Fórum >> Típusok >> 156

dfg (Tanárúr)2010-07-10 06:51:30 // 110642
6,4 helyett 6,8? valami baj van a gépeddel!!!! gyorsan kiolvasni, szervizelni, stb :DDD
GEORGE2010-07-09 22:55:26 // 110641
neked, nekem meg SportDiesel :-)
GEORGE2010-07-09 22:53:29 // 110640
A kis lejtő segítségével nekem navi szerint 238-at ment már nem egyszer, úgy hogy többen ültünk benne.
GEORGE2010-07-09 22:52:19 // 110639
tehát teljesen kizárt, hogy megfutja a 230-at, mert 228 van gyárilag megadva.....
GEORGE2010-07-09 22:51:37 // 110638
Jó sokat, de nem tudom a pontos értéket.
GEORGE2010-07-09 22:49:00 // 110637
igazad van a 156-ot kell a 156-hoz hasonlítani.
A 156-ban a 2.0TS jóval halkabban "működik" mint a 146Ti-ben.
GEORGE2010-07-09 22:46:34 // 110636
Most voltunk Horvátba...156 1,6 TS 16V 10L/100km 156 2,4 Mjet 20V 6,88L/100km.
Egymás mögött haladva 150-160km/h utazótempóval, mindkét autó földig ültetve a 10 napos nyaralási cucokkal.
Én "utálom" a dieselemet, mert alig iszik és baromira megy :-)


A teljes igazsághoz hozzá tartozik, hogy Mike barátom verdájának most valami baja van, tavaly és előtte való években 8,5L/100km teljesítette ugyan ezt, mig a 2,4-em 6,4L/100km.


De mondok jobb példát legalább is szemléletesebb.
147 1,9 jtd 8V kontra 156 1,6 TS16V.
Mindkét autó Trogirban feltankolva, majd 150-170közt hazajöttünk, M7 194km kövéhez ép hogy elgurult a 156 a 147-nek "félig" jelzést elhagyta lefele, egy mutató vastagsággal a üzemanyagszint jelzője....
Tempó ugyan az fogyasztásban meg durva különbség.
Dévid2010-07-09 22:45:22 // 110635
Tied majdnem megfutja a hangsebességet? :O
dfg (Tanárúr)2010-07-09 22:24:31 // 110634
az alátétcsrét meglehet oldani minimális olajvesztéssel. egy kitekeri, a másik meg bfogja a lukat, aztán csavar vissza. :D

én visszaönteném, az tuti.
Sityu2010-07-09 22:22:17 // 110633
igen,ezt mindenkepp terveztem,ha mar lekerul..
Sityu2010-07-09 22:20:23 // 110632
nagyon koszi, igazabol sosem csereltem alatetet,de eddig nem csopogott. Ha leengedem a most beletoltott friss olajat az visszamehet meg?
dfg (Tanárúr)2010-07-09 22:06:04 // 110631
viszont ha leveszi bárki TS motorról a teknőt akkor amit nagyon muszáj megcsinálni, hogy a hátsó ülepítőt szétszedni és kitakarítani!!!


az egyik ismerősöm szerint ez okozza a sok ts motor meghibásodást.
Liquid2010-07-09 21:57:39 // 110630
ez igaz, a legnagyobb hangja 100-1130 körül van, 150-nél már sokkal halkabb
Liquid2010-07-09 21:56:24 // 110629
amíg a gyári dob volt fent addig a szélzaj volt az erősebb, najó fullgáznál nem, de amint abbafejeztem a gyorsítást nem volt egyáltalán zavaró, most sem az, az hogy kit mi fáraszt sztem abszolut egyénfüggő
engem pl. nagyon fárasztott anno a céges dízelvektra, mert 130 felett gyakorlatilag nem gyorsult :) szal ez is csak nézőpont kérdése
de az vitathatatlan, hogy nagy távokon gyorsan közlekedve a dízel sokkal jobb anyagilag
Liquid2010-07-09 21:52:30 // 110628
mitől voltál agyilag fáradt? attól hogy 5000-et forog a motor? miért nézted az órát? :)
nekem tökmindegy hogy 500-at vagy 6000-et forog utazóban, najó az tény hogy az 5000-et 180 körül forogja, de az se fárasztó, még az én relatíve hangos kipufogómmal sem
dfg (Tanárúr)2010-07-09 21:45:22 // 110627
4 lehetőséged van:
1. nem cseréltél rézalátétet, és emiatt csöpög
2. helicol nevű menetjavító
3. kúpos csavar direkt olajteknőhöz, (én még nem láttam ilyet, de állítólag létezik)
4. teknő levesz, felfúr egy fél méretet, és ujramenetel.

emiatt ne cserélj semmiképp
dfg (Tanárúr)2010-07-09 21:25:32 // 110626
aszem nem egyformák.
Sityu2010-07-09 21:18:13 // 110625
Embereim! 156on az 1,6 es az 1,8 kartere csereszabatos? Nagyszeru modon valszeg elteptem a menetet,mert csopog... Van erre mas megoldas a cseren kivul?
Szabi(kispalinagyobbikfia)2010-07-09 20:06:57 // 110624
2 éve leszedtem... (a maradékát) azóta sincs bajom vele... azért sok kosztól megvédi a motorteret...
saanyii1562010-07-09 20:03:18 // 110623
Hello!

Nekem olyan kérdésem lenne hogy a kocsi alján lévő motor védő burkolatot leszedte már vki mert nekem leér mindig és leakarom venni mert idegesít hogy nem lehet olyan óvatosan közlekedni hogy az ne érjen le valahol. Illetve ha leveszem akkor lehet vmi komolyabb problémám belőle? válaszotok köszönöm üdv: saanyii
Szabi(kispalinagyobbikfia)2010-07-09 19:19:32 // 110622
ennyi erővel hasonlíthatnád a diesel 156-ot egy benzinek 159-hez... akkor a benzines lenne kevésbé fárasztó?
Szabi(kispalinagyobbikfia)2010-07-09 19:15:00 // 110621
az enyémen nincs sportauspuff :D és engem pl nem zavar és nem fáraszt a hangja... én 156-ot hasonlítottam 156-hoz... :D
Stef2010-07-09 18:07:27 // 110620
Egy picit hadd védjem meg a TS-t :)
Ha jellemeznem kellene, nem első helyen állna, hogy zabálja az olajat. Tény, hogy hosszú, nagy sebességű autópályázás után rá kell tölteni, de normál használat mellett (3000-es fordulatszám körül) egyáltalán nem, vagy alig eszi az olajat. A hangjáról pedig annyit, hogy 4000-es fordulatszám fölött (pont ahol el kezdi enni az olajat) a legszebb !
Illetve érdekes módon szinte teljesen eltűnik. Épp csak jelzi hogy ott van, de egyáltalán nem tolakodó. Még 160-180 fölött sem!
Alfa156SW2010-07-09 18:06:21 // 110619
Kicseréltem a komplett ABS-rendszert és a hiba megmaradt probáltuk kiütni a hibát BOSCH Műszerrel de nem lehet kiütni rögzitette a hibát most csak gyanitani tudom hogy amit beleraktam az jo csak a rögzitett hibát kéne elfeledtetni vele van ötletetek ezzel kapcsolatban veletek elöfordult már hasonló?
Alfa156SW2010-07-09 18:02:21 // 110618
Egyébként Generátor csere után kezdte ezt a hibát kiirni lehet a feszültség ingadozás amit a rossz generátor produkált tönkre baszarintotta az ABS vezérlést?
Alfa156SW2010-07-09 18:01:24 // 110617
Sziasztok Cartársak!Lenne nekem egy olyan problémám hogy van nekem egy 2002-es 156 1.9 jtd 8v alfám Ez önmagában nem gond!De van benne ABS ASR Szoval a problémám a következö a kompjuter kiírja hogy ABS és ASR hiba van folyamatossan villágit ráraktuk a BOSH tesztert müszert Hiba olvasot és ABS Szivatyu hibát ír ki a hibát nem lehet kiütni benne marad kérdésem a következö lenne hogyan orvosolhatnám a hibát van valami ötletetek erre a jellenségre válaszotokat elöre is köszönöm!
dfg (Tanárúr)2010-07-09 17:34:23 // 110616
A TS-ek szeretik kajolni az olajat, az tuti, bár nálam az agyondicsért japán offos is ette. az octavia meg 0km-es kora óta zabálja. :(

és hosszútávon vitathatatlanul komfortosabb, és kifizetődőbb egy diesel, bár a befektetett nagyobb összeg nem térül meg egyhamar. én is szivesen beleültem vna egybe, ha tehettem vna, de de ugyanúgy szeretem ezt is :D sőt, imádom 1-2-3-ban megzavarni a kicsikét ;)
Cgo2010-07-09 16:54:14 // 110615
nem hulyeseg. Amig a szelzaj nem nyomja el a motorhangot, a magas fordulaton nyerito TSpark sokkal jobban faraszt, mint a nyugodtan kerrego dizel. Konnyen csinalhatsz egy probat: menj sportkipufogos autoval 500 km-t es menj egy csendes autoval 500-at. Persze sok mas korulmeny is van, de azokat most nem akarom feszegetni (2.0 nem porog annyit, mint az 1.6 azonos sebessegnel, a 156 biztos jobban van szigetelve, mint a 146, ........)

Olaj: nehez megmondani, hogy a TS kezde zabalni az olajat vagy rossz olajat kapott, azert kezdte zabalni. De az eredmeny a lenyeg: zabalta. Ezert adtam el 69000 km-el, mikor a legtobbet buktam rajta, de mar nem birtam. 2003 ota van JTD-m, azota nem toltottem soha utana.
dfg (Tanárúr)2010-07-09 16:51:09 // 110614
:D

nem lehet a termosztátokat cserélgetni, mert más a házuk. az alu szelepfedelesbe kell az alacsonyabb hőfokú, a műanyagba a magasabb. nem csereszabatosak.
ystuc2010-07-09 15:10:42 // 110613
Sorban haladtam. Ellenség nem leszel. :-)
Szabi(kispalinagyobbikfia)2010-07-09 14:10:58 // 110612
Olvassátok el a hosszabb hozzászólásomat is még mielőtt közelennség leszek a JTD-s brigádnál :P
Dévid2010-07-09 13:30:43 // 110611
Néztem én is traktort, igaz abba a kasztniba csak 1.9-et tesznek sajna. :D
Kóczos barátom is egész jól elvan a kormossal. :D
bilon2010-07-09 13:05:12 // 110610
jaja...Bea is mióta az sw-t használja, elsőként emlegeti, hogy a legjobban azt szereti, hogy megy, és nem fogyaszt :)
ystuc2010-07-09 13:02:42 // 110609
Traktor, de ma tankoltam. 6,6 lett a fogyasztás. Ebben van város, autópálya, klíma, minden..
De csak egy traktor... :-)
Dévid2010-07-09 12:03:29 // 110608
Idén lehet én is kimegyek olaszba, de én nem Alfával. :)
Szabi(kispalinagyobbikfia)2010-07-09 11:53:51 // 110607
a dieselnek valóban sok előnye van, de az, h te megszívtad a BMW olaj árával nem feltétlenül a TS hibája...
Egyébként az való igaz, hogy egy JTD "használhatóbb" mint egy TS. A közlekedési szituációkra gondolok( nem kell visszaváltani, fogyasztás, stb.)
Ami meg a hosszú távot illeti... én voltam olaszországban TS-el is meg Apukám féle 1.9MJET-tel is... a fogyasztás különbség 2L/100km volt ezt adom, nem véletlenül mentem azzal most... de hogy fárasztóbb a TS pályán sztem hülyeség :D
Dévid2010-07-09 11:35:03 // 110606
Az utolsó 3 olajcserém így alakult:
150 km után
2000 km után
most lesz majd 5000 km-után, ez ca egy év.
Mondjuk én nem ugrálok le MIlanoba, vannak időszakok, amikor 2 hetente 100 km-t fut a kocsi, és a statisztika azt mutatja évente 3-4 hónapot áll valahol. :D
Szabi(kispalinagyobbikfia)2010-07-09 09:47:07 // 110605
én is kéket kaptam még a tavasszal...
admirális2010-07-09 09:27:21 // 110604
Én kék matricát kaptam 2 hete.
alfa1562010-07-09 09:26:10 // 110603
Okés értem megnyugtattál. Köszi.
Cgo2010-07-09 08:45:45 // 110602
ezt miert vagta le? :(((


nalam a Twin Spark (ujan vett, alig 50e km) azt csinalta, hogy feltoltottem max-ra, elindultam Romaba es feluton mar 1 liter hianyzott. Mire odaertem (cca 1200 km), az elso utam a BMW szervizbe vezetett (okos szupermarkaszerviz Castrol 5W30-at rakott bele, aminek a dobozan Castrol for BMW volt) olajert. Mivel ez 25€ / liter olaj volt, kb. annyit koltottem olajra, mint benzinre ;) Amit utaltam meg az 1.6 majdnem 5000-et forgott az autopalyan, feluton mar agyilag faradt voltam mindig. Traktor ide vagy oda, a JTD-vel elugrok reggel Milanoba es fit vagyok, mintha most ebredtem volna, siman megcsinalom aznap a visszautat is, ha akarom.

Ami az olajcseret illeti most olvastam egy tesztet, ahol longlife olajakat teszteltek es az lett a vege, hogy a legdragabb longlife olaj 7000 km utan kb. egy szinten van a tescos olajakkal... Tehat az adalekok, ... kb. 7000 km-t birnak ki, igy nem nagyon ertem a 30-40-50 ezres periodusokat... Aki tehat kirohogott, hogy 10e utan olajat cserelek, keressen ra erre a tesztre, meggyozo.
ystuc2010-07-09 08:41:45 // 110601
A régi matricákon vannak lyukak is, amik az érvényességet jelölik. Ezen nincsenek. Ez elég feltűnő... ;-)
Cgo2010-07-09 08:37:54 // 110600
nalam a Twin Spark (ujan vett,
alfa1562010-07-09 08:32:53 // 110599
Az oké én is gondoltam már erre és ez a piros hatszögletü egy kicsit más is mind a régi ennek a közepén van még valami szám is. Csak tudod ha pl. mennék vele amikor elvileg szmog van és a pirossak kivannak tiltva a forgalomból ezt az illetékesek is tudják e , hogy ez már az új szinjelzésü. Mert eről a tv nembeszélt.
ystuc2010-07-09 08:19:47 // 110598
Amióta átalakult a vizsgáztatás, a színek is megváltoztak. A régi színrendszer nem vonatkozik az új matricákra. Gondolom van erről is valami tájékoztató a neten...
alfa1562010-07-09 07:40:08 // 110597
Sziasztok van valakinek infója az alábbi dologhoz. A tegnap esti hiradóban a zöldkártya /szmog autózásról? A fekete és piros matricások nemközlekedhetnek szmog alatt. Na mármost a vasam egy hónapja volt müszakin minden oké volt már ugye zöldkártya nincs csak matrica hátra. Idegesít egy dolog nekem piros a matricám holott minden oké a vassal. Ezek szerint nem közlekedhetek mindig majd a kocsival? Vagy elbaszták vagy a kocsiaink ilyen szar besorolásba vannak már? Tud valaki valamit erre nekem mondani? Köszike.
Dévid2010-07-09 00:54:52 // 110596
Ejj, zabál... Emléxem mikor 2000 km alatt megevett a enyém 3 litert, 15W-40 MOL Dynamicból... :D
Meg mikor 20 km-en elfolyt az olajam (Selenia for AR 10W-40) annyira, hogy a ház előtt kivillant Aladdin csodalámpája a műszerfalon. :D
Liquid2010-07-09 00:16:33 // 110595
az nem játszik, 10e-renként fél liter nem vág agyon :)
Dévid2010-07-08 22:27:23 // 110594
Ez övön aluli volt. :D
csocsi2010-07-08 17:56:53 // 110593
Szerintem nem vészes.

De nem olajkályháról beszélünk:))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak