaszontalanabb legkárosabb legidiótább dolog amit autóra lehet szerelni és szerelnek is:) mert hogy semmi előnyőd nincs belőle CSAK hátrányod ,de az jó sok. Tudom nem vagyok én senki,hogy megmondjam mit használj ,én így látom:)
Mr.Gabesz_1452013-04-28 21:27:16 // 131416
Szia CzR. Kicsit részletesebben kifejtenéd válaszod? Az alfa 4 éve van nálam és már direkt szűrővel vettem és eddig nem volt gond ezzel. Így bocsáss meg ha kételkedem kicsit :)
Axl Trans2013-04-28 20:45:14 // 131415
Az Osram Nightbreaker Plus szerintem is a legjobbak között van. Én Marek cartárstól vettem MOMO H1-est, nem olcsó, de nagyon durván jó.
Axl Trans2013-04-28 20:41:28 // 131414
Nem tudom, mindig öreg autóim voltak, Valahogy joban érzem magam tőle.
Alien42013-04-28 20:26:30 // 131413
durva fétised van :D
Béci Ɨ|ѯ2013-04-28 14:30:57 // 131412
Bármi, csak ne xenon. Nekem Osram Nightbreaker Plus van bent. Látványosan nagyobb a fényereje, mint a sima H1-nek és semmi szabálytalanság nincs benne.
NT Kundi2013-04-28 11:21:17 // 131411
az örök izzó kérdés ki milyet, persze amit még a jard is engedélyez
Axl Trans2013-04-28 10:36:31 // 131410
Nálam ugyanígy működik, de annyira idegesített, hogy beszereltem egy kapcsolót, a ventihez. Nem szoktam megvárni míg ő kapcsol, meg szoktam előzni:D
Béci Ɨ|ѯ2013-04-27 21:03:17 // 131409
Nekem is itt kapcsol be a ventillátor, úgyhogy normális. :)
Alien42013-04-27 18:20:15 // 131408
nagyon szépen köszönöm, akkor csak fel kell töltetni.
ezer hálám!
ezer hálám!
Béci Ɨ|ѯ2013-04-27 18:00:54 // 131407
Az már beleérne. A gyári mérete 195/55 r15.
Boel /AlfaHolic/2013-04-27 17:42:08 // 131406
A fémes hang azért van, mert kevés a hűtőközeg és hamarabb kezd elpárologni, mielőtt beérne az elpárologtatóba és a hangot az expanziósszelep csinálja miközben szabályoz és a félig-meddig gőz megy át rajta ezért sípoló fémes hang hallható.Találkoztam már ilyennel.