Az komoly!!
Lehet, hogy rosszul állították be az órát a fiúk a gyárban (már ami vmelyik chipben a self-destruct funkciót aktiválja)... (Gondolom vmi idióta marketinges/közgazdász főnök parancsára.)
GTPeti2009-05-19 14:47:19 // 94893
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-19 11:04:32 // 94892
hali Peti most már hiszek az előre programozott élettartamban :( az ismerősöm 2 héttel később vette ugyan azt a notit amit én és neki ma ment tönkre ugyan azzal a hibával ...
ALFI1562009-05-19 10:04:30 // 94891
Megy fel a toldat is?
dome12009-05-19 09:57:42 // 94890
Megtörtént az ellenőrzés.
A tapasztalat: Először lehúztam a lambda szondát(HO2S). Semmi változás alapjáraton. Lekötöttem a kopogás érzékelőket (KS). Semmi változás. Lekötöttem a LMM. Semmi változás. Megjegyzem, hogy találtam leírást az LMM ellenőrzésére. Viszonylag egyszerű. Lekötöttem a főtengely jeladót (CKP és RPM). Semmi változás ( Jól is néznénk ki, ha ez nélkül menne :) ). Szóval, nem indult el, de ez érthető is. :) Amikor már szinte minden le volt csatlakoztatva akkor lehúztam a termosztát előtti vízhőmérőt. Gyújtásra fordítottam. Na, ekkor elindult minden ventilátor. Az alkatrészeket ellenőriztem amennyire lehet Adata és AVO méter segítségével. Minden nagyon hasonló értéket mutatott, mint ahogyan az le van írva. Csatlakoztattam mindent majd újból beindítottam. Semmi változás minden a régi. Alapjárat ingadozik, talán inkább fulladozik. A pillangó szelepet is ellenőriztem. Nyit-zár rendesen, ahogy kell, vizuális ellenőrzés. A vezetéket lehúztam róla, megmértem az értéket, Adata szerint. Utána vettem észre, hogy van még egy vezeték a szíj oldalán, ami valószínűleg a vezérműtengely jeladó (CMP). Na, őt is széthúztam és Ő nélküle is ingadozott. Gondolom, neki 4000 Fordulat felett van szerepe.
Tudja valaki, hogy miképp van megoldva a szelepváltozás vezérlés? Mert gondolom ebben a motorban is van, mivel van benne CMP.
A következtetésem a következő: jelen pillanatban egy szerviz állapotban van az autó. Saját beállított programját használja, nem figyeli a jeladók értékét. Gondolom az injektor kontrol lámpa ( Engine Malfunction indicator lamp) is erre utal. Megpróbáljuk ma kiolvasni, majd törölni, a hiba kódokat. Állítólag 2 féle OBD létezik, a 156-ban. Tudja valaki, hogy mi a változtatás 2000év után?
A tapasztalat: Először lehúztam a lambda szondát(HO2S). Semmi változás alapjáraton. Lekötöttem a kopogás érzékelőket (KS). Semmi változás. Lekötöttem a LMM. Semmi változás. Megjegyzem, hogy találtam leírást az LMM ellenőrzésére. Viszonylag egyszerű. Lekötöttem a főtengely jeladót (CKP és RPM). Semmi változás ( Jól is néznénk ki, ha ez nélkül menne :) ). Szóval, nem indult el, de ez érthető is. :) Amikor már szinte minden le volt csatlakoztatva akkor lehúztam a termosztát előtti vízhőmérőt. Gyújtásra fordítottam. Na, ekkor elindult minden ventilátor. Az alkatrészeket ellenőriztem amennyire lehet Adata és AVO méter segítségével. Minden nagyon hasonló értéket mutatott, mint ahogyan az le van írva. Csatlakoztattam mindent majd újból beindítottam. Semmi változás minden a régi. Alapjárat ingadozik, talán inkább fulladozik. A pillangó szelepet is ellenőriztem. Nyit-zár rendesen, ahogy kell, vizuális ellenőrzés. A vezetéket lehúztam róla, megmértem az értéket, Adata szerint. Utána vettem észre, hogy van még egy vezeték a szíj oldalán, ami valószínűleg a vezérműtengely jeladó (CMP). Na, őt is széthúztam és Ő nélküle is ingadozott. Gondolom, neki 4000 Fordulat felett van szerepe.
Tudja valaki, hogy miképp van megoldva a szelepváltozás vezérlés? Mert gondolom ebben a motorban is van, mivel van benne CMP.
A következtetésem a következő: jelen pillanatban egy szerviz állapotban van az autó. Saját beállított programját használja, nem figyeli a jeladók értékét. Gondolom az injektor kontrol lámpa ( Engine Malfunction indicator lamp) is erre utal. Megpróbáljuk ma kiolvasni, majd törölni, a hiba kódokat. Állítólag 2 féle OBD létezik, a 156-ban. Tudja valaki, hogy mi a változtatás 2000év után?
ystuc2009-05-18 22:00:38 // 94889
Köszi. Most idő hiányában ez elmarad, de lesz még a lökös levéve... :-)
GTPeti2009-05-18 21:59:33 // 94888
Ha elfogadsz egy tippet, az így elérhetővé váló kerekek előtti oszlopokat hamarjában lefested vmi jobb alapozó-festékkel. (Pl. matt fekete Hammerite-tal.) Különben pár év múlva szép rozsdásak lesznek. :((
ystuc2009-05-18 20:13:09 // 94887
Nekem meg lökhárító javítás van. Már ideje volt, mert nagyon nem tetszett az a repedés alul.
Mike.2009-05-18 18:00:42 // 94886
:-D :-D :-D
GTPeti2009-05-18 17:40:42 // 94885
Na így mentem én nyáron a klímáshoz... Nem is panaszkodott, szépen hozzáfért a dolgokhoz.
ystuc2009-05-18 17:34:43 // 94884
Trombozis2009-05-18 17:26:36 // 94883
Meg tudja valaki mondani, hogy az én '98as AR-emhez milyen diagnosztikai kábel kell? Csatlakozó stb nemtudommi. :-) Köszi
Egyes lett a mai vizsgám. :-DDD
Egyes lett a mai vizsgám. :-DDD
ystuc2009-05-18 17:13:07 // 94882
Nnna, megkaptam a "B" típusú rendszámot. :-)
XX2009-05-18 16:56:04 // 94881
http://www.hasznaltauto.hu/2950539_alfa_romeo_146_1997 Hello!Tud erről a gépről vki vmit? haver nézegeti.. ha tud vki vmi érdemlegeset írja meg nekem az oldalamra kösszi
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-18 16:44:15 // 94880
P1 parkolóból támad egy 601-es trabi :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-18 16:43:45 // 94879
annyit kell szállítania a LMM-nek
Bubi (147)2009-05-18 16:41:03 // 94878
sziasztok!
P1601 -es hibakód ez mit takar 156-osnál?
P1601 -es hibakód ez mit takar 156-osnál?
dome12009-05-18 16:34:42 // 94877
mi az a 13g?
GTPeti2009-05-18 16:13:23 // 94876
Látom. Nem újdonság. :)
GEORGE2009-05-18 15:48:45 // 94875
Látod? 1000km és másik világ :-)
GTPeti2009-05-18 15:46:39 // 94874
Érdekes stratégia.
No-ban ha a bejáratnál ellenőriznek a MediaMarkt-ban és látják a Dell laptopot, csak intenek, hogy menjek, nekik úgy sincs ilyen. :))
No-ban ha a bejáratnál ellenőriznek a MediaMarkt-ban és látják a Dell laptopot, csak intenek, hogy menjek, nekik úgy sincs ilyen. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-18 15:35:23 // 94873
régebben még 2003-ban ez így volt egy cég árult csak magyarországon Dell-t mindenkinek rajta keresztül lehetett vásárolni de csak végfelhasználóknak csak a garanciális javítások valamikor 2 hónap volt ezért nem volt népszerű...mára már nem így van
GEORGE2009-05-18 15:30:49 // 94872
Most sorolhatnám a nagyobb műszaki bevásárló központokat ahol kapni lehet a DELL laptopokat.
Amúgy mindenki úgy dolgozik, hogy olcsóbban veszi a forgalmazótól majd haszonnal rakja ki a polcra a terméket :-)
Amúgy mindenki úgy dolgozik, hogy olcsóbban veszi a forgalmazótól majd haszonnal rakja ki a polcra a terméket :-)
GTPeti2009-05-18 15:14:12 // 94871
Lehet, hogy csak No-ban van így. De az is, hogy a laptopponthu és tsai vmilyen céges kedvezménnyel rendelnek a Delltől "saját részre" és ezeket adják tovább.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-18 14:41:04 // 94870
13g...
GEORGE2009-05-18 14:33:25 // 94869
Sajna ilyen infók nekem nincsenek :-(
Tom122009-05-18 14:17:27 // 94868
Szerintem ezek még sok szerelőnek sem teljesen világos dolgok, örülhetsz, ha "eltalálják", hogy mit cserélj ki, ha meg már megy kit érdekelnek az előírt értékek, stb...:-)
dome12009-05-18 14:02:05 // 94867
Igen? Ezt jó hallani, erről semmit nem tudtam. Tulajdon képen tudja valaki, hogy az enyém szerkezetileg, hogy épül fel? Mi is a működési elve? Milyen értékeket kell produkálnia? Adatában csak a tápellátását írják, de a vissza jövő jelekről semmi.
GEORGE2009-05-18 13:53:44 // 94866
LMM lehúzása után is jól kéne menjen.....amikor rajta van a compjuteren akkor kellene látni, hogy változik az érték amit az LMM mér...
dome12009-05-18 13:53:34 // 94865
Őrájuk eddig nem gyanakodtam, de valószínűleg kimérem az összes el. alkatrészt a motor vezérlésével kapcsolatosan. Köszönöm
dome12009-05-18 13:51:26 // 94864
LMM-nek kimérésére van esetleg valamilyen bevált módszer? A lambdát viszonylag könnyen megtudom mérni, illetve ,ha jól emlékszem széthúzom a csatit akkor is mennie kellene. Beáll egy készenléti állapotba, jól tudom?
dome12009-05-18 13:47:38 // 94863
Tételezzük fel, hogy mész egy konvojban. Nagyjából az elején. Kiindulsz a kereszteződésből elsőként 1.-es padló, majd félreálaz. Félreállás közben próbálod fölmérni, hogy miért is nem megy az autód. Amire megállsz, nyomsz 4.es indexet,próbálsz újra indítózni , mindenki elhalad melletted, fél perc amire rájössz, hogy ez nem csak egy olyan félreállás,valószínűleg nem fogsz tovább tudni menni, viszont örülsz, hogy nincs semmilyen kopogó (esetleg szíj elszakadás) hang. Neked az első reakciód az lenne, hogy kiugrasz és integetsz a távolban (melletted már elhaladt) lévő Alfásoknak? Mert ha igen akkor Én kérek elnézést, hogy nem így tettem.
Na de nem szeretném, hogy ez a dolog felfújva legyen. Mert nem ez volt a szándékom, csupán igyekeztem megjegyezni, hogy ez nem jól esett. És nem áll szándékomban senkit sem hibáztatni, hogy nem ált meg.
Na de nem szeretném, hogy ez a dolog felfújva legyen. Mert nem ez volt a szándékom, csupán igyekeztem megjegyezni, hogy ez nem jól esett. És nem áll szándékomban senkit sem hibáztatni, hogy nem ált meg.
GEORGE2009-05-18 12:46:33 // 94862
Érdekes, mióta? vagy csak németbe? mindenhol kapni DELL-t...pl laptopponthu.....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-18 12:45:58 // 94861
itt nálunk biztos nem, csak nem 8 nagyker forgalmazza ...mind1 már rendeltem egyet nem is drága és 3 év helyszíni garancia...
GEORGE2009-05-18 12:45:20 // 94860
Amikor kell valami s.o.s. akkor sosincs.....
GTPeti2009-05-18 12:44:29 // 94859
Hmm... Érdekes.
Dell-t hivatalosan csak a Dell árul(hat). De azért párat nyugotdan kínálhatnának szürkén is...
Dell-t hivatalosan csak a Dell árul(hat). De azért párat nyugotdan kínálhatnának szürkén is...
Tom122009-05-18 12:43:02 // 94858
Nekem a 146 /az is 2.0 TS/ produkálta nemrég ugyanezeket a tüneteket. A vége gyertya + LMM csere, azóta tökéletes. /a számítógép először a lambda szondát is jelezte, de csak ezek hatására, azt nem kellett cserélni/ még a szaga is más lett a kipuff gáznak - tényleg.:-)
GEORGE2009-05-18 12:42:17 // 94857
Miért intetted le valamelyiket, akkor tuti megálltak volna.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-18 12:41:54 // 94856
Péntek, szombat vasárnap notebook kereséssel töltöttem az időmet, pénteken helyben nem találtam Dell-t, szombaton, vasárnap nagyfalu (voltam vagy 8 helyen) de ott sem...azért ez vicc...notebook.hu-ban összesen volt 6db noti az meg mi? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-18 12:21:36 // 94855
holtponti jeladó vagy a vezérműtengely jeladó tud még ilyen hibát produkálni ...
GEORGE2009-05-18 12:19:03 // 94854
A hibás LMM és lambda szonda is produkál egyenletlen alapjáratot....
dome12009-05-18 12:17:16 // 94853
Nekem is beindult. Csak ugye nem a megszokott szép egyenletes módon viselkedik. Ami még előzmény, illetve amiért a computerre (ECU) gyanakszom, az az, hogy néha csinál olyat, hogy hosszabb alapjárati üzemmód után furán szokott viselkedni. Vagyis hibátlan működés, csendes (sima) alapjárat, fordulatban is gyönyörűen megy, majd egyszer csak (random szerűen) alapjáraton össze-vissza ugrál. Nekem úgy tűnik mintha 3 hengeres lenne, ilyenkor kivillan az injektor visszajelző kontrol lámpa. Nem pörög ki rendesen. Leállít, újra indít. Minden rendben szépen viselkedik… egyedül a kontroll lámpa utal arra, hogy valami nem gömbölyű. 2 perc után ez is elalszik. Gyanítom, hogy most is kezdte volna ezt a mutatványt de én még a mutatvány előtt megadtam neki azt ami kell egy V6-nak. :) (sok-sok benzint az égés térbe). Még egy plusz ehhez, az imobilizer: Nem mindig ismeri föl a kulcsot. Néha csak a 2. ráfordításra, néha a sokadikra (ez lehet több perces próbálkozás is). Teszem hozzá, hogy mind 2 kulccsal. Ebből kiindulva gyanakszom az ECU-ra. De ettől függetlenül, lehet, hogy sok más kisebb dolog a bűnös.
Lehet azért nem segítettek mert nem volt hátsó lökhárítóm, vagy nem vettek észre. :)
Lehet azért nem segítettek mert nem volt hátsó lökhárítóm, vagy nem vettek észre. :)
GEORGE2009-05-18 12:12:23 // 94852
Szerintem a compjuter döglik be a leges legutoljára....
GTPeti2009-05-18 12:05:38 // 94851
Szegény ECU-t mindenki csak szidja. :)
Pedig ő romlik el talán a legritkábban, viszont a kontakthibákat és a hibásan beérkező jeleket nem szereti.
Pedig ő romlik el talán a legritkábban, viszont a kontakthibákat és a hibásan beérkező jeleket nem szereti.
GEORGE2009-05-18 12:04:48 // 94850
Szeva.
A megállással kezdeném.
Nekem már 2szer fordult elő, hogy negáltam Alfásnak aki állt az útszélén.
Az egyiknek elszalad pisilni a neje valamelyik bokor mögé, a másik meg azért állt meg mert volt 20perce, hogy odaérjen az onnan 2km-re lévő találkozási pontjához.
Szóval nem biztos, hogy minden félreálló Alfa ép segítségre vár...
A műszaki gondodat pedig szerintem kiolvasással kell kezdeni.
A megállással kezdeném.
Nekem már 2szer fordult elő, hogy negáltam Alfásnak aki állt az útszélén.
Az egyiknek elszalad pisilni a neje valamelyik bokor mögé, a másik meg azért állt meg mert volt 20perce, hogy odaérjen az onnan 2km-re lévő találkozási pontjához.
Szóval nem biztos, hogy minden félreálló Alfa ép segítségre vár...
A műszaki gondodat pedig szerintem kiolvasással kell kezdeni.
dome12009-05-18 12:01:44 // 94849
Átgondolandó a gázpedál esetleges hibája is. Viszont nekem erős gyanúm van a computerre.
Mike.2009-05-18 11:32:06 // 94848
Hasonló volt nálam is pár éve. Összevissza alapjárat, leállítás, újraindítással próbálkozás, pár perc pihenő után beindult és azóta minden okés.
Azóta sem csinálta ezt és mástól hasonlót sem hallottam. Betudtam, hogy Olasz és azért ilyen. :-)))
Szerintem ne csinálj vele semmit. Előbb nézzék meg komputerrel és majd kiderül a hiba. Addig felesleges cserélgetni alkatrészeket.
A nem segítésről meg .... bajban derül ki, hogy kikre lehet számítani. De azért nem mindegyik Alfás ilyen ... remélem. :-).
Azóta sem csinálta ezt és mástól hasonlót sem hallottam. Betudtam, hogy Olasz és azért ilyen. :-)))
Szerintem ne csinálj vele semmit. Előbb nézzék meg komputerrel és majd kiderül a hiba. Addig felesleges cserélgetni alkatrészeket.
A nem segítésről meg .... bajban derül ki, hogy kikre lehet számítani. De azért nem mindegyik Alfás ilyen ... remélem. :-).
GTPeti2009-05-18 11:15:19 // 94847
A gázpedálos mizériáról nekem egyből a pedálpotméter jut eszembe.
(De a "baj nem jár egyedül".)
(De a "baj nem jár egyedül".)
dome12009-05-18 10:25:57 // 94846
Sziasztok, találkoztatok már ilyennel?
A jelenség: Piros lámpa után izmosabb elindulás. 1.-esből 2.-esbe tesz majd az autó a gázpedál lenyomására nem reagál. Félre állok közben próbálgatom a gázpedált nyomkodni, de semmi reakció. Leállt a motor. Próbálom újra indítani, de semmi. Az önindító forgatja a motort ahogy kell, 1-2 pöffenést lehet hallani aztán semmi. Próbálgat 10x - 15x de mindig ugyan az. Mint ha nem kapna benzint. Alapműveletek megtesz, biztosíték ellenőrzés, mind ok. Elkezdtem a reléket ellenőrizni, megcseréltem a 3.-ast („Fuel pump relay”) a 2.-es („Engine coolant blower motor relay 1st speed”) relével. Illetve a 4.est („Engine control”) a 7.es („Fuel heater”) relével.
Amíg ez a csere történt eltelt pár perc „áramtalanított állapot” idő. Majd próbál újra indítani és elindul. Viszont azóta. Az alapjáratom egyenlő a siralmassal. Hidegen indítás a „szivató nélküli indítás a 105 Skodámmal” –ra hasonlít. Lefullad, prüszköl. Azóta folyamatosan világít az injektor visszajelző kontroll lámpa. Hibakiolvasásra sajnos csak holnap tudok menni. Az volna a kérdésem, hogy találkozott már valaki ilyesmivel? Esetleg van sejtése, hogy merre keressem a hibát? Mit lenne célszerű kicserélni?
Amit még hozzá tennék, hogy az egész Tbányán a Turul-talin történt és senki nem ált meg megkérdezni, hogy mi történt. Pedig jó páran elmentek mellettem.
A jelenség: Piros lámpa után izmosabb elindulás. 1.-esből 2.-esbe tesz majd az autó a gázpedál lenyomására nem reagál. Félre állok közben próbálgatom a gázpedált nyomkodni, de semmi reakció. Leállt a motor. Próbálom újra indítani, de semmi. Az önindító forgatja a motort ahogy kell, 1-2 pöffenést lehet hallani aztán semmi. Próbálgat 10x - 15x de mindig ugyan az. Mint ha nem kapna benzint. Alapműveletek megtesz, biztosíték ellenőrzés, mind ok. Elkezdtem a reléket ellenőrizni, megcseréltem a 3.-ast („Fuel pump relay”) a 2.-es („Engine coolant blower motor relay 1st speed”) relével. Illetve a 4.est („Engine control”) a 7.es („Fuel heater”) relével.
Amíg ez a csere történt eltelt pár perc „áramtalanított állapot” idő. Majd próbál újra indítani és elindul. Viszont azóta. Az alapjáratom egyenlő a siralmassal. Hidegen indítás a „szivató nélküli indítás a 105 Skodámmal” –ra hasonlít. Lefullad, prüszköl. Azóta folyamatosan világít az injektor visszajelző kontroll lámpa. Hibakiolvasásra sajnos csak holnap tudok menni. Az volna a kérdésem, hogy találkozott már valaki ilyesmivel? Esetleg van sejtése, hogy merre keressem a hibát? Mit lenne célszerű kicserélni?
Amit még hozzá tennék, hogy az egész Tbányán a Turul-talin történt és senki nem ált meg megkérdezni, hogy mi történt. Pedig jó páran elmentek mellettem.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-05-17 21:50:25 // 94845
ehan :DD
Youri2009-05-17 21:45:17 // 94844
Végre vmi jó hír!!:-DDDD
Online tag
1
Vendég1
584