Fórum >> Típusok >> 156

Peti16V2006-12-01 13:26:21 // 23903
Nem! Ennél a megoldásnál a munkahenger egybe van építve a kinyomócsapággyal.
Ilyesmi:


A képen a TS-é van. Persze ez is sokkal drágább megoldás, mint a hagyományos! :) ...... :((
Peti16V2006-12-01 13:19:28 // 23902
A szervizt már korábban reklámoztam: Muha Mihály és Szabó Ernő, 1202. Budapest, Fás u. 33. Végtelenül korrektek és precízek! Tele voltak melóval, mégis besűrítették az autómat valahogy. A hengerfejet egy külsős céggel csináltatták, ez a Dedeó Gépműhely utódja, amit Strohm Kft-nek hívnak. Mivel tudták, hogy jóban vagyok velük (a mostani cégem előző tulajdonosai) ezért rámbízták a költségek rendezését. A gépműhely tett bele 16 új szelepet, 8 vezetőt, kipucolták a hidrotőkéket és magát a hengerfejet, és síkolták. Ez a művelet 35e volt a szelepekkel együtt, egy utcáról betévedt embernek 55e lett volna! A többi alkatrész kb. 77e Ft volt, amit nagy alkuk árán sikerült ennyire leszorítani. A műhely a hengerfej le-fel szerelésért, és a vezérlés+termosztát cseréjéért 40e Ft-ot kért. Eddig ez ~152, ehhez jön a tréler 8e, így 160. :( Illetve a termosztát+fagyálló 10e, amit nem számoltam bele, mert független az eseménytől. Asszem nem maradt ki semmi.
Ferke2006-12-01 13:08:12 // 23901
A hidraulikus kinyomó alatt azt érded, hogy maga a pedál hidraulikus-munkahengeres és nem bowdenes? A punto is ilyen volt, 2x meg is halt a munkahenger alul.:(
Peti16V2006-12-01 13:00:20 // 23900
Nekem 80e alatt 2-szer volt cserélve! :( Nagyon nem azt mondom, hogy a csapágy maradthat! SŐT! Csak azt, hogy attól nem rángat. Illetve amelyikben hidraulikus kinyomó van, ott a szivárgás okozhat rángatást.
Karakot2006-12-01 12:55:33 // 23899
Még néhány kérdés. Írod, hogy a feszítő műanyag volt, most fémet raktattál bele. Milyen márkájú? SKF? Vezszíj milyen ment bele?
Ferke2006-12-01 12:55:03 // 23898
DEhogynem, pont ugyanígy, mint most! Már rendesen hozzászoktam a jelenséghez!:) Tehát azt mondod, lehetséges, hogy csak a szerkezet+tárcsa lesz cserés, a csapágy esetleg nem? Bár szettben talán olcsóbb, mint külön tárcsa+szerkezet, és ha már szét van kapva, talán érdemes is cserélni a csapágyat. (?)
Karakot2006-12-01 12:53:39 // 23897
Hol is csináltattad a vezérlés javítást? Biztos volt már róla szó, csak nem emléxem. Egyébként örülök, hogy jobb lett, mint volt. Mennyibe fájt összesen?
Peti16V2006-12-01 12:48:22 // 23896
Persze, lehet. A csapágy kevésbé, de a szerkezet vagy a tárcsa lehet bibis. Punto-ban neked nem rángatott? Ott ez típushiba.
Peti16V2006-12-01 12:44:36 // 23895
Bíztam benne, hogy igazad lesz! ;-) Kíváncs leszek, hogy ettől is csökken -e majd a fogyim egy picit?!
Satti2006-12-01 12:41:33 // 23894
Automatát kell venni vazze,és nem lesz gond!:-))
Ferke2006-12-01 12:36:13 // 23893
Nade akkor így az is lehet, hogy neki csak simán a szerkezet haldoklik, esetleg a kinyomócsapágy.NEm?
Satti2006-12-01 12:31:34 // 23892
Jól van mán,ne komolytalankodjál már itten hékás!!:-))
Willy2006-12-01 12:30:09 // 23891
Vagy 1.8-as. :-)))
Satti2006-12-01 12:27:52 // 23890
Komolyan:motorszám,motorkód.
morfeus22006-12-01 12:26:03 // 23889
ok köszi az infot
Satti2006-12-01 12:24:39 // 23888
Akkor meg,ha nagyon nagyon megy,akkor lehet,hogy 2.5-ös,csak nem látszik:-)))
Peti16V2006-12-01 12:24:21 // 23887
Valszeg én értettem félre a dolgot, mert azt hittem, hogy már szét van szedve az autó.
Mike.2006-12-01 12:19:26 // 23886
Megkérsz egy 1,6-ossal rendelkező cartársat, hogy próbálja már ki a géped és ha az is azt mondja, hogy túl jól megy akkor 2,0-ás! ?! :-))
Seriff2006-12-01 12:15:31 // 23885
Ez az elfordítás dolgot nem értem egészen. Furcsa hangja nincs- egyszerűen ne lehet normálisan elindulni mert rángat. Vagy sokáig kell csúsztatni vagy "leugrani" róla és egyik se normális városi használatnál:(
Ferke2006-12-01 12:11:07 // 23884
Ugye, ugye?! Én is mondtam!:))
Peti16V2006-12-01 12:04:56 // 23883
Miért, gyanaxol? Annyira megy? :) A motorkódból például.
Willy2006-12-01 12:03:59 // 23882
Pl. motorszámból.
morfeus22006-12-01 11:58:37 // 23881
üdv honnan tudom megálapitani hogy nem 1.6 hanem 2.0 a motorom
Peti16V2006-12-01 11:34:31 // 23880
Ja, és a termosztát cseréjét ellenzőknek üzenem, hogy kb. 5 perc alatt eléri a motor a 90 fokot (a mutató szerint), és egy nagyon pici kilengéssel szépen folyamatosan e körül az érték körül marad. Ennek így kellene működnie normál esetben, de nálam általában 70-foknál feljebb nagyon ritkán járt a mutató.
Peti16V2006-12-01 11:24:51 // 23879
Tegnap végre elkészült a gép, és ígértem képeket:

Íme az új "vezérkar":

A régi feszítő még műanyag volt, és szarrá is kopott. Szerintem ez volt a probléma fő okozója.

A hengerfej 16 új szeleppel, 8 új szelepvezetővel, tisztítva, síkolva:


Itt cserélődik a vezérlésmódosító:


Szerencsére jó társaságban volt:


Sok volt ez a 10 nap Alfa nélkül, de megérte a várakozás, mert nagyon jó lett az autó. Csendesen és olyan simán jár a motor, ahogyan még soha nem tette, amióta nálam volt. Remélem ez sokáig így marad! :))
Peti16V2006-12-01 11:04:52 // 23878
Seriff, nem volt furcsa hangja? Nem "kattogott"? Csak azért, mert attól, hogy kézzel el lehet fordítani mondjuk úgy 10-15 fokot a lk-en, attól még nem rossz! Csak ha nincs semmi visszatérítő erő.
Satti2006-12-01 11:03:49 // 23877
Ez inkább már csak szenvedés itt Nálam,mert nem tőrténik semmi,bár most hétvégén varázsolok ide egy kis karácsonyi hangulatot,úgy mégiscsak más:-))
Ferke2006-12-01 10:59:33 // 23876
Satti, nagyon elemedben vagy ma! Neked is a krisszmössz-hangulat az oka??:)))
Ferke2006-12-01 10:57:10 // 23875
Neeecsináldmááár, most mondja épp Peti, hogy ez még nem biztos, hogy az!:))) Ne idegelj!:) Ti szeétszedtétek, és maga a szerkezet+tárcsa+csapágy jó volt? Onnan jöttetek rá, hogy a lendkerék?
Belga2006-12-01 10:56:41 // 23874
Seriff, Még új csóka vagyok, nem ismerem a csapatot, hogy ki tud olcsóbban alkatrészeket szerezni, de ha nem Peti16V-n keresztül szerzed be Luk/Valeo-t, akkor mindenképp javaslom az Autoteka2000-t. Nincs részvényem nála :o) , csak tudom, hogy ekkora összegnél a 10% kedvezmény is sokat számit.
Satti2006-12-01 10:53:48 // 23873
Igen,szex,Alfa és rock'n roll!!:-))
Seriff2006-12-01 10:53:47 // 23872
Na ez pontosan ugyanaz a jelenség. És azokat a marha drága cuccokat fogaj ígényelni valószínű:(((
Peti16V2006-12-01 10:52:38 // 23871
És ismét egy jótanács az "öreg"-től! :))
Peti16V2006-12-01 10:51:27 // 23870
A Luk 101e, pedig Valeo van a dobozban. Gyanítom, hogy a Sachs-ban is. Olvass vissza, tegnap délután Seriff kollégával erről beszéltünk!
Peti16V2006-12-01 10:48:49 // 23869
Nyugi! Attól, hogy rángat, még nem biztos, hogy a lendkerékkel baj van. Az nem második lendkerék Teee! :)) Kettőstömegű, mert ketté van osztva, és a két fél egymáshoz képest rugók ellenében elfordul. Ezek a rugók szoktak benne eltörni.
Ferke2006-12-01 10:45:11 // 23868
Na ja, és olcsóbb is!:)
Satti2006-12-01 10:43:16 // 23867
A sachs-nál,viszont már jobb a szex!!:-))
Ferke2006-12-01 10:40:26 // 23866
Ennyivel jobb lenne a sachs a valeo-nál???
Ferke2006-12-01 10:39:47 // 23865
Most nézem, a bárdinál a valeo nem is veszélyes...annyira...:( VALEO Kuplung szett 69985 .- SACHS Kuplung szett 95677.-
Ferke2006-12-01 10:36:34 // 23864
Hűű, most aztán megnyugtattál! CSak mer szaraxik a kuplunkom már egy ideje: kicsit rángat az autón óvatos felengedéskor+a pedál is kicsit kemény. Remélem elég csak a szettet cserélnem majd enélkül a második lendkerék nélkül!:(
Peti16V2006-12-01 10:34:25 // 23863
A JTD-kben ilyen van!
Peti16V2006-12-01 10:32:11 // 23862
Ilyen "drágító" fejlesztés a hidraulikus kinyomócsapágy is.
Ferke2006-12-01 10:29:58 // 23861
Van olyan alfa amelyikbene z már benne van? Úgy értem a miaink közül? Tehát ami 2-4-5 évesek?
Peti16V2006-12-01 10:27:26 // 23860
Anyagilag biztosan. Ez a megoldás a legtöbb új autóba bekerült az utóbbi években. Az Alfa ebben nem tartozik az úttörők közé. Először az OFF 524d BMW-ben ON jelent meg 1985-körül. Azóta rohamosan terjed. Elvileg azt a célt szolgálja, hogy a motor rezgései kevésbé adódjanak át a hajtás oldalára. Tehát, ha visszatérünk a régi, jól bevált megoldáshoz, akkor egy kicsit rángatósabb lehet (lesz) az ótó. Sajnos ahogy fejlődnek az autók, úgy lesznek egyre bonyolultabbak és drágábban javíthatóak.
Seriff2006-12-01 10:12:48 // 23859
Kiváltják? Tehát gyakorlatilag visszamennek ahhoz a megoldáshoz amin az Alfa változtatott? Jó ez nekem?
Peti16V2006-12-01 10:11:27 // 23858
A Luk lendkerék árak 100-270e között mozognak. :( A Valeo-nak létezik egy új vonala, aminek az a neve, hogy 4PKIT. Ez egy olyan szett, amiben van egy normál lendkerék a hozzá való normál kuplungszettel. Ezzel kiváltják a kettőstömegű megoldást. Nem tudom, hogy Alfához is létezik -e, de ha igen, akkor mindenképpen olcsóbb alternatíva lehet! Kérdezz rá!
Satti2006-12-01 10:05:28 // 23857
Látod,jó az Öreg a háznál:-))
Seriff2006-12-01 10:04:22 // 23856
:(( Azért köszi szépen, utánanézek a dolognak mindenképpen.
Peti16V2006-12-01 10:03:44 // 23855
Basszus! Tényleg nem jön be. Nekem megvan az újság, de nem fogom begépelni, mert qrvasok, szkennerem meg nincs. Na, majd kitalálok vmit!
Peti16V2006-12-01 09:58:52 // 23854
Qrva jó ötlet! :)))) Lehet, hogy megcsinálom! :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak