Fórum >> Típusok >> 156

Csöri2009-03-25 21:38:05 // 91893
Én a dízeleket ki szoktam futtatni 80-ig, de utána szigorúan csere.
Piritu - 1.000.0002009-03-25 21:37:42 // 91892
Akkor mégse elég 120 ezrenként cserélni?
Csöri2009-03-25 21:36:58 // 91891
A gyakori olajcsere (előnye-hiánya) az nem egy 5 éves autón jelentkezik, hanem majd a sokadik gazdánál 10-15 évesen sok km-el.
Piritu - 1.000.0002009-03-25 21:36:13 // 91890
Csak "alaphangon" számoltam, hogy mivel kerülhet többe, ha csak 20 egy szervíz 300e marad meg az olajcserén.
Ha nem Nálad, ha nem szaxervízben veszek mindent az olacseréhez ennek a többszöröse is.
Ha a motorgenerált Nálad veszem a szaxervíz helyetttöbbet spótolhatok, mint a minden villanyoszlopnál történő olajcserével.

Szóval kérdés továbbra is él, mennyivel megy több km-t a motor ha sűrűbben cserélek olajat.
A 146-om 20 ezres periódussal túl van a negyedmillán....
Tom122009-03-25 21:36:09 // 91889
Ez olyan, mint a lottó, vagy bejön az előírt csere, vagy nem...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 21:35:50 // 91888
na én maradok a 60e-es cserénél inkább...
Liquid2009-03-25 21:34:14 // 91887
ez addig oké, amíg 0-ról te használod és 150e Km-nél eladod, de amikor valaki megveszi 5-8évesen a jóég tudja hány km-rel, akkor nem hazardíroz, hanem cserél 60e-ként vezérlést vízpumpástul mielőtt ledarálja a vezérműszíjat, és 10-15e-ként cserél olajat, főleg ha soxor használja az 5e feletti tartományt...persze ez csak az én véleményem, bár hozzáteszem, hogy legutóbb 9e után cseréltem olajat, mert már 10 éve benne volt...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 21:33:40 // 91886
na jó csak sok a véletlen....elméletileg minden ugyan az mint a mi autónkon csak egy dolog más abba GM olaj megy :D
Csöri2009-03-25 21:31:41 // 91885
Én a múlt héten csináltam egy 159 MJET-et, amin 56 ezernél elszállt a vízpumpa, és elég komolyan nézett ki a szíj is.
Ment is a kukába minden belőle.
Piritu - 1.000.0002009-03-25 21:31:06 // 91884
Ha "ügyes" vagy 10e-alatt ki lehet nyírni. Recept: autópály megküldöd, átizzik majd gyorsan megállsz egy kávéra. Ismerős az OFF-al 4-5-öt elhasznál így 100e alatt.
Liquid2009-03-25 21:30:42 // 91883
nem úr aki nem pazal :)) de legalább nem füstű :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 21:30:13 // 91882
s a főtengely? azt hol hagyod? főleg a 2,4 "allergiás"....
Liquid2009-03-25 21:29:50 // 91881
valahogy én sem, 10-15e után is kellően nemszép színe és állaga van az olajnak....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 21:28:11 // 91880
a fos :DDD az emdzset a felével is beéri :DDD és még füstü is :DDDD
Piritu - 1.000.0002009-03-25 21:27:41 // 91879
Legyen 20e Ft egy olajcsere (szaxervízbe több, de tételezzük fel)
Tegyük fel 300 ezret megy egy motor

gyári priódussal: 15 csere 300 e Ft
10 ezres periódussa: 30 csere 600e Ft
15 ezressel: 20 csere 400 e Ft
Liquid2009-03-25 21:27:12 // 91878
igen, az UNO-m télen 12-15-öt kér :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 21:26:08 // 91877
opel vectra 1.9CDTi VM motoros tavaly 3db turbó ment el...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 21:25:07 // 91876
nem hiszem ...ha 100e-nél megy tönkre akkor 75 rugó, ha 200e-nél akkor 150e...egy turbó 185e-től az mjet 230e.....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 21:22:42 // 91874
a rántott húsból többet eszem mint a szalonnából vajon miért? :DDD
Piritu - 1.000.0002009-03-25 21:21:25 // 91873
ok, de mennyivelk kopik gyorsabban? A sűrűbb cserével lehet hogy kifizetem a plusz turbót.
Piritu - 1.000.0002009-03-25 21:20:04 // 91872
Az olajfogyasztás más téma.
Az én 146-osom 195ezerig mindig Seleniát kapott, a 20 ezres periódus alat végig elég volt 2 liter olaj plusszba. A 156 ugyanilyen motorral többet evett.

Sose jutna eszembe a gyárin kívül bármit beletölteni...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 21:18:51 // 91871
elég ha gyorsabban kopik a cucc a turbó is onnan kapja az olajzást pl
ystuc2009-03-25 21:13:22 // 91870
Persze, értem, hogy mire gondolsz.
Csak egy példa: A 146-osom a Seléniából többet evett, mint a Valvoline-ból. Vajon miért? :-)
Piritu - 1.000.0002009-03-25 21:07:06 // 91869
Ismét elvi kérdések:
Hallott már valaki olyan gépről, ami a gyári olajjal, a gyári csereperiódussal kakukkra ment?
Meddig mennek a gyári ajánlással és meddig sűrűbb olajcsereperiódussal?
A "hallomásokon" kívül be tudja valaki bizonyítani tapasztalati számokkal, hogy mi előnye van a sűrűbb olajcserének? (X Ft-al több az olajcserére, ellenben x km-el később esedékes x Ft-os motorgenerál.)

Kicsit olyan szaga van számomra, mint a kalgonreklámnak. 20 éve használunk automata mosógépet, de még sose volt a vízkővel gond....
ystuc2009-03-25 20:57:04 // 91868
Igen, az mondjuk 10-15ezrenként reális. Legalábbis én is mindenhonnan ezt hallom.
ystuc2009-03-25 20:56:14 // 91867
Biztos, ami tuti! :-)
ystuc2009-03-25 20:55:05 // 91866
Maga a szíj 8000valamennyi volt, a többit passzolom, nem emléxem.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 20:52:04 // 91865
pláne nem :) de mindneki azt csinál amit akar...
Piritu - 1.000.0002009-03-25 20:51:06 // 91864
A 159-nél azt is ritkábban, 30 ezrenként kell....
Piritu - 1.000.0002009-03-25 20:50:22 // 91863
Miért? Nem tudsz szerezni a gyár által ajánlott olajból? :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 20:47:39 // 91862
én nem hiszek a 20e-es olajcserében...
Piritu - 1.000.0002009-03-25 20:46:33 // 91861
Csak én vagyok ilyen naiv, hogy feltételezem hogy gyár nem a levegőből kapkodja a karbantartási előírásait?
Ha tényleg 60-80 ezrenként kellene szíjat cserélni a 159-nél miért lehet 150-et menni egy cserével? A gyár 150-es ajánlása szerint az én 120 ezres csereciklusomban is van még 30e km tartalék.
Bár ahogy az elmúlt években itt tapasztalltam a gyári ajánlás szerinti 20 ezres olajcsereperiódusommal is szinte egyedül vagyok...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 20:45:21 // 91860
csak a vezérműszíj és csapágyai érdekel :)
ystuc2009-03-25 20:43:23 // 91859
A vezérléshez az alkatrész 80K.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 20:41:38 // 91858
skf? mennyi volt?
ystuc2009-03-25 20:39:58 // 91857
Hát, másodszorra a 240-nél csere sok. Szerintem innentől 60-80 ezer a reális, ez már nem gyári. Igaz, SKF. Na, mindegy, én nem értek hozzá.
Mondjuk az én autóm az első 2 évében szinte csak autópályázott, így még le is tagadhat a 120ezres futásteljesítményéből. :-)
Tom122009-03-25 20:39:02 // 91856
Van benne valami /a hasznon kívül :-)/. Nekem egyszer offoson 28e km-rel a csere után "ugrott szét" a vezérszíj, éppen letelt a szerviz garancia... :-/
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-25 20:32:47 // 91855
ejh szerintem minden autóban 20e-ként kéne cserélni vezérlést hosszbordással :)
Piritu - 1.000.0002009-03-25 20:26:14 // 91853
A benzineseknél a gyár változtatta vagy 3 éve az előírást. 120-ról 60-ra. A dejzelnél nem, sőt a 159-nél még növelte is. (Nekem 115 van benne most)
Ha belegondolok a dejzel ugyan annyi körbefordulással vagy kétszer annyi km-t tesz meg, mint a TS. Ha a TS-nél 60, akkor a kormosnál a 120 jó lehet.
Nem lehet, hogy az "okosok" túl óvatosak, vagy csak az alkatrész kereskedelmben is érdekeltek?
Tom122009-03-25 20:22:44 // 91852
Nem is. Igaz, nem az Alfán, hanem a Fiaton egyszer a vízpumpánál "kiköpte" a vizet /pedig volt cserélve/, szerencsére rögtön észrevettem a gőzfelhőt a tükörben /este/, meg is álltam, így is valami gond lett a hengerfejjel, 76e volt a javítás...
GTPeti2009-03-25 20:20:43 // 91851
Az okosok szerint 120-nál vezérlést cseréltetni, legalábbis könnyelműség. Tehát nem én mondom! (Én csak betartom, jobb a békesség.)
Piritu - 1.000.0002009-03-25 20:18:16 // 91850
A gyár szerint mjet-nél vezérműcsere 120e-nél esedékes. Minden második 240e km-t jelent.
(Halkan megjegyezném, hogy a 159 mjet-nél 150e a vezérmű csereelőírás. A szaxervíz sem tudta megmondani, hogy miért, mivel ugyan az a motor.)
GTPeti2009-03-25 20:15:33 // 91849
Az enyém már könnyezett 100-120e körül. (Óra szerint.) A Szállító is azt mondja, hogy ezzel nem érdemes játszani. (Legalább minden második vm.cserekor.)
Liquid2009-03-25 20:10:41 // 91848
ja valami olyasmit :) bár a 10l még nagyon kellemes
Piritu - 1.000.0002009-03-25 20:09:55 // 91847
Azért kérdem, mert már több helyről is hallottam, csak a szaxervíztől nem hogy pumpát is kell cserélni.
A 146 1,6TS-emben amikor eladtam 196e km-el még az eredeti volt. Pár év múlva találkoztam az új tulajjal, már jóva 200 felett, még ő sem cserélte.
Piritu - 1.000.0002009-03-25 20:05:57 // 91846
Szép estét mindenkinek!
ystuc2009-03-25 19:57:55 // 91845
Konkrétan semmi, de a vezérlés cserébe beletartozik.
Amúgy asszem 2 görgő volt picit zajos, elmentek volna még egy ideig, de biztos ami biztos.
kopikon1562009-03-25 19:57:13 // 91844
majd hétvégén előkerítem. Köszi!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak