Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2014-10-15 19:17:16 // 60015
Ez egy bazi jó elmélet, csak a gyártóknak drága. Azt lesz@rják, h Te többet tankolsz-e vagy kevesebbet. Nem azért találják ezt a sok f@szságot mert jó, hanem mert az okosok Berlinben megszabályozzák...











I'mATrol :-D

És a rggeli hűvösben EGR nélkül csattok az autó és lassan melegszik, ja meg az összes hiba nem az EGR rendszerre vezethető vissza, hanem a szarrá kopott motorokra, ill. turbóra. :-D
dev1662014-10-15 19:06:29 // 60014
ha a motor égéstermékei képesek előállítani ekkora hőt, akkor szvsz a megfelelő hőelvezető elemek alkalmazása mellett egy kis kazán is képes erre, ami úgy lett megtervezve, h a megfelelő térrészbe vezesse a hőt. Ráadásul a kipufogó alapból is 250-300 fokos üzem közben a leömlőnél, így nem szobahőmérsékletről kell 600 fokra hevíteni, vagyis kevesebb energia kell, mint első hallásra gondolná az ember. a jobb hatékonyság miatt a fogyasztás sem nőne annyira, mint a jelenlegi módszer szerint regen-nél.
dev1662014-10-15 18:58:51 // 60013
ha jól tudom, a tiédben is Pierburg szelep van gyárilag. Most is ilyet tennék bele. Viszonylag korrekt gyártó (kevés selejt), közepes árfekvés. Az EURO3-as 20V-be nekem 38K volt kedvezménnyel a szelep.:((

Érdemes megpróbálni a felújítást is, Vermacy cartársnak pozitív tapasztalatai voltak és csak 10k-ba kerül, várni sem kell rá:
Juhász Miklós, Törökszentmiklós
06 20 9919316
David | Centocinquantanove2014-10-15 18:49:02 // 60012
Az állófűtés is messze van a 650 foktól... Ekkora hőhöz már nagyon nagy energia kell...
Wasco2014-10-15 18:45:20 // 60011
Köszönöm a tanácsot, igen én is azt tapasztaltam, hogy van mikor tényleg jól működik és van "mikor csak kicsit rosszul" az EGR, szóval megérett a cserére úgy tűnik. Gyakorlatilag azt produkálja amit írtál!!!
Mit érdemes venni csak gyárit vagy felújítottat? Ti hol szerzitek be ? (Neten láttam 25-35e-ig). Kicserélni gyakorlatilag lassan már becsukott szemmel is menni fog...:-)
dev1662014-10-15 18:44:45 // 60010
akkor ott az állófűtés annak minden áldásos hatásával (főleg télen a motornak és a tulajnak is jót tesz), 166-ban elég gyakori, 159-be is elfért volna.
dev1662014-10-15 18:43:00 // 60009
Nem mondanám, h a DPF elve működik, inkább csak bizonyos körülmények között működhet és nem okoz komoly gondot (autópályás használat, gyárinál rövidebb olajcsereperiódus, nem félbeszakított regen-ek, stb.), de általános esetben nem állja meg a helyét. Azért ez így nincs rendben, valljuk be. Nálad azért klappol minden, mert pontosan arra használod az autót, amire tervezték: autópályázás és tegyük hozzá, hogy az EURO5-ös motoron már sokat fejlesztettek DPF tekintetében az EURO4-es sebtiben összecsapott rendszerekhez képest. Bár az olajhígulással továbbra sem tudnék kibékülni.

"Az egr kapcsán is többször feltettem már a kérdést, hogy ki találkozott itt olyan Alfa diesel motorral, ami az egr korma vagy a dpf miatt ment tönkre. "

ki mondta, hogy tönkre megy tőle? nekem éppen elég az, h éjszaka látom a randa füstpamacsot egy teljesen szolid piros lámpás elindulásnál is, hogy akadozva gyorsul, többet fogyaszt, letapad a var.geo és amikor belenézek a szívósorba olyan mintha egy éppen fejtés alatt álló kőszénbányába csöppentem volna.

Az EGR közvetlenül és közvetetten is füstöt vezet a szívósorba, mert maga a pontatlanul működő EGR szelep a öngerjesztő folyamatként növeli a koromképződést.
David | Centocinquantanove2014-10-15 18:37:40 // 60008
Elektromosan fűteni egy ekkora felületet 600-650 fokra, az kemény lenne... nincs az az akksi ami kibírná ezt... szerintem.
Piritu - 1.000.0002014-10-15 18:11:06 // 60007
Elegáns vagy nem, de működik. Ahogy írod minden más drágább lenne, de akkor meg az lenne a baj :-) Mint írtam a folyamat a linken jól le van írva.

Az egr kapcsán is többször feltettem már a kérdést, hogy ki találkozott itt olyan Alfa diesel motorral, ami az egr korma vagy a dpf miatt ment tönkre. Eddig senki sem tudott mondani, csak hogy a korom biztos nem jó, meg összekoszolja a szívósort. Egyáltalán diesel motor gondról se írt senki. (Oké mostanában valaki leütötte a kartert és olaj nélkül meghalt a kormosa, de ez más kategória.) Bezzeg TS-ről mindenki tud...

A 30 ezres csereperiódus meg olyan mindegy, a fórumokat olvasva mindenki - tisztelet a kivételnek - hamarabb cserél.
dev1662014-10-15 17:52:24 // 60006
azért lássuk be a DPF egész alapelve messziről bűzlik. ha konstans terhelés mellett üzem közben egyszer csak regen címén túldúsítja keveréket az ECU, abból koromképződés származik. Nem fog elégetlen gázolaj gőz formájában távozni a kipufogószelepen ilyen hőmérséklet és nyomás mellett. Így vagy úgy, de el fog égni. *

Elhiszem, h a katalizátor fűti fel a DPF-et a szükséges 600-650 fokra, de ehhez -sok-sok tökéletlenül elégetett gázolaj és abból származó forró korommal telített kipufogógáz kell, ami sztem önmagában nem teszi valami elegánssá ezt az elgondolást. A motorolaj felhígulása szintén jelzi, mennyire átgondolatlan és összecsapott a regen működési elve.

Ez csak ötletelés, de mennyivel ésszerűbb lett volna a tervezők részéről az állófűtést vagy valamilyen dedikált fűtőberendezést felhasználni a DPF felfűtésére: nem gyilkolnánk a motort, nem pocsékolnánk az üzemanyagot (nyilván hatékonyabb lenne a egy dedikált fűtőberendezés) és a motorolaj sem hígulna fel egy olyan autóban, aminek 30e-s a gyári olajcsereperiódusa. ja hogy drágább lenne ez a megoldás, az igaz.

* Egy módon jöhet ki gőz formájában üzemagyag egy dízel kipufogószelepén: hidegindításkor (fehér füst), ami főleg gyengélkedő izzítógyertyáknál figyelhető meg nagy hidegben.
dev1662014-10-15 17:35:30 // 60005
LMM-et csak LMM tisztítóval szabad tisztítani. A féktisztító rövid távon javulást okoz, de hosszú távon tönkreteszi!
Ez egy olcsóbb fajta, amivel néhány hónappal sikerült meghosszabbítanom az LMM-em életét, ez kicsit drágább, de látszatra alaposabban tisztítja a csupasz fémfelületeket. Egyelőre tesztelés alatt, de sztem a Liqui Moly lesz a befutó.
Piritu - 1.000.0002014-10-15 17:31:25 // 60004
A motornak NINCS plusz hőterhelése regen alatt. Sőt az elégetlen többlet olaj ilyenkor higítja a motorolajat. A katalizátor melegíti fel a dpf-et a kívánt hőmérsékletre. hsz 59939
dev1662014-10-15 17:14:29 // 60003
Az EGR szelep nálam sincs lefalazva, mert nem vagyok 100%-ig biztos benne, hogy a kezdetektől EGR-esre tervezett JTD motornak hosszú távon a nem árt (égési csúcshőmérséklet) a lefalazás és az sem mindegy, hogy iktatják ki a programból (többek között a beszívott levegő jelet módosítani kell). Ezzel nem akarok parázsvitát szítani, mindenkinek a maga döntése.Tudom, hogy nyomós érvek szólnak a lefalazás mellett is.

Ellenben a DPF-et hótziher, h kivenném és kiíratnám a firmware-ből. Elsősorban a motor kímélése céljából (a regen miatti brutál hőterhelés a fő gond), de járulékos előny hosszú távon, h idejében észre veszed, ha valami miatt füstölni kezd a gép. ja és utána újra parkolhatsz száraz avar felett, ha ez a vágyad :))
Shadin2014-10-15 17:00:35 // 60002
Nálam nincs. EGR, DPF helyén és a regen ciklus inkább nőni látszik nem csökkenni.
Chianti2014-10-15 16:31:34 // 60001
Ezzel maximálisan egyetértek! Ezért döntöttem én is úgy, hogy inkább csináltatok egy motordiagnosztikát, aztán megpróbálom rendbe tenni az esetlegesen problémás alkatrészeket. Nekem még EGR, DPF benne van és egyelőre nem is tervezem, hogy megszabaduljak tőlük. Egyébként meg lehet, hogy már 1 EGR, LMM, vagy MAP tisztítás is érezhető változást fog jelenteni (ahogy Piritu is beszámolt róla) a menetdinamika terén. Ha mégsem így lesz, akkor esetleg elgondolkozom rajta komolyabban, hogy belevágok 1 optimalizálásba.
gecsa2014-10-15 16:15:33 // 60000
arról nem is beszélve,hogy a chip esetén senki sem azt kérni, hogy csak egy kicsit legyen erősebb, hanem azt, amit még elbír a technika.
dev1662014-10-15 15:00:04 // 59999
a chipeléssel és a box-szal is az a gond, hogy csak akkor lehet sokkal dinamikusabb, és egyben füstmentes az eredmény, ha kiindulási alap tökéletes, vagyis minden szenzor (LMM, MAP, stb.) és beavatkozó (injektorok, HP szivattyú, turbó, turbó var.geo, EGR, ha van, stb.) hibátlanul, 90-100%-osan jól működik. ez az esetek túlnyomó többségében egy használt autónál nem áll fenn.
Csabi2014-10-15 14:34:07 // 59998
Jó de én nem a te programodról beszéltem hanem az enyémről ;)
Egyébként a box elvileg 35pacit és 40Nm-et emel, ami nekem max megfelel (235LE/440Nm)...az írt progik jellemzően ennél többet tudnak ami KULon be is bizonyosodott, mert az összes 2,4 elhagyott:) viszont itt jön képbe megint a füst kérdése...az volt bőven...
dev1662014-10-15 14:13:47 // 59997
Ha már beírta az EGR szelep hibát, az a végső stádium. Minél tovább használod így annál több koromlerakódás kerül a rendszerbe (EGR csövek, szívósor, MAP, turbina, kipuf, DPF, stb.) és pocsékolod az üzemanyagot is, mert városban 1-2L-rel többet fogyaszt a nem pontosan pozícióra álló EGR szelep miatt.

Én még a hibakód keletkezése előtt cseréltem, mert szürke alacsony fordulati füst jelezte, h EGR bajok vannak. Azért sunyi hiba, mert szakaszos, néha jól működik, néha csak kicsit rosszul, attól függően, hol és mennyire ragad meg a szelep, mivel az ECU csak vezérli, nem szabályozza (visszacsatolás) a szeleppoziciót, így nem tud róla, hogy pl. a félig zárt állás helyett 90%.ra nyitva ragadt be, ennek mgfelelően a szükségesnél több üzemanyagot enged az ECU és már kezdődik is kormolás. Egy alapvetően elhibázott, igénytelen hulladék konstrukció az egész EGR rendszer, kezdve az első JTD-ktől 2.0 JTDm-ig.
Shadin2014-10-15 14:04:11 // 59996
Mondjuk megvetted 500 Euróért és ha nem tetszik elteszed... Ami ennél olcsóbb az meg nem igazán tekintendő rizikómentesnek.
Shadin2014-10-15 14:02:28 // 59995
Nem akarok trollkodni, de jelentős különbség volt Drobertó box-a és a programom között. Együtt próbáltuk, ua. autón egymás után...
Shadin2014-10-15 13:56:45 // 59994
Az túl diesel-es :-D Pörög ez mint állat...
vzsiros2014-10-15 13:41:51 // 59993
rámegy a 16 col, ez kell nekije:
5X110X65 ET34 14-es csavarok

a guilettanak a felniejit szokták ajánlgatni hozzá, de annak 12-es csavarjai vannak, aztán a felnit fúrni nem szerencsés.
David | Centocinquantanove2014-10-15 13:25:57 // 59992
3500... :) Nekem még a 3000-rel sem sokszor találkozik a mutató :D A 3500-at lehet, hogy nem is tudja, szerintem amióta nálam van az autó még sosem volt annyira megküldve ... Ami nem biztos, hogy jó egyébként...
yani🍀2014-10-15 13:01:41 // 59991
igen, rámegy a 16-os felni.
Vermacy2014-10-15 13:01:07 // 59990
Ach so! :o) Én szívesebben "szerelek" autót, mint "programozok" :o)

Puntóhoz hozzányúlok, de 159-hez nem szívesen pedig hamarosan izzítógyetyákat is szeretnék cserélni, mielőtt baj lenne...
Liquid2014-10-15 12:57:10 // 59989
azt csak azért írtam, mert ha egy kábel bedugásához, és egy program indításához informatikai szaktudás kell, akkor a motortérben 1-2 csatlakozó összedugásához autószerelői... :)
Csabi2014-10-15 12:43:11 // 59988
A boxnál pont az ellenkezője lepett meg, marhára megváltozott a karakterisztika, ahogy már írtam is, a felső tartományban lényegesen tovább "húz"....
Vermacy2014-10-15 12:42:05 // 59987
Autószerelő tudás?-) Még csavarhúzó sem. EGR szelep szétszedés-tisztítást Én is a Youtube-ról néztem és az alapján csináltam.

Természetesen nem mindenki szándékozik összeolajozni a kezét, így a bixbeszerelést is "szakira" bízza. Idő és a pénzügyi rész a kérdés, mert a programíráshoz bizony a verdára is szükség van meg arra, aki elviszi, elmondja, mit szeretne és kipróbálja.

Nem állítom, hogy a box jobb lenne, mint a többször írt, kikísérletezett, akár személyre szabott program, csupán egyszerűbb, kevesebb ídőráfordítással jár és könnyebben állítható vissza az előző állípot...
Vermacy2014-10-15 12:27:07 // 59986
Ez nem jött át. Azért rosszabb a box, mert nem íves a "görbe"?
Vermacy2014-10-15 12:24:16 // 59985
Így van. A box egy kész, komplex megoldás...
Vermacy2014-10-15 12:22:25 // 59984
A hozzászólások a cikk végén elborzasztanak :(
Vermacy2014-10-15 12:20:29 // 59983
Sztem nem. Itt a fórumon olvasom, hogy páran szenvedtek, míg a helysnek vélt programot megíratták. Ha a box nem tetszik csak lehúzod és félre teszed. Sokkal-sokkal egyszerűbb, viszont kevesebb kárt lehet vvele okozni... :o)
Vermacy2014-10-15 12:18:33 // 59982
Nekem szervizes "tisztítás" után halt meg. Felújított cseredarab lett a vége hibakód törlés nélkül eltűnt a jel a műszerfalról...
Csabi2014-10-15 12:06:58 // 59981
Az utóbbi egy hónapban volt alkalmam próbálgatni programot ,és jelenleg Droberto boxát(novitec p5) is már pár hete....de önmagában nagy különbséget nem vettem észre, az alap dolgok ugyanazok....alul rugalmasabb és magasabb fordulaton is még érezhető nyomaték (értsd 4e után sem fogy el)a teljesítmény többlet szinte ugyanaz... a box nagy előnye, a remappal szemben , h eladható....a remap meg hangolható...kinek mi...
.......................2014-10-15 11:47:58 // 59980
neked egyszerü,nekem nem
egy vasárnapot szarakodtam el míg az Elm327 ment miltiecuscannel
port beállitas stb..

ezzel azt akarom mondani h nagyon bonyolut és komoly szakma az Informatikusoké,így nem kell mindenkinek buherkodni benne
.......................2014-10-15 11:45:22 // 59979
nem használom 3500 fordulat felett egyik autómat se,a mitot 3000 felett se
nekem az alacsony fordulati nyomaték a lényeg
arra meg egy box fasza
Liquid2014-10-15 11:43:45 // 59978
természetesen sokkal egyszerűbb széthúzni a csatit, de akkor ahhoz meg autószerelő tudás kell :D
Amúgy tényleg egyszerű mint az ék, kábel bedug program indít ikonra katt és annyi
Shadin2014-10-15 11:04:42 // 59977
Ilyet csak progival tudsz, ez az eredeti ill. Ákos programjának görbéje:

ez meg egy a hullámzás miatt bizonyos fordulaton butított progi, amit persze szintén Áki csinált, összehasonlítása az előzővel:

Hamarabb írom át mit ahogy kiszedném a box-ot, arról nem is beszélve, hogy ahhoz a box-hoz képest amit beletennék, jóval olcsóbb. Mindkét "mester" végtelenül rugalmas volt hozzám ami különösen fontos szempont :-D
Áki legalább 10 verziót írt az agymenéseim miatt, mikorra kiderült, hogy nem is a program hibája, sőt valójában nem is hiba ami miatt naponta izélgettem. Ezúton is köszönöm! Ezt nem kapod egy box-tól, még ha az "biztonságosabb is..."
gecsa2014-10-15 10:36:47 // 59976
Soha nem lesz egy box olyan jó, mint egy progi, mégpedig ezért:

Giuntini2014-10-15 10:25:02 // 59975
Igen emlékszem. Ez az amiről beszélünk, azt gondoljuk, hogy a hibát ki lehet majd javítani, de amikor szétszedik, akkor derülnek ki egyéb hibák, vagy a fő hibának a vonzatai. Nagyon sokat gondoltam, az egy évvel ezelőtti autóvásárlásomon, és azt mondom erről a hibáról nem tehetek, ezt bárki benézte volna. Az autó nem a mai kétmilliós kategória volt, a kasztni valóban sérülésmentes volt, a motor szépen muzsikált, a váltó tökéletesen kapcsolgatott. Ezt kint vagy itt, megcsinálták nem becsületesen, és itt az eredmény. Ha ezt az autót a kinti kereskedés átveszi hengerfejesen, és utána szakszerűen megcsinálja, ez az autó a 12000€-s kategória lett volna. Most már így utólag megnézve a kinti hirdetéseket, 2.4 Q-tronic valódi normális állapotban, garanciával, márkakereskedéstől nincs 10-12ezer € alatt. Láttam olyan hirdetést ahová oda volt írva, a motorfelújítás óta 27000km-t futott, számlákkal mindennel, 11ezer €-ért. Tehát csodák nincsenek, amit a vételnél megspórolunk, azt kifizetjük utólag. Így lesz nekem egy 2007-es új autóm. Nagyon sok kereskedő kint úgy gondolja, ráköltenek egy kis pénzt a 250000-et futott autóra, kicserélik a kormányt, közben a bőrülés pereme teljesen elkopott, majd visszatekerik az órát, emblémákat cserélnek és kész a 100ezret futott autó. És ezek még normálisabb autók. A nálunk 2 millió körül árult autók nagy része össze vissza volt törve, nevetséges hirdetői szövegekkel, manipulált szervizkönyvvel. Én annyit mondok, és ezt azoknak akik most szándékoznak 159-est venni, akármilyen jó állapotú autót találnak, nem árt a vételár mellett 1 millió forint tartalékban az autóra.
.......................2014-10-15 10:03:17 // 59974
ja ,ahhoz kell laptop +szoftver+ infos szaktudás

a boxhoz meg a két kezed
Laccity2014-10-15 09:53:36 // 59973
Hali mindenkinek egy kérdésem lenne felétek így tél elött. 2.0jtd van (170ló) az első fékek ugye nagyobbak mint a hátsók a hűtés miatt, és rámegy e 16os felni téli gumi garnitárénak akarom csak nemtom az et számot h melyik másik gyári alu felnit tudnám rárakni vagy simán rámegy az összes. Előre is köszi.
Liquid2014-10-15 09:09:35 // 59972
vesz egy 6e ft-os kábelt csinál egy mentést csipplés előtt és hajrá, bármikor visszarakható az eredeti
.......................2014-10-15 08:55:40 // 59971
A boxot kiveheted ha valami gubancot csinál,a progit nehezebb,
Szerinten a Novitec box van olyan jó mint egy progi
És ha eladod a verdát a boxot is el tudod adni,és visszajön az ára
Dömpi (il dottore)2014-10-15 08:38:14 // 59970
bár box-al nincs tapasztalatom, de nekem az írt bejön :)
afla1592014-10-15 01:37:14 // 59969
Olvastam már régebben a sajnálatos esetedet és együtt érzek veled. Én is megjártam nem is olyan régen (júliusban) nem tudom mennyire olvastad akkoriban a fórumot...nekem a vezérmű tengelyem szorult meg a vákuumpumpa közlőmű törése miatt és hozta magával a többi problémát. Nekem a vezérműszíj letépte a vezérműtengelyen lévő szíjtárcsát.
Nem is részletezném a többit csak annyit szólnék hozzá.... és ne érts félre.... de szerintem nem is annyira vészes ...természetesen nagyon sok pénz.... Nekem 312 000 ft-ba állt meg az autó és nem kellett különösebben főbb elemeket cserélni. A hengerfejem lett felújítva, szelepszár szimeringek, szelep tőkék lettek cserélve, 1 db kipuff szelep, veztengely jeladó, szíjtárcsa a veztengelyen és a főtengelyen lévő tárcsa illetve a sallangok. Arányaiban neked lesz egy szinte új mocid remélem minél olcsóbban fél misi körül. Remélem nem érted félre mi volt a mondandóm.
Sikert kívánok és kívánom minél előbb nyomd a pedált. :)
Liquid2014-10-14 22:08:37 // 59968
szerintem egy írt, esetleg többször korrigált program sokkal jobb mint egy univerzális box
Alfonis2014-10-14 22:07:22 // 59967
kérdés... 1,9 8V 115 Le. Tuningolás boxal írva vagy melyik a jó? a boxok egyszerűsége tetszik ...valakinek tapasztalat?
Piritu - 1.000.0002014-10-14 21:16:52 // 59966
Így van :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak