Szétdurrant, foglalatostól, tavaly Alfacity előtti este, és szerintem akkor vitte magával az új LMM-et is. Fél éjszaka szereltem, hogy reggel lejussak az új csajommal és a kocsimmal.
Este tíz és reggel négy között elintéztem pár telefont, futtattam egy diagnosztikát, és az így nyert adatok alapján visszaépítettem a 3 nappal korábban kiszerelt régi-rossz LMM-et, átdobtam egy jó relét a TS-emből ami a kert végében rohad. Azóta a régi LMM dolgozik a vasban. Pár hét múlva lett új LMM, de azóta sem került bele, mivel tartok tőle, hogy hasonló sorsra jut.
Most szántam rá magam, hogy rendbe rakassam teljesen a gépet, hátha jobb áron megy majd el, és épp az elektromos hibák egy részét szünteti meg az autóvillamossággal foglalkozó szerelő. A közeli bontóban csak TS és JTD van bontás alatt, V6 nincs. Végülis amelyik hasonló, azt veszem meg hozzá.
Dévid2015-09-28 18:45:12 // 149242
redbull902015-09-28 16:25:17 // 149241
Ezt a könyvben megtudod nézni melyiknek mi a szerepe, gondolom a V6 ban nincs gázolaj előmelegítés, Izzítás meg ilyenek :D
Mi a probléma amúgy?
Mi a probléma amúgy?
Dévid2015-09-28 15:31:19 // 149240
Tudja valaki, hogy az akkumulátor előtti relésor megegyezik-e a V6-ban és a JTD-ben?
Kazes☻2015-09-28 15:17:04 // 149239
Szvsz üléshuzat... bizti hideg volt a bőr, amúgy is ilyen rút anyag talán sosem volt Alfában... :)
Kócosw2015-09-28 14:58:19 // 149238
A cw az összkerek miatt kicsit jobban harapja a kuplungot, plusz a specifikus alkatreszek nem olcsok, bontoban meg sztem nemsok esellyel szerzel alkatreszt hozza,amugy ugyanaz a müsor...
blackbird002015-09-28 14:04:16 // 149237
Nekem az 1. szimpatikusabb. A kettesnél szerintem kicserélték az üléseket, mert ha jól tudom, az ajtókárpít színe megegyezik az ülésekével. Ebben eredetileg vajbőrnek, vagy vaj szövetnek kéne lennie. Legalább is szerintem, de majd kijavítanak a hozzáértőbbek.
Ha viszont cserélték, kérdés: miért?????? Vagy üléshuzat van rajta:)))))
Ha viszont cserélték, kérdés: miért?????? Vagy üléshuzat van rajta:)))))
Zabbancs2015-09-28 11:48:36 // 149236
GTPeti2015-09-27 23:02:14 // 149235
A Xenon-look az egy mese. Nem tudsz halogénból olyan izzót csinálni, ami ne lenne azonnal kiszúrható, hogy nem xenon. Ahhoz többe kerülne a szűrőbevonat az izzón, mint amit bárki is megfizetne... Arról nem beszélve, hogy ha szűréssel történik a színspektrum beállítása, akkor az a fényerő rovására megy. Márpedig az egy elég buta kompromisszum, tekintve az elsődleges cél, hogy jól láss vele.
Na ezért nincs izzó, amelyik a look és a +50% követelményeknek egyszerre eleget tesz.
Na ezért nincs izzó, amelyik a look és a +50% követelményeknek egyszerre eleget tesz.
GTPeti2015-09-27 22:59:35 // 149234
Ez egy egyszerűen megválaszolható kérdés:
OSRAM Nightbreaker Ultimate
Csakis nagy (eBay-es) cégtől rendelj, mert létezik belőle hamisítvány.
OSRAM Nightbreaker Ultimate
Csakis nagy (eBay-es) cégtől rendelj, mert létezik belőle hamisítvány.
Kócosw2015-09-27 22:37:12 // 149233
Hali Urak,
mivel sajna a 156 lámpái nem a legjobbak,igy keresnék valami meggyőző erejű izzókat tompítottba és refibe is.Lehetőleg ne sárga fényűt (fehér, xenon look jöhet).
Ki mit ajanlana? tapasztalatok etc? esetleg link ahol jóáron hozzájuthatok.A lenyeg hogy ne szentjanos bogarak legyenek...
Köszi
mivel sajna a 156 lámpái nem a legjobbak,igy keresnék valami meggyőző erejű izzókat tompítottba és refibe is.Lehetőleg ne sárga fényűt (fehér, xenon look jöhet).
Ki mit ajanlana? tapasztalatok etc? esetleg link ahol jóáron hozzájuthatok.A lenyeg hogy ne szentjanos bogarak legyenek...
Köszi
DobosHunor2015-09-27 08:49:31 // 149232
Sziasztok. Erdeklodnek, hogy esetleg valakinek elado gewindeje lenne? Ha nincs akkor esetleg valaki kulfoldi forumokat nem tudna ahol talalhatok? Vagy valaki nem rendelt mar Magzarorszagon kivul valahonnan? Koszi elore is! :)
donpepe92015-09-26 19:37:47 // 149231
Szépen megcsináltátok gratulálok!!
Alfás Theo2015-09-26 18:36:23 // 149230
Dévid2015-09-26 01:43:19 // 149229
Á, túl drága móka lenne nekem JTS-el járni, a V6 pont elég, olcsó a bekerülési ára, és nem drága a fenntartás sem.
Totokid2015-09-25 21:50:06 // 149228
Haloo!
Nemsokára végre a tulajdonomba lesz egy multikormány :D
És az lenne a kérdésem, hogy mennyire macerás a beszerelése? :)
Nemsokára végre a tulajdonomba lesz egy multikormány :D
És az lenne a kérdésem, hogy mennyire macerás a beszerelése? :)
GTPeti2015-09-25 16:10:07 // 149227
Akkor JTS-t kéne venned. :) Ez max. 2000-nél megindul. Gyakorlatilag dinamikus autózáshoz tökélegesen elég a dízeles fordulatszámtartomány. Minden más már állatkodás. :)
Az állandó EGR puceválás a 159 topic kedvelt sportja. :) Én sosem értettem. Igaz a golfhoz sem nőttem még fel. :)
Az állandó EGR puceválás a 159 topic kedvelt sportja. :) Én sosem értettem. Igaz a golfhoz sem nőttem még fel. :)
Liquid2015-09-25 13:55:09 // 149226
azé mer benzint töltesz bele, tankolj bele gázolajat akkor majd húz 1500-tól :D
redbull902015-09-25 13:23:32 // 149225
Dévid2015-09-25 12:13:31 // 149224
Lehet nekem is le kellene falaznom, hátha kicsit jobban lépne a gép. Most csak 4500 felett jön meg az erő, alatta csak finoman húz. Merre található ez az EGR?
redbull902015-09-25 12:00:11 // 149223
Sziasztok!
Egy kis tapasztalat, eddig nem mertem lefalazni az EGR-t mondom ne sipoljon nekem.
Múlt héten beadta a derekát és elromlott, nyitva maradt szétszedtem kitakarítottam semmi változás a füst (turtyi) meg csak ömlik a kocsiba, gondoltam magamban ha már úgy is világít mint a karácsonyfadísz ez már nem árthat neki lefalaztam, hibakód maradt ugyan az de kocsi sokkal jobban ugrik alacsonyabb tartományban és nincs kis torpanás se ringás.
Egy kis tapasztalat, eddig nem mertem lefalazni az EGR-t mondom ne sipoljon nekem.
Múlt héten beadta a derekát és elromlott, nyitva maradt szétszedtem kitakarítottam semmi változás a füst (turtyi) meg csak ömlik a kocsiba, gondoltam magamban ha már úgy is világít mint a karácsonyfadísz ez már nem árthat neki lefalaztam, hibakód maradt ugyan az de kocsi sokkal jobban ugrik alacsonyabb tartományban és nincs kis torpanás se ringás.
Alfás Theo2015-09-24 10:08:29 // 149222
Ott a pont. Anno a kappán is többször csináltuk ezt. Igaz ott a jobbra index tűnt el csak.
GTPeti2015-09-23 18:14:33 // 149221
Az Uno-mban is megadta magát az indexrelé. Ui. egyszer régen LED-esíteni akartam hátul és vettem bele egy Hellát... (Jó pénzért...) Ha visszakerül a gyári, valószínűleg minden rendben lesz újra... Ennyit erről. :)
Bati2015-09-23 17:26:48 // 149220
az indexrelé lábai lettek kontak hibásak
a villamosságis csak egyszerűen újra forrasztotta a panelen és kész
mondta hogy a fiat konszern minden kocsijában ilyen van és nagyon gyakori hiba
a villamosságis csak egyszerűen újra forrasztotta a panelen és kész
mondta hogy a fiat konszern minden kocsijában ilyen van és nagyon gyakori hiba
Alfás Theo2015-09-23 11:15:19 // 149219
Bocsánat de a telefonom folyamatosan ismétli önmagát, újra és újra küldi az utolsó hszt.
Alfás Theo2015-09-23 11:12:21 // 149218
Rugókat nézted? Az alsó vagy a felső karikán lévő műanyag alatt rozsdásodik és eltörik. Szét nem ugrik a feszítés miatt. Csak ha szétszeded akkor lehet látni. Teszek fel képet róla holnap, ha otthon leszek majd.
Alfás Theo2015-09-22 20:24:37 // 149217
Kontaktos az elakadásjelző csatlakozója. 2 csati fehér és fekete megy rá 6-8 saruval. nem kicsit porosodik a saru rajta.
Bati2015-09-22 20:11:16 // 149216
szolt a szomszéd hogy villog az elakadás jelzöm
meggyógyította magát ???
ez az autó egyre rejtélyesebb
alkalom szerűen nem indul forgatja az önindító de nem indul aztán meg elindul és jó napokig
2 hétig volt a szerelönél aki naponta 3 szor beindította és nem produkálta a hibát
kíváncsi vagyok mikor kezd megint viccelődni
meggyógyította magát ???
ez az autó egyre rejtélyesebb
alkalom szerűen nem indul forgatja az önindító de nem indul aztán meg elindul és jó napokig
2 hétig volt a szerelönél aki naponta 3 szor beindította és nem produkálta a hibát
kíváncsi vagyok mikor kezd megint viccelődni
Alfás Theo2015-09-22 20:01:34 // 149215
Ha a biztosítékod jó, ami szerintem tutti, a vészvillogó kapcsolónak az érintkezője adhatja meg magát, vagy a rámenő csatlakozók.
A 156 ban úgy alakították ki az index vészvillogó kapcsolást, hogy ha a vészvillogókapcsoló meghibásodik, szakadás lesz benne, akkor már az irányjelzőnk sem működik semelyik irányba. Én a biztosítékok után a kapcsolót keresném nézném át, ha kell kapcsoló tudok küldeni FL előttim van egy bontott.
A 156 ban úgy alakították ki az index vészvillogó kapcsolást, hogy ha a vészvillogókapcsoló meghibásodik, szakadás lesz benne, akkor már az irányjelzőnk sem működik semelyik irányba. Én a biztosítékok után a kapcsolót keresném nézném át, ha kell kapcsoló tudok küldeni FL előttim van egy bontott.
Abarai2015-09-22 17:44:33 // 149214
Az indexreléd nem adta meg magát?
Bati2015-09-22 17:17:39 // 149213
csá index és az elakadásjelző egyszer csak nem működik
mivel van közös biztosítékon? ha van vele valami közös biztosítékon
mert mind ha minden más működne
mivel van közös biztosítékon? ha van vele valami közös biztosítékon
mert mind ha minden más működne
bb_1452015-09-22 14:24:59 // 149212
Alfás Theo2015-09-22 13:37:43 // 149211
Van 2 darab jó 3 szögem, tökéletesek, ha nem jönne össze a mutatványod..
Fentről egy lapos műanyag lappal benyúlsz lefelé, majd finoman ráfeszítesz az ablak felé a kinti végén, úgy, hogy a műanyag vége, ami az ajtó és a 3szög között van az ajtótól távolodjon el.
Az igazi egy patent leszedő lenne, én azzal szedtem le már 4 db-ot.
Fentről egy lapos műanyag lappal benyúlsz lefelé, majd finoman ráfeszítesz az ablak felé a kinti végén, úgy, hogy a műanyag vége, ami az ajtó és a 3szög között van az ajtótól távolodjon el.
Az igazi egy patent leszedő lenne, én azzal szedtem le már 4 db-ot.
blackbird002015-09-22 10:51:30 // 149210
Letörni nem kell,lejön az, ha ügyesen feszíted:))))))))))) Alatta van három csavar, azokat kitekered, és kész. A kábel csatival van, adja magát, csak szét kell húzni. Az lehet, hogy ha nem volt még leszedve, rá van ragadva kívülről, erősebben megmozgatod, és lejön.
Visszarakásnál meg kell húzni rendesen a csavarokat, de előtte érdemes leengedni az ablakot.
Visszarakásnál meg kell húzni rendesen a csavarokat, de előtte érdemes leengedni az ablakot.
Zsolesz2015-09-22 10:31:54 // 149209
Na akkor ez úgy látom hétvégi program lesz. Az ajtóról hogy jön le? Belül a kis háromszöget letöröm, utána bontó? :)
A kábelekkel mit kell csinálni?
A kábelekkel mit kell csinálni?
blackbird002015-09-22 10:02:51 // 149208
Az is tökéletes, gondolom lehet még pár variáns:)))))))))) Én az enyémet írtam le.
Pisti13002015-09-22 06:17:33 // 149207
En a rudba keresztbe furtam egy lyukat es abba egy sasszeget. Olyan mint a gyari:)
blackbird002015-09-22 06:06:32 // 149206
Ja, gondoltam, hogy zavaros lesz, főleg képek nélkül.
Le kell venni az ajtóról a tükröt, szétszedi, és akkor látni fogod a lényeget. Van egy körmös rögzítő alátét a hengeren, ez fixálja a rugót. Na ez jön le, és ezért esik szét. Visszarakni nem igazán lehet, mert állandóan lecsúszik. A csavaros megoldás meg adni fogja magát.
Remélem sikerül.
Le kell venni az ajtóról a tükröt, szétszedi, és akkor látni fogod a lényeget. Van egy körmös rögzítő alátét a hengeren, ez fixálja a rugót. Na ez jön le, és ezért esik szét. Visszarakni nem igazán lehet, mert állandóan lecsúszik. A csavaros megoldás meg adni fogja magát.
Remélem sikerül.
blackbird002015-09-22 06:02:16 // 149205
A rögzítő alátét nekem már azonnal leugrott. Sajna elég ostoba megoldás, viszont a csavar örök élet, meg egy nap:))))
Dévid2015-09-21 22:03:47 // 149204
Tudom, de rá volt zárva a garázsajtó, mert látni sem bírtam. Mikor a V6-é megadta magát, próbáltam feléleszteni, de már nem bírta tárolni a delejt. :)
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-21 22:02:50 // 149203
Na lehet a hétvégén kap egy töltést a TD akksija, a sok rövidtáv annak se tesz jót. 17e km-t már lehúzott, ebből min. 16e-t napi ingázás üzemmódban (3-4 indítás/ nap, 15-25km táv).
GTPeti2015-09-21 22:01:28 // 149202
" le volt kötve az autó elektromos rendszeréről." Akkor is kell tölteni néha. Mondjuk havonta. Ezeknek elég nagy az önkisülésük és minél alacsonyabb a feszültség, annál inkább megindul a szulfátosodás.
Zsolesz2015-09-21 22:00:44 // 149201
Így elsőre elég zavaros, de majd megpróbálom szétkapni. Ha jól értem ki kell szedni belőle a tükröt is. Az ajtóról is le kell szedni a tartó részt vagy az maradhat?
Dévid2015-09-21 21:47:45 // 149200
Az ezüstben 72 Ah-s MonBat volt, az négy évet bírt, de abból csak egy évet volt használva, utána csak állt a kocsiban a garázsban, le volt kötve az autó elektromos rendszeréről.
Az ezüstöt meg egy Bannerrel vettem anno, aztán mikor tavaly megkotlott, kapott egy 72 Ah-s Exxide-t. Néha ráakasztom a töltőmet.
Az ezüstöt meg egy Bannerrel vettem anno, aztán mikor tavaly megkotlott, kapott egy 72 Ah-s Exxide-t. Néha ráakasztom a töltőmet.
GTPeti2015-09-21 21:19:30 // 149199
Nekem a csepptöltőzött meteor-os sajátmárkás akksi az Uno-ban 8-9 évet bírt ki. (De lehet, hogy többet.) Kihoztam belőle, amit lehetett. Kár, hogy aztán ledobta a tetejét...
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-21 21:11:55 // 149198
Kíváncsi vagyok mennyit fog bírni. Nálam megy az ellen teszt :-) A TD-ben 4 éve ugyanaz a nóném fekete akksi dolgozik amivel megkaptuk a gépet. X+1 éves lehet, majd megpróbálom beazonosítani :-) Egy biztos, az onnan kivéve nem volt, töltve se, csepegtetve pláne nem :-) Érzésre ezt a telet már nem biztos hogy átvészeli.
A jtd Varta akksija is több mint 4 éves (lehet már megvan 5?) , nem nagyon babusgatom. :-) Gondozás mentes..szó szerint.
A jtd Varta akksija is több mint 4 éves (lehet már megvan 5?) , nem nagyon babusgatom. :-) Gondozás mentes..szó szerint.
Liquid2015-09-21 20:59:58 // 149197
én is csapptöltőzöm rendszeresen, meg időnként kap rendes töltést is, egyelőre mindkettő köszöni jól van :)
GTPeti2015-09-21 20:57:55 // 149196
Az enyémben is 4 év körül van. Nincs vele semmi gond (kopp-kopp-kopp). A barátom Mareájában viszont 4,5 évesen meghalt. Igaz, ő ritkán használja az autót és szerintem ritkán töltötte a CTEK klónjával. (Pedig mondtam neki, hogy kéne. Azóta már sűrűbben tölti.)
Liquid2015-09-21 20:45:03 // 149195
igen, a 156-ban úgy emlékszem 2 évet volt eladás előtt (64-es), a 159-ben most 3 éves (80-as), a Pandában pedig 2 éves (53-as) ZAP Silver.
Miért?
Miért?
Kristyon2015-09-21 20:10:10 // 149194
Hali!
Na ezt én is ki fogom próbálni. A balosomat egyszer szétszedtem ilyen szétugrás miatt, visszanyomtam a rögzítő alátétet, de pár hónap után újra szétugrott, majd egy kis sziloplaszttal rögzítettem. Ez azóta is így van... Nem rég a jobbosom is szétugrott, de azt a menetszél nem bántja, így azt nem is piszkáltam...
Na ezt én is ki fogom próbálni. A balosomat egyszer szétszedtem ilyen szétugrás miatt, visszanyomtam a rögzítő alátétet, de pár hónap után újra szétugrott, majd egy kis sziloplaszttal rögzítettem. Ez azóta is így van... Nem rég a jobbosom is szétugrott, de azt a menetszél nem bántja, így azt nem is piszkáltam...
blackbird002015-09-21 19:25:55 // 149193
Szia!
Én már kettőt is megcsináltam. Szét kell szedni, akkor egyértelmű lesz, hogy kéne lennie. Kell egy-két jó nagy alátét, min. akkora átmérőjű, mint a rugó, de a közepe legyen kicsi, vagy egy kissebbel szűkitsd le. Kell egy hosszabb csavar, mint a rugó, meg a hozzá való anya, és egyszerűen összecsavarozod. A lényeg, max 10-es fejű csavar legyen, az szépen elfér. Maxig összehúzod a rugót, és már kész is. Persze előtte rakd össze a mechanikát. A burkolatokat meg a tükörlapot utána is fel tudod rakni.
Nem tudom, mennyire volt érthető, sajna képeket nem csináltam, de nálam már kettő is tökéletes azóta. Lehet behajtani, de stabilan tart.
Én már kettőt is megcsináltam. Szét kell szedni, akkor egyértelmű lesz, hogy kéne lennie. Kell egy-két jó nagy alátét, min. akkora átmérőjű, mint a rugó, de a közepe legyen kicsi, vagy egy kissebbel szűkitsd le. Kell egy hosszabb csavar, mint a rugó, meg a hozzá való anya, és egyszerűen összecsavarozod. A lényeg, max 10-es fejű csavar legyen, az szépen elfér. Maxig összehúzod a rugót, és már kész is. Persze előtte rakd össze a mechanikát. A burkolatokat meg a tükörlapot utána is fel tudod rakni.
Nem tudom, mennyire volt érthető, sajna képeket nem csináltam, de nálam már kettő is tökéletes azóta. Lehet behajtani, de stabilan tart.