Fórum >> Típusok >> 156

GTPeti2010-08-15 16:09:43 // 111442
Erről van szó...
Piritu - 1.000.0002010-08-15 16:05:43 // 111441
Ha emlékeim nem csalnak a motorrendszámon se nagyobbak a betűk, tehát a betűméret se lehetett volna indok.
GTPeti2010-08-15 16:03:23 // 111440
Akkor tértünk volna át a fémre. Ennyi baj legyen... Kérhetnének érte kicsivel több pénzt, hogy bejöjjön a présszerszámok ára. Asszem az Alfások ezt is vállalnék. Csakhát megint ez a "kedvtelen" (sorry: magyaros) hozzáállás...
Piritu - 1.000.0002010-08-15 16:01:16 // 111439
No, akkor itt van a kutya elásva! :-)
Piritu - 1.000.0002010-08-15 15:58:25 // 111437
Az övék fémből van, vagy nem?
GTPeti2010-08-15 15:57:10 // 111436
Elvégre valamivel szelektálni kell a vásárlókat. :))
Piritu - 1.000.0002010-08-15 15:56:02 // 111435
Ráadásul pohártartót se tesznek az autóikba :-)
GTPeti2010-08-15 15:54:16 // 111434
És az olaszoknak pedig szabad. Ez ebben a felháborító...
LKwrwv7RfL2010-08-15 15:38:54 // 111433
Egy kettős ügynöknek ez nem jelenthet problémát :D
Piritu - 1.000.0002010-08-15 15:33:02 // 111432
Az EU óta nem lehet "normális", azaz kis méretű matricarendszámot csináltatni.
u.i.
Legalább egy-két magánhangzó lehetne a nevedben, így tényleg nehéz kiejteni :-DD
Dévid2010-08-15 15:30:00 // 111431
A választék a normál fémtábla, a normál méretű matrica (D típusú) és a motorrendszám (B típusú).
LKwrwv7RfL2010-08-15 15:23:10 // 111430
Rendszám ügyben hogy állunk? Nekem első rendszámot kellene csináltatni mert nem eredeti a mostani, a forgalmiban van "D" típusú bejegyzés. Kaphatok valami értelmes méretűt ami el is fér normálisan az elején?

üdv.
GTPeti2010-08-15 15:17:48 // 111429
Még szerencse, hogy utólag is meg lehet változtatni. Én élnék a lehetőséggel...
LKwrwv7RfL2010-08-15 15:16:05 // 111428
:D egyszer csak elegem lett, hogy minden név foglalt és csináltam egyet a jelszó generátorral. Így lett ez...
GEORGE2010-08-15 15:07:37 // 111427
Üdv a 156-ok közt :-)
Fura Nick nevet választottál, lehet nem tudlak majd így szólítani ha összefutunk egy talin :-)))
GTPeti2010-08-15 15:05:48 // 111426
Kétszer volt cserélve eddig. Asszem a kezdetek kezdetén SKF feszítőt (+Gates szíjat) tettünk be. (Az SKF dobozos állítólag elég sokminden lehet.) Legutóbb viszont gyári szett ment bele by Erhard, úgy emlékszem (majd utánanézek). Vszínüleg még idén csere lesz (60ekm), akkor fémgörgős kerül be.
Hardy2010-08-15 14:47:29 // 111425
Neked milyen vezérlésed van? Mert tudnom te nem raksz akármit a kocsidba!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-08-15 14:41:07 // 111424
Nekem az 1.9JTD 5-5,5L-et evett vegyesben hajtva, az 1.9Mjet meg 6-7L között, a 2,4 159 meg 8-9L között ..na de ugye itt van +300 kiló meg DPF...az az érdekes hogy 120-ig 7-7,5L eszik 150-nél már 8,4-et 180 és 200 között meg 9,5-öt sec/karalábé...
LKwrwv7RfL2010-08-15 14:26:54 // 111423
Sziasztok,

read only módból váltottam egy 156 2.0 TS jóvoltából. Miskolci vagyok ha valakinek ilyen autója van akkor össze is futhatunk.

üdv.
GTPeti2010-08-15 14:16:28 // 111422
Kiegészítésnek hozzátenném, hogy itt egyik motor esetén SEM a "képességei felső határáról beszélünk". 200-nál könnyen lehet, hogy változik a helyzet. De a 3000-es fordulatszám más tészta.
GTPeti2010-08-15 14:14:51 // 111421
"Azon elgondolkodtál már, hogy ha egy autóval 140-el mész akkor ugyan abban a kaszniban egy gyengébb motor jobban ki van terhelve, mint egy nagyobb motor???"

Igen, elgondolkodtam. És akármennyire jól hangzik, hogy "egy nagyobb motor kevésbé van terhelve", ettől SZVSZ még nem kér kevesebbet, mint egy olyan, amiben 30%-kal kevesebb ló van.

Csak a hatos váltó okozta alacsonyabb fordulatszámra tudok gondolni.

Hozzátenném, hogy a gyári fogyasztásadatok egy nagyobb motornál szinte kivétel nélkül mindig magasabbak (vagy jó esetben ugyanannyi), mint ugyanazon típus kisebb motorjainál.
GEORGE2010-08-15 14:10:23 // 111420
Azon elgondolkodtál már, hogy ha egy autóval 140-el mész akkor ugyan abban a kaszniban egy gyengébb motor jobban ki van terhelve, mint egy nagyobb motor???

Szerinted melyik 156-os fog kevesebbet inni 140-nél? egy 116le? vagy egy 140le? vagy egy 175 le?
Segítsek a válaszban?
GTPeti2010-08-15 14:08:51 // 111419
Montam, hogy elhiszem!!

Szerintem nálad akkor a 6. sebesség kedvező hatása érvényesül.
GTPeti2010-08-15 14:07:04 // 111418
Erhard írt már erről. Ő csak külön kérésre ad el gyári feszítőgörgőt, pl. Amúgy vmi német fém típust ajánl.
GEORGE2010-08-15 14:06:45 // 111417
Sejtettem, hogy lesz aki nem hiszi el, de nem baj :-)

Ezen "csoda fogyasztások" a Horvát országi utazásaink alkalmával, illetve más hosszútávú autópályás kirándulások alatt következnek be. A 2,4 JTD 20v óra szerinti 160-nál olyan 2800-at forog 6.-ban. A lányom és Willy ülnek hátul. A csomagtartó annyira tele van rakva, hogy nem mindig csukódik elsőre :-) Egy utazótáska kerül még a hátsóülésre.Szóval van cucc a kocsiban. Az éjszakai és reggeli órákban szinte zavartalanul tudjuk tartani az utazó tempót. Halásztelki tankolással majd Gyáli indulással, Horvátországban a Pag szigeten és azon belül is Pag-on tankoltam először, de nem azért mert nem bírta volna ki a kb 40-50km lévő célállomásig.
A km óra és a tankolt mennyiség 6,88L/100km fogyasztásra jött ki.
De bizony volt már 6,3L/100km-is és legtöbbször 6,5 L/100km is....

Most legutóbb Olaszba menet 09:30-kor indultunk Budaörsről Azzzz-al és Koryy-val. M7-M70-Szlovénia, majd Olasz......megbeszéltük, hogy igyekszünk tartani a 160-at. De azon szakaszokon ahol eddig se "bántottak" minket menetünk gyorsabban. Zita se bánta, ha gyorsabban megyünk ( MiTo 1,4 TB ) de a forgalom sűrű volt, sok sok gyorsítás majd fékezéssel tarkított út alatt, ahol nemritkán 180-al is gurultunk 7,55L/100km adódott a 2,4 JTD 20V fogyasztása.

Szóval aki hiszi elhiszi, aki nem az meg nem. Bizonygatni nem kívánom ettől jobban. Sose tartoztam azok közé akik 7 litert vallanak be, miközben 8 felett tankolnak 100km-re.......
zsoltee102010-08-15 14:01:55 // 111416
Sziasztok, nem rég volt olyan problémája az autónak, hogy nagyon sokat evett, nem ment úgy közel sem ahogy kellett volna. Utána jártam kicsit a dolgoknak majd azt mondták valószínű LMM van baj. Kicseréltük jó volt az autó 2 hétig 9-10L fogyasztással.(156 2.0TS). Most pedig megint nem működik rendesen az autó konzolon jobb felső sarokban világít egy piros visszajelző lámpa, de az eddig is világított, de most hideg indításnál alapjárat ingadozik, és nem megy az autó. Lambda szonda lesz itt a gond úgy érzem, olvasgattam itt, blogokban és nem tudok másra gondolni. Van olyan művelet, amiből rájövök hogy a szondám-e a rossz? Ha lehúzom a csatlakozóját? Előre is köszi a válaszokat!
GEORGE2010-08-15 13:44:40 // 111415
Az hogy a km óra csal az egy dolog.....de a navigáció az már elég pontos, főleg a km órához képest.

Ha a km óra alapján számolom és írom ide a fogyasztást az simán összevethető más autóval, hiszen azokban is csal a km óra.
Hardy2010-08-15 13:23:28 // 111414
Üdv az Uraknak!
Éredeklődnék csak, hogy lassan vezérlést kell ismét cserélnem, és most gyári van benne, de gondolkodtam, más minőségen is, mivel ez nagy hidegbe néha idegesítő cicergő hangot ad, viszont baja nincsen semmi, mert Csöri szétszedte megnézte, még januárban, nehogy baj legyen.
Van valaki aki használ a gyárin kívül más fajtát, vagy ebből csak gyárit tetessek be, hátha az új nem cicereg.
bilon2010-08-15 11:53:47 // 111413
mennyire pontos az órád?

a múltkor béreltem egy kistehert, és abban volt tachograf. és nemhogy a sebesség, de még a távolságmutató sem egyezett a műszerfalival.

szóval szerintem amit az ember a műszerfali mérőkkel számol, az több, mint valószínű nem pontos.

a gps-ek sem pontosak. szoftveresen korrigálnak a navigációs szoftverek.
a földmérők gps-e az pontos...centire :)
GTPeti2010-08-15 05:09:11 // 111412
Nekem az a megfigyelésem, hogy nem feltétlenül vam lineáris kapcsolatban a fogyasztás a sebességgel. Tehát, ha 120-szal mész, nem feltétlenül fogyaszt annyival kevesebbet "mint kéne", mintha 140-nel mennél. (Fordítva szemléletesebb lett volna.)
Ez a rail nyomás növekedésével és az azzal összefüggő jobb porlasztásból is adódhat. SZVSZ.

Mindenesetre a "2.4 150-160kmh 4 személlyel 7 alatt" fogyasztását én is csodálom (nem vitatom!). Az enyém 6,5-6,8-at eszik 140-nél pedig nekem kevesebb hengert és kevesebb lovat kell etetnem. (Vagy a 6 seb./más áttételezésű váltó lehet az oka?)
Alfa GT-Csaba2010-08-14 23:47:43 // 111411
Szia.Kb ennyi a gyárilag megadott városi fogyasztás is ami persze sokban változhat a forgalomtól függően! Ha araszolsz mindegyik leeszi a ember fejét de ha nem pörgeted egészen szép fogyasztást tudsz elérni!Ha sokat városozol és araszolsz a kocsi lekormolódik és ellustul,de majd a Balatonra menet jól kiég egészen másképpen fog menni és fogyasztani!Szia
GEORGE2010-08-14 23:43:21 // 111410
Azt se feledd, hogy neked a leggyengébb 16V-s JTD van. egy 150 lovas verzió ugyan úgy használva ehet kevesebbet, mert az adott tempókhoz az a motor nem "erőlködik" annyit mint a tied.
GEORGE2010-08-14 23:41:56 // 111409
ha a helyzet úgy kívánja lekoppintom a pedált, nem szórakozom :-)
Ha meg csak érinteni kell a kellő gyorsításhoz akkor csak annyit nyomom.
GEORGE2010-08-14 23:40:54 // 111408
Ez kimaradt.

Paks-Bp-Paks ingázásaim az első időkben, mikor még a pálya csak Dunaújtól volt.
Pakstól max 150, jó kis előzgetésekkel, sokszor lepadlózva.
Pályán ha 180-nal gurultam, majd Bp megjártam a dolgom ( kb 30-60km Bp közlekedés )és visszafele ugyan ezt a tempót diktáltam, akkor 8,5-es fogyasztások adódtak......ha van időd keresgélj vissza 2007-es hsz-közt. voltak akik azt írták, hogy ez qrva sok és valami nem okés a gépemmel. :-))))
Pedig semmi baja, csak 2használtam" a motort és nem csak kocogtam a géppel :-)
Liquid2010-08-14 23:39:34 // 111407
nemcsak a sebesség számít, hanem az is hogy milyen gázpedálállás mellett éred el, ergo digitális a gázpedálod vagy nem :) most nemazt akarom mondani hogy nagypapásan gyorsítasz :))
legalábbis a benzineseknél, ez igencsak meg tudja változtatni a leányzó fekvését :)
GEORGE2010-08-14 23:36:10 // 111406
M7-en 196 vagy 193 már nem tudom, szóval ott teletankolva a 2,4 jtd 20V Sz.fehérvárig 185-ös tempomat. Utána 200-220 közt végig az M0-ig. onnan 150 Halásztelekig. Ez éjjel volt. Charlie-val jöttünk haza Olaszból. Másnap bementem Halásztelekről a XIV.kerbe, majd vissza Halásztelekre. Megtankoltam és 10.1 L/100km jött ki.

Halásztelek-Bp XIV.ker-Halásztelek közt ingázva, 7,5-7.7 közt van a legtöbbször a fogyi.
hajnalban befele menet 100-120 közt haladok még a L betűs hídon is.....visszafele már dugózás van....

H.telek -Paks -H.telek legtöbbször 160-as tempomattal néha kicsit leporlom a kilométeróra nagyobb értékeiről a port :-) de tényleg az esetek 80% fix 160, akkor 7 liter a fogyi.


Horvátba menet szinte végig 150-160 tempomattal 6,3-7 literig bármi. 4 személy full csomagtartó.......

Ennyit iszik a 2,4 jtd 20V ez 130ezer km tapasztalata.


Szerintem kizárt, hogy 10 egyen a géped, ha "adnál" neki.
Attie2010-08-14 23:23:16 // 111405
Ja én most balra el... Megyünk holnap a Balcsira. Kíváncsi leszek a fogyira :D
Attie2010-08-14 23:22:33 // 111404
Bedobnék ismét egy kis fogyasztás témát.
Nekem átlag 8,3-t fogyaszt Bp-en az 1.9 MJet, és mindig hüledezve néztem mások jóval kevesebb fogyasztását. Mindeközben úgy gondolom, hogy az autóval nincs gond, mert vidéken meg 5,8-at evett.
Úgyhogy most erőt vettem magamon, és az eddig szokásos 1700-2200 közötti váltásokat igyekeztem 1500-1700 közé szorítani.
Az eredmény az, hogy 7,19-et fogyasztott csak Bp-i forgalomban.
Szóval lehet javulni ilyen téren, csak ezt nem nevezem normális közlekedésnek :) És kíváncsi lennék azokra az utakra, amikor a "ha kitolja a szemét akkor sem eszik többet" történet van napirenden. Mert én nem taposom az autót. Ha tényleg adnék neki, akkor tuti 10 fölött enne :)
GEORGE2010-08-14 19:37:01 // 111403
Valóban ennyi legyen a legnagyobb gondod az autóval. :-)
Mike.2010-08-14 19:28:39 // 111402
Van! :-) Én már másodszor alkalmaztam ezt és az utolsóval is kb 40 e km mentem már.
156er2010-08-14 19:05:50 // 111401
üdv. felújított vezérlésmódosítóval van valakinek tapasztalata?

kösz
GTPeti2010-08-14 19:04:34 // 111400
Bizonyára. :))
Piritu - 1.000.0002010-08-14 18:59:51 // 111399
Talán mindenki pohártartót szerel be :-))
GTPeti2010-08-14 18:51:57 // 111398
Nagy a pangás... :(
Antee2010-08-13 13:45:08 // 111397
A hatso gombbal is letudom huzni az ablakot, pedig elol lezartam a Lock gombbal.
Ez legyen a legnagyobb problemam a kocsival. :)
Hardy2010-08-13 12:02:35 // 111396
Akkor valami tényleg nem jó. De hogyan nézted? Elöl le tudod húzni őket akkor is, csak hátul nem kéne hogy működjenek, ha nem világítanak.
Antee2010-08-12 23:10:43 // 111395
El is alszanak, de attól le lehet húzni őket. Igaz, menet közben nem lett még kipróbálva.
GTPeti2010-08-12 22:42:19 // 111394
Azok a régi szép idők... :)
pe-Ti2010-08-12 21:52:56 // 111393
Akkor ehhez mit szólsz??? Érdemes a dátumot nézni!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak