Fórum >> Típusok >> 155

Gyozi1552010-04-15 15:53:47 // 98302
szemét disznó :(((((( :)
süsnye2010-04-15 15:38:59 // 98301
nah, Gyozi kipipálva ;DD
Gyozi1552010-04-15 15:33:49 // 98300
kapjátok be :D soha semmit nem kérdezek tőletek SSS
süsnye2010-04-15 15:31:38 // 98299
na, ott elfér... más kérdés? :PP :)
Gyozi1552010-04-15 15:18:21 // 98298
a csomagtartóba wazze _DDDD hova raknám? :D
Longman2010-04-15 15:15:02 // 98297
az egy processzor hűtőborda.. :) a gyújtásvezérlő modulok rögzítésére szolgál.

ez az önindító kényes dolog.. én sem erre, hanem 10K-ra készültem.
mikor mentem érte közölték hogy áá, nem kell érte fizetni. mai napig nem értem miért, az ismerősöm aki intézte az egészet, régebben ott dolgozott azt mondta hogy rá való tekintettel nem kellett fizetni, meg hogy nekik is ingyen volt, meg a soron ez az önindító max. 6 mp alatt készült el, szóval.. mindenesetre nem akarok vele visszaélni, és az a baj hogy csak ezen a srácon keresztül tudom intézni, ha meg ő benne van a történetben akkor aut. nem fognak pénzt kérni.. kicsit kusza.. :)
ráadásul még a generátorom is oda akarom egyszer majd adni.. :)
Fairlane2010-04-15 15:05:37 // 98296
sok.... :)
BL2010-04-15 15:05:17 // 98295
A kesztyűtartóba biztos nagy lenne :P

...ha nem írod hova raknád, majd én kitalálok neki helyet :)
Fairlane2010-04-15 15:01:33 // 98294
szerintem nem tudjuk :)))
Gyozi1552010-04-15 14:57:17 // 98293
sziasztok!!!

szerintetek a 510x230x63mm méretű intercooler nagy lenne a vasba????
süsnye2010-04-15 14:35:02 // 98292
30k ért megcsinálom neked... ebből 22k a szaki ;))
süsnye2010-04-15 14:33:50 // 98291
én szétszedem neked... :P :)
Fairlane2010-04-15 14:32:15 // 98290
Na, te mit vállalsz pénzért? :P
süsnye2010-04-15 14:23:29 // 98289
pénzért biztos.. ;))
Fairlane2010-04-15 14:15:51 // 98288
Akkor passz, higgyünk nekik :)

Az LMM alatt az a világos, alukockának látszó valami micsoda?

Ja, az önindító király. Nemtod véletlenül, hogy pénzért vállal-e a srác ilyent nemismerősnek?
Longman2010-04-15 14:07:09 // 98287
sajnos máshogy azon a részen (így is alig) nem fér el.. :( szóval az kiesik.

értem én ezt az áramlást, de mi van akkor a 90fokos könyökökkel? ott is falba ütközik először a levegő, aztán megy arra amerre tud. van olyan terület persze ahol ez is számít, de sztem egy motor szívó oldalán nem igazán..
egyébként még vannak alternatívák ennek kiküszöbölésére, bár eddig tényleg mindenki azt mondja hogy nem okoz majd semmi érezhető hátrányt ez a "törés"
Fairlane2010-04-15 13:59:01 // 98286
És ha nem úgy nézed hogy tolódik/szívódik, hanem van egy áramlásod, aminek van valami az útjában? :)

Távolabbi képed van így erről a környékről?
Nem lehetne műanyagossal csináltatni egy másik légszűrőház tetejét, aminek ideálisabban áll a csonkja?
Longman2010-04-15 13:58:26 // 98285
:) ennyi.
engem ez az eddig kitakart LMM érzékelő jobban izgat..
süsnye2010-04-15 13:54:59 // 98284
végülis.. :) legyen jó! ;)
Longman2010-04-15 13:51:42 // 98283
no közben megkérdeztem néhány tuning BMW motorokat faragó emberkét, és szerintük nincs befolyással.. nem tudom. ők a 90fokos könyökkel példálóztak hogy ott sem baj, itt viszont gyak. lesz egy fal, amibe ütközik a levegő valamilyen szinten. ezt többször is kihangsúlyoztam de tartják az álláspontjukat..

ha jobban belegondolok végülis nem a légszűrő irányából tolódik a levegő, hanem a motor felől "szívódik".
süsnye2010-04-15 13:37:33 // 98282
igen, de sztem az viszont nem mindegy mennyi és mekkora törés van az útjában... jelen esetben sztem az LMM utáni lévő függőleges elég meredek törés, azért okozhat érdekes örvényecskéket... :)
Longman2010-04-15 13:09:59 // 98281
ezen én is gondolkodtam már, de belül úgy lesz eldolgozva hogy ne keletkezhessen örvény. ha az nincs akkor meg mindegy hogy kör, vagy négyzet keresztmetszeten megy-e a levegő, szerintem. mindenesetre ez még prototípus lesz..
süsnye2010-04-15 13:05:25 // 98280
hu-hu.. ez tényleg szopacs... és így már lehet, hogy érdekes lesz a légáramlás is, nem okoz az gondot?
Longman2010-04-15 12:59:05 // 98279
Na itten van-e:
pontosan így néz ki, és ezen a helyen van a gyári is, de mivel a háromezres LMM-nek nagyobb a szája ami a légszűrőre megy, így kellett az a közdarab ami a képen is látható. eddig is volt rajta ilyen csak nem lapos volt hanem olyan amire rá lehet húzni a direktszűrőt. na az a közdarab meg úgy volt rajta hogy elzárta a levegőt az LMM érzékelőjétől. ennél már odafigyeltem rá..

viszont így, mivel szélesebb is ez az LMM mint a kicsi 2.5-é, így ilyen közel került a torokhoz. amint látható, nem csak a távolság kevés, hanem bonyolítja a helyzetet hogy sem horizontálisan sem vertikálisan sem jönnek össze. oda kell egy cső, ami gumiből nem kivitelezhető, savállóból meg ugyancsak nehéz mivel nagyon közel vannak..


és íme a gyönyörű önindító:
Longman2010-04-15 12:35:55 // 98278
nem, a háromezresnek nagyobb mint a 2.5nek. látszólag egyformák, csak az előbbi 2 számmal nagyobb, azért nem adja ki a mérete miatt elsőre, hogy ott legyen elhelyezve ahol a 2.5-é van gyárilag

azért kell alulról fújkálni, és minden tárcsát persze belülről a blokk felől. kell hozzá olyan műanyag "pipa" amit a szórófejbe lehet dugni, úgy könnyebb odaférni vele. meg lehet el kell hajtani az alsó védőburkolatot is hogy hozzáférj.
Fairlane2010-04-15 12:25:52 // 98277
"WD40-el végigfújkálod az összes tárcsát, és amelyik elhallgat tőle az a ludas. "

Mármint hogyan?
Ahol deknin belül van a csapágy, vagy ha a kompresszor másik oldalán, oda hogy jut be a nyál?

Milyen nagyobb LMMed van? BMW 730? :)
Longman2010-04-15 12:13:10 // 98276
mivel bontott ezért csak a csapágy lógását lehetett megállapítani. a mágnes része jó. tehát kisajtoltuk belőle a csapágyat, a tárcsa meg elment galvanizálódni. ennyi. + olejleeresztés, miegymás.

a vonyítást aknából vagy csáposról meg tudod állapítani, WD40-el végigfújkálod az összes tárcsát, és amelyik elhallgat tőle az a ludas.
szerintem nekem a most fent lévő klímakompresszor is vonyított már ilyen -10-15 fokban.

amivel még nagyon jól jártam az az önindító, ismerős ismerőse Delco-Remyben felújította, bakker olyan mint az új kívül belül mindent cserélt, és baráti 0Ft-ot kért érte. azé majd kap egy szilvát.. :)

amúgy meg szopok.
a krómos nem krómozta a szívócsöveimet, mert nem tudja vállalni hogy fél év múlva nem-e fog lepattogni. persze közvetítő intézte és basztak szólni egy hétig, pedig ha megkérdik simán belementem volna.. tegnap kaptam vissza őket, most odaadtam egy srácnak aki a saválló szívócsövet csinálta nekem hátha fel tudja polírozni..
aztán kellett esztergáltatnom egy közbetétet a gyári légszűrő, és a nagyobb LMM közé.. 7000 jó magyar.. :S mondjuk megéri, mert az eddig benne lévő általam tákolt közdarab kitakarta az LMM érzékelőjét a beszívott levegő elől.. nem is figyeltem ezt anno. kíváncsi vagyok lesz-e változás? Lehet eddig csak 190 lovam volt emiatt?

aztán ahogy beletettem a gyári légszűrő+közbetét+LMM kombót a gyári helyére, hát így meg túl közel van a pillangó szelephez. az elkészített szívócső nem jó, szilikoncső nem jó, mert túl közel van nem hajlik akkorát, harmonikás gumicső szintén nem létezik ilyen méretben.. ráadásul kellenek rá a kartergáz-visszavezető és az alapjárati szelep gumicsöveinek a kivezetése is. úgyhogy a sráccal kell ezt is megcsináltatnom, de nem kis meló, mert sima csőből nem adja ki, szóval kell rajta gondolkodni, faragni rendesen..
bakker hogy a gyári megoldás mindig a legdrágább..
süsnye2010-04-15 11:41:43 // 98275
nem tudom egyiket sem, garázsban áll :)
megkérdem Nono-t
Fairlane2010-04-15 11:34:44 // 98274
Hm, ez a klímakompresszor dolog érdekel.
Azon mit jelent a felújítás a csapágycserén kívül?

Hidegen valamim vonít ott a szíjhajtotta részen, csak még nem jöttem rá, miaz.... 10 perc melegedés után elhallgat...
Télleg, ezt hogy lehetne lecsekkolni?
Klímakomp gondolom nem vonyít attól, hogy nincs feltöltve a rendszer, mivel így bekapcsolni sem engedi...
Arra gondoltam, hogy leveszem a generátor-klímakompresszor szíjat egy próbára, akkor legalább annyi kiderül, hogy ezen kettő közt van-e a bűnös
Fairlane2010-04-15 11:30:38 // 98273
Má látom, hogy teherautó gumicső lesz ebből 500ért :))

Megmérted, hogy a tied hány mm, meg hogy egyenes, vagy szűkítős?

Írj Nono86 cartársnak, állítólag ő tudna olcsóbban szerezni, csak mire ezt megtudtam, már megvolt amit betettem...
süsnye2010-04-15 11:19:36 // 98272
szívócsonk gumicsövet keresek...
találtam egy helyen 2392HUF/db, gyári és 8 nap...
Longman2010-04-15 11:08:01 // 98271
Én is most vettem meg a gyári feszítőt, eddig szükségmegoldás volt rajta. Majd az "új" klímakompresszorral fogom felszerelni.
Mondjuk, a V6hoz 22.000 ez a görgő. Kíváncsi vagyok.. Mondjuk úgy néz ki mint a vezműszíj feszítője, szóval nem csak egy egyszerű görgő, de akkor is..
A klímakompresszorhoz 4.700 volt a csapágy.
Fairlane2010-04-15 10:53:52 // 98270
najóreggelt, vagy mivan....

mindenki ennyire dolgozik? :)
Buksi2010-04-15 03:42:41 // 98269
A múltkor még 17-est akartál hátra! :-)
Buksi2010-04-15 03:41:14 // 98268
Igen, én jártam így! Meg rövidebb szíjat is kellett vennem, mint ami elő volt írva! :-/
Marklar1552010-04-14 23:33:08 // 98267
Átnyálaztam:)
Marklar1552010-04-14 23:25:58 // 98266
Jahh. Megszabadúltam már tőle:)
Nekem nem bejövős ez a cucc...
Asszem 6,5" os volt csak.
Thomika2010-04-14 23:15:19 // 98265
Hajrá! :)
Marklar1552010-04-14 23:14:59 // 98264
E 15", Hátúl 16" :)
Marklar1552010-04-14 22:59:43 // 98263
áhh.
Megínt -6 oldal:(
Marklar1552010-04-14 22:58:43 // 98262
Részvéth.
Épp 10k egy bontott elektromos tükőr:)
Ha egyáltalán van még:)
katbal2010-04-14 22:05:13 // 98261
Valahogy így próbáld meg:

Ha jól emlékszem ez a helyes megfejtés! :)

Esetleg ellenőrizd le a görgők átmérőjét nehogy ott legyen valami huncutság:
feszítő: 65,5mm
vezető: 100mm
Kovacs Laci 1552010-04-14 21:51:39 // 98260
Köszi szépen !!!! Remélem sikerül. Üdv.
Fairlane2010-04-14 21:46:54 // 98259
Ezt a képet tanulmányozd:


Az első felén látod a szíj mit honnan kerül, a másodikon meg hogy merer kell húzni a feszítőt, miközben felrakod/leveszed.
Azt írja, hogy automata szíjfeszítő van, ezért nem szükséges a feszességet ellenőrizni.
Kovacs Laci 1552010-04-14 21:38:47 // 98258
Szivatyuzok akkor tovább X D
Ati772010-04-14 21:25:03 // 98257
Hopppá! Én is túlbuzgó voltam! Visszaszívtam!
Kovacs Laci 1552010-04-14 21:24:28 // 98256
Ja hogy több féle képpen is be lehet füzni aha. Akkor lessz ezel még szivás : (
Kovacs Laci 1552010-04-14 21:21:41 // 98255
Igen persze ugyanugy : )
Ati772010-04-14 21:21:32 // 98254
Ez tényleg jó kérdés.Már én is rutinoztam rajta egyszer! :)))Kb 3 féle módon sikerült befűzni.
Fairlane2010-04-14 21:18:22 // 98253
Jahogy neked 16V van... ahhoz nem értünk :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak