Fórum >> Típusok >> 155

Marklar1552013-04-02 22:37:21 // 131964
Sok mindenben így van :/
Marklar1552013-04-02 22:36:35 // 131963
Kb addig is gyártották. Utána JTS Opelekkel...?
Alfy2013-04-02 22:03:41 // 131962
A volt 164 Alfámban (92-es) is TS motor van és még mindig üzemel. :)
Piritu - 1.000.0002013-04-02 21:53:58 // 131961
Mégis az lesz. A kocsi használati utasítása alapján az (is) belevaló 100ezres gyertya.
Piritu - 1.000.0002013-04-02 21:47:33 // 131960
Ebben nem lennék annyira biztos. Az BKR6EKPA a gugli képei alapján két elektródás, amit te írtál, csak egy.
Kovacs Laci 1552013-04-02 21:39:03 // 131959
Köszi akkor nem lehetetlen hogy az is az.....
Piritu - 1.000.0002013-04-02 21:28:00 // 131958
Az utóbbi 100ezres. Az előbbit nem tudom, mert a 100ezres párja: BKR6EKPA
(forrás)
Kovacs Laci 1552013-04-02 21:07:39 // 131957
NGK PFR 6B + NGK PMR 7A az hány kiló méteres gyertya?
Fairlane2013-04-02 20:45:44 // 131956
Meg a 147-et, GT-t :)

De tökmindegy, osztom a véleményedet.
Fairlane2013-04-02 20:44:32 // 131955
GT-ben van 2008-as 1.8 is :)
Zsolt1552013-04-02 20:43:50 // 131954
A GTV-t és a Spider-t ki is hagytam a felsorolásból. :-)))
Akkor meg 9 éves a legfiatalabb és bőven 100e.km felett van szinte mindben. A 16V 95'-96' környékén jött. Most egy ennyi idős motortól azért ne várjon csodát az ember. Főleg amelyiket hajtották is. Előbb-utóbb mindegyik megadja magát.
Zolika1552013-04-02 20:30:03 // 131953
ez a cél, hogy beszarjanak, elkopjanak. És vegyél 1 másik autót :D
Buksi2013-04-02 20:25:34 // 131952
Marha f@sza! :-((
Piritu - 1.000.0002013-04-02 20:24:49 // 131951
A 2005-ös 156-omban is TS volt.
atesssz2013-04-02 20:23:36 // 131950
áh, ennek már csak a motorjára költöm a kötelezőket, gyűjtök 59-re :P
Marklar1552013-04-02 20:22:36 // 131949
Nem hiszem. Már megint tök szar időt mondanak... :/
Buksi2013-04-02 20:22:03 // 131948
Most hétvégén vasárnap nem leszel kint Érden? :-)
Marklar1552013-04-02 20:20:04 // 131947
Olyan má van. :) V8 triturbó :)))
Marklar1552013-04-02 20:19:37 // 131946
A nagy számok törvénye alapján meg inkább túl sok a TS halál. Szerintem az a kivétel, ha nem döglik meg... :) Neked még mákod van... :)
(De írtam a blogomban, hogy "számítottam" rá megvételkor. Meg az ára alapján "természetes" is.Csak kivárhatta volna mire meg van a tartalék motor...)
Amúgy 94/5(?) - 2004 ig gyártottak 16V TS... :)
Marklar1552013-04-02 20:15:41 // 131945
Nem fejlődök vissza... ;)
Zsolt1552013-04-02 20:09:08 // 131944
Nálad hogy áll a szervíz? Sikerült már elvégezni a paripán?
Zsolt1552013-04-02 20:07:32 // 131943
Ezen is jól mutat. :-)))
karika1552013-04-02 20:06:21 // 131942
VÉ6 bele,meg biturbó :))
Zsolt1552013-04-02 20:06:15 // 131941
Nagy számok törvénye. Ennyi. 145-146-155-156-166-ban volt TS motor. Biztosan készült belőle pár millió darab. Most az, hogy abból pár száz darab megadta magát, még egyáltalán nem jelent semmit.
Sajnos az anyagiak miatt az itthoniak közül sok az alig szervízelt, míg a külföldiek között sok a leharcolt. Meg kilométer is van bennük gazdagon. A legfiatalabb 156 is 8, míg a 155-s 16 éves.
Ha a VM dízel vagy a TS között kellene választanom, akkor én is a TS választanám. :-)))
karika1552013-04-02 20:04:04 // 131940
nálatok má nyár van? :)
Kicsu2013-04-02 19:43:44 // 131939
:D :D
Megy a háztól. Nem csinálok gondot magamnak.
GT Ɨ|ѯ2013-04-02 19:43:34 // 131938
Tisztára mint a kormos:-)

csomagtér tetejére valamit?...
TSiga ( I am the TSIG)2013-04-02 19:33:24 // 131937
Motorvezérlés kábelköteg átnéz+ gyújtáskapcsoló elektronika csere.
+ "profi" szerelőt nyakonvágni péklapáttal.

a golfütő is jó
meg a csákány
meg a féltengely
meg a vizes bőrszíj
meg a rotakapa
meg a kockamedúza
meg a kaktusz
meg a gumicsírke
...
TSiga ( I am the TSIG)2013-04-02 19:27:14 // 131935
Mivel nem tudom megkülönböztetni a td-t a 16v-től, csak a "gyerekfék" alapján csak a 16V lehet. :-)
TSiga ( I am the TSIG)2013-04-02 19:25:38 // 131934
"Motorkódoztatni" + 8V motor bele+chip.
Annál még az 1.7 8V is jobb. :-)
Marklar1552013-04-02 19:03:27 // 131933
szokodi72 válasz | megnéz | könyvjelző 2013.04.02 01:27:46 © (208224)

Sziasztok

Tanácsot ill. véleményeket szeretnék kérni tőletek. Adott egy 156 1.6-os motor, aminek kifigyelt az oldalán a hajtókar. Kérdésem, hogy mit javasolnátok ebben az esetben: komplett motor, csak egy másik blokk, vagy lehetne-e nagyobbat belerakni?

És mik lehetnek a különféle megoldásoknak a buktatói, mire kellene figyelni (pl. elektronika, felfogatások, stb.)?

Válaszaitokat előre is köszönöm.
atesssz2013-04-02 17:53:56 // 131932
Thomika2013-04-02 17:47:38 // 131931
Az jó kérdés! Olyan, mintha össze lenne kötve a két fő csati a gyújtásnál....
Buksi2013-04-02 17:09:56 // 131930
Így már értem! :-DDD
Kicsu2013-04-02 16:29:12 // 131929
Az ok,de kihúzott csatikkal miért világit a töltés visszajelző,és az alapjárati is búg.
Gyozi1552013-04-02 14:55:02 // 131928
igen, addig normális, megy szépen míg eléri a 0,5 bart, aztán vége
Thomika2013-04-02 14:43:53 // 131927
Őszintén...eléggé el vagyok bizonytalanodva....Nem tudom, megéri-e kockáztatni...

Egy pontos leírás: :)

"Amikor fékfolyadékokról beszélünk, a fékolaj megnevezés megtévesztő lehet, mert a legcsekélyebb motorolaj szennyeződés is tönkreteheti a fékberendezés gumialkatrészeit.

A fékfolyadékok minőségét a következő fizikai és kémiai tulajdonságokkal tudjuk leírni. Forráspont, vegyi semlegesség, vízzel való összeférhetőség, gumiduzzadás, egymással való keverhetőség és kenési képesség. Ezeknek a tulajdonságoknak szigorú határértékei vannak, ettől eltérni nem lehet. A fékfolyadékkal szemben támasztott követelményeket a SAEJ 1703 szabvány foglalja össze. A szakmában azonban nem a SAEJ besorolásai terjedtek el, hanem az amerikai közlekedési minisztérium által meghatározott DOT szabványok. A DOT alapvetően két nagy csoportba sorolja a fékfolyadékokat. A glikol bázisúakat DOT 3 és DOT 4 számokkal jelöli. A szilikon bázisúakat pedig DOT 5-tel. A legmodernebb fékfolyadékok a DOT 5.1-esek, mivel ezek már nem tartalmaznak szilikont sem. A különböző DOT osztályú fékfolyadékokat nem szabad egymásra önteni, összekeverni. Az ABS-szel szerelt autókba pedig tilos DOT3-as teljesítményszintű fékfolyadékot tölteni!

A fékfolyadékok gyakorlatban történő alkalmazása jármű-illetve fék specifikusan történik, a jármű-vagy a fékrendszer gyártó előírásainak megfelelően.

A glikol bázisú fékfolyadékok higroszkopikusak és már a környezeti levegővel érintkezve is egyre több vízzel telítődnek. E tulajdonság pedig károsan befolyásolja a fékfolyadékok forráspontját. Valamint ez a fékfolyadékba keveredett víz, amely 0 C°-on megfagyhat, 100 C°-on pedig felforrhat, nem képes elkülönülni, így a legcsekélyebb víztartalomnál is lecsökken a fékfolyadék forráspontja."
karika1552013-04-02 13:30:57 // 131926
na igen vmi ilyesmire gyanakodtam én is a vákuum miatt,
mert nekem is furcsán jobb lett az autó,miután szétszedtem kipucoltam a pillangószelepházat( kis levegőjáratokkal stb),bár akkor elég sokmindenhez nyúltam(akksisaru le,csatik, kábelek,LMM tisztítás,alapjárati M puci viszont ezeket máskor is megejtettem már és utána nem volt ilyen változás...)
katbal2013-04-02 13:20:36 // 131925
Itt a fékolajos-motortisztítós cikk.

A fékolaj szerintem biztos nem vízbázisú. Pont azért kell cserélni, mert az évek során felvesz valamennyi nedvességet a levegőből és lecsökken a forráspontja.
Thomika2013-04-02 12:45:59 // 131924
Valószínűleg kapott egy sallert a gyújtáskapcsoló végén lévő elektronika. Az nem olyan vészes, kb. 3000Ft, csak vigyázni kell a cserénél, hogy a kormányzár működjön utána is! Az lapjárati motor is lehet, hogy cserés lett..Bár az nem szokott túl gyakran megdögleni.
Thomika2013-04-02 12:42:28 // 131923
Megnéztem kiszedve a főfékhengert, még gyári volt! :P Eddig bírta. Úgy tűnik a nagy fékesítés azzal járt, hogy előjött minden xar, ami a fékrendszerben lehetséges! Viszont amin meglepődtem, hogy a 16V-kben már mindegyikben a 22,2mm-es főfékhenger van, mind1,hogy 257-es vagy 284-es tárcsával szerelt. Pedig anno volt 20,5- 21,5 (talán) meg 22,2mm-es belső átmérővel. De hogy minek, azt nem vágom...
Kicsu2013-04-02 12:40:00 // 131922
Meg volt a próba. Megy nem fulákol,pörög tiltásig.
DE... Ha bemelegszik ugrál az alapjárat 1000-2500 között,hibát nem ir.
Ha leveszem a csatit az alapjárati motorról akkor fix 1000 a fordulat,hibát dobja alapjárati nyitó/záró tekercs egyértelmű de az ecu teljesitmény fokozat hibát nem értem.Mindezek ellenére megy.
Sokáig nem tartott az öröm. NEM lehet leállitani. Csak ha a gyújtáskapcsolóból kihúzom a csatikat akkor áll le és még akkor is világit a műszervalon néhány dolog.
Thomika2013-04-02 12:39:21 // 131921
Na ez is válasz lehet! De nem volt beragadva, csak a bal oldali hátsó fékcső dugulva, emiatt fogott egyfolytában a hátsó fék. De az még a főfékhenger előtti héten cserélve lett. Szerintem azért fosta el magát a főfékhenger, mert túl sokáig jártam a befogott, hátsó fékkel és egyfolytában nyomás alatt volt.. Csak hogy tiszta legyen: Hátsó kis fékcső eldugult. Ha tapostam a féket, átpasszírozta rajta lassan a folyadékot, de vissza már nem volt olyan erő, ami ezt megtette voln,a így a dugattyú kinyomva maradt, ettől folyamatosan fogott a bal hátulja.. jobbo ldalon meg a kézifék kötél rohadt be, ott az fogta féket...de ez már 2 hónapja ki lett kötve. Utána derült ki a dugulás probléma. Aztán elmentem 1 hónapja síelni, mire hazajöttem 5 nap alatt teljesen elengedett a főfékhenger, így az is le lett cserélve. Most faintos a fék, nagyon jó fog még 100-110-ről is egész komolyan lassul. :)
Thomika2013-04-02 12:33:20 // 131920
Talán annyiban van/volt összefüggés, hogy a szervó dob felöli végén átszakadt a főfékhenger és tolta bele a fékfolyadékot a dobba. Hónapok óta éreztem, hogy picit ingázik az alapjárat, fékezésnél is csinált furcsaságokat. gázadásnál mindig picit fáziskéséssel vette a lapot. (Ha pl. szuszog a féked, járó motornál pumpálod a féket, akkor ingadozni kezd az lapjárat! Ez arra utal ,hogy a vákuum nem jó. És nem tudom hogyan, de hatással van ezekre. Még nem sikerült utána járnom, mitől van ez. Mindenesetre 2 hete Jani lecserélte a főfékhengert, és azóta teljesen máshogy viselkedik az autó. Sokkal szebben jár, egyből veszi a fordulatot, és mintha visszatért volna belé az élet... :)
karika1552013-04-02 12:19:32 // 131919
Aha..így mán értem... :-D
süsnye2013-04-02 12:19:23 // 131918
lehet, h nem volt jó a főfékhenger és a szervódob közti tömítés..
Fairlane2013-04-02 11:08:03 // 131917
Most mit értetlenkedtek? :D

Eddig be volt ragadva a fékhenger, befogott a fék, nem ment a vas.
Most nincs beragadva, nem fog be, megy a vas... :P
Buksi2013-04-02 11:06:19 // 131916
Mi vaaan?? Egy új főfékhengertől jobban megy a vas? Kicserélem én is! :-DDDD
Nem írtál el valamit? :-)))))
karika1552013-04-02 09:13:00 // 131915
Perfect! :)

csak a főfékhengert meg a gyorsulást nem értem...
(lemaradtam vmiről?)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak