Yoyo2006-08-16 13:48:35 // 9205
Az alapjárati motor az ami ott van fent a szívócsonkon?
Yoyo2006-08-16 13:47:12 // 9204
Ez az, ebből alul még két cső megy ki, érdemes megnézni őket!
norbee2006-08-16 13:47:06 // 9203
Szabikájén neon is van, meg bólogatós kutya dobókockával, ez nem újdonság. Az lenne a furcsa, ha nem lenne neki. :D
Yoyo2006-08-16 13:45:28 // 9202
Látod a Szabikájén van:)))
norbee2006-08-16 13:45:13 // 9201
mszabika
Az a kartergáz cső, ott nekem is gyön, de a túlsó felén, az olajbeöntő nyílás alatti rész is olajos. Közte semmi.
norbee2006-08-16 13:43:41 // 9199
Nem kell, elhiszem, csak már megint hülye digók alkottak. Nekem a szívósor ALÁ van ez eldugva. Az autó elvileg '93 decemberben jött ki a gyárból, és 94-ben lett üzembehelyezve. Tehát cirka egyidős a Tiéddel, ezért csodálkozom.
mszabika2006-08-16 13:41:26 // 9198
Yoyo2006-08-16 13:41:08 // 9197
Tényleg nincs a Buksién se, nekem oda van csavarozva egy csúnya hanger holnapra lefényképezem:)))
norbee2006-08-16 13:39:51 // 9196
Buksi :)))) Na mesélj Yoyo, mid van Neked odaheggesztve? :D
Yoyo2006-08-16 13:35:25 // 9194
Talán nincs ott? Az 1.8-ason nincs azt tudom.
norbee2006-08-16 13:32:18 // 9193
Megnéztem. "Szemből nézve a szívócsonkon bal oldalt van egy fekete henger" Itt vesztettem el a fonalat. A többi stimmel. :D
Yoyo2006-08-16 13:23:38 // 9192
Amúgy azóta, hogy kicseréltem majd az összes csövet, meg lepuceváltam mindent lényegesen jobb lett csak ez a leállás zavar nagyon indításkor. Ha rögtön mikor beröffen gázt adok akkor nincs is semmi baj, de az olyan 120-as skodás feeling:(
Yoyo2006-08-16 13:19:14 // 9191
Szemből nézve a szívócsonkon bal oldalt van egy fekete henger erről megyegy cső a szelepfedélre, egy vastag a szívócsonk alatt a jobb oldalt levő vastag levegőcsőre(a légtőmegmérő utánira) és egy vékony vákuumcső a motorblokkra. Nekem ebből kettő gatya volt és szépen szivárgott a kartelgáz által felhordott olaj.
norbee2006-08-16 13:06:33 // 9190
Nekem ezt minden reggel eljátsza. Beröffen, 1200, majd rögtön visszahullik 800 alá, vár egy fél másodpercet, aztán nyifinyifi, 1200 és onnan szépen megy vissza, ahogy melexik. Hidegen szintén torpanós, 50 fok alatti vízhőig. Meséljetek, mi ez a csőrepedés?
Yoyo2006-08-16 12:53:04 // 9188
Azt kicseréltem, mert valóban repedt volt meg az alatta lévő kis vákuumcsövet is. Amúgy az alapjárati motor az a közös levegőcsatornán levő két cupkás egy elektromos végű bizbasz, ugye?
GEORGE2006-08-16 12:52:20 // 9187
Akkor más a baj!! .-)))
SD2006-08-16 12:46:53 // 9186
nekem tisztítás után volt ez amikor a szívó csonk alatti hosszú kartel gáz cső eltört
napi első indításnál, majdnem visszafulladt, aztán beállt rendes alapjáratra, mert nem kapta a kartel gázt.
Yoyo2006-08-16 12:41:53 // 9185
Velem mindig imád autókázni:))
Yoyo2006-08-16 12:41:20 // 9184
Most festettem át az alu dolgokat a motoron, mindent átnéztem kitakarítottam azt hittem meg is oldódik a dolog, azóta annyival lett jobb, hogy nem ingadozik az alapjárat és jobban húz!
GEORGE2006-08-16 12:38:25 // 9183
lehet, hogy nem akar autókázni és egy kicsit durcás a drága....:-)
SD2006-08-16 12:37:13 // 9182
Aalapjárati motor tisztítás volt? Kartel gáz cső nicsncs elrepedve, kap kenést?
Yoyo2006-08-16 11:31:28 // 9181
Sziasztok!
Következő a helyzet, mivel itt többen vagytok akik nálamnál jobban vágjátok a 155-öst így tőletek kérek segítséget!
A hiba: Elindítom a gépet természetesen gáz nélkül a motor felpörög 1100-1200rpm/min-re majd leáll, következő próba szintén zenész harmadikra felpörög, majd leesik a fordulat 500-600rpm/min-re onnan beáll a helyes alapjáratra nem is ingadozik és innentől kezdve nincs gond. Vagyis az első pár gyorsításnál egy kicsit torpanós, rángatós. Ez melegen nem jelentkezik. Mi lehet a baj?
Marklar1552006-08-16 00:58:23 // 9179
Látom ismét téma volt a lambda.
Szóval amig én nyaraltam az autóm szerelőnél volt.
Ugyanis az utóbbi másfél-2 hónapban határozottan megnőtt a fogyim.
Itt pesten 11,5-12l (finoman!!! használva) a korábbi 9,5-10l hez képest (határozott dinamikusabb autózással).
(ügye 300+ a benya) :(((
"Szervíz könyvemben" lapozgatva épp a kipuff csere utánra, datálhatóan...
Sóval:
1.Befecsi szerelő, lambdát megmér...rossz.
A tűzfalnál lévő csatik nem jól vannak összedugva sem! ???
Nem tudom, hogy ezt ki húzta elötte még szét.? Mert ügye még rendessen működött.
2.Újabb időpont, saját lambdával megjelenés aknában látja, hogy nem tudja kivenni. A szupermega kipuff klinikában, (Gazdagréten) úgy rakták fel a rendszert, hogy nem figyelték, hogy a lambda épp a váltó rudazat alatt van.
Mível kerűlt a kat helyett lévő cső helyre egy dob, ezért kb 2cm volt a távolság a vezeték és a rudazat között. Meg kértem is még, hogy az egész rendszert minél feljebb helyezzék.
Mindenféle szaron le is ért az a dob s épp őssze verődött a vezeték a rudazattal.
3.Időpont kipufosokkal...
4.Másnap hajnali (8h) megjelenés. (Másfél év garanciát vállaltak a szerelésre).
S már 2x voltam elötte garis javításon, mert letőrtek a tartófülek hátúl. Természetessen nem volt olyan "anyája" amit oda kell hegeszteni a lambdának. Én mentem el esztergályoshoz csináltattni.
(1000ft!!! egy menetes perselyért)
Azt a dobot végűl is kihagytuk, s ismét egy csövet raktak oda.
Megpróbált még 5k ra lehúzni 40' szerelésért és 50cm csőért.
2,5ben megállapodtunk, mert ügye hazavágta a lambdámat és kellemettlenséget okozott...
5. Vissza a befecsi szerelő. Tartalék lambdám betesz. Méricskél...
nem működik. Polcon lévő új (NGK 18k) valamit dolgozik, de nem az igazi.
6. megállapít, hogy valószínű a compúter a hibás. Előfordúlt már, hogy a referencia testen, kábelen keresztűl valami elszállhatott...
7. épp volt egy tartalék máshol hibás compúterem. 2in1
Most érezhetően harapósabb, s még a chips tuning is megmaradt;-)
+10k volt a szerelés:(
Marklar1552006-08-16 00:30:33 // 9178
Jelentem visszatértem Korfuról.
5-6 db 155-öst láttam. abból csak 1db volt olasz rendszámos.
16V-s de törött volt a Bh sárvédője:(
Többi ALFÁs élményem megírom a "Találkozások+ Offos verdák" topicba.
Marklar1552006-08-16 00:27:45 // 9177
Ezt így nehéz...
Csúszik a kuplung.
Cirka 60k szereléssel:(
Gyozi1552006-08-15 23:20:25 // 9176
Sziasztok! Már ismét hozzátok fordulok, mert felfedeztem egy újabb próblémát. Mikor elkezdem húzatni a kicsikémet akármelyik sebességi fokozotban, 3000-5000 furdulat között olyan hangja van mintha csúszna a kuplung, aztán visszaesik 3500-4000-re és újra normálisan húz!
Na ez mi ez? Segítsetek lécci! Remélem nem az amire én gondolok! Csáó!
GEORGE2006-08-15 21:55:04 // 9175
Egy szerényebb kategóriában nem megy a kukába a motor mondjuk egy 156 futamon akkor csak 1 verseny 1olaj dolog áll fenn!
perdix1552006-08-15 21:34:32 // 9174
És azt honnan tudom hogy nekem../végül is nem nekem hanem a vasnak..hehehehehe/ mellik van? Dióda? vagy ellenállás? Egy biztos..amiota megnövekedett a fogyim...az a motorfelujitás...és akkor cserélték fel...fura lene ha pont akkor döglene be a szonda..véletlen egybeesés? Nem hiszem!!! Aztán kituggya! Mindenesetre ezalatt a 1.5 hónap alatt már legalább 6szor maradtam az országuton...mert kifogyott a benya....pl.ma is!!!! Még jo hogy felkészülök a betyár mindenit..és van a csomiban kannya!!!!!hehehehheehehe
Selmak2006-08-15 16:44:17 // 9173
Attól függ hogy termoellenállás vagy Termodióda mert utóbbinak nem mindegy a polaritása.
Fairlane2006-08-15 16:41:36 // 9172
ja, es ami lemaradt, ma kezdtem az uj melohelyemen, egyelore tetszik
a parkoloban lattam par alfat, majd jol bekartyazom oket :))
Fairlane2006-08-15 16:40:25 // 9171
haj evribadi
megint produkalt a verda
nem megy a legbefujas
azaz a 1-es fokozatban a kapcsolot mozgatva, nyomkodva meg valahogy ra lehet birni a ventit, hogy mennyen, 2-esben mar kevesbe, 3-4 -ben nem akarodzik...
ilyenkor a kapcsolo halodhat? gondolom, ha biztositek, vagy szakadas lenne, akkor semelyik fokkozatban nem lelegeztetne... (?)
mszabika2006-08-15 10:23:25 // 9170
Háeztetköll e!! :))
norbee2006-08-15 10:05:47 // 9169
Háésezkőcsinánie?? :)))
norbee2006-08-15 10:04:11 // 9168
Öööö... kiváncsiságból utánnanéztem ennek a perdix dolognak. :) Asszongya a manuál, hogy minél alacsonyabb a motor hőmérséklet, annál kisebb az ellenállás mértéke. Hogyaszongya konvergál a 0 felé, csak hogy a műszakisok is ércsék. :) Namost mivel két derót megy belőle, megcserélés esetén nem tom okozhat-e bajt ez, merhogy a derótok vége ott landol a kompjúteren.
granturismo2006-08-15 10:02:41 // 9167
Az szívás..:-(
mszabika2006-08-15 09:43:02 // 9166
Mostvanegykisidőm e! :))
norbee2006-08-15 09:40:25 // 9165
Moskellfigyelni e? :))
mszabika2006-08-15 09:17:32 // 9164
milyen neonokat???? milyen fóóóóliááátttt???? :DDDDDD
mszabika2006-08-15 09:15:44 // 9163
az új katalizátortól hátrafele 35-40k között mozog (Zara) L+K-ba vettem.
norbee2006-08-15 09:11:43 // 9162
Valamelyik tag regelt ilyennel pár hónapja, akkor volt szó róla. Mind1. Menj, azt look 4... :)))
András bácsi2006-08-15 09:05:31 // 9161
Ez meg könnyűfémöntvény. :(
granturismo2006-08-15 08:11:53 // 9159
Szia Roli.
Vizsgáld meg a kartert, mert általában a karter csavar nincs fixen a karterben hanem egy fémkalickában alakkal kötő biztosításban az elfordulás ellen. A kalicka megemelhető és a csavar cserélhető. Általában 4 lapfejű anya. Bár tény, hogy nincsen külön cikkszáma, de mégis cserélhető.
Ez a lemezkerteresekre igaz.
Roli2006-08-14 22:00:54 // 9158
Még az elöző gazdájánál törtönhetett mert én friss olajal vettem , ott volt az olajcsere cetli is meg minden. Dátummal meg óraálással, meg eszméletlen korrekt embertől vettem, igy meg is bíztam benne hogy tényleg elvégeszték az olajcserét. Csak sajna aki csinálta az annyira nem figyelt oda a dolgokra, de majd megoldjuk, igaz eddig is szivárgot ott az olaj de olajfolt soha nem volt alatta.
Selmak2006-08-14 21:54:29 // 9157
Komolyan ismeretlen szerelőhöz vinni kell a nagybatát és ha rosz mozdulatot kíván tenni... többit gondolom kitaláljátok.
Paco2006-08-14 21:49:35 // 9156
nem, a racingban neked van igazad az 10w-60 én emlékeztem rosszul.