Fórum >> Típusok >> 156

Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-19 16:57:01 // 89293
mert? teljesen el eped ki szemezi eme remekemet :DDD
GTPeti2009-02-19 16:48:35 // 89292
Te nem kertelsz de ezen remeked necces. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-19 16:44:30 // 89291
eme nyelv mellett kell érmedet letenned, ezeregy lehetséges beszédet sejtet mit kevesen beszélnek :D
GTPeti2009-02-19 16:39:43 // 89290
Eme becses nyelvet lekenyerezd? Ezt tenned emellett egy nyelvezettel egyenesen nem lehet. :)
NGC2009-02-19 16:03:22 // 89289
akkor ezt most írd le eszperente nyelven, de ne úgy, hogy "egy beztes meg egy elyen..." :PP
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-19 15:47:55 // 89288
egy biztos még egy ilyen változatos nyelv nincs mint a miénk :DDD
GTPeti2009-02-19 15:45:13 // 89287
Glicerin a te barátod (no meg a kédergumiké)! :)
cseko762009-02-19 15:38:47 // 89286
kösz, most is próbáltam a belső háromszöget csak féltem,h elpattan ebbe a hidegben:( amugy valamelyik nap majdnem a hátsó ajtón kellett beszállnom, lefagyott a vezető oldali ajtó:(; elég gáz volt:)
Kn[.]xX2009-02-19 15:30:47 // 89285
belső takaró háromszög leszed, és ott már látod is a csavarokat, amiket ki kell csavarnod, h leszedd a kilincset. nem nagy cucc. én is cseréltem már. vagy.. vársz amíg eltörik teljesen, és akkor cseréled. gondolom nem a hátsó ajtón keresztül jutsz be a kocsiba, tehát majd tudod belülről nyitni, ha minden kötél szakad :)
Kn[.]xX2009-02-19 15:27:47 // 89284
lehet, igazad van :)
Kn[.]xX2009-02-19 15:27:05 // 89283
ezeket (pajszer, stelázsi) én is így ismerem. A többinél viszont csak annyi a különbség, h nem vejling hanem vájling :) ismereteim szerint :)
cseko762009-02-19 15:26:18 // 89282
Valaki nem tudja,h a hátsó kilincset,h kéne szét szedni,mert letörött az alsó részen a kilincs tartója; és ha a felső is törik akkor nem kell ajtót nyitni kívülről :D , foton is jó lenne látni a szétszerelését. :)
GTPeti2009-02-19 15:18:42 // 89281
(Egy kátyú amplitúdóban nagyobbat üt, ellenben a többszörös csillapítás [gumi, rugóstag, szilent, stb] hatására kisebb a "gyorsulás", mint két műanyagalkatrész összekoppanásánál. És a gyorsulást nem bírják az izzószálak. Szerintem.)
Kn[.]xX2009-02-19 15:16:09 // 89280
felénk qrva sok kátyú van, megszámlálhatatlan. én sem hajtok beléjük - direkt. fogggalmam sincs mitől égett ki szerelés közben, velem is eljátszotta, h mire kicseréltem, visszapakoltam már majdnem mindent, akkor vettem észre:) :( nem örültem neki - mondanom sem kell.
GTPeti2009-02-19 15:16:03 // 89279
Kezdes gyanús lenni. :)))

Én pajszernek, a polcot (szekrényt?) pedig stelázsinak ismerem.

És még egy pár szép szó:
vejling - lavor
subler - tolómérő (németül schieblehre, kimondva síblére)
hokedli - szék
gyutacs - gyújtózsinór
spájz (speiz) - tárolóhelyiség
12009-02-19 15:07:50 // 89278
A sperhakni is az, a régebbi pesti bérházakban lévő, kétszárnyú ajtókat nyitották ki vele. Pontosabban, a bennük lévő "tolózárat", és így egyszerre be lehetett hajtani a két ajtót. Szinte roncsolás nélkül jutottak be a lakásba :-( Én legalább is így tudom :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-19 14:58:37 // 89277
spájszer amivel betörnek :DDD
GTPeti2009-02-19 14:55:31 // 89275
Vannak kátyúk... A jelek szerint mégis jobban megviseli az izzókat, ha a kezelőpanel ütődik neki vminek. (Tapasztalat és érvényes a helyzetjelző izzókra is.)
TeShow (Illesh156)2009-02-19 14:49:45 // 89274
Neem finommechanikai szerszámokkal szerelés: kalapács véső! :-)
admirális2009-02-19 14:49:22 // 89273
Felém speciel van jó sok, de én vigyázok a kocsira, ezért nem hajtok beléjük.:)

Van jobb ötleted, hogy mitől ég ki az az izzó, amihez szerelés közben hozzá sem nyúltam?
Kn[.]xX2009-02-19 14:46:38 // 89272
A szerelés közben keletkező rázkódástól..?:):) hm. akkor felétek biztos nincsenek kátyúk.
Zsolesz2009-02-19 14:26:43 // 89271
a telázsi meg van ahol stelázsi (pl nagyim is így mondja), de amúgy tényleg polc
Zsolesz2009-02-19 14:25:04 // 89270
a sperhakni nem az a betörőkulcs vagy mi?
GTPeti2009-02-19 13:37:26 // 89269
"Nem tudom mitől, talán már annyira vékony volt az izzószál, hogy a szerelés közben keletkező rázkódástól elszakadt"

Ez pontosan így van.

(Még egy érv tehát. :)
admirális2009-02-19 13:00:33 // 89268
A műszerfal izzós témához annyit tudok hozzátenni, hogy eddig bármikor próbáltam csak a kiégett izzó cseréjével megúszni, mire visszaszereltem a műszereket a helyükre, egy régi izzó ki is égett. Nem tudom mitől, talán már annyira vékony volt az izzószál, hogy a szerelés közben keletkező rázkódástól elszakadt, és muszáj volt kicserélni a többit is:)).

A pótféklámpával ugyanez volt. Szétszedtem 3-4 izzó miatt, mire összeraktam, az újak égtek, a régiek közül néhány nem. A végére maradt volna a régiekből kb 2 izzó, kicsit gyengébb volt a fényerejük is mint az újaknak, úgyhogy azokat is lecseréltem.
Liquid2009-02-19 12:43:08 // 89267
collstok = csuklós famérce
panyó = kiterített szövetzsákból készült tarisznyaszerű, kerti "gyűjtögetéshez"
lafti=kétkerekű "tulikocsi"
páhár=pohár
bukor=bokor
üng=ing
kászli=kisszekrény a spájban
:))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-19 12:18:00 // 89266
kutács=piszkafa
neglizsé=hálóruházat
kalamáris=tintatartó
Sróf=csavar
telázsi=kamrapolc
NGC2009-02-19 12:03:48 // 89265
ennyit még a főiskolán se tanultam, mint most, köszönöm! :)))
someday2009-02-19 12:02:24 // 89264
ezen jót mosolyogtam :))
még! :) nagyon teccik.
GTPeti2009-02-19 12:01:03 // 89263
Ugyanmár, ez nem vita. :)

Az én autómban jó eséllyel a gyári izzók voltak még. (4 évesen vettem.) Ettől függetlenül cseréltem automatikusan az összeset. (Mivel mi van akkor, ha már cserélve voltak? És? Akkor most pár Ft-ért "újraindul a számláló". Ennyit nekem a valószínűsíthető élettartamon kívül még az érzés is megér. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-19 11:55:43 // 89262
veder = vödör
grádics = lépcső
sezlony = ágy
sperhakni =cipőkaná
Monyos a tik? = Tojós a tyúk?
flastnicug=cipőkanál
stanecli=zacskó
taszt = klaviatúra
:DDDDDDDDDDD
Liquid2009-02-19 11:53:02 // 89261
ebben van igazság, DE a tapasztalatom azt mondja, hogy nemfeltétlenül, ugyanis 2.5 éve kicseréltem 2db kiégett izzót a középkonzolban (ahol van vagy 1000 ugyanolyan izzó, a tekerőkben, műszerekbe), és csak azt a 2-t cseréltem mást nem, azóta nem égett ki semmi, tehát akkor megérte volna kicserélni az összeset?

direkt ezért írtam azt, hogy egy 10 éves kocsiban, ami mondjuk 3 éve van nálad nem tudhatod, hogy párban, összeset, vagy egyenként cseréltek-e izzókat, vagyik qrváranembiztos hogy hasonló korúak....

de ne vitázzunk erről tovább :)
NGC2009-02-19 11:39:24 // 89260
ajjaj... feladom :D
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-19 11:31:39 // 89259
azt mondja az asszony vég burgonyát káposztát viszel haza? :D
NGC2009-02-19 11:28:35 // 89258
akkor azt írd... :DD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-19 11:27:08 // 89257
klaviatúra vazz :)
NGC2009-02-19 11:18:32 // 89256
taszt?? :)) attól tartok nem értem, de sebaj :D
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-19 11:14:27 // 89255
arra hát csak ez a fránya taszt :DDD
NGC2009-02-19 11:08:39 // 89254
ehh... kolompÉrt akartál írni, én tudom... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-19 11:04:03 // 89253
max a kolompárra :D
NGC2009-02-19 11:02:00 // 89252
és úgy fordulsz rá a kompra? :))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-19 10:40:19 // 89251
attól függ mihez képest :D egyenesen át a Dunán pl az 3x jobbra az alsó rakpartról :PPP
Mike.2009-02-19 10:35:38 // 89250
Igen, éppen ezért a fék inkább hihető mint a csapágy, de azt sem lehet teljesen kizárni.
someday2009-02-19 10:16:43 // 89249
ott lehetett a gond azt mondták, hogy valószínűleg kavics. átnézettem szerelőnél és mindent rendben találtak. el is múlt a hang. Köszönöm a válaszokat.
GTPeti2009-02-19 10:14:03 // 89248
Liquid, nekem, amikor kiégett egy izzó a klímakezelőben és szétbombáztam emiatt a műszerfalat, eszembe sem jutott nem egyszerre mind a hármat cserélni. Inkább +140Ft-ot beinvesztáltam és akkor jó pár évre le van tudva a dolog.

(Magyarázat: manapság elég kicsik a gyártási toleranciák, tehát arra, hogy a többi hasonlókorú izzó is hamarosan kiég, bizony jóval nagyobb az esély, mint arra, hogy még sokáig bírják. Egy H7-es izzó pedig nem jó példa szerintem, mert egy normálisabb izzó ott nem is 70Ft-ba kerül. (Másrészről én anno mindig új típusokkal kísérleteztem, tehát márcsak a színeltérés miatt is párban cseréltem. Amit a toleranciáról írtam, ezekre amúgy hatványozottan igaz: nem egy esetről hallottam, hogy az egyik H7-es izzó kiégett és nagyon rövid idő elteltével követte a másik is.)
Ferke2009-02-19 10:10:05 // 89247
A fék bármilyen módon képes szólni:) Nem értem, meddig tartott volna kopásérzékelőt rakni hátra is. 2003 után van már vajon?
bilon2009-02-19 10:03:32 // 89246
lol
NGC2009-02-19 10:02:45 // 89245
de a háromszor jobbra az nem balra? :P
Erhard 242 (Pure Energy)2009-02-19 09:57:24 // 89244
hát tanuld meg ecsém :DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak