granturismo2006-08-16 21:30:00 // 9304
Ez igaz. Dehát itt Győzi autójáról van szó amely jelenleg talán valóban mutat dieseles vonásokat, de csak addig amíg a vezérlésmódosítója ki nem lesz cserélve.
Onnatól egy fajtiszta TS mindenféle beütés nélkül:-)
granturismo2006-08-16 21:26:10 // 9303
"Ha csak a viszkozitási tartomány számítana" Én nem írtam ilyet, hogy csak az számít. Én csak azt mondom, hogy az is egy fontos előírás, legalább olyan fontos mint az ACEA és az API minősítés.
Te írtad" nem elsősorban SAE viszkozitás az érdekes" Én ezzel vitatkozom és azt állítom legalább ugyanolyan fontos.
"De azonos viszkozitási osztályon belül lehetnek nagy eltérések ACEA minősítések között.."
Ezzel szintén vitatkozom.
gazából azonos viszkozitási oszályban az ACEA és az API minősítések általában megegyeznek.
Ha most konkrétan a megemlített Castrol Dynatec GTX 5W40 motrolajról beszélünk (amely már nem ugyanaz a viszkozitási tartomány, mint az előírt), de ennek ellenére még ott is ACEA A3, API SL tehát teljesen azonos a Selenia 20K for Alfa Romeo olajjal.
Megjegyzem, hogy ez a Castrol olaj sem fullszintetikus hanem egy hidrokrakkolt azaz az ásványi összetevő jellemzőit egy spec eljárással módosítják.
Ha valóban azonos viszkozitási tartományú Castrol olajat nézel akkor a GTX5 magnatec olajat kell megemlítenünk amely ugyanolyan félszintetikus mint a a fent jelölt Selenia, API és ACEA minősítései is megegyeznek azzal.
Leírom azért a TS motorra a gyári előírást: 10W40 API SH vagy jobb (Selenia 20K Alfa Romeo) ACEA-t nem említ. Hidegüzem (tartós -20fok alatt) (5W30 Selenia Performer), sportos használat 10W60 (Selenia Racing). Ez utóbbi olaj egyébként semmiféle ACEA és API előírás szerint nincs minősítve, ezért a gyári előírás is csak a viszkozitási osztáyt jelöli meg.
Végezetül ajánlom az álatalam is nagyra becsült SLX350 mester 2513, 7580, 8595, és 9462 sz. hozzászólásait az index "olajos" topicban.
Selmak2006-08-16 20:56:53 // 9302
pl. Selenia 20K nak nincs diesel minősítése (nem is használható diesel motorhoz)
Selmak2006-08-16 20:53:29 // 9301
Ha csak a viszkozitási tartomány számítana a Tesco gagyi 20 éve elavult szabványu olaja is megfelelne. De azonos viszkozitási osztályon belül lehetnek nagy eltérések ACEA minősítések között..
granturismo2006-08-16 20:21:06 // 9300
Ebben tévedsz. Az előírásban mindig az első a viszkozitási tartomány és sohasem marad ki.
Ezután jöhet az API és az ACEA (vagy azelőtt CCMC) előírás.
És ha van még szerepel a gyártó speciális saját szabványa. lyen van a VW-nél Porsche-nál BMW-nél Opelnál stb. Régebben a Fiat-nál is volt, de igazán a VW csontozta ki ezt a dolgot.
Selmak2006-08-16 20:16:06 // 9299
Győzi jobban jár ha olajügyben az indexen megkeresed SLX350-t és tőle kérsz tanácsot eddig mindenkinek segített.
GEORGE2006-08-16 20:03:17 // 9298
Akkor továbbra is SELÉNIA!! :-)))))
Selmak2006-08-16 20:02:34 // 9297
Vitát döntsük el: gépköny elő milyen nemzetközi és gyári specifikációt kér a motor annak megfeleően kell választani és itt nem elsősorban SAE viszkozitás az érdekes hanem az ACEA API és egyébb gyári különleges értékmérők.
granturismo2006-08-16 19:57:03 // 9295
Heheheheeeeeee:-) Ez jóóóó:-)))
András bácsi2006-08-16 19:39:30 // 9294
Nem vagy bolond, csak nem szeretsz autózni. :)))
GEORGE2006-08-16 19:38:52 // 9293
Ne foglalkozzál vele, ha van egy nézeted akkor tarsd is magad hozzá!
Én Seléiát nyomatom!
granturismo2006-08-16 19:36:34 // 9292
Nem Seleniázok, mert így is sokan bolondnak tartanak.
De én a Selenia-t használom és ajánlom mindenkinek jó szívvel.
granturismo2006-08-16 19:33:20 // 9291
Helyes:-)
Nem lesz ott gond. Megcsináljátok ezeket szépen és jó lesz az autó meglátod.
Csak úgy elmondom. hogy pld. egy off SAAB 9.3 ba legolcsóbban is 130eft egy vezérműlánc ami 200ekm-ként kell cserélni (vagy hamarabb) csak gyári van és erre jön még a munkadíj.
András bácsi2006-08-16 19:31:54 // 9290
Hol a Seléniás történet? :)
granturismo2006-08-16 19:28:47 // 9289
Értelek, de ha az a gyári előírás akkor az is megfelelő. Lehet bele tenni nem csak Selenia olajat hanem más 10W40-es olajat ha olcsóbb és ezen múlik. Akinek van pénze rá az tegyen bele drágábbat. De pld. ha azon múlik hogy az előírtnál magasann viszkozitzású olaj vagy vízpumpa csere akkor habozás nélkül a vízpumpát választom, mert ha annak a cseréje elmarad az nagyon komoly problémát okozhat, de egy "csak" a gyári előírásnak megfelelő olaj használata nem.
András bácsi2006-08-16 19:28:31 // 9288
Azért ha 15e-t mentek a görgők, akkor én már nem raknám vissza.
András bácsi2006-08-16 19:20:08 // 9287
Áhhh, ezt kár volt itt megemlítened! Mindjárt jön a tudományos magyarázat fél oldalban, miért is jobb a Selénia. Ugye Mester? :)
Egyébként ha hiszed, ha nem, tényleg jobban szeretik az Alfa-motorok, mint bármi mást.
Gyozi1552006-08-16 19:19:47 // 9286
Jah és még annyi hogy már mgvettük a kuplungszettet!
Mindent cserélünk.
Gyozi1552006-08-16 19:18:16 // 9285
Csáó Granturismo! Köszi a tanácsokat.
Itt idézem szó szerint az előző tulajt:
"Tavaly volt vezérműszíjcsere és görgők cseréje vez módosítót még nem cseréltem a tag aki nézte azt mondta nem kell még cserélni. (126 ezernél) /most 141ezer nálam/ Alapjárat indítás után néhány másodpecig ingadozik, ha hideg, utána sose szokott!"
Most már nem szarozok sokat, vízpumpát és módosítót cserélek a többit tesómra bízom mert autószerelő meg fater is, de ha tényleg betojhat a cucc akkor inkább már mindent!
Mostanában olyan bizonytalan vagyok! Vagy mégsem??? :DDD
Selmak2006-08-16 19:17:20 // 9284
Olajban nem értek veled egyet inkább rakjon bele mondjuk egy Castrol 5W40 ami magasabb API, ACEA és egyébb gyári specifikációval bír, mint mint a sokkal gyengébb 10W40 seléniát. Szép szép a gyári marketing de szvsz parasztvakitás.
András bácsi2006-08-16 18:59:43 // 9283
Nem tudom. Én csak abban bízom, akit személyesen és régebbről ismerek.
Csak egy költői kérdés: ha szíjat és görgőket cserélt, akkor módosítót miért nem? Ha el akarok adni valamit, akkor nem költök rá semmit, ha megtartom, akkor meg rendesen megcsinálom. Szerintem. Persze lehet, hogy nincs igazam.
A vízpumpák 10 körül indulnak, és 15 körülit érdemes venni. Mondjuk a Ruville, már elfogadható.
granturismo2006-08-16 18:59:24 // 9282
Szia Győzi!
A kuplunggal nincs mit tenni cseréni kell, de nem tudom a kuplungtárcsa és a kinyomócsapágy az biztosan rendben van? Mert ha esetleg utána az krepál be akkor megint lehet szétszedni az egészet ami munkadíjban sem 2 fiillér ezért általában komplett kuplungszettet szoktak cserélni.
A szíjak görgők cseréke megint erősen javallt mert egy vezérműszíj szakadás/átugrás utáni javítás szerencsétlen esetben könnyen belecsaphat a 150-200eftba is. A vízpumpát is javallt kicserélni, mert a vezérműszíj a vízpumpát is hajtja és ha azt nem cseréled az kb ugyanannyi mintha az egyik görgőt nem cserélnéd. A módosítón megint nincs mit kínlódni sajnos az csere és kész. Az olajon én is látok egy kis spórolási lehetőséget mert a gyári előírás 10W40 ami Selenia-ból is 2eft/l az mindjárt csak 12eft. Szerintem ez nem sok, ne felejtsd hogy ez nem egy Lanos vagy egy Astra itt bizony bonyolult megoldások vannak amnek ára van sajnos de ha most ezt ráköltöd sok kellemes pillanatot szerez majd az autó.
Gyozi1552006-08-16 18:55:41 // 9281
Bandi akkor sem bíznál benne ha ő is olyan Alfás mint mi?? Ezt cserélte 156 2.5 V6-ra!
Hát nem tudom! Most nagy gondban vagyok!
Vízpumpa mennyibe kerülhet?
Selmak2006-08-16 18:34:59 // 9280
Esetleg azon tudsz spórolni ha nem Selénia olajat raksz bele hanem más márkát de ACEA osztályban megfelelőt. Sajna kopó alkatrészekkel nincs mit tenni. Ha kuplungot, meg a vezérlésmódosítót kicserélted hosszú ideig nem lesz vele gondod.
András bácsi2006-08-16 18:34:17 // 9279
Azért abban én nem nagyon bíznék, mit mond az előző tulaj. A vezérműszíj szettben görgőkkel 30 körül megállhat, a szíj külön 8 körül van. A különbség miatt szerintem jobb nem kockáztatni. Én inkább mást halogatnék (pl. hátsó telók)
Gyozi1552006-08-16 18:25:59 // 9278
Sziasztok!
Elvittem ma szerelőhöz a gépet! Annyira nem szomorított el!
Cserélni kell a kuplungszerkezetet 23000ft. Ezt már énis gondoltam mert nagyon csúszott!
Aztán rátértünk a motorra, 160at mondott munkadíjjal együtt :S
Állítólag cserélni kell a vez.szíjat,görgőket, vízpumpát, vez. módosítót! Még szerencse hogy az előző tulaj mondta hogy a görgőket meg a szíjat kb. 5000km-el ezelőtt cserélte szal azt nem fogom, csak a módosítót ami 35000! Aztán olaj, 5w40-es 2lityó 6800péz, abból kell 3 doboz az 21000ft, váltóba olaj 7000ft, fel kellene tölteni a hátsó leng.csillapítókat az nem tom mennyi lesz, és egy hete vettem az autót! Gondoltam hogy kell majd rákölteni de hogy ennyit??? De én akkor is nagyon szeretem és ha kell akkor még többet is költök rá! Ez lenne az Alfa Romeo szerelem, vagy tévednék???
Jankesz2006-08-16 18:06:11 // 9277
Ok,köszi,csak meló közben elég szakasosan tudtam netezni,időben írtam a felét,aztán a másik felét kicsit később,elküldtem egy kicsit később,és hopp máris eltelt jó pár óra meg vagy 30 hozzászólás.
No sebaj.
Vigasztal az hogy 3000 felett viszont megy mint az "olajozott istennyíla"!!!
Üdv a lelkes-kedves 155 tulajoknak.
mszabika2006-08-16 17:00:44 // 9276
nem, én vettem a gombot :DDDDD
norbee2006-08-16 16:52:52 // 9275
Hagyjálbékén az überdajcs technikáddal. Azok is onnan vették. :))))
mszabika2006-08-16 16:44:16 // 9274
nekem meg a trabantomba :DDDDDDDDDD
norbee2006-08-16 16:41:27 // 9273
Nekem a 33-ban volt egy startgomb. Tittára mint egy buszgomb. Megnézettem egy buszgomb szakértővel, azonta, ez nem buszgomb. Ez gyári. De senki másnak nem volt ilyenje! Monnyuk nem is tanálkoztam másik ugyanilyennel. :)
mszabika2006-08-16 16:37:22 // 9272
így van, így van :DDDD
norbee2006-08-16 16:28:00 // 9271
Mit röhöx? :))))) Az ember legyen elővigyázatos, ezekkel a digókkal, sohasem lehessen tunni... :)))))
mszabika2006-08-16 16:25:33 // 9270
:DDDDDDDDDDDDDDDDDD
isteeeennneeeemmmmmmmm, te nagyon oda vagy :DDDDDDD
de ;))))))
norbee2006-08-16 16:20:51 // 9269
Jankesz
A lényeg: nézd át a kartergáz csöveit, a vákumcsöveket, keres lyukat, szivárgást. Ahol van, az csere. Nekem ugyanezt csinálja 15 fok alatt másodjára indul, afelett csak elejti a fordulatot indításkor.
norbee2006-08-16 16:17:55 // 9268
Állj. Lehet hogy ezexerint ez nem bug, hanem feature... :))))
mszabika2006-08-16 16:10:14 // 9267
:DDDDDDDDDDDDD
hát ez qrv@ jóóóóóóóó :)))
ezen már csak mosolygok, ez valami típushiba? :)
olvasd el a mai hsz-eket, ott kiveséztünk rendesen mindent ;))))
aztán Good Luck ;)
mszabika2006-08-16 16:08:55 // 9266
most számít neki, hogy színre fújt vagy nem?!
én nem ellopom, csak kicserélem, megnézem h jól mutat az enyémen is :DDDD
norbee2006-08-16 16:05:34 // 9265
A haverok nem, csak jólesik röhögni egy jól sikerült videón. :) Különben meg nemá pont SD-t. Házas ember, számlák zárolva, miből pótolná? :))
Jankesz2006-08-16 16:04:20 // 9264
Sziasztok!
Ha már a parajelenségeknél tartunk,én is tanácsot kérnék:
mindig csak másodszorra indul be,s hidegen, alacsony fordulaton rángat,mintha a keverékképzés nem lenne az igazi.
Meleg motornál semmi bibi,pöcröff,semmi rángatás.
Van ötletetek?
Kössz
GEORGE2006-08-16 16:03:41 // 9263
A barát az barát!! .-)))
mszabika2006-08-16 16:03:07 // 9262
de a haverok is :DDDDDDDD
norbee2006-08-16 16:00:38 // 9260
Az élet kegyetlen. :))))
mszabika2006-08-16 15:58:27 // 9259
na ennyit az együtt működésről...
csalódtam benned :DDDDDDDDDD
norbee2006-08-16 15:50:03 // 9258
Egyenlőre még sehogy sem esik.
norbee2006-08-16 15:49:38 // 9257
Nekem semmi nem kell róla, de mikor elkezded leszedni a dolgokat, azért szólok SD-nek. Csak hogy röhögjek is egy jót... :)))
mszabika2006-08-16 15:47:35 // 9256
ok, majd osztozunk :DDDDD
nekem a két lököse kell, a 2 küszöb, a bajuszlécek, a pajzs és a tükrök, ugyanis neki színre fújt :))