Persze. de most már zöld utat adtam a szerelőnek. nem csinálok a számból segget.
A motorjárásban viszont nem vettem észre semmit. Érzem ezt beszívom. Persze aztán lehet, hogy nem.
csak ne lennék olyan engedékeny a kocsival.. :)
Majd írom az eredményt. várhatóan nem lesz meg mára.
someday2008-08-08 12:28:12 // 74743
Robeszku2008-08-08 12:28:03 // 74742
Ha gépre rakom a kocsit abbol kiderül hogy pontosan mit kell cserélnem?
Ki tud olcson LMM-et?
Ki tud olcson LMM-et?
GTPeti2008-08-08 12:26:03 // 74741
Kollégák, a múltkor azt mondta a szervíz, hogy a baloldali belső kománygömbfejem kopott. (Az ütés a jobb oldalon volt, tehát nem attól.) Lehet, ezt egyáltalán cserélni? Vagy kormányműfelújítás?
Erhard, vélemény, ár?
Erhard, vélemény, ár?
Dévid2008-08-08 12:21:25 // 74740
És tudja... és tudja. :DDD
Dévid2008-08-08 12:20:57 // 74739
Enyém is ilyen volt, nekem a légmennyiségmérő (LMM) volt kicsit halott. Azóta olyan gyors lett, még a kanyart is kiegyenesítettem vele. :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-08 12:20:15 // 74738
Láb Méret Megnövelő..
Robeszku2008-08-08 12:19:48 // 74737
jooooo megvan leesett:))
hát nem nagyon nyugodtam meg főleg hogy ez elég zsebbe nyulos mutatvány
de azért köszi
hát nem nagyon nyugodtam meg főleg hogy ez elég zsebbe nyulos mutatvány
de azért köszi
Robeszku2008-08-08 12:18:26 // 74736
LMM??Was ist das?:)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-08 12:17:36 // 74735
kell bele egy új LMM vagy lambda...
Robeszku2008-08-08 12:15:17 // 74734
Hello Cartársaim!
Volna egy kis problémám!
A kis drágám 5000 felett nem igazán akar menni és ez elég elkeseritő számomra főleg mikor egy rühes Suzuki vigyorogva odaver!
Ha valakinek lenne valami használhato ötlete hogy mit csináljak akkor azt megköszönném!
Volna egy kis problémám!
A kis drágám 5000 felett nem igazán akar menni és ez elég elkeseritő számomra főleg mikor egy rühes Suzuki vigyorogva odaver!
Ha valakinek lenne valami használhato ötlete hogy mit csináljak akkor azt megköszönném!
alfa1562008-08-08 12:14:37 // 74733
Így van........!!!!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-08 12:12:30 // 74732
mind1 :) tényleg kár találgatni...alá kell menni és mindent meg kell feszegetni...
alfa1562008-08-08 12:09:32 // 74731
Csak azért próbállok okoskodni mert
1. a katalizátor ha már annyira zörög akkor a kerámia szarrá égett benne az autó akkor már nem ugy menne mind épp katalizátorral,ráadásul oda van beépitve a szonda is és hülye értékeket küldene a compjuternek.Tehát azt észre vennéd a motor járásárol is már.
2. a hátsó dob ha már zörög akkor szintén a belselye szét égett akkor meg nagy lenne a hangja sportos. Tehát szerintem nem ott a baj hanem tényleg valami szilent vagy valami hasonló mind amiket irtam és mások is irtak előbb.
Én csak azért tanácsolam hogy ne menj bele mindjárt felesleges kiadásokba . Mind pl. katalizátor csere stb.
De ha meglesz a hiba remélem közzéteszed.
1. a katalizátor ha már annyira zörög akkor a kerámia szarrá égett benne az autó akkor már nem ugy menne mind épp katalizátorral,ráadásul oda van beépitve a szonda is és hülye értékeket küldene a compjuternek.Tehát azt észre vennéd a motor járásárol is már.
2. a hátsó dob ha már zörög akkor szintén a belselye szét égett akkor meg nagy lenne a hangja sportos. Tehát szerintem nem ott a baj hanem tényleg valami szilent vagy valami hasonló mind amiket irtam és mások is irtak előbb.
Én csak azért tanácsolam hogy ne menj bele mindjárt felesleges kiadásokba . Mind pl. katalizátor csere stb.
De ha meglesz a hiba remélem közzéteszed.
Nyirkos2008-08-08 12:08:57 // 74730
Azt sem tudom, hogy mi az. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-08 12:01:32 // 74729
így van....hátul a csonkaálvány szilent lett cserélve??
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-08 12:00:54 // 74728
nekem meg csak a gömbfejek lógtak szinte a szilent nem volt kipudvásodva...
András bácsi2008-08-08 11:49:37 // 74727
A kopogás inkább gömbfej, főleg, ha láthatóan nincs szétmenve a szilent. Pesrez tök hülyeség látatlanul mondani bármit szerintem.
someday2008-08-08 11:41:47 // 74726
1. nem beleugatás, hanem tanács amit szivesen és köszönettel fogadok. hogy mondhatsz ilyet :)
2. a szerelőék padra vitték ott rángatták meg járó motorral másztak alá és rángatták meg a kipufcsövet. ott vonták le a következtetést, de hallottam, hogy nem 100%osak hogy az okozza amit én hallok, de közben felállították a dignózist, hoyg a dob vagy a katalizátor mindenképpen hangosan zörög/rezonál.
3. sajnos ezt én magamnak nem tudom megcsinálni, se padom, se tehetségem. csak szeretnék érteni az autókhoz, de nem értek hozzájuk az az igazság. egy gizda (mégis80kilós:)) informatikus vagyok. (szivesebben lennék autószerelő de már késő)
Még1x kösz a választ!
2. a szerelőék padra vitték ott rángatták meg járó motorral másztak alá és rángatták meg a kipufcsövet. ott vonták le a következtetést, de hallottam, hogy nem 100%osak hogy az okozza amit én hallok, de közben felállították a dignózist, hoyg a dob vagy a katalizátor mindenképpen hangosan zörög/rezonál.
3. sajnos ezt én magamnak nem tudom megcsinálni, se padom, se tehetségem. csak szeretnék érteni az autókhoz, de nem értek hozzájuk az az igazság. egy gizda (mégis80kilós:)) informatikus vagyok. (szivesebben lennék autószerelő de már késő)
Még1x kösz a választ!
Poló2008-08-08 11:37:10 // 74725
Nekem a szilentek voltak csak szétmenve rajtuk, mégis kopogtak. A gömbfejek jók voltak.
Nyirkos2008-08-08 11:35:39 // 74724
Hát, leginkább kopogó, de tudod, azt kb. 5000 km-el ezelőtt cseréltem. És gyári az első stabrúd, a hátsó pálcák is jófélék. :(
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-08 11:34:34 // 74723
max a talpasa..
Poló2008-08-08 11:33:24 // 74722
A felső lengőkar is tud kopogni.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-08 11:32:14 // 74721
a szuszogó hang az a gátló...a nyüszögő az a felső lengő, a kopogó, kotyorgó a stabrúd, stabpálca...
Nyirkos2008-08-08 11:27:08 // 74720
Ezt néztem most, kipufogó cserénél. Semmi nem látszik rajta. Vagyis, inkább azt mondom, hogy én nem látom. Lehet Bandi egy pillanat alatt megmondja, mi a gondja. :)
alfa1562008-08-08 11:16:21 // 74719
Nem akarok beleugatni , de mielőtt kinyitod a pénztárcádat , állj rá aknára és az elejétől a végéig rázd meg az autót ill. szemre vételezd.Járó motornál ill. gázadásnál nézzétek mi rezeg rezonál,lehet a dob de lehet hogy csak valamelyik kipufogó tartó ami már nemtart annyira nem feszes és gázadáskor bemozog stb.A kipufogó nekem egyszer hátul ért bele a köténylemezbe de akkor sem mindig és előre vezette a hangot én is sasóltam mi a fene lehet mert jött mindehonnét a hang.Mire megtaláltam .Kicseréltem a tartóját és megszünt,elvolt fáradva és nemtartott annyira és mozogni tudott.
András bácsi2008-08-08 11:15:18 // 74718
Megnézzük.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-08 11:11:24 // 74717
hm...nekem csönd van...:))
Nyirkos2008-08-08 10:55:32 // 74716
Nem tudom. Elöl-hátul kopog, zörög. :( Aztán, lehet csak az a baja, hogy nincsen rendesen felcsavarozva a motorvédő műanyag. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-08 10:48:06 // 74715
nem a hátsó toronyszilentek kopognak?
someday2008-08-08 10:31:43 // 74714
Ezt a szerelőműhelybe írtam, de ha meg nem sértek senkit mivel ide is van értelme sztem bekopizom (Ígérem nem spammelek többet, csak a remény...)
Emberek, lenne egy sürgős kérdésem. Az autókám szerelőnél van mert fémes recsegő hangokat hallottam elölről mikor mentem vele (üresben nem). hogy nézze meg. Azt mondta, hogy nem talált semmit a futóműben és a kuplungnál sem érez semmi különöset hanem szerinte a kipufogó rezonál be bizonyos fordulatszámon és hogy nem gyári kipufdobom okozhatja avagy a katalizátor. és katalizátor cserét meg ilyeneket emleget.
Na most szerintetek az általam halott fémesen recsegő hangot - sztem nem rezonáló. - okozhatja e hasonló gond? mert akkor bele kell mennem a katalizátor cserébe és hogy belekukkantsanak a dobba :\
Milyen ára van egy katalizátornak? és egyáltalán, hogy van összefüggés az én általam tapasztaltakhoz ennek? nem akarok feleslegesen otthagyni x összeget, mert már csak hogy belenéznek a dobba arra 9k-z t mondott.
hogy van ez? :(
Emberek, lenne egy sürgős kérdésem. Az autókám szerelőnél van mert fémes recsegő hangokat hallottam elölről mikor mentem vele (üresben nem). hogy nézze meg. Azt mondta, hogy nem talált semmit a futóműben és a kuplungnál sem érez semmi különöset hanem szerinte a kipufogó rezonál be bizonyos fordulatszámon és hogy nem gyári kipufdobom okozhatja avagy a katalizátor. és katalizátor cserét meg ilyeneket emleget.
Na most szerintetek az általam halott fémesen recsegő hangot - sztem nem rezonáló. - okozhatja e hasonló gond? mert akkor bele kell mennem a katalizátor cserébe és hogy belekukkantsanak a dobba :\
Milyen ára van egy katalizátornak? és egyáltalán, hogy van összefüggés az én általam tapasztaltakhoz ennek? nem akarok feleslegesen otthagyni x összeget, mert már csak hogy belenéznek a dobba arra 9k-z t mondott.
hogy van ez? :(
Nyirkos2008-08-08 10:27:55 // 74713
Jah, a lengéscsillapító Marelli, a sport változat.
Csöri azt mondta, hogy nem sportcsomagosban kopghat. Nem tudom, tényleg van-e különbség.
Egyet találtam. Amit kivettünk, annak a vége sima volt, mitha le lenne csak simán egyenesre vágva, a Marelli pedig kúpos.
Ettől függetlenül szerintem kellene, hogy tartsa rendesen. Nem?
Csöri azt mondta, hogy nem sportcsomagosban kopghat. Nem tudom, tényleg van-e különbség.
Egyet találtam. Amit kivettünk, annak a vége sima volt, mitha le lenne csak simán egyenesre vágva, a Marelli pedig kúpos.
Ettől függetlenül szerintem kellene, hogy tartsa rendesen. Nem?
Nyirkos2008-08-08 10:23:56 // 74712
Hát az első felső jobbos, az (nem tudom, hogy kell írni) Delphi, a balos valami más, jobb minőség. A stabpálcák, és kutyacsontok Erhardtól vannak, ő tudja milyen, én már régen elfelejtettem, A stabilizátor rúd az tuti gyári. Esetleg majd ránézünk, hátha azt mondod, cseréljünk még első alsót lengőkart is. (Az még mindig megvan, amit együtt vettünk nagyobb tételben.)
Attie2008-08-08 10:12:45 // 74711
És gondolom, hogy ez a 21,5 e km nagyja autópályán vagy országúton történt.
Kíváncsi vagyok, hogy nekem Bp-en mennyit bír majd ki. De ez nem jó előjel :(
Kíváncsi vagyok, hogy nekem Bp-en mennyit bír majd ki. De ez nem jó előjel :(
András bácsi2008-08-08 10:12:35 // 74710
Mit raktál bele?
Dévid2008-08-08 10:11:01 // 74709
Én tavaly október környékén az első-felső lengőkarokat idén márciusban pedig a maradék szilenteket és az első lengéscsillapítókat cseréltettem ki. Azóta mentem ca. 1500 km-t, és semmi hangja sincs.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-08 10:04:20 // 74708
stabpálcák még a gyáriak....
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-08 10:02:59 // 74707
nekem is cserélve lett tél végén azóta mentem 15e km-t semmi hang sehol...max a műanyag szuszog reggelente (lökös+alsó védő találkozása)...
Poló2008-08-08 09:54:33 // 74706
Nekem meg tavasszal kicserélte Csöri a felső lengőkarokat, azóta se nem kopog, se nem nyüszög :)
GTPeti2008-08-08 09:54:31 // 74705
Nekem is ilyen...
Én csak a kérdésedre válaszoltam.
Én csak a kérdésedre válaszoltam.
Nyirkos2008-08-08 09:52:21 // 74704
Na ez az.
Én is most cseréltettem első felső lengőkarokat, első stabilizátort. a hátsó kutyacsontokat, lengéscsillapítókat, stablizátor pálcákat (mind a 4-et).
És mégis nyüsszög. :(
Én is most cseréltettem első felső lengőkarokat, első stabilizátort. a hátsó kutyacsontokat, lengéscsillapítókat, stablizátor pálcákat (mind a 4-et).
És mégis nyüsszög. :(
Poló2008-08-08 09:37:42 // 74703
Télen milyen márkájú felső lengőkart tettetek bele?
Cgo2008-08-08 09:30:03 // 74702
irtam egy rovid blogot, voltam a Szamosinal futomu ugyben.
a markaszerviz szerint 300.000 Ft + munka az autom rendberakasa. Mivel minden utegyetlensegen mar csunyan koppant es nyikorgott, elpanaszkodtam a Szamosinak.
Telen csereltunk felso lengokart, azota 21573 km-t tettem meg es mar ujra kellett szilentezni, hihetetlen :(
A stabilizatorrudak (? remelem igy hivjak) is uj szilentet kaptak.
A lengescsillapitot nem kellett cserelni a sracok szerint, bar az egyik hatso elegge olajos, mintha eldurrant volna - ezt csak bemeretessel tudom ellenorizni?
Ezen kivul hatul a jobb keresztlengokar teljesen szejjelszakadt, ezt csereltek.
A kezifekem nagyon rosszul volt beallitva, csak felig ment vissza a helyere, uj kotelet is kapott.
+ a nivopalcanal picit engedi az olajat, de allitolag ki kell venni a motort a javitashoz, ugyhogy nem fogtak neki.
Erdekes modon minden furcsa zaj elmult a futomu kornyekerol, tok jo ujra siman zuhanni a katyukba :)
a markaszerviz szerint 300.000 Ft + munka az autom rendberakasa. Mivel minden utegyetlensegen mar csunyan koppant es nyikorgott, elpanaszkodtam a Szamosinak.
Telen csereltunk felso lengokart, azota 21573 km-t tettem meg es mar ujra kellett szilentezni, hihetetlen :(
A stabilizatorrudak (? remelem igy hivjak) is uj szilentet kaptak.
A lengescsillapitot nem kellett cserelni a sracok szerint, bar az egyik hatso elegge olajos, mintha eldurrant volna - ezt csak bemeretessel tudom ellenorizni?
Ezen kivul hatul a jobb keresztlengokar teljesen szejjelszakadt, ezt csereltek.
A kezifekem nagyon rosszul volt beallitva, csak felig ment vissza a helyere, uj kotelet is kapott.
+ a nivopalcanal picit engedi az olajat, de allitolag ki kell venni a motort a javitashoz, ugyhogy nem fogtak neki.
Erdekes modon minden furcsa zaj elmult a futomu kornyekerol, tok jo ujra siman zuhanni a katyukba :)
Cgo2008-08-08 09:21:17 // 74701
az 146-on nekem teljesen mas volt az osztokor (OZ felni), spec. csavarokkal volt megoldva...
kalizsoli2008-08-08 08:28:44 // 74700
Én is innen tudom:
"The code box is fixed above where the fuse box is located - probably easiest to trace back the aerial wire from around the ignition barrel to where it plugs into the code box...you should be able to unplug this wire with a bit of dexterity...the plug is held in by the usual "springy" clip, that you press down as you pull the plug out. A few dis-connection and reconnection iterations may do the trick...it can also be worth similarly unplugging and reconnecting the other plug in the code box, which is the connection to the ECU....."
"The code box is fixed above where the fuse box is located - probably easiest to trace back the aerial wire from around the ignition barrel to where it plugs into the code box...you should be able to unplug this wire with a bit of dexterity...the plug is held in by the usual "springy" clip, that you press down as you pull the plug out. A few dis-connection and reconnection iterations may do the trick...it can also be worth similarly unplugging and reconnecting the other plug in the code box, which is the connection to the ECU....."
Erhard 242 (Pure Energy)2008-08-07 19:55:36 // 74699
jaja...
András bácsi2008-08-07 19:50:12 // 74698
Vagy egyes emberek (mint pl én) mozgókúpossal. Pl. OZ, Momo nem is gyárt ma már 98-ast.
Trombozis2008-08-07 19:46:35 // 74697
Nem az van. Vagyis gyári, de már nem az én gyárim. :-)
Poló2008-08-07 16:54:02 // 74696
Így van. 100-ast inkább a németek használnak (VW-Audi- Seat-Skoda-Opel stb.)
GTPeti2008-08-07 16:47:41 // 74695
Naná, hogy észrevennéd ha más lenne az osztókör. Olasz kerekeknél tudtommal nincs 5x100-as.
(Ez lenne az egyedüli, aminél lenne egy kis esélye "az összetéveszthetőségnek". Lévén a gyári 5x98-as.)
(Ez lenne az egyedüli, aminél lenne egy kis esélye "az összetéveszthetőségnek". Lévén a gyári 5x98-as.)
Cgo2008-08-07 16:39:35 // 74694
a kepen sehol nincs szo osztokorrol... bar gondolom ha mas lenne az osztokor, azt eszrevettem volna, mikor egyenkent atcserelgettem a felniket