Piritu - 1.000.0002010-04-27 22:43:03 // 108742
Biztos ez? Van pár mutyukis ismerősöm (ignácos is), de még ilyenről nem hallottam tőlük.
GTPeti2010-04-27 22:41:58 // 108741
Az én generátorom egész úton 13,9V-ot szolgáltat és mégsem lesz túltöltve az akksi, még ha Kamcsatkába autózom, akkor sem.
Piritu - 1.000.0002010-04-27 22:41:40 // 108740
Egy feltöltött akkucella 2,4 Voltos, mivel 6 van egy aksiban az 14,4 Voltot jelent teljesen feltöltve. Max ennyivel tölt a generátor is.
Nem véletlen, hogy az autós erősítők teljesítményadatait is 14,4 Volton adják meg :-)
Nem véletlen, hogy az autós erősítők teljesítményadatait is 14,4 Volton adják meg :-)
szasza(SW)2010-04-27 22:41:08 // 108739
Nem,a generátoron van egy kuplung.Bár nem hosszú életű a technika.Legalábbis főnököm autója 4 éves, de egyszer már cserélni kellett:)
GTPeti2010-04-27 22:39:47 // 108738
Hát nem igazán... (Főleg az előbbi.)
szasza(SW)2010-04-27 22:38:14 // 108737
Az aksi 12V a töltés 14V nem?
Piritu - 1.000.0002010-04-27 22:37:46 // 108736
Ja hogy a törltőáramot kapcsolja le? Így már ok. Számomra a szabadonfutó a Trabi 4. fokozatát jelenti, ha levettem a gázt leesett a motor fotdulata az automatikusan oldódó tegely miatt .-)
GTPeti2010-04-27 22:36:14 // 108735
Ha töltve van az akksi, akkor a fizika törvényei miatt nem tölt a generátor.
szasza(SW)2010-04-27 22:34:32 // 108734
A Suzukinál ha töltve az aksi akkor szabadon fut nem tölt.(ignis)
Piritu - 1.000.0002010-04-27 22:33:11 // 108733
"Generátor a fogyasztókat látja el,akkor minek találták ki a szabadonfutót rájuk?" ezt nem értem. :-O
Milyen szabadonfutó vana generátoron?
Milyen szabadonfutó vana generátoron?
szasza(SW)2010-04-27 22:31:09 // 108732
Szerintem se lesz semmi baja télen napi szinten bikáztuk a teherautókat avval ami épp elindult.Semmi gond nem volt vele.
Generátor a fogyasztókat látja el,akkor minek találták ki a szabadonfutót rájuk?
Generátor a fogyasztókat látja el,akkor minek találták ki a szabadonfutót rájuk?
Piritu - 1.000.0002010-04-27 22:27:06 // 108731
a gondolat felébredt :-)
Jobb téma,mint a pohártartó.
A 156 könyve csak azt említi hogy másik akkuról indítható a kocsi. A rajzon nincs is beépítve a másik akku.
Tisztelt Cartársak!
Jelezze, ha valakinek elszállt már bikázás miatt a generátora!
Jobb téma,mint a pohártartó.
A 156 könyve csak azt említi hogy másik akkuról indítható a kocsi. A rajzon nincs is beépítve a másik akku.
Tisztelt Cartársak!
Jelezze, ha valakinek elszállt már bikázás miatt a generátora!
GTPeti2010-04-27 22:21:48 // 108730
Akár van, akár nincs, a generátor töltésre és kisebb fogyasztók táplálására való. Nem indítómotor meghajtására... (Amin ráadásul csüng egy másik motor is...)
Bocs az egészért, tényleg csak gondolatébresztőnek szántam. Flame-védelem részemről bekapcsolva.
Bocs az egészért, tényleg csak gondolatébresztőnek szántam. Flame-védelem részemről bekapcsolva.
Piritu - 1.000.0002010-04-27 22:16:49 // 108729
A Trabi dinamóján (!) is volt túláram védelem, ami a gerjesztésen keresztül leszabályozta a dinamót, hogy ne füstöljön el. Nehezen hiszem hogy ilyesmi nincs a "modern" generátorokban.
GTPeti2010-04-27 22:15:58 // 108728
Ám legyen... Kár, hogy egy elsős szakközepes megcáfolja az egész dolgot amit ezek a 4x4-es szakik írnak. (A magasabb fordulatszám hatására is csak 1xx ampert fog tudni a diódahíd... Márpedig a félvezetők elég kényes dolgok, mint tudjuk.)
GTPeti2010-04-27 22:13:34 // 108727
De. Csak szegény generátor húzza a rövidebbet és viszi el a balhét, mivel ő neki van a partiban a legnagyobb feszültsége. Értsd: Megpróbálja fenntartani a maga kis 13,9 Voltját. Nem fog neki sikerülni, mert 400A >> 100A. Úgyhogy izzad és "beszakad" a feszültsége egészen addig, amíg az akksi kezdi el vinni a balhét. Viszont ekkor már a generátoron iszonyú terhelés van. Úgyhogy a végeredmény az lesz, hogy szinte simán az akksiról indítasz, mintha a generátor ott sem lenne.
Bocs az OFF-ért. Tényleg csak gondolatébresztőnek szántam.
Bocs az OFF-ért. Tényleg csak gondolatébresztőnek szántam.
Piritu - 1.000.0002010-04-27 22:13:30 // 108726
Liquid2010-04-27 22:09:51 // 108725
kicsit analfabéta vagyok a villanyászatban, de ha a gépben jár a motor és az aksijára ráteszek valami, akkor az nem csak és kizárólag a generátortól kapja a vellanyt hanem a kettőtől együttesen, nem?
GTPeti2010-04-27 22:07:11 // 108724
Kevered az akkutöltés és az indítás fogalmakat.
A lemerült akksijú autó akkuját tölteni természetesen úgy érdemes, hogy a másik autó motorja jár. Azonban indítózni az előbbi okból kifolyólag nem ajánlott.
Közérdekű infónak szántam amúgy. Nem muszáj vele egyetérteni.
(De egy pillantást érdemes vetni a generátor max. áramára és az indítómotor áramfelvéterére.)
A lemerült akksijú autó akkuját tölteni természetesen úgy érdemes, hogy a másik autó motorja jár. Azonban indítózni az előbbi okból kifolyólag nem ajánlott.
Közérdekű infónak szántam amúgy. Nem muszáj vele egyetérteni.
(De egy pillantást érdemes vetni a generátor max. áramára és az indítómotor áramfelvéterére.)
Liquid2010-04-27 22:04:24 // 108723
Petibácsi, sztem ismét túlparázod a dolgot :)
soxor volt részem bikázásban, mindkét oldalon és mindig járt a motor, sosem volt gond,
ellenben ha nehezen indulós gépet kell bikázni (nem azért mert szimplán lemerült az aksi) akkor simán megeheti a bikázó aksit is, és akkor már 2 autó lesz indíthatatlan állapotban :)
soxor volt részem bikázásban, mindkét oldalon és mindig járt a motor, sosem volt gond,
ellenben ha nehezen indulós gépet kell bikázni (nem azért mert szimplán lemerült az aksi) akkor simán megeheti a bikázó aksit is, és akkor már 2 autó lesz indíthatatlan állapotban :)
Poló2010-04-27 22:03:37 // 108722
Bikáztuk az enyémről Koryyéknál a sárga Dodge-ot (asszem Dodge volt). Előtte Cheff autójáról volt töltve az akksija, alig tekert az önindítója, utána tettük rá az enyémet, arról is nyomattuk úgy negyed órát, akkor már tekert rendesen az önindító.
Apám autójában is lemerült szinte teljesen az akku, rácsíptettünk, próbált indítani, de mintha rajta se lenne a kábel. Kicsit járattuk, után nehezen elindult.
És nem az van, hogy valami gagyi akksim lenne, 77 Ah és asszem 600A, Exide.
Apám autójában is lemerült szinte teljesen az akku, rácsíptettünk, próbált indítani, de mintha rajta se lenne a kábel. Kicsit járattuk, után nehezen elindult.
És nem az van, hogy valami gagyi akksim lenne, 77 Ah és asszem 600A, Exide.
Inter156 (il mascalzone)2010-04-27 22:02:34 // 108721
Igen a Selénia Rally. Szerintem ez a legnagyobb buli,mi nagyon csípjük.
A Klub Magyarország oldalán mindent megtalálsz róla:)))
A Klub Magyarország oldalán mindent megtalálsz róla:)))
GTPeti2010-04-27 21:59:55 // 108720
Miért? Azt mondja az akku, hogy "márpedig idegen motort nem vagyok hajlandó beindítani"? Vagy miért?
Érdekes módon én sok autót indítottam be és sosem járt az én autóm motorja. (Mint írtam nem volt célom a generátorom kinyírása.)
Érdekes módon én sok autót indítottam be és sosem járt az én autóm motorja. (Mint írtam nem volt célom a generátorom kinyírása.)
GTPeti2010-04-27 21:58:07 // 108719
Ja kérem, ha valaki olyan hülye, hogy még annyit sem tud, hogy plusszt a plusszhoz, mínuszt a mínuszhoz, az tényleg reménytelenül tájékozatlan.
Amúgy sok ECUban tudtommal van fordított polaritás elleni védelem. Ha nincs, akkor tényleg kinyírható. És ezzel ki is merítettük a bikázás veszélyeit. ("Alulfeszültségtől" nem lesz semmi baja, túlfeszültség pedig mitől lenne... Az ellen amúgyis eléggé védettek az elektronikák. Főleg manapság, amikor mindenben kapcsolóüzemű tápegység van. Ezek eléggé tág tartományban működőképesek.)
Amúgy sok ECUban tudtommal van fordított polaritás elleni védelem. Ha nincs, akkor tényleg kinyírható. És ezzel ki is merítettük a bikázás veszélyeit. ("Alulfeszültségtől" nem lesz semmi baja, túlfeszültség pedig mitől lenne... Az ellen amúgyis eléggé védettek az elektronikák. Főleg manapság, amikor mindenben kapcsolóüzemű tápegység van. Ezek eléggé tág tartományban működőképesek.)
Poló2010-04-27 21:55:12 // 108718
Olyannyira hasznos, hogy ha nem indítod be a motort, akkor nagy valószínűséggel nem fog elindulni a másik autó motorja :D
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2010-04-27 21:54:49 // 108717
az alfacityre megyek , de én csak arról tudok .
van más is ?
van más is ?
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2010-04-27 21:53:50 // 108716
a haverom vett egy156 1.9 jtdm vasat külföldről és fordítva sikerült az okos belgáknak megbikázni és a computer elszált benne . a jó hír számára az lett , hogy kapott egy vadi új computert 1 év garival :)
Inter156 (il mascalzone)2010-04-27 21:53:49 // 108715
Hasznos infó.....köszi:)))
Inter156 (il mascalzone)2010-04-27 21:52:02 // 108714
Akkor a szervizt választom,így egyszerűbbnek tünik.
Igen X kerületi vagyok,de ritkán tartózkodok ott,mert az asszonynál lakunk.
Jó ötlet,tényleg dumcsizhatnánk egyszer!! A májusi talikra jöttök? :))
Igen X kerületi vagyok,de ritkán tartózkodok ott,mert az asszonynál lakunk.
Jó ötlet,tényleg dumcsizhatnánk egyszer!! A májusi talikra jöttök? :))
GTPeti2010-04-27 21:49:34 // 108713
Hogy mitől füstölhet el bikázáskor az ECU az számomra talány...
Inter156 (il mascalzone)2010-04-27 21:45:30 // 108712
Okés...köszi:))
GTPeti2010-04-27 21:42:37 // 108711
Apropó bikázás:
Gondolom az itteniek közül mindenki tudja, hogyan is kell helyesen bikázni. A donor autó motorja (tehát amiben a jó akksi van) nem szabad, hogy járjon.
(Hiszen ez esetben a generátor hajtaná meg a másik autó indítómotorját. A generátorok olyan 100Ampert tudnak leadni az indítómotorok pedig minimum 300A-t vesznek fel. A diódahidak pl. különösen útálják az ekkora igénybevételt.)
Gondolom az itteniek közül mindenki tudja, hogyan is kell helyesen bikázni. A donor autó motorja (tehát amiben a jó akksi van) nem szabad, hogy járjon.
(Hiszen ez esetben a generátor hajtaná meg a másik autó indítómotorját. A generátorok olyan 100Ampert tudnak leadni az indítómotorok pedig minimum 300A-t vesznek fel. A diódahidak pl. különösen útálják az ekkora igénybevételt.)
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2010-04-27 21:36:01 // 108710
nem kell megilyedni ezektől a hibaüzenetektől :)
néha elmúlik magától ha nem tartós a hiba . de mindenképpen érdemes elvinni egy kiolvasásra . Gerissimoékat én is ajánlom ( de sajna a komputerük régóta nem müxik , de elviszik máshova és megpróbálják megoldani ).
Én is a X-ben lakom és ha gondolod összefuthatnánk egy kis eszmecserére JTS ügyben :)
néha elmúlik magától ha nem tartós a hiba . de mindenképpen érdemes elvinni egy kiolvasásra . Gerissimoékat én is ajánlom ( de sajna a komputerük régóta nem müxik , de elviszik máshova és megpróbálják megoldani ).
Én is a X-ben lakom és ha gondolod összefuthatnánk egy kis eszmecserére JTS ügyben :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-27 21:14:41 // 108709
bikázni nem érdemes volt rá precedens hogy lefüstöld a komputer ...szervizben kiütik és mehetsz tovább
Inter156 (il mascalzone)2010-04-27 21:10:05 // 108708
Hát remélem a szervízbe,kitudják rendesen törölni.Ha lemerül az aksink,akkor ezt mindig végig kell majd játszani? :)) Vagy csak a bikázásnál....
Inter156 (il mascalzone)2010-04-27 21:06:49 // 108707
Én is X kerületi vagyok,jól hangzik. Majd meglátom hogy legyen:))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-27 20:58:23 // 108705
akkor az nem tetszett neki :D én ugyan így jártam....
Piritu - 1.000.0002010-04-27 20:46:20 // 108704
Te is csak oda jársz nem ? Még nem hallottam róla hogy eredeti cuccot vettél volna... :-DD
ystuc2010-04-27 20:44:32 // 108703
X. kerület, Kozma utca.
Inter156 (il mascalzone)2010-04-27 20:43:17 // 108702
Értem.......és ők hol vannak helyileg?
ystuc2010-04-27 20:41:27 // 108701
Javítás: Én NEM járok márkaszervizbe. Így pontos. :-)
Inter156 (il mascalzone)2010-04-27 20:41:24 // 108700
Bikázva volt,mert állt a kocsi egy ideje ,csak mondták hogy kiütötték azt az üzenetet.Vagy nem sikerült,vagy van más is:)
ystuc2010-04-27 20:40:52 // 108699
Egyik tagunk apja vezeti ott a szervizt, ha jól tudom., Egyszer voltam náluk, de csak egy hibakódot töröltek (légzsák visszajelző), azzal pikk-pakk készen voltak. Egyéb tapasztalatom nincs, én járok márkaszervizbe. Én Gerissimo-ékkal vagyok megelégedve, hozzájuk megyek mindig.
Inter156 (il mascalzone)2010-04-27 20:38:34 // 108698
Aha...köszi:)))) Persze átnézetem,mert találtam szakadt vezetéket is és az olajat,meg a szűrőket kiakarom cseréltetni.Menet közben nem érezni semmit,szuperul megy:)))
Nem ismered véletlenül az Alfa Duna autóházat? Bécsi út mögött van,szinpatikusnak tűnik,lehet hogy hozzájuk megyek.
Nem ismered véletlenül az Alfa Duna autóházat? Bécsi út mögött van,szinpatikusnak tűnik,lehet hogy hozzájuk megyek.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-27 20:32:41 // 108697
valamilyen elektronyos probléma...lehet pl bikázás után, LMM, lambdaszonda, alapjárati stb probléma...
ystuc2010-04-27 20:31:08 // 108696
Azt jelenti, hogy baj van...
Nekem akkor írta ezt, amikor a turbócsövem kiszakadt, és nem úgy áramlott a levegő, ahogy kellett volna. Nálad ez a hiba lehetőség kilőve, remélhetőleg nem nagy a baj. Szó szerinti fordításban: Rendszerhiba, menj szerelőhöz!
Nekem akkor írta ezt, amikor a turbócsövem kiszakadt, és nem úgy áramlott a levegő, ahogy kellett volna. Nálad ez a hiba lehetőség kilőve, remélhetőleg nem nagy a baj. Szó szerinti fordításban: Rendszerhiba, menj szerelőhöz!
Inter156 (il mascalzone)2010-04-27 20:27:29 // 108695
Igen olvastam én is hogy kevesebb üzemanyaggal hatékonyabb és nagyobb nyomatékot ad le.Hát remélem hosszú távon is szuper ez a motor:))))Rendesen harap az biztos:))))
Kócosw2010-04-27 20:22:07 // 108694
enmeg bedugom a 16gb-os sticket,az kitart hazäig :)
a rädiok meg bejönnek nagyreszta cäpauszony anternyäval is :))
igaz nem olyan mint egy derotos anternya,de a dolgät elvegzi :))
a rädiok meg bejönnek nagyreszta cäpauszony anternyäval is :))
igaz nem olyan mint egy derotos anternya,de a dolgät elvegzi :))
Inter156 (il mascalzone)2010-04-27 20:21:54 // 108693