Fórum >> Típusok >> 155

Yoyo2006-11-22 11:53:36 // 13857
Maradjunk annyiban, szvsz, hogy ha valamely anyagot hidegen vagy melegen alakítunk, alakváltozásra kényszerítünk akkor biztos, hogy változik a belső sruktúra is és kevésbé fog ellenállni olyan behatásoknak amire tervezték:)
András bácsi2006-11-22 11:52:08 // 13856
Mi van??? :) Józan paraszti ésszel végiggondolva (esetleg némi anyagszerkezeti középisis ismerettel) én úgy gondolom, hogy a felni anyaga egy bizonyos ötvözet x anyagszerkezettel, a pálca anyaga egy másik, és a pótolt darab egy harmadik. Az átmeneti részen, ahol a pálca töltőanyaga egyesül a hegesztendő anyaggal valóban egységes lehet a szövetszerkezet (legalábbis ideális körülmények között), de az egész felni már soha nem lesz egységes. Szerintem. A gyakorlat is azt mutatja, hogy egy hegesztett bigyót püfölve a varratnál fog elválni, és valószínűsítem, hogy azért, mert épp ott más az anyagszerkezet.
norbee2006-11-22 11:51:09 // 13855
Tóni, meleg vagy hideghengerlés? Merthogy meleghengerlésnél kirstályszerkezet újrarendeződés van. Jobb helyeken meg nem hidegen bafogatják a felnit...
mszabika2006-11-22 11:47:05 // 13854
van valakinek OMP márkáról nagyfelbontású képe? sehol nem találok :(
mszabika2006-11-22 11:46:05 // 13853
és ha nem mszabika csap rá, hanem aki ért hozzá és 1Xéve ezzel foglalkozik?! :DDDDD más: elég 90km/h-val bele menni 1 nem is kell hozzá túl nagy kátyuba, na akkor ott mi is történik? hidd el a görgőzés sokkal brutálisabb, egész anyagszerkezet változik, a hengerlés is rémlik még az oskolából? :)
norbee2006-11-22 11:41:54 // 13852
Szegény öreg Pók tanár úr, most fogja a fejét valahol biztosan... :)
norbee2006-11-22 11:40:44 // 13851
Bandi bá. Hegesztésnél az atomok összekapcsolása a cél, hogy szilárd kötést érjünk el, ugyi? Az hogy a hegesztendő fém kristályrácsába építjük be a saját cuccunkat, akár szubsztitúcióval akár intersztícióval tökmindegy, mert a lényeg, hogy egy kvázi egységes rácsot kapjunk. Ha erre mszabika ráb*sz kettőt kalapáccsal és ész nélkül, ugyanúgy megindul benne a hajszálrepedés. :))))
norbee2006-11-22 11:36:28 // 13850
Egyébként meg a felni anyagától is függ, azaz hogy a szerkezete eutektikus vagy peritektikus. Mosmá aztán télleg kaccsojja ki. :)
András bácsi2006-11-22 11:33:22 // 13849
Nanana! Azért maga a reve is más, mint amit hegeszt, és a pótolt darab sem ugyanaz az ötvözet.
norbee2006-11-22 11:33:10 // 13848
Pontosítok. A hőbevitel alacsony, és ezért. De nem vagyok gépészmérnök. :)
mszabika2006-11-22 11:32:58 // 13847
ja, mivel kifújt a levegő, és nem volt ideje görgőzni. nem állt neki észnélkül ütni, hanem csak óvatosan annyit amennyit kellett, nem lesz tőle semmi baja, főleg hogy meglesz görgőzve :)
norbee2006-11-22 11:31:46 // 13846
Alumíniumot alacsony hőmérsékleten hegesztenek ha jól tudom, és ezért ott nem lesz anyagszerkezet változás. Ezért lehet kipótolni is. ;)
András bácsi2006-11-22 11:30:03 // 13845
Biztos elmondták neki a belépéskor. :))) Nem véletlenül Whiteshark-szerű üzemorvosuk van. :)))
Yoyo2006-11-22 11:28:59 // 13844
Az utakra célzol, vagy arra, hogy az emberek addig görgöztetnek mig el nem reccsen, mert az olcsóbb mint az új felni?:)
András bácsi2006-11-22 11:28:51 // 13843
No és ahhoz mit szólsz, amikor a hiányzó darabot pótolják más felniből? De akár a repedt alu hegesztéséről is beszélhetünk. Ott aztán már ténleg nem folytonos az anyagszerkezet. :D
norbee2006-11-22 11:27:46 // 13842
LOL! :)))) Mesélj csak, mit tudsz amit mi nem? :))))
Yoyo2006-11-22 11:27:28 // 13841
5kg-os kalapáccsal:))))
András bácsi2006-11-22 11:26:32 // 13840
Magyarországon vagyunk. :(
András bácsi2006-11-22 11:25:50 // 13839
A sugárdózis tud ilyeneket okozni. Más mellékhatásokat meg sem merek említeni. :)))
norbee2006-11-22 11:19:25 // 13838
Attól nem reped el, csak az anyagszerkezetben a rács elcsúszik/deformálódik. És az ilyen rácsrepedés pedig erőhatásra (0-140, majd fék :) )tovább kúszik egészen a felni széléig. Utánna beszélgetünk a tk-s autóra támaszkodva felnitörésről. Arról nem volt szó, hogy Picur tett-e mondjuk egy darab fát a felnire, és azt ütögette kalapáccsal, vagy előjött a jobbik énje, és ész nélkül püfölte, ahol érte. :)))
Yoyo2006-11-22 11:18:11 // 13837
Igen, több görgőzés után már nem is kell rá-nekimenni semminek az idény végére ütni fog a felni.
Yoyo2006-11-22 11:16:46 // 13836
Onnan lopja a tuning ötleteket:))
András bácsi2006-11-22 11:13:48 // 13835
Azért a prés, és a kalapács nem ugyanazt az erőhatást tudja kifejteni. És ha attól elreped, hogy a kalapáccsal ráütsz, akkor azt a felnit dobd is el. Annál sokkal nagyobbakat is kaphat egy komolyabb kátyúnál, így ha reped, akkor reped. Az okos ember azért tudja, hogy mit mivel üt meg, és milyen közvetítő közeggel. Tény, hogy az anyagszerkezetnek nem tesznek jót a fizikai behatások: ezért is korlátozott a görgőzés mennyisége.
norbee2006-11-22 11:11:30 // 13834
Picur felúlmúlhatatlan. Igazi Über Alles Folkszvagány! :))))
Yoyo2006-11-22 11:09:59 // 13833
Azt nem is moöndtam, hogy Picurt felülmúlnád:)))) Jó a megfigyelőképességed:)))
norbee2006-11-22 11:07:43 // 13832
Semmi Mester, az a Picur. Egyszer bemenetem egy gumishoz és kiváncsiságból megnéztem.
Yoyo2006-11-22 11:07:05 // 13831
Nagyon szakszerű, Mester:)))
norbee2006-11-22 11:06:22 // 13830
Akkor tudod, hogy berakják a felnit, és szép lassan feszegetik ki a karok a tojást belőle, cirka negyed-fél óra alatt. A kalapács a maga kedves bájával együtt is egy dinamikus erőhatás, hirtelen, egy pontba tudsz vele csapást mérni, és a felni anyagában olyan sérüléseket/repedéseket tud okozni, ami később komoly bajok forrás lehet.
Yoyo2006-11-22 11:05:09 // 13829
Igen, a rutin meg az évek:)))
András bácsi2006-11-22 11:05:01 // 13828
Kéne neked valami rendes alufelni.
András bácsi2006-11-22 11:03:36 // 13827
Valamikor régen Érden asszem.
András bácsi2006-11-22 11:02:50 // 13826
Az sem. Szerintem egy 10 év feletti gépnél az már természetes.
norbee2006-11-22 11:02:34 // 13825
Láttál már működés közben görgőző gépet?
András bácsi2006-11-22 11:01:39 // 13824
Mé' nem ajánlott?
norbee2006-11-22 11:01:32 // 13823
Főtengely/váltó szimmering?
András bácsi2006-11-22 11:00:51 // 13822
A váltó nem problémás. A szinkrongyűrű sem. Az utastér elég gyenge összeszerelési minőségű, de ott is 96 után mások a bolhák, rögzítések: ergo javultak a zajforrások. A klíma, és az el. tükör nem alap. Már a koraiban is volt Super, illetve Sport verziók spec. felszereltséggel. Hengerfejtömítés sem jellemző, sem pedig a főtengelytörés. Ezek azért már mind használatfüggő dolgok.
norbee2006-11-22 11:00:49 // 13821
Vágod Te ezt a részt huligán cimborám, látom... :)))
Yoyo2006-11-22 11:00:04 // 13820
Ja, télen úgy is sötét, szürke minden minek látni:)))
Fairlane2006-11-22 10:59:45 // 13819
Kiütöttétek az alufelnit???? ha jóltom ez erősen nem ajánlott.... Vagy vasfelni? azt szokták görgőzni?? Mikor lefehéritettem az enyéimet, 3at görgőzni kellett sajna nekem is...
norbee2006-11-22 10:59:06 // 13818
Monnyuk hogy jönnek a hidegek, lehet inkább metilalkoholt kéne szerezni... :)
Yoyo2006-11-22 10:59:00 // 13817
Majdnem biztos, hogy az a baj, nem hinném, hogy genetikus:)))
norbee2006-11-22 10:58:14 // 13816
Megárt a Zagyuknak as Ugárzás... :)))))
Yoyo2006-11-22 10:58:11 // 13815
A neont is jó lenne becserélni szinfire vagy kannásborra:)))
Yoyo2006-11-22 10:57:09 // 13814
Igazad van arra laknak az ilyen félék:))) Motorbőgetőskézifékezősgumicsikorgatós:))))))
Fairlane2006-11-22 10:55:03 // 13813
"Az egyik hátsóban van valami, a többi rendben van a gumis szerint." Ebből következtettem, hogy hátsó :D Igazad van a neonnal kapcsolatban, a carstylingon amugyis mindig keresnek ilyent a suzukisok :)
norbee2006-11-22 10:53:43 // 13812
Ugyanmár, nem járok Paks felé, hogy féljek a majdénmegmutatom Alfásoktól... :))))
norbee2006-11-22 10:52:47 // 13811
Miután kapott egy garnitúra nyárit, elment futóműveshez nyár elején , nem volt 100-as valami, de szilentek, felfüggesztés teljesen egyben volt. Ezután lezúztunk vele M3-on Tisza-tóra, na ott szigorúan 120 felett a rázás miatt. Ezután recentrír, pár vidéki túra, okésnak tűnt. Most kapta meg a téli garnitúrát, gumistól eljövés, 60-70 között erőteljes pattogás jobb előről. Gumishoz vissza, áááá uram, elhagyta a jobb első belsejérő a súlyt, de szedjük le mind, centrír. Mind 0.0-ás, az egyik hátsóban van kevés hiba, de egyébként gut. Megköszönés, eljövés, valóban kevésbé érezhető, de még mindig pattog.
Fairlane2006-11-22 10:51:47 // 13810
No sracok, köszi mindenkinek a hozzászólást az adatlappal kapcsolatban. Sajnos a melohelyről nemtok a freewebhez kapcsolodni, ugyhogy majd este pakolom.. A motorok ménesszámát korrigáltam, akkor ezt a részt lezárhatjuk szerintem. A ??-es részeknél kellene még segítség: - a dízel tulajoktól: valamit ide is kéne írni :)) - a váltóval kapcs: ennek van vmi gyengesége? az enyém kb minden 5. alkalommal nem akarja bekapni a hátramenetet, ez általános? Ez a szinkrongyűrű probléma? - utastér: ? az enyém kicsit zajosabb lett a hideg beálltával, itt-ott nyisszog valami... ez általános? mégvalami ezzel kapcs? Az általános felszereltség jó ötlet (inkább az általánost, mint az alapot, nem?), beírtam hirtelen pár dolgot, de nemtom, hogy pl a klíma, elektro tükör átlagosnak mondható? ide is várnék tippeket... A hengerfejtömítés jellemző hiba? 16v-knél a főtengelytörésre mondható, hogy gyakori?
Yoyo2006-11-22 10:49:02 // 13809
És veszélyes, legyél tekintettel a veled közlekedőkre:))))))
norbee2006-11-22 10:47:54 // 13808
Igaz. Fogyasztás is nő, meg minden... :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak