dfg (Tanárúr)2011-02-14 12:14:03 // 117642
az van az adok veszek helyett :D adok-kapok :D
Ferke2011-02-14 12:06:18 // 117641
Kicsit gonosz leszek, de meg kell kérdezzem: nem úgy volt a tender kiírás, hogy kell hozzá min. 1 év amore, és aktív élet, azaz fórummal kelés-fekvés jóideje (meg néhányszáz hsz, de ez nem biztos)
:)))))))))))))
:)))))))))))))
Ferke2011-02-14 12:01:30 // 117640
Mod.jelölt?Ajjaj:)) Azért amíg nem neveznek ki, netilccsle!:)))
Zoszko2011-02-14 11:58:09 // 117639
De semmi bántó/szabálytalan nem hangzott (még) el. Nyomon követem a történéseket mint mod. jelölt :P
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-14 08:25:20 // 117638
Ahogy látom mindenki a saját tapasztalataiból indul ki és úgy próbálja védeni a mundér becsületét :) Nem azért mert nekem dízelem van de számottevően sokkal kevesebb alkatrész fogy egy azonos évjáratú jtd-hez mint TS-hez....kivétel a 159 amiből nagyon nincs is benzines :)
Dévid2011-02-13 22:57:15 // 117637
Látszik, hogy nem dízel topic. :D
ALFI1562011-02-13 22:42:12 // 117636
Mi a JTD gyenge pontja?
Szabeee2011-02-13 22:35:14 // 117635
és amikor 5-ből közgázzal vissza 3-ba és padló.. hm... :)
Piritu - 1.000.0002011-02-13 22:29:34 // 117634
Pörög a topik :-))
Piritu - 1.000.0002011-02-13 22:28:42 // 117633
Azt is bele kellene venni.
A múltkor összeszedtük, hogy kinek volt gondja az LMM-el és egyenes összefüggés volt a sportlégszűrő használatával.
Tanulságos lenne....
A múltkor összeszedtük, hogy kinek volt gondja az LMM-el és egyenes összefüggés volt a sportlégszűrő használatával.
Tanulságos lenne....
admirális2011-02-13 22:27:17 // 117632
Én is elismerem a JTD-t, de vannak gyenge pontjai annak is, csak ennyit szerettem volna mondani:).
Ja meg azt is hogy én is szeretem mikor 2800 körül elkezd élni a TS. Hirtelen nagyon jól reagál a mélyebb pedál nyomásokra, és megvadul a hangja is:). Hrrrrrrrr.
Ja meg azt is hogy én is szeretem mikor 2800 körül elkezd élni a TS. Hirtelen nagyon jól reagál a mélyebb pedál nyomásokra, és megvadul a hangja is:). Hrrrrrrrr.
GTPeti2011-02-13 22:20:47 // 117631
Gyerekek megy az adok-kapok rendesen. :))
Szabeee2011-02-13 22:19:45 // 117630
szerintem mindenki olyat vezet, amilyen tetszik neki.... én inkább benzin párti vagyok, még.... de elismerem, hogy jó a JTD, nekem még nem kellene... pár év múlva talán egy 159 JTDm :)
a ts-nek meg megvannak a bogarai.... nekem ahány ts-om volt, mindegyikben vezmódot kellett cserélni, sőt, kikönyökölt, és ez az 1.4-es volt.... mindkettőben kukás lett a termosztát, aztán a 146-ban elment a lambda szonda is, meg ne is soroljam még mi :) ettől függetlenül imádom, ahogy 3000 felett elkezd igazán élni, nekem jelenleg ez kell.... és tudom, hogy nem gazdaságos, nem olcsó... ez tetszik, még...
a ts-nek meg megvannak a bogarai.... nekem ahány ts-om volt, mindegyikben vezmódot kellett cserélni, sőt, kikönyökölt, és ez az 1.4-es volt.... mindkettőben kukás lett a termosztát, aztán a 146-ban elment a lambda szonda is, meg ne is soroljam még mi :) ettől függetlenül imádom, ahogy 3000 felett elkezd igazán élni, nekem jelenleg ez kell.... és tudom, hogy nem gazdaságos, nem olcsó... ez tetszik, még...
Zoszko2011-02-13 22:18:36 // 117629
Meg kéne egy figyelő rendszer is, hogy ki hogy használta emellett nem?
Piritu - 1.000.0002011-02-13 22:15:26 // 117628
Érdemes lenne összeállítani egy adatbázist, hogy kinek, mikor és mi ment tönkre.
Szabeee2011-02-13 22:15:10 // 117627
én 88 fokosat néztem
admirális2011-02-13 22:11:12 // 117626
Ezt nem értem. Melyik gépre írod?
Piritu - 1.000.0002011-02-13 22:11:04 // 117625
A TS élettartamára gondoltam :-)
admirális2011-02-13 22:10:33 // 117624
Jó de a tied 8V, nem? Az azért kisebb igénybevételnek van kitéve, azt el is ismerem hogy jobban bírják!
Ferke2011-02-13 22:09:26 // 117623
Nem. rendre 150-nél cseréljük a 2tömegűeket, de inkább kicsit felette. 150-160. Persze nem számolom ide a tuningboxos és más egyéb módon mókolt masinákat:)
Ferke2011-02-13 22:07:27 // 117622
100e km..na igen:) Az nem pont a 8db platina gyertya vége is egyben? Mert akkor az +35k:))) Ja, meg egy vezmódosító 42k....ja, meg egy lambdaszonda, ezt már nem is árazom:)))
Érdemes végignézni a blogomat, milyen egy brutál visszatekert km-es jtd hibalistája cca 5 év alatt:))
Érdemes végignézni a blogomat, milyen egy brutál visszatekert km-es jtd hibalistája cca 5 év alatt:))
Piritu - 1.000.0002011-02-13 22:06:37 // 117621
Spéci termó a Spiderhez, több cső van rajta :-)
admirális2011-02-13 22:05:30 // 117620
Wow, ezen még a cikkszám is látszik. Köszi:)
Liquid2011-02-13 22:04:35 // 117619
ugyanolyan tervezési hiba mint az hogy a TS megfelelő alkatrészei nem eléggé túlméretezettek, csak nem a motorblokk hanem egy hozzákapcsolt dolog a főszereplő, de te se használod a motort külön, csak egyben az autót, akkor pedig tökmindegy
Piritu - 1.000.0002011-02-13 22:04:16 // 117618
150 nem kevés egy kicsit?
(A volt 146-omban bőven 250 felett van, a Pók is 140 felett tart olajfogyasztás nélkül.)
(A volt 146-omban bőven 250 felett van, a Pók is 140 felett tart olajfogyasztás nélkül.)
admirális2011-02-13 22:03:45 // 117617
Én meg ezt a 83 fokosat nem hallottam, de érdekes minden esetre. Nem tudom miért kell különböznie.
156-ban az alufedeles ilyen kakukktojás, de szerintem jó sorozat volt!
156-ban az alufedeles ilyen kakukktojás, de szerintem jó sorozat volt!
Ferke2011-02-13 22:02:12 // 117616
Jah, ez egyébként tényleg így van, most már majdnem annyi a kettőstömegű, mint egy vezmódosító:) 3 éve még 2x ennyi volt...:(
admirális2011-02-13 22:01:26 // 117615
TS-nél jellemzően el lehet menni 180E-t a kuplunggal, 1,9 JTD-sek, főleg 16V-sek 100E km körül válnak cserére éretté, ahogy a blogokat olvasom. Azt hiszem, Piritu is cserélt a JTD-jében, pedig tudjuk milyen kedvező körülmények között használja.
Liquid2011-02-13 22:01:20 // 117614
ebben van igazság, de aszondom, hogy pont tökmindegy hogy egy hajtókarcsapágy nyekken ki és emiatt kell bontani, és rákölteni mondjuk 300e-t, vagy a turbó és mondjuk a kettőstömegű cseréje kerül ugyanennyibe, a zsebemből mindkét esetben 300e fog hiányozni nem?
ráadásul a míg az utóbbi gyakorlatilag kopóalkatrész, tehát előbb utóbb számolni kell a cseréjével, addig ez előbbi meghibásodás, ami ésszerű használattal és rendes karbantartással elkerülhető, vagy legalábbis jelentősen elodázható
ráadásul a míg az utóbbi gyakorlatilag kopóalkatrész, tehát előbb utóbb számolni kell a cseréjével, addig ez előbbi meghibásodás, ami ésszerű használattal és rendes karbantartással elkerülhető, vagy legalábbis jelentősen elodázható
Ferke2011-02-13 22:00:44 // 117613
Miről beszéltek?:)) Mint kiderült, 300ezernél kellett cserélnem a kettőstömegűt:))) De legyen átlagban akkor a fele...150:) Ez pont = egy komplett ts motor élettartamával:))
GEORGE2011-02-13 21:58:47 // 117612
Oké, tapasztalatom alapján a TS önmagában hordozott sok gondot, míg a jtd nem.
Az meg ne a jtd hibája legyen hogy a gyárban egy szaros opel váltot akasztanak rá és lecsökkentik a féltengelycsukló méretét.....a TS-ben is nagyobb a féltengelycsukló.
Az meg ne a jtd hibája legyen hogy a gyárban egy szaros opel váltot akasztanak rá és lecsökkentik a féltengelycsukló méretét.....a TS-ben is nagyobb a féltengelycsukló.
Ferke2011-02-13 21:58:32 // 117611
Ok. legyünk realisták:) Sikerült megtudnom, mennyi km van a gépben..egy biztos, ennyit egyetlen ts nem futott még el, de még a láncosak sem:)))
Piritu - 1.000.0002011-02-13 21:58:17 // 117610
Mert akkor még NEM VOLT MEG! A kuplungcsere után került bele.
Ferke2011-02-13 21:57:31 // 117609
Azért elég ciki lenne ezeket ide feltenni:)) Ráadásul szakmai titkokat is elárulnának, azt meg már csak nem akarhatom?!:))
admirális2011-02-13 21:56:34 // 117608
Nem a JTD motor megbízhatóságához van köze hanem a JTD-s autóéhoz. Az én elvárásom hogy igenis, tervezéskor legyen figyelembe véve hogy az adott autóban egy 2,4 JTD fogja adni az ívet ezeknek, és nem egy TS, vagy valami gyengébb.Én így egy komplett technikának tekintem, hiszem ezek az alkatrészek egymásra komoly hatással vannak.
És szerintem TS autót a JTD autóval hasonlítsunk, ne a motort mert mindenki autóval együtt használja a motorját.
És szerintem TS autót a JTD autóval hasonlítsunk, ne a motort mert mindenki autóval együtt használja a motorját.
GEORGE2011-02-13 21:56:18 // 117607
Ja a kuplungot kinyírtad a tuning dobozkával, ezt miért nem írtad mellé???
Piritu - 1.000.0002011-02-13 21:55:34 // 117606
De legalább pörög a topik :-))
GEORGE2011-02-13 21:55:33 // 117605
Így is nézhetjük, de sajnos egy TS meghibásodása jóval gyakoribb mint egy JTD.....ez is csak egy tény, nem kell elfogadni :-)
Piritu - 1.000.0002011-02-13 21:54:58 // 117604
Kuplung 110e-nél, túró 160-nál :-((
Piritu - 1.000.0002011-02-13 21:53:29 // 117603
Jelentkezem, bár inkább 55-65 az az 50 :-DD
Piritu - 1.000.0002011-02-13 21:52:11 // 117602
Liquid2011-02-13 21:52:01 // 117601
nálad igen, de ugyanígy sokaknál nem nyiffan ki a TS, és mások pedig nálad sürübben kell hogy hozzányúljanak ehhez-ahhoz, szóval ebből ne vonjunk le komoly következtetéseket, mert ha a te TI-dből indulunk ki akkor pl. az én gépem, már közel kétszer dobta volna le a láncot, pedig nem tette...
GEORGE2011-02-13 21:48:20 // 117600
Hát igen, nézhetjük így is, akkor is torony magasan vezet a jtd-m a 146ti.hez képest...:-)
GEORGE2011-02-13 21:47:25 // 117599
kicsit olvass vissza, én nem írtam, hogy 50-ről 5.ben gyorsítok ki, én mindig vissza kapcsolok, ha a Marissal megyek illetve ha más benzinessel, még Anyósjelölt 1,4 ( selespeed ) Corsa-val is visszadugok egy fokozatot :-))))
Liquid2011-02-13 21:47:08 // 117598
nem feltétlenül csak a motor karbantartási költségeit kell összehasonlítani, hanem az egész autóét, nem megbízhatóság kérdése feltétlenül de ha akarod belevehetjük, mert ha elromlik, nem tudod használni az autót
GEORGE2011-02-13 21:45:16 // 117597
A 146ti-ben 97ezernél cseréltem a kuplung szettet, a jtd-ben még nem nem sokára 250e lesz benne.
Hol látod, hogy dupláját bírja a TS-ben a kuplung.
Ja mind kettőt én vezettem stílus adott, még is úgy látom a jtd torony magasan vezet a kuplunggal a TS előtt :-)
Hol látod, hogy dupláját bírja a TS-ben a kuplung.
Ja mind kettőt én vezettem stílus adott, még is úgy látom a jtd torony magasan vezet a kuplunggal a TS előtt :-)
dfg (Tanárúr)2011-02-13 21:45:10 // 117596
nekem az volt a 146-ban. uh jelentkezem. ráadásul nem is egyforma a két termostat, nem csereszabatosak. én azt hittem a 156 alu szelepfedelesében is az van.
Liquid2011-02-13 21:45:08 // 117595
ejjjj :) najólvan ha nagypapás a dolog és ráérsz akkor rendben...de az nem kigyorsítás, csak lassú tempónövelés :D
Poló2011-02-13 21:43:55 // 117594
Jelentkezem :D :D :D
Nem mondom azt, hogy mindig így csinálom, de elő szokott fordulni :D
Nem mondom azt, hogy mindig így csinálom, de elő szokott fordulni :D
GEORGE2011-02-13 21:43:19 // 117593
Hmmm nemsokára 250ezer lesz a gépben.
Eredeti kuplunggal és kettős tömegűvel!
De valóban több jtd-nél cseréltek már kettős tömegűt, amit meglehet venni jó drágán és kedvező árban is.
A 2,4 jtd 20V-nél a belső féltengelycsukló valóban cserélendő, nekem a jobb oldalon most van bent a 3.! bal oldalon eredeti van!
Amúgy mi köze a jtd motor megbízhatóságának a féltengelycsuklóhoz és a kettős tömegű lendkerékhez?????
Eredeti kuplunggal és kettős tömegűvel!
De valóban több jtd-nél cseréltek már kettős tömegűt, amit meglehet venni jó drágán és kedvező árban is.
A 2,4 jtd 20V-nél a belső féltengelycsukló valóban cserélendő, nekem a jobb oldalon most van bent a 3.! bal oldalon eredeti van!
Amúgy mi köze a jtd motor megbízhatóságának a féltengelycsuklóhoz és a kettős tömegű lendkerékhez?????