Fórum >> Típusok >> 156

Qubi2011-10-13 16:03:42 // 123592
Nálam is ez van, amíg hideg a motor, ha adnék egy erősebb gázt a motor indítás után akár le is fulladna, ill. nyomom a gázt és olyan mintha 1 henger nem menne... De 2-3 perc és minden rendben...és ez majdnem minden reggel. Ha napközben megyek hosszabb távokat, és áll 2-3 órát, utána már nincs baj...egyik indításnál sem...

Plusz az autómat rendben tartom, minden szenzor, rendszer kitünő állpaotban, és /vagy cserélve újra...
NeoEx482011-10-13 14:12:19 // 123591
Ez én esetemben valami másról lesz szó, mert ilyet eddig nem tapasztaltam, és már van mögöttünk egy tél kemény, mínuszokkal, tegnap meg azért nem volt nagyon hideg. Hangsúlyozom, hogy itt a szokásoshoz képest komoly megtorpanásról, teljesítmény esésről van szó indulás után egy komolyabb húzatásig.
Qubi2011-10-13 13:45:00 // 123590
Szia! Nekem ugyan ez van mióta megvan az autó!!! Egy külföldi oldalon olvastam, hogy ez egy beépített funkció, hogy hidegen ne kúrd szét a motort... Az hogy huzatod nem jó. Én dániában lakok, és itt mindig hideg van.... Ezért mindg melegitem a kocsit, akkor nincs lelassúlva...!!! Jön a hideg és ez csak ezért van... 2000ig menj vele, aztán érzed ahogy rúg egyet a kocsi, és a pacik Meg is jöttek =p
NeoEx482011-10-13 13:30:34 // 123589
Sziasztok,

Mostanában van egy érdekes jelenség, ami nemrég jelentkezett, és akkor fordul elő ha hideg a motor, és utcáról indulok (garázsból nem jellemző, legalábbis nem annyira).
Az a jelenség, hogy induláskor mintha valami visszafogná a teljesítményt. Általában 2000 körül szoktam elváltani minden fokozatban. 1-esben 2000 ig alig húz, meg-megtorpan, érezhetően vissza van fogva, és egy érdekes, szívó hang jön a rezonátorcső környékéről. 2-esben, 3-asban ugyanez. Azt szoktam csinálni, hogy a szokásosnál jobban kihúzatom a fokozatokat, 1-2-3-at olyan 3000-ig pörgetem, 2000-től fölfelé érezhetően visszatér az erő mindegyik fokozatban, és 4-esben már minden oké. Miután ezzel megvagyok, minden visszaáll normál állapotban, ezt a procedúrát csak az első induláskor kell megcsinálnom, onnantól minden oké. Tegnap este az 1-est különösen nehezen vette, már paráztam hogy lefullad, de aztán masszív gázzal és óvatos kuplunggal csak elindultunk, utána szintén nem volt semmi gond.
Mi lehet a gond?
Qubi2011-10-13 11:37:17 // 123588
Skacok!

Vessetek egy pillantást az alábbi kérdésemre:

http://www.alfaamore.hu/forum/gumi_felni_futomu


köszi
Dévid2011-10-13 09:56:21 // 123587
Csak az SW-be juthatsz így be, a Berlina csomagtartóján át csak a síalagúton keresztül tudnál, az meg pici. :D
gstup2011-10-13 09:42:20 // 123586
Sziasztok!

Egy olyan jellegű kérdésem lenne,hogy télen szinte belülre is ráfagy este folyamán a lecsapódott pára.Ez ellen lehet valamit tenni,mert eléggé rossz tud lenni amikor csak az 10 percembe telik hogy belülről jégvakaróval leszedjem a félig ráfagyott párát....Lehet hogy zsírtalanítani vagy fogalmam sincs mit kéne csinálni a szélvédővel.Várom az ötleteket....

Előre is köszönöm a segítségeteket!
osee_selespeed2011-10-12 19:47:10 // 123585
Hogy került a kormányba a kulcs? Ja, most látom, hogy te sem tudod... :)
Alfa_156_lapi2011-10-12 19:26:39 // 123584
Még annyit, hogy Szatyit ajánlom, sokan hordják hozzá. Nagyon ért a verdákhoz, van comp, meg rutin. Korrekten, normális áron dolgozik. A tel.06-20-980-7943
Alfa_156_lapi2011-10-12 19:22:11 // 123583
Elképzelhetö, hogy az LMM zárlatos. Attól is le tud állni alapjáraton.Néha működik,néha nem. Nekem a csere oldotta meg a problémát.
Zsolt852011-10-12 18:58:22 // 123582
Fasza egy nap volt ma. Ülök a buszon, bámulok az ablakon, tesóm telefonál. Elkezdi hogy bezárt a kocsi riasztó rajta, de kulcs meg benne van az autóban. Mondom kurva jó, ilyenkor mivan? Persze van egy elősztorija kulcsnak, mivel a központ zár kapcsolóját forrasztották, de benne a mikrokapcsoló, mintha zárlatos lenne, mer többször nyitott vagy zárt mielőtt hozzányúltam volna. Na szóval ő ezt nem tudta, elmondtam neki, persze el is küldött a francba. Megértem. Akkor szóltam egy havernak az úgyis szeret bütykörészni ilyen dolgokkal, hozott egy drótot is. Aztán a vezető oldali ajtónál a guminál tömítésnél nagy nehezen, benyomtuk megkampósított drótot, és röpke 5 perc szórakozás után elértünk a dróttal a csomagtartó nyitó füléhez. Itt már csak 1-2perc szórakozás és beakadt. Kezdeti mosolyok kerekedtek, és lassan meghúztuk fel, és lám már ki is nyílódott a csomagtartó, és bemásztam. Első mozdulat elem kivesz a kulcsból, véletlenül se forduljon elő ! És sikerrel nyugtáztuk a napot :)
Azért írtam ilyen hosszasra, ha netán véletlen esetleg talán mással is előfordulna, akkor ilyen könnyű feltörni egy Alfát :)
Ja és a riasztó persze nem vinnyogott, lehet mert a kormányban volt kulcs, ezt még én sem tudom miért.
Na minden jót !
Laca032011-10-12 18:38:12 // 123581
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni hogy mi lehet a probléma oka, vagy hogy hova érdemes elvinni Pesten szervízbe az autót. A jelenség a következő: Menet közben üresjárásban leesik a fordulat, van hogy le is áll az autó./1.6 ts benzines,2000évjárat/
A pillangószelepnél megtisztítottam a lerakódott olajos szennyeződéstől. Annyit használt hogy most már nem fullad le de a fordulat így is leesik 500-ra ,és ingadozik 900 és 500 közt míg nagy nehezen beáll 900-ra. Köszi előre is a tanácsokat!
Liquid2011-10-12 15:42:12 // 123580
GTPeti blogjában van róla egy korrekt leírás, én is át fogom alakítani az enyémet
Liquid2011-10-12 15:40:23 // 123579
A FES oldalán fentvan, hogy mithez milyen kábel illetve adapter kell. A motorvezérlőn kívül gyakorlatilag mindenhez kell adapter a 156-nál. Ez lehet egy közdarab (lehet ilyet is venni ebay-en) vagy át lehet alakítani a kábelt, illetve létezik eleve "átalakított" kábel is
Gyalu2011-10-12 14:50:11 // 123578
Sziasztok!

Vettem egy ELM327 USB v1.4 OBD2 csatlakozót. A fiat ecu scannel tökéletesen látom a motor adatait, de a légzsák és az abs t nem érem el.

http://racing-bazar.hu/ShowImage.aspx?imgID=1004783918&imgX=1024

Ez csak a motort tudja és nem is próbáljam a többit? Vagy én baltáztam el valamit ?:)

Előre is köszi:)
linzenbold2011-10-12 13:18:12 // 123577
Vagyis akkor az ültetőrugóm gond nélkül beépíthető az sw-be, ha jól értem!!! :)
András bácsi2011-10-12 12:10:55 // 123576
Méretileg nincs korlátja a beépíthetőségnek, de az sw rugói erősebbek.
linzenbold2011-10-12 11:45:47 // 123575
Sziasztok!!! 156 SW és SEDAN futóműve között van valami különbség???
Konkrétan a rugók érdekelnének, hogy egyformák e!!!
dfg (Tanárúr)2011-10-11 21:38:30 // 123574
sajnos csak volt....
Piritu - 1.000.0002011-10-11 21:12:46 // 123573
Tényleg kellene egy kiolvasós (Ecuscan/kábel) fórum :-)
GTPeti2011-10-11 21:07:30 // 123572
Ezért is írt /me a kábelátalakítósdiról. :)

(Mindenestre pont a légzsáknál igaz: ha ég a lámpa, akkor a hibát a kábel ált. nem tudja meggyógyítani.)
mizooo2011-10-11 21:06:52 // 123571
Van KKL VAG kábelem elugorhatok valamelyik délután Maglódra és szívesen rácsattintom a kocsidra ha kell. üdv
Piritu - 1.000.0002011-10-11 21:03:57 // 123570
A "sima" kábellel nem férsz hozzá a légzsákhoz.
Piritu - 1.000.0002011-10-11 21:03:07 // 123569
Tessék belenyugodni, hogy Selenia való bele :-)
mreni2011-10-11 20:59:03 // 123568
van izlése az autónak:)))
mizooo2011-10-11 20:54:22 // 123567
Ha eszi az olajat akkor szerintem mindet eszi és valóban a motorban keresendő a baj.
Viszont a régi motorom seléniából annyit evett, hogy nem bírtam fizetni :)
Most mindegy, hogy mit töltök bele nem eszik semmit Happyness
dfg (Tanárúr)2011-10-11 20:39:36 // 123566
hát nem egészen igaz ez, mert nekem pl a castrol-t, és a valvoline max-life-ot nem ette... annyira durván. nagyságrendileg egynegyedét ette meg ezekből.
Liquid2011-10-11 20:33:44 // 123565
ha a 10W40 Selénia 20K-t eszi akkor bármilyen másik 10W40-et is enni fog, nem? :)
ilyenkor javasolják a Racinget, bár véleményem szerint ha nem durva a fogyás akkor inkább 1-2L+ olajcserénként még mindig megéri mint a Racing ami jóval drágább, de annyira nemértek a lovakhoz....:)
dfg (Tanárúr)2011-10-11 20:28:51 // 123564
nem azt mondtam, hogy senkinek nem vált be. :) azt mondtam megoszlanak a vélemények. nekem a 146 ette, mint kacsa a nokedlit, a 156 meg nem eszi.
kell egy próba, aztán gyorsan kiderül. ha kopottabb már a moci, akkor sztem kár...
Liquid2011-10-11 20:26:50 // 123563
rossz véleményt nemigen olvastam eddig a Seléniáról. Max. annyit hogy néhányan nem érzik elég jónak, erre fogják az olajfogyást, holott annak inkább a motor az oka...
Alfa GT-Csaba2011-10-11 18:42:29 // 123562
Nekem eddig mindig bevált!A ts sem ette 12ezer kilométeren max 8deci a gt 15ezer alatt 1 deci sem fogyott belőle!
Imyx2011-10-11 18:12:09 // 123561
Szerintem Őt javasolhatom: Szatyi (alfaszatmari.hu)
Függönylégzsákot hamar orvosolta nekem is, kábellel meg nem lehetett.
dfg (Tanárúr)2011-10-11 08:39:20 // 123560
A seleniaval kapcsolatban megoszlanak a vélemények...
Qubi2011-10-11 08:03:24 // 123559
Sziasztok!

Kellene nekem valaki, aki kívülről vágja a 156os légzsák problémáit... Meg is tudja szerelni, hozzáértő módon. Mióta megvan az autó, nem sikerült megcsináltatni ezt a részét:D

Hibajelenségek:
- mindkét lámpa világít
- kábellel nem lehet elérni a légzsák vezérlőjét, egyáltalán...Hibakód leolvasás céljából.

Bármilyen megoldás érdekel.

köszöntem
Rolee1562011-10-11 02:05:33 // 123558
Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül kié ez az autó??



Ugyan ilyen felni van az enyémen is... :)
Azért ez elég nagy véletlen... :)
admirális2011-10-10 22:59:14 // 123557
Hideg indítás után hagyjad kicsit alapjáraton, ne indulj el azonnal.
Olajszintet próbáld maximumon tartani.
Liquid2011-10-10 22:52:52 // 123556
Vezérlés szett - 30400
vízpumpa - 11000
5L Selénia 20K AR - 9900
olajszűrő - 1780
levegőszűrő - 3000
pollenszűrő - 2900
vezérlésmódosító (opcionális) - 41900
Gyertyaszett - 28900

forrás: http://albaalkatresz.hu
laca772011-10-10 22:44:40 // 123555
Köszi a tanácsokat!

Megköszönném, ha visszatennéd a könyvet és írnál egy üzenetet nekem, ha megvan.
Az egyes lehetséges cserélni valókhoz tudnál kb. árakat is írni?
Tényleg csak kb.

Köszönöm!
Piritu - 1.000.0002011-10-10 22:34:37 // 123554
Könyv: sokáig volt fenn az Amore ftp-n, de már letörölték. Ha kell, vissza tudom tenni. (Az Amore ftp hozzáférés Alfa Amore Cartárs oldalán található)
Cserék: általában nem lehet tudni, hogy ki és mikor cserélt utoljára vezérlést egy használt kocsin. Általános elv, hogy AZONNAL csere. (Vezérműszíj, görgők és a vízpumpa) Ha dízelesen kerreg a motor a vezérlés módosító is cserés. A csere nem egyszerű, célszerű olyannal csináltatni, aki csinált már ilyet.
Olaj: Mivel nem lehet az ember sose biztos, hogy az előző gazdi mit és mikor tett bele, célszerű AZONNAL cserélni. Csak Selenia, ha a motor nem csipegeti az olajat 20k, ha csipegeti Racing. Adalékra nincs szükség, a Seleniában minden benne van, ami kell.
Célszerű a hibatárolót kiolvasatni, hogy mi a helyzet LMM és lambda szonda szintjén.
Jó lenne megtudnod, hogy gyertyát mikor cseréltek benne (100.000 km-enként kell), hogy nem esedékes-e.
Futómű szilenteket célszerű még átnézni, átmozgatni. A 156 futóműve nem szereti a jó magyar utakat.
GTPeti2011-10-10 22:34:12 // 123553
Alkatrészt leginkább a lent említett Elaforgnál (Ofi nevű cartárs) és az Alba autónál érdemes venni (Erhard 242 cartárs). De reméljük leginkább csak olajat és szűrőket kell majd venned! ;)
(Kieg.: E boltok tulajai is "fertőzöttek". Jó értelemben persze.)
laca772011-10-10 22:29:42 // 123552
Csaba, Peti, Admirális köszi, megpróbálok mindent megfogadni.
Várom a többiek tanácsait is, szeretnék hamar belerázódni.

Minden jöhet, ami eszetekbe jut!

Köszi
admirális2011-10-10 22:25:31 // 123551
Szerintem arra figyelj, hogy ne pörgesd hidegen, melegen is csak óvatosan, ne padlózd le feleslegesen, és kerülj ki minél több út hibát.

Elaforgot ajánlom.
GTPeti2011-10-10 22:14:21 // 123550
Tudjuk javasolni azt az ajánlatot. :)
Alfa GT-Csaba2011-10-10 22:14:12 // 123549
Szia.A vezérlést kompletten és a vízpumpát s cseréltesd rögtön benne!Olajból csak is Seléniát rakjál bele 10w40-et !
laca772011-10-10 22:09:26 // 123548
Sziasztok!

(metál)zöldfülűként szeretnék tanácsot kérni tőletek, hogy mire figyeljen egy friss 156 tulajdonos.
Bár az autó kívül-belül megkímélt szép állapotban van és amennyire meg tudtuk nézni-hallgatni a motor is teljesen rendben - tehát valószínűleg gondos gazdája volt - semmilyen használati útmutatót, szevizkönyvet nem kaptam hozzá a kereskedésből. 2001-ben 1 évesen került Magyarországra, valószínűleg így nem is voltak magyar nyelvűek.
Gondolom, bár szép színű az olaj, érdemes lenne első körben egy olajcsere, ki tudja mi van benne. Erre tudjátok javasolni az Elaforg főoldali akciós ajánlatát?
Bármilyen tapasztalatot, javaslatot (olaj és adalékanyag téren is) szívesen fogadok, mint kezdő Alfás. Ápolás stb..
Esetleg magyar nyelvű letölthető könyvet hozzá?
És egy apróság... az ablakmosó folyadék tartályának a sapkája hiányzik, egyelőre csak ennyi hibát találtam az autón ;-) Honnan lehet szerezni ilyet? Bontó?

Köszönöm előre is, és üdv mindenkinek!
fony722011-10-10 21:24:45 // 123547
Köszi, de már késő. Egész éjjeli töltés után reggel startolt, d.u. 4 után viszont már csak kínlódott, be se indult. Mérgemben vettem neki egy Bannert. Igaz, csak 72 Ah de elég lesz az. A 80-as nem fért volna be. A gyári volt még benne (legalábbis gondolom én - FIAT, LANCIA felirattal), 2007-ig volt feltüntetve a garancia idő. Ahhoz képest elég jól bírta. Le a kalappal. Ha ez a Banner is csak a felét bírni fogja, akkor már boldog leszek.
W.2011-10-10 19:37:50 // 123546
Nektek is! :)
W.2011-10-10 19:37:12 // 123545
Köszi!
admirális2011-10-10 19:22:22 // 123544
Index kar végét kell nyomkodni, akkor mutat fogyasztást.
zalan2011-10-10 19:18:25 // 123543
google - alfa romeo 156 owner s manual
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak