Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2012-09-28 23:25:14 // 25070
Bár, jobban belegondolva... ha az üa. nyomást és a bef. időt veszi alapul, akkor igazából a keréknek mindegynek kéne lenni. Lehetne rajta ólomkerék is, a befecskendezett mennyiség mérése a lényeg. (Az, hogy több üzemanyag kell, ilyen szempontból mellékes.)
Fáradok, na. :)
GTPeti2012-09-28 23:22:32 // 25069
Annál nem csodálom, hogy csal. (A 4cm átmérőkülönbség miatt.)
GTPeti2012-09-28 23:18:08 // 25067
"a gyári (eredeti) méretű téli gumival" Ez alatt a 205/55R16-ot érted?
droberto2012-09-28 23:17:19 // 25066
Az enyémnél a differencia a gyári (eredeti) méretű téli gumival 0.5 dl-en belül mozog. A nyári gumival ez 2 dl eltérést jelent. Szerintem a te esetedben is ez okozhatja a különbséget.
Az SZVSZ-et sokáig én sem tudtam! :)
Liquid2012-09-28 23:11:16 // 25065
az enyém is kb. 3-4 tizedet csal
sanyi132012-09-28 22:49:29 // 25064
bocs el B....!
Csosznorbert2012-09-28 22:48:20 // 25063
izzitógyertya...... IZZITÓ!! benyás gép nem kell soha többet :))
sanyi132012-09-28 22:46:45 // 25061
Az enyémbe iridium gyertyák vannak megy mint az á...!
GTPeti2012-09-28 22:44:53 // 25060
Ugyanmár, mindannyian tanulunk (jó esetben) állandóan! ;)
Dömpi (il dottore)2012-09-28 22:40:08 // 25059
Köszi a felvilágosítást, és főleg azt, hogy ne nevettél ki.

(bár gyanítom mások is vannak, akik néhány rövidítést nem értenek, csak nem merik megkérdezni)
GTPeti2012-09-28 22:34:57 // 25058
Szerény Véleményem Szerint.

És FiatECUScan (a kedvelt diag. programunk). Már MES-nek hívják, mert átkeresztelték MultiECUScan-ra.

;)


A 7,99 vs. 8,2 nagyon jó eredmény, ami a pontosságot illeti. Határozottan javítottak a 156-okhoz képest az algoritmuson és/vagy a szenzor(ok)on.
Dömpi (il dottore)2012-09-28 22:30:27 // 25057
Mellesleg korábban volt szó a fogyasztásról, no meg hogy mit mutat a comp és mi a valóság.
GT Peti hívta fel a figyelmem, hogy meg fogok döbbenni, ha tankolástól tankolásig mérek egyet.
Hát megtettem. Eredmény 7,99 l/100 km
A comp szerinti átlag 8,2 l/100 km (ez 5000 km-re vonatkozó átlag).
Hát annyira azért nem lepőrtem meg. Bevallom őszintén 7 l/100 km körüli eredményt vártam, de ez sem annyira rossz. Szerintem.

Más: talán buta kérdés, de használtok néhány rövidítést amit nem értek. Pl. SZVSZ, FES.
Csosznorbert2012-09-28 22:26:27 // 25056
NGK izzitógyertyákról mi a véleményetek?? kisker áron 7900 helyett 5700 ért kapnék darabját.
Dömpi (il dottore)2012-09-28 22:22:57 // 25055
Én megnézném, nem-e a hosszbordás körben kezdi megadni magát valamelyik görgő!
Nekem is adott ilyen síró hangot, aztán meglett a bűnös: klímageneráor görgője volt
GTPeti2012-09-28 18:52:07 // 25053
Igen, erre válaszoltam, hogy szerintem nem. Meg is indokoltam, miért. ;)
.......................2012-09-28 18:46:28 // 25052
az SKF ben NAGYOT csalódtam
.......................2012-09-28 18:46:05 // 25051
zsákbamacsek 30ezerért,hmm..
.......................2012-09-28 18:44:59 // 25050
kérdés volt,hogy csomagolnak e?
GTPeti2012-09-28 18:43:22 // 25049
A FAG az egyik legjobb csapágygyártó. Szerintem inkább nem csomagolnak, mint igen. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 18:41:31 // 25047
nem nyert, ha megkapod megtudod :P
.......................2012-09-28 18:37:45 // 25046
mennyire olcsó?
ki a gyári beszállító,csak nem a SNR?
mert a Mito ban francia van
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 18:14:57 // 25045
hozzak neked gyárit olcsón? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 18:14:18 // 25044
snr nem gyárt csapágyat....
.......................2012-09-28 12:40:16 // 25043
a FAG is atcsomagol,olyan lenne még
.......................2012-09-28 12:38:42 // 25042
SNR ,frnacia,nem valami nagy quality

van még QH ,arról mi a véleményetek?
.......................2012-09-28 12:34:51 // 25041
vettemvolna ma 2 hátsó kerékcsapágyat ,mondom legyen SKF,jó minöség
aha
SNR van a kék SKF dobozban
azértt nem adok 10eFt al többet mert kék a doboza

ezek is ilyenek lettek?
Liquid2012-09-28 10:01:23 // 25040
ha nincs vele gond és nem kerül jelentősen többe akkor igen, de csak azért hogy ne kormoljon láthatóan, de ha lenne megfelelő benzines, akkor azt választanám
droberto2012-09-28 09:48:01 // 25039
Más! Ma reggel olyan dolog történt amire nem találtam magyarázatot! A vasat vasárnap hajnalban megtankolva, lemosva tettem el. Beindítva az fogadott, hogy az óra villogott és elmentek a trip-ek. Minden nullázódott.
Lehet áramszünet volt? :)
Az akksim már régóta gyengélkedik, de reggel szépen indult...
droberto2012-09-28 09:34:48 // 25038
Az újabb DPF-ek már korszerűbbek és felhasználóbarátabbak lesznek (már részben azok), és akkor majd is elérik a Cat élettartam szintjét.
droberto2012-09-28 09:31:58 // 25037
A mai dízelek igen károsak! Ez tény! De az is tény, hogy a dízel autók a mai kor technikai szintjén a legjobb hatásfokkal bíró, legolcsóbban üzemeltethető járművek, bár a bekerülési költségük magas, ami meg az összetettségükből fakad. Többek közt ezért sem kelendő dél Amerikában, Ázsiában és Afrikában.
Én benzinpárti vagyok, de a benzinmotorok fejlesztése egy kissé lemarad mostanában.
Az USA dologra, meg Erhard válaszolt!
droberto2012-09-28 09:24:21 // 25036
A következő autódnál, ha választhatnál sima dízel és koromszűrős dízel közt, szerintem te is az utóbbit választanád. :)
A cikk:
Amióta a Multijet váltotta az Unijetet, már egészen magas nyomás uralkodik a befecskendező rendszerben, mely ugye a kis részecskék kibocsájtásának elsődleges okozója. A dízelmotorok PM kibocsájtását felére redukáló Euro4-es direktíva 2005-ben lépett életbe. Ergo ezekre a motorokra aggatták rá a DPF-et.
Ez a tanulmány a részecskék szűrésével kapcsolatban, melyet a SZIE egy andjunktusa készített mást mond:
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultra finom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!"
.......................2012-09-28 08:39:51 // 25035
kat ot cseréltem már benyás kocsiban,
csak az nem került 100 ezer Ft ba,majd ha 25 e lesz ,akkor mindenki szépen kicseréli

mondjuk levehetnék róla sz áfát,meg állami támogatás rá,
úgy a mezei polgár is meg tudná venni,és senki nem ütné ki
droberto2012-09-28 08:32:02 // 25034
A szűrő bevezetése az autóiparba nem a gyártók marketing eszköze volt, hanem egy törvényhozási direktívát, csak ezzel tudták teljesíteni. Az már más kérdés, hogy a gyártók műszakilag nem voltak teljes mértékben felkészülve erre, és a szűrőt próbálták téves, és hibás mondanivalójú PR húzásokkal népszerűsíteni.
Amiket írtam egy szakmai tanulmányból emeltem ki!
Az E4-es szűrőknek vannak műszaki korlátai, erről nem kell győzködni. Viszont arról senki nem tud meggyőzni, hogy nem szűri ki a korom legnagyobb részét. Nincs semmi hókuszpók benne, egyszerű porcsapda. A regenerálás pedig felfogott por gyulladási hőmérséklete feletti hevítést jelent, melynek során nagyrészt CO2 és víz keletkezik. Nincs semmi trükk, varázslat. A katalizátor is hasonló funkciót lát el, csak ő az elégetlen szénhidrogéneket semlegesíti. Ennek is vannak hátrányai és ezért sokan ki is iktatják (nem a DPF-es cat-okra gondolok).
Én amondó vagyok, hogy míg jól működik megteszek mindent a hosszú távú hibamentes működéséért.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 08:10:51 // 25033
lehet hogy az usa-ban nincs de még is ők a legnagyobb káros anyag kibocsájtók kínával karöltve...
egy biztos ha nálunk is annyi lenne a benya mint amcsiban V8-cal mászkálnék
.......................2012-09-28 07:58:31 // 25032
köszönd az elhunyt Rudolf Diesel bácsinak,hogy kitalálta,
+ a sok autógyártónak ,hogy beépítik személyautóba
+a sko k*** politikusnak ,hogy ezt szorgalmazzák

nem véletlen ,hogy az USA ban nincs diesel személykocsiban,
söt a Brazilok sem járnak vele(csak alkohollal)

Európa NEM a helyes úton jár,
járhatnák pl autógázzal,az sokkal tisztább..
Piritu - 1.000.0002012-09-28 07:12:14 // 25031
A nitrogén-oxidok csökkentésére van az EGR, a benzolokat meg a katalizátornak kell elégetnie. Kicsit félrevezető a cikk, olyan dolgot ró fel a hibájának, ami nem is a feladata.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-28 07:07:34 // 25030
a legfőbb kérdés az ha ki van szoftveresen iktatva a regen valamint a hozzá kapcsolódó összes mérés akkor miért fulladozott az autó továbbra is és miért szűnt meg egy mechanikai behatástól? több kérdés nincs is ebben a témában....
Piritu - 1.000.0002012-09-28 06:56:32 // 25029
Sajnos most nem találom, de a múltkor találtam egy svájci alagútépítő cég munkavédelmi méréseiről jegyzőkönyvet. Mérték a motorokat DPF nélkül és azzal. Többször kiemelve, hogy a regenerálási ciklusok során is mértek. A mérések alapján MINDEN tartományban drasztikusan (1% alá) csökkent a részecskeszám. A legkisebbtől a legnagyobbig.
Piritu - 1.000.0002012-09-28 06:49:24 // 25028
Ilyen tartalmú hsz-re reagáltam :-)
Liquid2012-09-28 00:53:59 // 25027
a DPF alapvetően egy tüneti kezelése a korszerű dízelek károsanyag kibocsátásának. A fő probléma az hogy egyre kisebbek a koromrészecskék, és alapvetően nem azokkal van a baj amik láthatóak, hanem a kisebbekkel, és ezeket nem tudja a DPF se kiszűrni. Tehát csak arra jó hogy a kocsi ne kormoljon, ami önmagában is előny, mert ugye nagyon nem szép egy koromcsíkon lovagló Alfa, ellenben jó drága nem túl tartós, és a néha eszetlen szabályoknak való megfelelés miatt fogyasztanak többet az autók és mindemellett gyengébbek kevésbé tartósak.

"...A DPF lényegében nullához közeli hatásfokkal szűri a dízelek kipufogógázaiban jelen levő második legveszélyesebb összetevőcsoportot, a nitrogén-oxidokat, az ezek kiválasztására alkalmas katalizátorok pedig már léteznek ugyan (LNT- es urea-SCR-technológiák), de nagyon kevés autóban alkalmazzák őket . És a DPF a benzolkibocsátást sem csökkenti, csak minimális mértékben..."
Liquid2012-09-28 00:43:33 // 25026
ez egy neverending story, mint a 156 topikban a termosztát meg a pohártartó :)
Liquid2012-09-28 00:42:18 // 25025
ez hogy jön ide?
Tibcsi1662012-09-28 00:28:43 // 25024
Már bekoptatáskor is SOKKAL jobb még hidegen is mint a gyári volt!! Most már kezd a hátsó is jól bekopni. Ég és föld !!
Tibcsi1662012-09-28 00:25:44 // 25023
Én ezt tök jól értett múltkor is ;)
De a marketing szöveget mindig el lehet hinni? ;) Persze van egy elmélet és a gyakorlat sokszor tök más. Mert ugye nincs tökéletes égés, csak az elméletben . pl mi van csak 4-500fokon és ha pl. megszakad a regen, alapjáraton lehűl, dugul, romlik a hatásfoka . . . Ilyenkor talán nem biztos hogy csak CO2 + H2O
Ezt talán senki nem reklámozza ;)

Ki tudja kinek van igaza? Amúgy a CO2 környezetbarát ?? :) Hát nem attól melegszünk fel?? :):) Akkor talán lehet mégis jobb a sima korom ?? A lényeg, hogy az egész DPF egy rohadt nagy üzlet.

Itt Budapesten az összes taxis kiszedeti minden OFF-os vasból. És pl. egyik régi buszban sincs . .

És amúgy pedig jó ha van, de JOBB ha nincs :):)
droberto2012-09-27 23:52:41 // 25022
Írják, hogy hidegen is jó, de ebben feltétel nélkül nem hiszek! Miket tapasztalsz a bekoptatási fázisban?
droberto2012-09-27 23:50:49 // 25021
Bemásolom, mert nehezen feldolgozható:
"A vitát ezzel én is lezártnak tekintem. Ezért is inkább erre reagálva válaszolok.
A tanulmány:
"Ennek a vizsgálatnak eredményei is alátámasztják azt a szomorú tényt, hogy a korszerű dízelmotor sajnos finom és ultra finom részecskéket állít elő." - Tehát semmi köze a DPF-nek a részecskék méretéhez. A kis részecske a magas befecskendezési nyomás/jó porlasztás miatt alakul ki!
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultrafinom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!" - Magyarul még a PM0,01-PM0,04! 90%-át kiszűrik!
A szűrő nélkülieknek is ugyanúgy termelődik kis (PM2,5 alatti) részecske. A különbség csak annyi, hogy a DPF ezek jó részét kiszűri.
A DPF egy fizikai szűrő (porcsapda). Semmi hókuszpók. Akinek nincs szűrője, annak a por egy az egyben kijön. A nagy és a kicsi is!
Regeneráláskor (tisztításkor - mert ugye egyszer minden szűrő eltömődik) a befecskendezett többlet üzemanyag, katalizátor általi bontásakor hő keletkezik, mely a szűrőt, a korom gyulladási hőmérséklete felé hevíti, és az egyszerűen elég. Így tisztul a DPF. Természetesen szükséges az égéshez oxigén is. HC + O2 → CO2 + H2O
Nincs szó semmilyen darabolásról, bontásról!
Nem gondolom, hogy a létező legjobb megoldás a részecskék megfogására, mert van némi ellenállása és a regeneráláskor néhány dl gázolaj is pocsékba megy, de a technológia/anyagtan mai állása mellet azt gondolom nincs hatékonyabb/gazdaságosabb megoldás a gázolajos motorjaink megregulázására.
Továbbá, ha egy szűrő megfelelően használva gond nélkül kibír 2-300k km-es futásteljesítményt, akkor azt indokolatlanul támadják. Egyszer minden kimúlik ugye...
Én azt hiszem, hogy többször hangoztattam, hogy míg nincs gond a szűrővel a világért sem szeretnék tőle megválni. Ha menthetetlen lesz (még a tisztítófolyadék sem segít), akkor én is a DPF nélküliek táborát erősítem, és növelem a szállóport!"

A korom elégetésekor nem több kis korom, hanem víz és szén-dioxid keletkezik!
Ne higyjél el mindent a Tuning Mesternek! ;)
Ha így lenne az EU szabályozás is csak kamu lenne:

Ugye nem gondoltad komolyan, hogy káros és csak tévút? Bár 10 év múlva biztosan jobb lesz, de mi 2005-ről beszélünk!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak