Liquid2011-12-18 14:09:02 // 124892
a fészlift előttiekben ha egyszer érzékel bármilyen rendellenességet a légzsák körül, eltárolja a hibát és világít a visszajelző folyamatosan, csak computerrel lehet kiütni
ystuc2011-12-18 13:46:12 // 124891
Ez így ebben a formában nem igaz. Lévén nekem is világít folyamatosan. Más kérdés, hogy én nagy valószínűség szerint tudom, hogy hol a gond, csak lusta vagyok utánajárni... :-)
GTPeti2011-12-18 13:30:42 // 124890
Azt jelzi a folyamatosan világító lámpa, hogy fészlift előtti autód van.
ttamas1562011-12-18 13:24:54 // 124889
Nekem sajnos folyamatosan világít... :-( Nem tudom, hogy ez jobb, vagy rosszabb.
ystuc2011-12-18 13:07:37 // 124888
A jobb első ülés alatt (is) van, hogy merre van még, azt nem vágom. Nekem az SW-ben bal hátul is van a csomagtartóban, de nekem 6 légzsákom van.
Zotyy1562011-12-18 12:00:23 // 124887
Köszke,és merre lehet találni a hozzátartozó csatikat két első légszákom van!
ystuc2011-12-18 11:24:12 // 124886
A hepe-hupa lehet rossz hatással. Valamelyik csati valszeg nincs rendesen összedugva, és bizonyos mozdulatokra így reagál...
Zotyy1562011-12-18 11:22:57 // 124885
Sziasztok!
Kérdésem lenne,esős idő és hepehupás út,okozhat e olyan jelenséget,hogy a légzsákvisszajelző bizonyos időközönéknt villog menetközben? Pár óra elteltével azonban semmi :) Csak az elektronika rosszalkodot? Vagy a körülmények miatt volt?
Kérdésem lenne,esős idő és hepehupás út,okozhat e olyan jelenséget,hogy a légzsákvisszajelző bizonyos időközönéknt villog menetközben? Pár óra elteltével azonban semmi :) Csak az elektronika rosszalkodot? Vagy a körülmények miatt volt?
piktortom2011-12-17 21:39:52 // 124884
szivagyerek2011-12-17 17:49:14 // 124883
Olvastam az adat lapod szívesen kérdeznék pár dolgot,de itt ez elég idő igényes lenne.... :)
GTPeti2011-12-17 17:43:49 // 124882
Nagyon szívesen!
Egyébként, amikor vettem az autót, nálam is törött volt az NTC.
Egyébként, amikor vettem az autót, nálam is törött volt az NTC.
szivagyerek2011-12-17 17:39:45 // 124881
természetesen nem fogok kiadni érte ennyi pénzt.... :) csak lehet hogy könnyebben tudok szerezni egy komplett LMM-et,ami bontott... majdnem elfelejtettem meg köszönni a segítséget,nekem ez nem volt ilyen egyértelmű.... :) Köszönet!
GTPeti2011-12-17 17:35:29 // 124880
Igen. De olyan LMM-et talán tud vki adni, aminek a fő funkciója (a légmennyiségmérés) már nem igazán működik, viszont a hőmérségkeltszenzor még ép.
Bár, ha van felesleges 30-40eFt-od, akkor vehetsz egy teljesen új LMM-et is. :)))
(Kieg. ugye ha LMM-ről van szó, akkor CSAKIS Bosch-ban érdemes gondolkodni. Minden más még rosszabb.)
Bár, ha van felesleges 30-40eFt-od, akkor vehetsz egy teljesen új LMM-et is. :)))
(Kieg. ugye ha LMM-ről van szó, akkor CSAKIS Bosch-ban érdemes gondolkodni. Minden más még rosszabb.)
szivagyerek2011-12-17 17:32:01 // 124879
elnézést a helytelen kifejezésért,de gondolom ahhoz kell egy LMM,hogy legyen belőle az a bizonyos dióda??? :)
szivagyerek2011-12-17 17:30:31 // 124878
ugyan ez az autóm van és ugyan így jártam vele...én a MAP szenzort cseréltem ki az volt a gond....
GTPeti2011-12-17 17:27:58 // 124877
SZVSZ a légmennyiségmérőt felesleges emiatt kicserélni.
szivagyerek2011-12-17 17:26:20 // 124876
Elhiszem hogy egyértelmű,de én ma láttam ilyen programot először életembe,és nem is nagyon értek hozzá.... :) :D akkor a legegyszerűbb ha kicserélem a légtömegmérőt egy másikra? :)
Imyx2011-12-17 16:21:04 // 124875
Nagy eséllyel lambda szonda. Ki kellene olvasni a hibát.
GTPeti2011-12-17 15:48:57 // 124874
Ennél egyértelműbb hibaüzenet pedig nem nagyon fog jönni soha az életben. :)
A légmennyiségmérőben van a beszívott levegőhőm szenzora. Ez egy 5mm-es diódához hasonlító NTC, ami néha szeret eltörni. (Mondjuk ezt a Boschnál dolgozó urak így is gondolták.) Két megoldás van: 1. hogy így közlekedsz tovább, ami SZVSZ nem végzetes (bár kerülendő) és pár decis fogyasztásemelkedés jelenthet, 2. Beszélsz valakivel, akinek van elfekvőben egy LMM-je, amiben ép ez a szenzor és átteszitek. (Max. 5 perc forrasztás.)
A légmennyiségmérőben van a beszívott levegőhőm szenzora. Ez egy 5mm-es diódához hasonlító NTC, ami néha szeret eltörni. (Mondjuk ezt a Boschnál dolgozó urak így is gondolták.) Két megoldás van: 1. hogy így közlekedsz tovább, ami SZVSZ nem végzetes (bár kerülendő) és pár decis fogyasztásemelkedés jelenthet, 2. Beszélsz valakivel, akinek van elfekvőben egy LMM-je, amiben ép ez a szenzor és átteszitek. (Max. 5 perc forrasztás.)
szivagyerek2011-12-17 15:45:34 // 124873
GTPeti2011-12-17 15:33:51 // 124872
Elég, hogy ha egy topicba posztolod ugyanazt. Úgyis kapsz rá választ.
Rodoman2011-12-17 15:32:19 // 124871
Szóval sokat néztem régebben a Vágó Pityu műsorát és úgy döntöttem kérem a közönség segítségét! Alap felállás: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2002, 116 LE
A kérdés: Pár napja a ménest képviselő lovakból úgy 60 elment. Nem húz az autó! És világít motordiagnosztikai kontroll lámpa. Aztán vissza jönnek a pacik, és újra elmennek. Az autót üresen sem tudom 3000 fölé pörgetni. És baromi lassan gyorsul fel. Volt már valakinek hasonló élménye? Mi lehet a gond?
A: üzemanyagpuma B: Üzemanyagszűrő C: Valami relé vagy ilyesmi D: Irányjelző
Valakinek konkrét ötlete?
A kérdés: Pár napja a ménest képviselő lovakból úgy 60 elment. Nem húz az autó! És világít motordiagnosztikai kontroll lámpa. Aztán vissza jönnek a pacik, és újra elmennek. Az autót üresen sem tudom 3000 fölé pörgetni. És baromi lassan gyorsul fel. Volt már valakinek hasonló élménye? Mi lehet a gond?
A: üzemanyagpuma B: Üzemanyagszűrő C: Valami relé vagy ilyesmi D: Irányjelző
Valakinek konkrét ötlete?
Rodoman2011-12-17 15:32:03 // 124870
Piktortom!
Nekem 95%-ban ugyanezeket csinálta! És nálam Főtengely jeladó relé volt a ludas!
Nekem 95%-ban ugyanezeket csinálta! És nálam Főtengely jeladó relé volt a ludas!
piktortom2011-12-17 12:08:26 // 124869
Szűrőt kicseréltem, most be sem indul...Ránézek a többire is.
Janialfa2011-12-17 11:27:46 // 124868
Szia én most vagyok tul egy ilyen problémán!
Kitisztíttattam az üzemanyagnyomás érzékelőt és a légtömegmérőt!
Megjavult az autó!
Kitisztíttattam az üzemanyagnyomás érzékelőt és a légtömegmérőt!
Megjavult az autó!
cseko762011-12-17 10:46:08 // 124867
esetleg nem kap elég üzemanyagot a gyorsításkor? koszos üzemanyag szivattyú, szűrő? mindenképp érdemes sztm gépre rádugni.
Vikking 3112011-12-17 10:29:41 // 124866
És azt is tegyük hozzá, hogy az 50 és a 90 közti osztás a 80 fok :)))
piktortom2011-12-17 02:12:06 // 124865
Sziasztok!
Van egy kis "gáz" Lysával... Történt ugyanis, hogy Budapestre kellett volna mennem, elindultunk Pécsről, és kábé Szekszárd után pár kilométerig jutottunk. Tötyögtek előttem 80 körül, gondoltam előzök. Nos, előzni még csak tudtam, de utána megállt a motor. Azt vettem észre, hogy hirtelen gázadáskor kigyullad a befecskendező rendszer üzemzavarának visszajelzője, majd a töltés és az olajnyomás. Szervó óne. Padka becéloz, elakadásjelző fel. Megállt bennem az ütő - vezérműszíj. De nem. Szerencsére.
10 perces próbálkozás után nagy nehezen beindult. Hazafordultunk, nem volt értelme folytatni az utat... Útközben folyamatosan világított az üzemzavaros visszajelző, aztán kialudt. Újabb előzésnél azonban megint eljátszotta a fent leírtakat. Egyébként fokozatos gázadáskor semmi baja. A hiba lehetséges okaira szeretnék Tőletek segítséget kérni.
( 2.4 JTD, 1998) Előre is köszönöm.
Van egy kis "gáz" Lysával... Történt ugyanis, hogy Budapestre kellett volna mennem, elindultunk Pécsről, és kábé Szekszárd után pár kilométerig jutottunk. Tötyögtek előttem 80 körül, gondoltam előzök. Nos, előzni még csak tudtam, de utána megállt a motor. Azt vettem észre, hogy hirtelen gázadáskor kigyullad a befecskendező rendszer üzemzavarának visszajelzője, majd a töltés és az olajnyomás. Szervó óne. Padka becéloz, elakadásjelző fel. Megállt bennem az ütő - vezérműszíj. De nem. Szerencsére.
10 perces próbálkozás után nagy nehezen beindult. Hazafordultunk, nem volt értelme folytatni az utat... Útközben folyamatosan világított az üzemzavaros visszajelző, aztán kialudt. Újabb előzésnél azonban megint eljátszotta a fent leírtakat. Egyébként fokozatos gázadáskor semmi baja. A hiba lehetséges okaira szeretnék Tőletek segítséget kérni.
( 2.4 JTD, 1998) Előre is köszönöm.
Abarai2011-12-17 01:18:24 // 124864
Az off dieseled úgy volt belőve, hogy amíg normális határok között volt a víz hőmérséklete, a mutatót a 90-re szögezi. A 156 ehelyett a tényleges hőfokot mutatja. Az nem baj, ha ingadozik, csak ne menjen túl magasra meg ne hűljön le egészségtelenül. Kb 80 és 105 fok között normális.
szasza(SW)2011-12-16 23:42:50 // 124863
Keresd Erhard242-öt én tőle rendeltem valami olasz:)
Duda2011-12-16 23:37:14 // 124862
tehát csere lesz :(, mert hidegebb időben még rosszabb lesz a helyzet. Gyárit érdemes csak, vagy ebből is vannak utángyártottak?
szasza(SW)2011-12-16 23:22:14 // 124861
Nekem 8-10 km után hidegben 87 körül áll be.Ez tartja is max 90 ig megy fel.kb 1 éves a termosztátom.Én is 99% városozok:)
Duda2011-12-16 23:09:48 // 124860
Látom szasza a te géped olyan mint az enyém. A termosztátommal lehet, hogy baj van, mert elég nehezen melegszik a vizem. Az üzemi hőfok mutató szerint 70-75 C, nem tudom ez normális-e. A minap sokáig kerestem parkolót és akkor fel ment 90 felé, a venti be is kapcsolt. Eddig csak a városban használtam, de jövő héten megyek vidékre is pályán, talán ott jobban látom majd. Az előző kocsim egy VW diesel volt és abban 90 ről meg nem mozdult a mutató sehol. Tapasztalat hiányában nem tudom, ezek normális értékek-e.:)
szasza(SW)2011-12-16 21:19:08 // 124859
Én most vagyok15K-nál januárba cserélem.
ystuc2011-12-16 21:17:53 // 124858
Én hiszek a gyárnak, 20K.
Duda2011-12-16 21:14:48 // 124856
A gyári adatok szerint a selenia-val a szerviz intervallum 20 k. Ti meddig szoktatok járni vele?
Szita 662011-12-16 21:13:24 // 124855
Köszönöm!!!!
admirális2011-12-16 21:00:10 // 124854
Rízsszem izzó néven keresd!
Szita 662011-12-16 20:58:46 // 124853
Sziasztok ! Tudna valaki segíteni abban hogy az üzemanyagszint ,óra,vizhőfok mérőbe milyen izzó kell.nem akarom kétszer szétszedni.Köszi
Duda2011-12-16 19:47:10 // 124851
Köszi!Gondolom a szűrők is itt olcsóbbak.
téglaci2011-12-16 19:44:18 // 124850
a fele volt az enyém , most vittem az új tulajnak.
van egy másiknak a fele még , abban van motor is.
van egy másiknak a fele még , abban van motor is.
Roll19832011-12-16 19:40:58 // 124849
Saját a repülő?
Duda2011-12-16 19:34:29 // 124847
Tudsz esetleg olyan helyet, ahol a selenia olcsóbb?
mreni2011-12-16 19:31:16 // 124846
Hali!
Csak castrol-t ne :))) Liqui Molly vagy Selenia 5liter!
Mann,Sofima szűrők tökéletesek bele.
Csak castrol-t ne :))) Liqui Molly vagy Selenia 5liter!
Mann,Sofima szűrők tökéletesek bele.
téglaci2011-12-16 19:29:09 // 124845
szasza(SW)2011-12-16 19:23:08 // 124844
5W40 kell bele lehetőleg selénia WR.Szűrőt a bárditól a Man-t ajánlanám.5 litert vegyél a jtd nem eszi általában,de ha mégis ,olcsóbb mint utána venni 1 litert.
Duda2011-12-16 19:10:33 // 124843
Sziasztok! Mint új tag rögtön lenne pár kérdésem. Olajcsere vár a vasra és kérdezném, hogy a castrol 10W40 turbo diesel megfelel-e a kívánalmaknak, vagy mindenképpen valami komolyabb kell bele. 10 k-n ként úgy is fogom cserélni. Szűrő cserék is lesznek és kérdezném milyen márkát vegyek, mert gondolom van több is. A Bárdiba van kedvezményem, de ha tudtok jobb és olcsóbb helyet, akkor szívesen veszem a tanácsokat. :) Az olajból gyárilag 4,2 litert ír és kérdezném elég-e bele a 4 liter, vagy az nagyon kevés. Egyenlőre ezek a fontosak, a többit majd később adagolom. :)