Fórum >> Típusok >> 159

dev1662014-10-13 22:10:16 // 59940
Csak azért tűnt fel, mert meglazult a bilincs a kartergázcsöveden és az olajpára kiszivárgott. Ha leveszed az olajsapkát alapjáraton vagy kihúzod a nívópálcát, ugyanezt a gázt tudod megfigyelni, kisebb nyomással.

Nem hiszem, h amiatt csúszott le a kartergázcsöved, mert a nyomás letolta, inkább csak valaki korábban piszkálta és nem szorította rá rendesen a bilincset. Köze nem sok van hozzá, de miért gondolod, h baj van a turbó nyomással?
tdemeter2014-10-13 22:04:40 // 59939
Az nagyon durva:(
Giuntini2014-10-13 22:01:09 // 59938
Minden attól függ, hogy a blokkot kell e fúrni. Alsó hangon fél millió.
tdemeter2014-10-13 21:31:25 // 59937
Tudod mar, hogy kb mennyi? (ha nem vagyok indiszkret)
Giuntini2014-10-13 21:15:55 // 59936
Lehet hogy igazad van. Ma kint voltam a kocsinál, mivel érdekelt a motor dugattyúk nélkül. Hát valóban látszanak a hengerekben a bemaródás nyomok, de bevallom, amikor végighúztam az újjamat nem éreztem. Tudom itt tized milliméterek számítanak. Remélem, hogy nem kell fúrni, mert a dugóknak semmi baja nincs. A gépműhely megméri. Kár, hogy ez is van, a hengerfej a napokban kész. A generátorban ki lesznek cserélve a csapágyak, és a szénkefék. Az önindító viszont új. Most ezen izgulok hogy a hengereket ne kelljen felfúrni. az a baj, hogy amikor szét van szedve a motor, akkor látni hogy mi van vele, és Szatmári sem akarja úgy összerakni, hogy a későbbiekben probléma legyen vele. Ő egy tökéletes új motort akar átadni. Csak ennek pokoli ára lesz.
mzo2014-10-13 21:05:45 // 59935
Pontosan.
A DPF-es autóknál, főleg még az első generációs DPF-eknél gyakori probléma az olajhígulás. Ugyanis így leírva szépen hangzik hogy a befecskendezett üa-ot kitolja az égéstérből a kipufba, de a valóságban sok marad az égéstérben, ami mossa a henger falát azonkívül bekerül a motorolajba is.Pl a Fiat Doblosok fórumában külön topic van az olajhígulásnak, rengeteg sztori van hogy 3-4000 kmer után olajcserére küldi a gép őket mert annyira felhígul az olaj a regenek miatt. Ez persze főleg a városban használt autókra jellemző. De ugyanez a jelenség az azonos motorral szerelt Opeleknél is fennáll.
Sőt én is észrevettem az Alfámon hogy amig benne volt a DPF emelkedett az olajszint két csere között. Konkrétan max felett volt majd 1 cm-errel, mielőtt Csőrinél lecseréltük. Mióta nincs DPF fix az olajszintem.
Az autó megvétele után első utam egyike a Szamosiékhoz vezetett olaj cserére és ott kérdeztem a szerelőt hogy hajlamos e ez a motor olajfogyasztásra. Nevetett, mondta hogy nem sőt inkább termelik a DPF miatt. Aztá mondta hogy ha enné is az olajat úgyse venném észre.
A hőmérsékleti adatokról is sokat lehet olvasni különböző fórumokban, kényszer regenek alatt olvadó kábelekről, megolvadó alvázvédőről! majdnem felforró hűtővízről.
Szal van ott hő olyankor rendesen.
Liquid2014-10-13 20:30:07 // 59934
az viszont kollektív tapasztalat, hogy a DPF-es gépeknél nemhogy fogy, de növekszik a motorolaj mennyisége
Piritu - 1.000.0002014-10-13 20:21:57 // 59933
Még valami, ha a motor elégetné regeneráláskor az üzemanyagot és ettől felmelegedne, akkor nem tudná felhigítani a motorolajat.
Piritu - 1.000.0002014-10-13 20:13:57 // 59932
A folyamat itt jól le van írva:
"Miután bespricceltük a gázolajat, és lezajlott az égés, nyissuk csak ki őket újra! Ezzel üzemanyag kerül a most már viszonylag hideg hengerbe, ami nem ég el, hanem a dugattyú szépen kitolja a kipufogószelepeken, és így a legjobb úton halad a részecskeszűrő felé. Már csak meg kéne gyújtani. Vagy tán még azt sem: hiszen közvetlenül a szűrő előtt ott van még a katalizátor.

Annyira közvetlenül, hogy sok gyártó közös házba építi a katalizátort a részecskeszűrővel. Ezt nem kizárólag az üzembentartó bosszantására teszik, bár nem is akarom tudni, mennyibe kerül egy ilyen az alkatrészboltban. Valószínűleg elfogadnám az árát havi fizetésnek. A katalizátor eredetileg azért került a kipufogórendszerbe, hogy az égés során visszamaradt szénhidrogéneket és szén-monoxidot (viszonylag) ártalmatlan szén-dioxiddá és vízzé oxidálja. Az utóbefecskendezéssel a kipufogóba juttatott üzemanyag viszont tömény szénhidrogén, tehát a katalizátor annak rendje és módja szerint oxidálja, azaz elégeti, miközben jelentős hő szabadul fel.

A gázhőmérséklet akár 200 fokkal is megemelkedhet, ami már rendszerint elég a korom begyújtásához. A zárt szűrőt tehát sohasem a katalizátor helyett, hanem mindig azzal együtt alkalmazzák."


Erőltetett regennél már eleve abnormális nyélgázon negyed óráig tekerni a motort. Szerintem akkor is felmelegedne, ha nem menne a regen, csak pörgetnéd.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-13 20:10:04 // 59931
110-ig 90-et mutat az óra :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-13 20:09:03 // 59930
van 90-ért új DPF?
Csabi2014-10-13 19:46:36 // 59929
Nem mondtam ,h nem lehet érezni....max nem látod, mert annyira "buta" a hőmérséklet mutató, h 100°nál is még 90-et mutat... a másik oldala, h azért kellően túl van méretezve a hűtőrendszer pont ezért, ha egy kicsit is halad az autó akkor az a menetszél már elég...
Erőltetett regennél viszont már lehet gond, eddig egyszer csináltam, de 25fok környezeti hőmérsékletnél 98fokig gyalogolt fel a vízhőfok 5perc alatt(műkődő ventik mellett)
Droberto pedig nem tudta végigfuttatni a kánikulában , neki 107fok-ig ment és mondta a vezérlő, h állj...ha jól emlékszem...
Shadin2014-10-13 19:37:57 // 59928
30, mint másnál is :-D
Piritu - 1.000.0002014-10-13 19:35:30 // 59927
Az elmélet oké, de a vízhőfokon miért nem "érezni". Ha csak 20 fokkal lenne melegebb ilyenkor, akkor forrnia kellene a víznek, ergo a motor nem lesz melegebb.
Piritu - 1.000.0002014-10-13 19:30:25 // 59926
Mivel ott van meg a gyulladási hőmérséklet, úgy gondolom ott ég. Azon a csövön meg tuti nem ég vissza, amibe a turbó emelt mennyiségű levegőt tol hátra. A ventinek az a dolga, hogy elfújja hátra a keletkezett meleget. (Nekem ráadásul a leömlőben van a dpf.)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-13 19:26:20 // 59925
mennyi nálad egy tank?
Wasco2014-10-13 18:43:56 // 59924
Igaz, nekem is regen. közben mindig izomból megy a ventilátor ha 80-al jövök akkor is, ezt már régóta figyelem...
Shadin2014-10-13 17:30:02 // 59923
Skacok! Kb. 3 tankolás egy DPF ára újabb 200e Km-ig...
Csabi2014-10-13 16:51:55 // 59922
dehogynem. Sokkal melegebb lesz...gondold csak végig, a kipuff ütemben fecskendez be és úgy emeli meg a hőmérsékletét a kipuffgázoknak, úgy 550fokig aztán majd a DPF elötti katalizátor emeli ~650fokra....
viszonyításként:
Az elő-katalizátor regen közben 550fokos....egy autópályás egyenletes haladáskor 130al ugyanez a katalizátor jó ha 400fokos...(ezeket mértem anno)
Shadin2014-10-13 16:34:47 // 59921
Nekem 630-650C fok átlagban az 1.9-en
mzo2014-10-13 16:19:22 // 59920
Persze, semmi dolgom, csak a rengeteg gázolaj amit ilyenkor a rendszer befecskendez nem tud elégni rendesen alapjáraton, így még fokozottabban elkezdi hígítani a motorolajat és mossa a henger falát is, arról nem beszélve, hogy a DPF szűrő sem tud rendesen kitisztulni, mivel nincs olyan kipufogógáz nyomás ami rendesen "kiszellőztetné" a lerakódott elégetett kormot.
Nem véletlen az hogy sok más típusnál is ajánlott -sőt szinte kötelező- regen ideje alatt közepes fordulaton pörgetve a motort egyenletesen haladni az autóval.
.......................2014-10-13 15:55:24 // 59919
Meleg lesz az mindenhol,gondolod a + gázolaj csak a dpf ben ég?
Akkpr minek megy a ventillátor a hűtőm miközben regen van?
Csabi2014-10-13 15:49:58 // 59918
Aham, hát az egr-en már túl vagyunk, a DPF meg még tudja a dolgát, viszont értem az eseted....városban tényleg nyűg...
Piritu - 1.000.0002014-10-13 15:49:15 // 59917
"Én megőrültem attól hogy a belváros közepén nekiállt regenerálni miközben álltam a dugóban." - miért baj? Neked semmi dolgod olyankor, csak hagyni kell járni. Ha már begyújtotta a cuccot, megy magától a folyamat. A környezeted se vesz észre semmit belőle.
Piritu - 1.000.0002014-10-13 15:44:33 // 59916
Az alacsony hamutartalma miatt kell :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-13 15:42:43 // 59915
"amikor regenerál egyszerűen elégeti a motort is" - ezt hogy? A motor nem lesz melegebb regeneráláskor. Az az 550-650 fok a dpf-ben van az ott elégetett üzemanyag miatt.
Vermacy2014-10-13 14:52:00 // 59914
Nekem leszerelhetős van és már vontattam is vele japán és német csúcstechnikát :o)
Vermacy2014-10-13 14:51:35 // 59913
A sílécalagút még nagy találmány :o)
Vermacy2014-10-13 14:50:29 // 59912
16V Distinctive vagy 3.2 V6 :)
mzo2014-10-13 14:18:10 // 59911
Nagyon ritkán nagyon minimális. idáig talán 2-3-szor láttam vmi pamacsféleséget, de nagyon keveset, inkább mintegy porfelhőcske kipöffentette magából a heteken át tartó városi dugókat és ennyi. Ezek után viszont semmi még padlóra sem, legalábbis tükörből látható ennyi volt.
Egyébként a kis Corsánk is DPF nélküli még gyárilag 2007-es eu4-es és az is pont ugyanilyen. Szinte sose dob kormot, talán hetente kéthetente a hosszú városozás utáni első padlónál kipöffent vmit és ennyi.
Én megőrültem attól hogy a belváros közepén nekiállt regenerálni miközben álltam a dugóban. Igazából Tibcsitől jött az ötlet és átgondolva teljesen igaza volt. Nem akartam Dpf hibát, nem akartam EGR rángatást, sem azt hogy televágja korommal a motort. DPF itt pihen a műhelyben becsomagolva, egy sima csővel profin helyettesítették a szervizben, az EGR-t meg kitakarítottam majd ledugóztam. Természetesen mindkettő ki is lett íratva szoftveresen. És ha kell akkor mindkettő újra üzembe helyezhető. DPF-et vissza lehet tenni, EGR elől a falazást ki lehet venni, és újra be lehet őket kapcsolni.
mex862014-10-13 14:09:06 // 59910
az enyémen is volt :)
Wasco2014-10-13 14:07:54 // 59909
Sokat járok az ország városaiban távfelügyeletet karbantartani, vicces de van egy összecsukható alu létrám amit a hátsó ülésre helyezek és letakarom egy kárpit színű pléddel, hogy ne lássák...Így a szememben se akkora szentségtörés, mert nem látják...
de a szükség nagy úr
mex862014-10-13 14:05:38 // 59908
nekem lett mégegy gyanúm

ugye anno az enyémben is volt hengerfej csere (hasznältautos)garanciában valamikor 150e körül vagy hogy (mär nem emlékszem pontosan) hajszälrepedés miatt
elég gyakori 2.4 hiba ez is.
nekem azért volt ez kicserélve mert a figyelmes elözö tulaj észrevette hogy csipegeti a vizet és visszavitte, ebböl lett akkor hengerfej csere meg akkor kapott szivosort is mäsikat az is.

namost én simän el tudom képzelni azt is hogy a kocsid valos km-e szervizkönyves meg minden szép és jó volt vele, csak épp hengerfejes lett kint mivel ez annyira nem sikerült konstrukció. megjavitani nem érte meg, mivel mär semmiféle gari nem volt rä, akkor jött rä a magyar nepper, aki otthon "költséghatékony" módon javitotta. ennek a levét meg te iszod meg.
nem annyira hinném hogy kint gänyoltäk.

ezen a variáción nem gondolkodtál?
Csabi2014-10-13 13:52:00 // 59907
A közeljövőben csak a TBi jöhet szóba, a többi csak álmodozás egyelőre :)
Csabi2014-10-13 13:46:43 // 59906
Az ilyen opció kimaradt eddig...padlógázra sincs semmi?
Vermacy2014-10-13 13:33:05 // 59905
Nekem a fehérvári talin csodálkoztak rá a vonóhorgomra :o)
Liquid2014-10-13 13:26:21 // 59904
Ne Tomiét vedd alapul :)
Mindegyik kicsit húzva is van, amiben nincs DPF. Szerintem meg lehet azt csinálni úgy hogy ne füstöljön.
Amúgy megértem az álláspontodat, remélem kihoznak valami rendes benyás gépet, mire eladósorba kerül a 159 :)
mzo2014-10-13 13:03:13 // 59903
Nekem nincs irva az auto, nincs Dpf sem es megse fustol. Dpf nelkul csak akkor lesz koromokado szorny ha vagy rosszul van megirva az auto, vagy rosszak a porlasztocsucsok.
Bar nekem semmi baj nem volt a szurovel en megis kiirattam kivetettem, sot az Egr-t is lefalaztam, mivel hasznalom varosban is az autot es ezek ilyenkor hatvanyozottan kepesek meghibasodni, ill kulonbozo hibakat generalni-produkalni.
Csabi2014-10-13 12:54:09 // 59902
hát....pár 159-et láttam DPF nélkül de egyik sem volt az a kategória ami ne zavart volna füstölés ügyileg
KUL-on mindig szembesülök vele...valszeg ezért is ez az első dízel autóm a DPFmiatt, és az utolsó is...:)
Csabi2014-10-13 12:48:33 // 59901
Sokáig bírja az.....ha nem városi,rövid ingázásokra használod, akkor szerintem még sokáig bent lesz az autódban....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-13 12:48:24 // 59900
ha marad a kati akkor nem fog füstölni, csak mint egy eu3-as jtd
Liquid2014-10-13 12:40:40 // 59899
ha rendesen meg van írva, akkor nem fog olyan mértékben füstölni, hogy zavaró legyen
Liquid2014-10-13 12:39:44 // 59898
most volt az enyém műszakin, semmi gond nem volt vele
Wasco2014-10-13 12:35:38 // 59897
Ez is igaz....és igen zavar. Azért megvárom lehet míg teljesen beadja a kulcsot, mert most már arra is kíváncsi vagyok meddig bírja még (ahogy figyelem a progival egyre gyakrabban regenerál pedig naponta kb 50-60 km-ert megyek autópályán is). . Hosszas nyomozás után azért kb. sejtem a benne lévő valós km-ert. Ez egyébként olyan 230-240e km lehet.
Csabi2014-10-13 12:21:19 // 59896
de persze jó, h nem vagyunk egyformák...:)
Csabi2014-10-13 12:20:41 // 59895
Nem fog zavarni, h füstölni fog az autó? Azért érdemes számításba venni...
Már unom én is a regenek miatti plusz köröket, viszont nem tudnék kompromisszumot kötni a füsttel...
Wasco2014-10-13 12:08:15 // 59894
Így már értem...és bizony eldöntöttem, ez lesz a következő projekt, köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-13 12:04:44 // 59893
nekem simán átment nyitott rendszerrel....neked elég csak a -dpf részét kiiktatni a kati marad...
Wasco2014-10-13 12:02:39 // 59892
Igen, ahogy írtam már jó ideje arra hajlok én is a tapasztalatok miatt. Meg az miatt, hogy mint még sok más Cartárs itt a fórumon jómagam se 'operett' autónak használom hanem munkára 'is'. (bizony még sokszor létrát is viszek rajta, hát pedig az nem illik hozzá, ahogy szokták mondani nekem ha megjelenek vele)
Már kérdeztem de még nem válaszolt senki, hogy ha ki van irtva (DPF) hogy megy át a vizsgán, hogy felel meg a környezetvédelmi besorolásának, ettől tartok azért....!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-13 11:37:23 // 59891
DPF-et ki kell irtani, ha bajos és sosem lesz az autóddal gondod
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak