Fórum >> Típusok >> 156

Nyirkos2008-01-14 17:52:08 // 56953
Egyébként, én először, ha váltanék, és nem új Afát vennék (azt úgysem fogok tudni sajna), akkor itt néznék körbe. A cartársak vezetett blogos autói sokmindent elárulnak magukról. Azért a blogjában csak nem hazudik senki.

Jah, és megvételkor mire figyeljetek? Futómű, vezérlés csere, ha eléri a kb 70.000-80.000-ezres határt. A vízpumpa ne maradjon ki. Nem vészesen drága dolog, de hajtja a hosszbordás szíj őt is. Ha gond van vele, drága mulatság lehet belőle.
Kulcsok, kódkártya legyen meg. Ne világítson lehetőség szerint semmi hibajelző lámpicsek. Olajszint. (Ha egy Alfás figyel rá, illik a maximumon lennie). Én alá is néznék, hogy mennyire van folyás itt-ott (váltó, ilyesmi.) Én cseréltetnék 80.000-100.000 körül, illetve vételnél váltó, és fékolajat is. Az a tuti, és nem drága dolog. Megéri.
És vizet. Legyen benne Paraflu, ha azt szereti. 50-50%-os arányban pesze. :) Fékeket is nézd át! Lehet alkudni az árból, ha cserések lassan. És ugye, kívül milyen állapotban van. Belül? Motortér? Nekem ezek is fontosak voltak. Hát, kb. ennyi.
Dévid2008-01-14 17:52:05 // 56952
Ahova most tervezem vinni, ott egy 156 GTA, meg még pár másik szép Alfa szokott állni.
Liquid2008-01-14 17:50:10 // 56951
:) nembajaz, féljenek csak :)
András bácsi2008-01-14 17:49:43 // 56950
Naaa, saabos. :)))
csocsi2008-01-14 17:48:39 // 56949
Igen, sajnos több ilyen tapasztalat van :(((
Dévid2008-01-14 17:48:03 // 56948
Viszont van (volt) olyan járgányom, amit eddig még a 6 évben csak szakszervíz látott. A kocsit már ismerősként üdvözlik, engem meg kis riadalommal, hogy már megint mivel megyek az agyukra. :DDDD
Dévid2008-01-14 17:44:51 // 56947
Én mázlimra még mindig csak olyan járgányokat birtokoltam, amiket imádtam. Igaz első kocsimat apámtól örököltem, de még mindig az az etalon nálam.
Liquid2008-01-14 17:44:29 // 56946
ezt meg tudom erősíteni :) bár jópénzér írok ilyet neked kilóra :))
Dévid2008-01-14 17:42:29 // 56945
Miután megvettem, én is cseréltettem benne minden ilyesmit, és tényleg ca. 80-100 volt. Én hivatalos, sajtpapírokra kézzel írt számokkal és betűkkel tudom bizonyítani, hogy miket cseréltek benn, és mennyire húztak le azzal a munkafolyamattal. :DDD
Liquid2008-01-14 17:33:46 // 56944
ja ráadásul a suxxervíz nem a legjobb ajánlólevél, TISZTELET a kivételnek
csocsi2008-01-14 17:33:03 // 56943
Mi sem szakszervízbe visszük számlákért.
Liquid2008-01-14 17:32:46 // 56942
számlákkal nagyon kevesen tudnak bizonyítani, többek között én sem. Altálában át kell nézni, nem lehet rajta rozsda, ha van akkor valamit kókányul javítottak. Ha futómű, vezmód, vagy egyéb problémája van, az nem baj, mert javítható, csak bele kell kalkulálni a vételárba a javítást. Miután megvan, ha nem tökéletesen megbízható forrásból származik, azonnal vezérlés és olajcsere, ez kb. 70-100e ft.
csocsi2008-01-14 17:32:28 // 56941
Az már nem az, hanem sevrolé :))
Mike.2008-01-14 17:31:45 // 56940
Sok autót bevállalnék, ez nincs közte.
Mike.2008-01-14 17:31:08 // 56939
Egyik fosc a másik xar. :-)))
ribipeti2008-01-14 17:30:08 // 56938
Egy aranyos népitélet egy Fiat Pandáról. Igazi gyöngyszem. :)
Katt ide!
Dévid2008-01-14 17:28:34 // 56937
Jó a dévú, de azért kicsit más kategória. Szerintem annyi pénzért autót is lehet venni, de ez saját maszek vélemény, nem tükrözi a hivatalos alfaamores véleményt.
ribipeti2008-01-14 17:28:15 // 56936
Papám, az már chevy! :))
Dévid2008-01-14 17:25:14 // 56935
Jah, és olyan kocsit NE vegyél meg, amit otthon barkácsolt a tulaj! Ismétlem NEEEEEE! Jah, és lehetőleg rendszeresen szervízeltet, lehetőleg számlákkal bizonyítsa a twisztelt eladó.
Mike.2008-01-14 17:24:55 // 56934
Így, hogy lacettit vett nincs is értelme. :-))))
Ha még valami mást vesz a 156 után, de egy dévút!? áááhhh...
ribipeti2008-01-14 17:21:36 // 56933
Vagy csak nem akart veled vitatkozni. :DD
Dévid2008-01-14 17:19:54 // 56932
Mindenképpen menj vele egy kis próbautat, és melegen rövid ideig nyomj egy jó kis padlógázt. Saját tapasztalat, hogy megéri. :DD
ribipeti2008-01-14 17:19:32 // 56931
Hát neem vagyok egy nagy szagértő, dízeles hang az elején=vezérlésmódosító 40ropi, futómű kotyog= lengőkar csere. Üzemi hőfok nem 90 fok= ált. termosztát. Kézifékkábel szokot befagyni így télen, azt is cserélni kellhet. Nekem ennyi ugrik be, de mint mondtam nem vok nagy szagértő, majd az okosabbak megaszondják. :)
Vásárlás után mindenképpen vezérműszíj+görgő csere+vízpumpa opcionálisan. Szerintem.
Mike.2008-01-14 17:17:14 // 56930
Most vettem 4 lemezfelnit itt egy pasitól mert eladta az Alfáját és ez megmaradt neki. Még új a felni.
Na és kérdeztem, mi lett az utód?! Mondja , hogy lacetti. Én meg megjegyeztem, hogy az jó nagy visszalépés lehet a 156 után. erre nem mondott semmit csak hallgatott.
Lehet már ő is bánta. :-))
GEORGE2008-01-14 17:16:40 // 56929
igazából kimondott típus hibája nincs a 156-nak!

A "qrvajó" útjainktól kikopnak az első felső lengőkar szilentek...ez ami talán a legtöbbször előforduló hiba.

A 2,0 TS 16V egy arany közép út a motorpalettán.
Zakatolás és dieseles zörgés mentesen kell járnia. Szinte a kulcsra ránézve be kéne induljon. Ha sokat kell vele köszörültetni az nem olyan jó jel.....
Kékesen se füstöljön.
Húzd ki a nivópálcát fél alatt ne legyen az olajszint.
Mikori az autó?
cod1-es rendszernél: legyenek meg a kocsi kulcsai ( 2db )! kódkáryája ( 1db )! szervizkulcs ( 1db) !!
Amenyiben cod 2-es akkor már csak kulcsok vannak ( 2db ) és kódkártya ( 1db )

Ha azt mondják a kódkártya az hülyeség és nem kell annak meglennie, meg amúgy sem jó semmire, akkor köszönj el tölük!
Ami még gond szokott lenni a légtömegmennyiségmérő,és alapjárati motor, sajna ezek a méltán "hírős " bosch termékei az az FOSCH! Sajna a németek nem tudnak jó elektronikát gyártani....
Mike.2008-01-14 17:14:47 // 56928
Bár nem tudom, hogy mennyire értesz az autókhoz, inkább nézesd meg.
A futómű a gyenge láncszem, valamint a vezérlés módosító és LMM.
De ha van róla infó lehetőség az a leg jobb. Hol, kinél szervizelték? Mit csináltak rajta?
ribipeti2008-01-14 17:14:29 // 56927
A legaranyosabb, hogy Renault Laguna lett az utód. Lúúzer. :DDD
Mike.2008-01-14 17:11:18 // 56926
Ez is így van.
De a véleménye az előbbi írónak akkor is csak egyedi. A többség gépével nincsenek nagy gondok.
GEORGE2008-01-14 17:07:39 // 56925
osztom véleményed!
Bizony bizony kevés itt köztünk az "igazi ALFÁS" mihelyt kis gondja támad az autónak gyorsan vesznek egy OFF-ot mondván, hogy az aztán nem lehet rossz...és amikor belefutnak egy lefutott OFF-ba és az Alfára költött összegenek a 6szorását is beleköti az OFF-ba akkor inkább eltitkolja, és veri a fejét a falba mekkora hülye volt a csere miatt.

Én a hideg üzemmódra kényes vagyok, de utána dinamikusan használom az Alfákat. Eddig jelesre vizsgáztak nálam!
És nem azért mondom mert palástolom az Alfa hibáit.
Voltak, de nem komlyak ( tekintsünk el a köztudott 146 motor sérüléstől, megbontottuk átalakitottuk nem bírta, ennyi.... )
Én továbbra is csak Alfa, ha németes ha japános lesz de Alfa Romeo logó legyen rajta ne gagyi S betű vagy H betű vagy írhattam volna mást is....
Mike.2008-01-14 17:06:38 // 56924
igen, jogász volt és az egész ítélet kissé át lett fogalmazva.
boli1112008-01-14 17:05:21 // 56923
Ciao!
Még nagyon új vagyok köztetek. Hét végén kaptam engedélyt a belépéshez. Az érkelne, hogy vásárlás előtt mi mindent kell/érdemes szerintetek megnéznem a kiszemelt szépségen, ami egy 156 2,0 lesz. Illetve később mi az amire esetleg figyelnem kell.
Előre is köszi!
Mike.2008-01-14 17:04:52 // 56922
Ez szerintem nem kérdés.
Szerintem tuti, hogy nem és örült, hogy túladott az autón. Nekem legalább is ez jön le az írásból.
GEORGE2008-01-14 17:02:53 // 56921
Akinek el lehet adni 250-ért egy bontott főtengelyt az jó nagy balek!
Ezen "hozzáértéséből" könnyen kilehet következtetni, hogy bizony jó pár másik dologban megvezették.....de hát akit lehet az így jár :-)
András bácsi2008-01-14 17:02:36 // 56920
Azért azt ismerjétek el, hogy van itt x tag, akik 80%-a csak regisztrált, mert éppen Alfája van. De hogy igazi alfás lenne, meg tudná is értékelni, hogy miben ül, ezen emberek töredékéről mondható el.
GEORGE2008-01-14 17:00:06 // 56919
Szerintem mélyen kussolt róla......

nekem az nem tetszik, hogy azt írja csak azok dicsérik akik clubtagok .....hát nem mi vagyunk többen??
És igen is vannak próblémás példányok de azok elenyésző számban vannak!
És akármilyen röhejes, vagy csak kifogásnak látszó dolog, de igen is a gazdától függ egy autó műszaki állapota!! Akár Alfa akár nem!
csocsi2008-01-14 16:56:41 // 56918
Igen, azt hiszem ő lehetett. Annak idején elég nagy vita alakult ki körülötte.
ribipeti2008-01-14 16:55:04 // 56917
Ha nincs már itt, akkor igen. :) Amúgy nem tudom, vmi jogász TSávó volt.
Ez az Alfás integetés ez viszont új. Kábé 1éve még nem volt benne az ítéletében.
ribipeti2008-01-14 16:52:18 // 56916
Kivi lennék, hogy bevallotta-e a kocsi hibáit az eladáskor. Ott el is dőlt, hogy korrekt emberke, vagy sem.
csocsi2008-01-14 16:51:24 // 56915
Ő lépett ki???
ribipeti2008-01-14 16:50:08 // 56914
drPN volt a srác neve. A kép pedig a Siófoki I. 156 találkozón készült a kajáldánál. Ez az ő ítélete. De inkább magáról. :)
Dévid2008-01-14 16:46:12 // 56913
Azt akartad írni, hogy ismét le lehet zúzni. :DDDD Figyelek ám. :P
Liquid2008-01-14 16:40:15 // 56912
az biztos :)

ez azé durva volt anyagilag :) viszont most már nyugodt lehetek
Mike.2008-01-14 16:40:05 // 56911
Engem győzködtek a platinum (100 ezres) gyertyára, de nekem jó lett a kevesebb km-t bíró, olcsóbb is. Szerintem 100 ezret nem lesz már nálam a gép és majd a következő tulaj cseréli ha kell. :-)
A fékolaj nem nagy lóvé és az ékszíj sem egy egetverő költség. Na és ezek cseréje sem egy sok munkadíjjal járó beavatkozás.
Mike.2008-01-14 16:36:13 // 56910
De jóval olcsóbb mint a mostani beavatkozás. :-)
Liquid2008-01-14 16:34:49 // 56909
ja :(

első körben tavasszal fékolaj, a többit meg majd csak ősszel
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-14 16:33:22 // 56908
az sem lesz 2 forint :(
Liquid2008-01-14 16:28:33 // 56907
nem nézett ki nagyon szarul, de kicsit már volt lógása...

legközelebb gyertyacsere, meg a hosszbordás szíj feszítő csere
meg fékolaj
Mike.2008-01-14 16:26:02 // 56906
Na akkor az neked nagy mázli, hogy nem lett nagyobb baj.
Én a vízpumpát csak azért cseréltettem mert itt páran megjárták vele. Persze szerencsés is voltam mert már kezdte megadni magát.
Mike.2008-01-14 16:22:28 // 56905
Ő már az Alfa 149 re vágyik! :-)))
Mike.2008-01-14 16:19:26 // 56904
Mivel elég sokat olvastam ezekből az írásokból így nem tudom, hogy ezt beszéltük e? De ha igen, ha nem, ennek az írója egy nagy f.sz.
Méghogy a német meg japán autókkal nincs baj? Azokkal is baj van mint pár Alfával is, de kár lenne ezért az összeset xarnak nevezni.
És mint Ő is említette, csak a tulajon múlik, hogy milyen az autója. Biztos van oka annak, hogy főtengelyt cserélt és lehet azért is ő a hibás. Lehet, hogy volt is előjele csak nem foglalkozott vele.

Lehetek én elfogult a márkával, de nekem az elég bizonyíték, hogy majd 3 év alatt semmi sem romlott el. Amit cseréltem csak azért tettem mert pont lejárt az ideje. És még soha nem hagyott cserben.
Azért ezt gyorsan lekopogtam! :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak