MatthewGT2014-06-09 16:35:16 // 54704
Üdv! :) jól tudom hogy a felni méretei a következők a 159-nél:5x110 /65 ET41 18"-nál!? Illetve tud vki patent eladó szettet?
droberto2014-06-09 16:30:23 // 54703
Már sokan írtátok, hogy ezt és ezt az olajat raktátok és hogy mennyivel csendesebb lett a motor, mint a Seléniával.
Hát naná, hogy halkabb egy zsírúj olajjal, mint egy 15-30K-et futottal! Lehet bele tölteni bármit, Hunoilt meg májsztertájlét, azzal is halkabb lesz. :)
Hát naná, hogy halkabb egy zsírúj olajjal, mint egy 15-30K-et futottal! Lehet bele tölteni bármit, Hunoilt meg májsztertájlét, azzal is halkabb lesz. :)
Piritu - 1.000.0002014-06-09 15:45:31 // 54702
Az utat már megjártam 2x. Ami érdekes lehet:
- autópályadíjak - nem kis összeg lesz. A francia szakaszon pénzbedobálós, legyen apród.
- szállás - elég nehéz találni mi itt voltunk az olasz-francia határon, de még az olasz oldalon (nem olcsó) Javaslom a booking.com-ot. Nekem ott mindig sikerült találni helyet.
- Tapasztalatom szerint Mo-n kívül sehol sem köszönnek egy másnak az Alfások :-(
- autópályadíjak - nem kis összeg lesz. A francia szakaszon pénzbedobálós, legyen apród.
- szállás - elég nehéz találni mi itt voltunk az olasz-francia határon, de még az olasz oldalon (nem olcsó) Javaslom a booking.com-ot. Nekem ott mindig sikerült találni helyet.
- Tapasztalatom szerint Mo-n kívül sehol sem köszönnek egy másnak az Alfások :-(
Piritu - 1.000.0002014-06-09 15:35:58 // 54701
Újfent megjegyezném, hogy bármilyen új olaj betöltésekor csendesebb lesz a motor járása. Akkor is, ha ugyan azt töltjük bele, ami előtte volt.
Graben&Zsu2014-06-09 13:46:13 // 54700
Crea2014-06-09 13:23:31 // 54699
Hello!
Most jöttünk haza olaszból, nem köszönget egymásnak az alfás se ott se szlovéniában. Először köszöntem nekik, de csak néztek..aztán amikor rájöttem,hogy 10 km alatt 20-30 alfát látok már nekem se volt olyan érdekes. ( hazafelé Magyarországon 400km-t levezetve 3 db alfát láttam összesen) Első alfás akivel összeköszöntem az szlovéniában volt egy magyar rendszámos 156-os :)
Olaszban rengeteg alfa van, szerintem ez olyan mintha itthon minden suzukis villogna egymásnak :)
Most jöttünk haza olaszból, nem köszönget egymásnak az alfás se ott se szlovéniában. Először köszöntem nekik, de csak néztek..aztán amikor rájöttem,hogy 10 km alatt 20-30 alfát látok már nekem se volt olyan érdekes. ( hazafelé Magyarországon 400km-t levezetve 3 db alfát láttam összesen) Első alfás akivel összeköszöntem az szlovéniában volt egy magyar rendszámos 156-os :)
Olaszban rengeteg alfa van, szerintem ez olyan mintha itthon minden suzukis villogna egymásnak :)
Liquid2014-06-09 11:56:27 // 54698
igen elírták a kézikönyvet, a DPF-hez 5W30 kell, ha nincs DPF akkor viszont az 5W40 a jobb, avagy amit GTPeti írt, hogy 5W40-ből egy DPF kompatibilis
.......................2014-06-09 11:26:28 // 54697
Minden motor ereszti az olajat a turbo labirinttömítésénél ,még a vadi új is ,hisz ha nem forog a turbo akkor nem is tömíti a rést a labirinttömítésben
.......................2014-06-09 11:24:31 // 54696
Azért kell 5-40 es mert a 2,4 es nem integrált olajhűtős,és az oajhőfok széles tartományban változik
Pont olaszba ahol meleg van nyáron oda kell a 40 es vagy inkább 50 es kellene
http://www.sgconsult.hu/milyen-viszkozitasu-olajat-valasszunk/
Magyaro on nyáron simán van 35 ..40 fok is tehát 5-40 olaj minimum kell,
Az hogy C3 vagy mi a tököm az egy mellékes dolog a motor kenése szempontjából
Pont olaszba ahol meleg van nyáron oda kell a 40 es vagy inkább 50 es kellene
http://www.sgconsult.hu/milyen-viszkozitasu-olajat-valasszunk/
Magyaro on nyáron simán van 35 ..40 fok is tehát 5-40 olaj minimum kell,
Az hogy C3 vagy mi a tököm az egy mellékes dolog a motor kenése szempontjából
Shadin2014-06-09 09:50:31 // 54695
Hát akinek a szívósorban (LMM) korom felrakódás van vastagon az szerintem csak olaj kísérővel tud megkapaszkodni, ergo eszi is az olajat kisebb-nagyobb mértékben.
Giuntini2014-06-09 09:31:45 // 54694
Most legyen okos az ember.
Direkt megnéztem az olasz Alfa Club fórumját, és ott is azt írják, hogy a 2.4 jtdm-be kifejezetten az 5w30P.E kell. Az 5w40 egyszerűen nem teljesíti a részecske szűrő kritériumait. Nekem ez úgy jön le, hogy elírták a kezelési könyvet. Mindenesetre az is érdekes, hogy a BMW a hathengeresbe 5w30-at ír elő, akkor az az Alfába miért nem jó? Szerintem a futás nem számít. A nagyobb futott kilométert gyakoribb olajcserével kéne orvosolni. Ha vékony lenne az olaj, akkor pedig elkezdené enni.
Direkt megnéztem az olasz Alfa Club fórumját, és ott is azt írják, hogy a 2.4 jtdm-be kifejezetten az 5w30P.E kell. Az 5w40 egyszerűen nem teljesíti a részecske szűrő kritériumait. Nekem ez úgy jön le, hogy elírták a kezelési könyvet. Mindenesetre az is érdekes, hogy a BMW a hathengeresbe 5w30-at ír elő, akkor az az Alfába miért nem jó? Szerintem a futás nem számít. A nagyobb futott kilométert gyakoribb olajcserével kéne orvosolni. Ha vékony lenne az olaj, akkor pedig elkezdené enni.
Shadin2014-06-09 09:19:07 // 54693
Nekem is az a véleményem, bár ez nem tudományos vélemény, hanem csak sejtés, hogy az 5w-30 olaj túl vékony egy relatíve sokat futott autónak. Szerintem sok az olaj szívó oldalon a pillangószelepnél.
Shadin2014-06-09 09:14:14 // 54692
Ebből ua. látszik mint nálam. A fel- és lefutások a MES hibái, nem tudja máshogy rögzíteni, de a diagram azt mutatja, hogy többnyire nyitva van néha meg lezár. A nyitott állapotot pedig a négyszögjeles vezérlés miatt írja csak a felének kb.
Az eLearn azt írja, hogy a kilépő füstgáz max. 15%-át tudja visszakeringetni.
Az eLearn azt írja, hogy a kilépő füstgáz max. 15%-át tudja visszakeringetni.
mzo2014-06-09 07:42:35 // 54691
Sziasztok!
Olaj témában. Én most tettem bele először 5w40-es C3-ast (Castrolt). Lehet hülyeség, de talán egy hangyafasznyit mintha lágyabban járna vele a motor. Bár már nekem tavasz óta nincs Dpf-em, de ha lenne akkor is ezt választottam volna. Régen, ugye nem nagyon volt 5w40-es C-s olaj, valszeg ez, és az hogy a Seléniának talán a mai napig? sincs 40-es C-s olaja ezért is az 5w30-as lett az ajánlás a Dpf-es Mjetekhez.
Manapság meg már szinte tömegével vannak 40-es C-s olajok (Castrol Liqui-Molly, Motul stb..)
Más téma. Jövő héten indulunk a kis családommal egy dél európai körútra, Szlovén Olasz Francia Monaco Spanyol. Ez lesz az Alfával az első ilyen hosszabb túránk, két hét megnézünk mindent ami megtetszik, lesz ahol napokat eltöltünk majd. Autó felkészítve, múlt héten voltunk Csőrinél, minden tiptop, remélem, jó is lesz minden.
Amit szeretnék kérdezni az úttal kapcsolatban, -ha valaki járt már ezen a vonalon- hogy esetleg a dél-francia tengerpart szakaszon tud e valami jó szálláshelyet, a másik, hogy az Olaszoknál is köszöngetnek egymásnak az Alfások? :)) Olaszban és Spanyolban megvannak a szállások egy két három napra, Barcelona Valencia stb... de Franciában nem találtam normális áron egyéjszakás szálláshelyet. Lehet hogy csak a Francia nyelvtudásom kevés hozzá. :) Amikor régen voltunk egyszer akkor Mentonban töltöttünk egy éjszakát, az csodás volt, de ott annyira felmentek az árak, hogy gondoltam rákérdezek hátha tud valaki valami jót.
Olaj témában. Én most tettem bele először 5w40-es C3-ast (Castrolt). Lehet hülyeség, de talán egy hangyafasznyit mintha lágyabban járna vele a motor. Bár már nekem tavasz óta nincs Dpf-em, de ha lenne akkor is ezt választottam volna. Régen, ugye nem nagyon volt 5w40-es C-s olaj, valszeg ez, és az hogy a Seléniának talán a mai napig? sincs 40-es C-s olaja ezért is az 5w30-as lett az ajánlás a Dpf-es Mjetekhez.
Manapság meg már szinte tömegével vannak 40-es C-s olajok (Castrol Liqui-Molly, Motul stb..)
Más téma. Jövő héten indulunk a kis családommal egy dél európai körútra, Szlovén Olasz Francia Monaco Spanyol. Ez lesz az Alfával az első ilyen hosszabb túránk, két hét megnézünk mindent ami megtetszik, lesz ahol napokat eltöltünk majd. Autó felkészítve, múlt héten voltunk Csőrinél, minden tiptop, remélem, jó is lesz minden.
Amit szeretnék kérdezni az úttal kapcsolatban, -ha valaki járt már ezen a vonalon- hogy esetleg a dél-francia tengerpart szakaszon tud e valami jó szálláshelyet, a másik, hogy az Olaszoknál is köszöngetnek egymásnak az Alfások? :)) Olaszban és Spanyolban megvannak a szállások egy két három napra, Barcelona Valencia stb... de Franciában nem találtam normális áron egyéjszakás szálláshelyet. Lehet hogy csak a Francia nyelvtudásom kevés hozzá. :) Amikor régen voltunk egyszer akkor Mentonban töltöttünk egy éjszakát, az csodás volt, de ott annyira felmentek az árak, hogy gondoltam rákérdezek hátha tud valaki valami jót.
Dömpi (il dottore)2014-06-08 23:49:53 // 54690
Dömpi (il dottore)2014-06-08 23:46:57 // 54689
én is
.......................2014-06-08 23:10:41 // 54688
A motorolajban a szulfát meg a kén ken,
Ha dpf hez készült olajnál felgyorsul a motor kopása,
Egy dpf azért olcsóbb mit a motorcsere
Ha dpf hez készült olajnál felgyorsul a motor kopása,
Egy dpf azért olcsóbb mit a motorcsere
.......................2014-06-08 23:04:42 // 54687
Hiba 5-30 as olajat tenni a 2,4 be,
5-40 es kell bele,nem véletlenül írja ezt a gépkönyv
Azt meg ki mondta hogy árt a dpf nek?
5-40 es kell bele,nem véletlenül írja ezt a gépkönyv
Azt meg ki mondta hogy árt a dpf nek?
dangerel2014-06-08 22:34:07 // 54686
Helo,
Bizonyára sokszor előfordul a softwer kérdés a fórumon. Hogy honnan és hogy mit érdemes eltölteni.
Próbáltam több helyről is letölteni de valahogy nem sok sikerrel.
Honnan lehetne letölteni diagnosztikai vagyis minden softwert, robbantott rajzot letölteni?
Köszönöm előre is.
Csaba
Bizonyára sokszor előfordul a softwer kérdés a fórumon. Hogy honnan és hogy mit érdemes eltölteni.
Próbáltam több helyről is letölteni de valahogy nem sok sikerrel.
Honnan lehetne letölteni diagnosztikai vagyis minden softwert, robbantott rajzot letölteni?
Köszönöm előre is.
Csaba
Liquid2014-06-08 21:46:20 // 54685
én is úgí tudom hogy alapból 5W40, de a DPF miatt ez 5W30 (PE)
Alfa GT-Csaba2014-06-08 21:32:56 // 54684
semmire :-)
mizooo2014-06-08 21:18:06 // 54683
Kis lelkem megnyugtatása végett :P és indexel is ha nyomom... addig átvált sárgára és villog :D
GTPeti2014-06-08 21:15:46 // 54682
És most ez így jobb? B)
Haddel2014-06-08 21:12:36 // 54681
Olajtémához kapcsolódva én is kérdeznék .Váltóolajat akarok cserélni maganak .Mire készüljek ,buktatók?
mizooo2014-06-08 21:00:24 // 54680
GTPeti2014-06-08 20:42:46 // 54679
Finomabban válaszolnék. Én így tennék, e téren abszolút nem látok különbséget az 1.9 és a 2.4 között. De tényleg jól kell megválasztani azt az 5W40-es olajat.
Shadin2014-06-08 20:28:24 // 54678
Én is kérdeznék egyet, lötyögősebb 1.9-be tehetek 5w-40 C3-at? Az is csökkentené az olajos dolgokat szívó oldalon...
GTPeti2014-06-08 19:57:27 // 54677
Én DPF-barát 5W40-es olajat tennék bele. (Vagyis nem PE-t. Bár, bizonyára a PE-vel is el lehet közlekedni, amiatt beállt motorról azért nem hallottunk még.)
Csabi2014-06-08 19:57:10 // 54676
Szia!
A fő szempont a DPF esetében, h "C"-s minősítésű olaj legyen ami belekerül=>csökkentett szulfát-hamú tartalmú....5W-40 esetében is sok ilyen olaj van, és egyáltalán nem nyírja ki a DPF-et. A különbség például 5W-30 0,6tömeg% ,az 5W-40 esetében pedig 0,8% az eltérés csekély, viszont a kenési tulajdonságokban vezet az 5W-40.
Ha ragaszkodsz a Seleniához, akkor ott sajnos nincs alternatíva, akkor csak a 30as olaj jöhet szóba...
Most pl a 4. alkalommal öntöttem bele 5W-40et, úgy h többször használtam 5W-30at is, de mindig feltűnt, h a 40nél csendesebb lesz a motor járása főleg üzemmelegen, de hidegen is bár az utóbbi lehet placebo...
Véleményem szerint az 5W-40 minden szempontból megfelel a 2.4-nek, a márkát tekintve én Castrolt Edge-t , és mostanság Motul X-cleant használok...DPF.em jól van :)
A fő szempont a DPF esetében, h "C"-s minősítésű olaj legyen ami belekerül=>csökkentett szulfát-hamú tartalmú....5W-40 esetében is sok ilyen olaj van, és egyáltalán nem nyírja ki a DPF-et. A különbség például 5W-30 0,6tömeg% ,az 5W-40 esetében pedig 0,8% az eltérés csekély, viszont a kenési tulajdonságokban vezet az 5W-40.
Ha ragaszkodsz a Seleniához, akkor ott sajnos nincs alternatíva, akkor csak a 30as olaj jöhet szóba...
Most pl a 4. alkalommal öntöttem bele 5W-40et, úgy h többször használtam 5W-30at is, de mindig feltűnt, h a 40nél csendesebb lesz a motor járása főleg üzemmelegen, de hidegen is bár az utóbbi lehet placebo...
Véleményem szerint az 5W-40 minden szempontból megfelel a 2.4-nek, a márkát tekintve én Castrolt Edge-t , és mostanság Motul X-cleant használok...DPF.em jól van :)
mizooo2014-06-08 19:49:04 // 54675
Jövő héten olajcsere, Erhard ígért 5w40 DPF-es olajat. Eddig nekem is 5w30 volt benne (C3), de már van 5w40 DPF-hez is.
Shadin2014-06-08 19:47:52 // 54674
Ez elég skizofrén helyzet, mintha írta volna valaki, hogy 5w-40-es C3-es olajjal jár kompromisszumként. Javasolt GTPeti blogját (is) elolvasni a témában (Nem nyalok :-))
Giuntini2014-06-08 19:11:52 // 54673
Sziasztok Urak!
Azért továbbra is van dilemmám az olaj ügyben. A gépkönyv a 2.4-hez WR 5W 40-et ír, ami a DPF-nek nem igazán használ. A P.E olaj, amit én is beleraktam olajcserekor, az 5W30. Szerintem, csak az 5W40-et a nagyobb teljesítményből fakadó igénybevétel miatt írják, bár nem vagyok szakértő. Normál körülmények között Magyarországon nem igazán lehet kihasználni a 2.4 teljesítményét. Ahhoz viszont hogy a DPF-et ne vágd gajra mindenképp P.E olaj kell. Úgy okoskodom, mivel úgyis max. 15 ezer kilométerenként cserélek olajat, jobb belerakni a P.E-t. A lényeg, hogy mindig finom olaj legyen benne. Mi a véleményetek? Kár, hogy a VTT-n nem beszéltünk erről.
Azért továbbra is van dilemmám az olaj ügyben. A gépkönyv a 2.4-hez WR 5W 40-et ír, ami a DPF-nek nem igazán használ. A P.E olaj, amit én is beleraktam olajcserekor, az 5W30. Szerintem, csak az 5W40-et a nagyobb teljesítményből fakadó igénybevétel miatt írják, bár nem vagyok szakértő. Normál körülmények között Magyarországon nem igazán lehet kihasználni a 2.4 teljesítményét. Ahhoz viszont hogy a DPF-et ne vágd gajra mindenképp P.E olaj kell. Úgy okoskodom, mivel úgyis max. 15 ezer kilométerenként cserélek olajat, jobb belerakni a P.E-t. A lényeg, hogy mindig finom olaj legyen benne. Mi a véleményetek? Kár, hogy a VTT-n nem beszéltünk erről.
Shadin2014-06-08 18:20:09 // 54672
Merevnek merev, nem is biztos, hogy érv egyáltalán, mint ahogy az sem, hogy jobb nélküle az autó, de én kipróbáltam és teszteltem mindegyik verziót. Mivel ez nem hosszútávú teszt volt, csak egy-egy tanknyi, nyilván azt nem tudtam igazolni, hogy mi lesz a szívósorral 100-200k után, de arról van fényképem hogyan nézett ki az enyém. Kormos volt, de semmilyen hatással nem volt az autó működésére. Azt is gyanítom, hogy az olajos kormos lerakódás az idő múlásával hatványozottan növekszik, mert bizony a motor turbó stb kopik.
GTPeti2014-06-08 14:40:53 // 54671
Zoli, köszönöm a részletes választ! Igyekszem mindenre reagálni. Bár még nem tudom, hogy itt, vagy a blogban. Sok meglátással egyet értek, van amivel nem. De egy biztos: Ilyen alapokon lehet szakmai vitát folytatni. Az "úgy a jó, ahogy a gyárban kitalálták"-kal pedig nehéz vagy már-már értelmetlen is, mert az egy annyira merev álláspont.
Liquid2014-06-08 13:36:02 // 54670
ebay :) asszem ebay.it, egy olasz eladótól, olyan 4000-4500 volt ha jól emlékezem.
Shadin2014-06-08 11:00:30 // 54668
A szabályozás pedig így valósul meg:
The injection control unit is constantly informed of the quantity of gas recirculated through the information coming from the flow meter: in effect, if there is an intake of a certain quantity of air (Qam) for a given engine speed and the value sent by the flow meter (Qar) is lower, then the difference (Qgr) is the value for the quantity of gas recirculated
Qam - Qar = Qgr
Qam - Theoretical quantity of air memorized
Qar - Actual quantity of air
Qgr - Quantity of recirculated gas
The atmospheric pressure signal is used for the operation of the E.G.R. solenoid valve to recognize the condition of driving at altitude in order to reduce the quantity of gas recirculated and to prevent engine fumes.
The injection control unit is constantly informed of the quantity of gas recirculated through the information coming from the flow meter: in effect, if there is an intake of a certain quantity of air (Qam) for a given engine speed and the value sent by the flow meter (Qar) is lower, then the difference (Qgr) is the value for the quantity of gas recirculated
Qam - Qar = Qgr
Qam - Theoretical quantity of air memorized
Qar - Actual quantity of air
Qgr - Quantity of recirculated gas
The atmospheric pressure signal is used for the operation of the E.G.R. solenoid valve to recognize the condition of driving at altitude in order to reduce the quantity of gas recirculated and to prevent engine fumes.
Shadin2014-06-08 10:58:40 // 54667
És ez az 50% valójában 100%. Tényleg két pólusúnak néz ki pedig állítólag nem az
Ugyan visszajelzés nincs róla, de tényleges 0-50% között tud(na), kell(ene) működnie.
Ugyan visszajelzés nincs róla, de tényleges 0-50% között tud(na), kell(ene) működnie.
Shadin2014-06-08 10:41:40 // 54666
.......................2014-06-08 09:59:53 // 54665
Sajna volt a brerán olyan egr hibám ,hogy semmi hibakód ,mégis megőrült a motor ,füstölt dadogott, le le állt,
Egyszerűen megszorul és ezt nem kalkulálták a szoftverbe mert nem dobja vészüzembe ,és ez a baj ,mert így nem tudod h ott a hiba
Egyszerűen megszorul és ezt nem kalkulálták a szoftverbe mert nem dobja vészüzembe ,és ez a baj ,mert így nem tudod h ott a hiba
.......................2014-06-08 09:56:56 // 54664
De az csak a lmm beszívott levegőből következtet,hogy valami nagyon nem ok
Normál üzemben bekapcsolt ,kikapcsolt a vezérlése az egr nek,
Fiatecuscan el látni
Míg a mito nál mm er ben látszik az egr szelep nyitása
Normál üzemben bekapcsolt ,kikapcsolt a vezérlése az egr nek,
Fiatecuscan el látni
Míg a mito nál mm er ben látszik az egr szelep nyitása
Piritu - 1.000.0002014-06-08 09:35:58 // 54663
"az ecu ebből szart se tud ,h ez valóban megtörténik," - az lmm- egr beállítás- turbó beállítás-MAP adatokból nem tudja kikövetkeztetni? Amikor a 156-ban végleg meghalt dobott ilyen irányú hibaüzenetet.
Piritu - 1.000.0002014-06-08 09:30:44 // 54662
Jelentkezem a harmadik kategóriába :-)
.......................2014-06-08 09:30:25 // 54661
Alapvetően nem az Egr szelep a probléma,hanem h csak kétpólusú sima solenoid ,nyitási út mérése nélkül,
Sz vagy kinyit vagy bezár ,és az ecu ebből szart se tud ,h ez valóban megtörténik,
A későbbi multijeteken 1,6 2,0 jtdm már az ecu látja a egr szelep nyitását mm ben,szóval rendes vezérlőszeleppé fejlesztették
Sz vagy kinyit vagy bezár ,és az ecu ebből szart se tud ,h ez valóban megtörténik,
A későbbi multijeteken 1,6 2,0 jtdm már az ecu látja a egr szelep nyitását mm ben,szóval rendes vezérlőszeleppé fejlesztették
Zsunior2014-06-08 09:21:30 // 54660
Nálam se opció az EGR lefalazása, kiírása.
Én is úgy vagyok vele, hogy ha a gyárban jónak ítélték, akkor az jó is..
Hálistennek a szerelőm is ezen a véleményen van. :)
Én is úgy vagyok vele, hogy ha a gyárban jónak ítélték, akkor az jó is..
Hálistennek a szerelőm is ezen a véleményen van. :)
Shadin2014-06-08 09:17:51 // 54659
Az EGR része demagógia egy kicsit. 200k-nál szívósor tisztítás mint a bajor autókon és minden ok. Nem csak káros hatása van, de ez már ugye milliószor elhangzott itt. Alapvetően 3 csoport van köreinkben, ez első előre kiírja, mert úgy hiszi, hogy ezzel megspórol egy csomó kiadást. A második aki megvárja míg bedöglik. Bár ez csak ürügy, mert sosem szokott "annyira" bedögleni. Már nagy átlagban. A harmadik állatfajtát Drobertó catárs és én képviseljük, miszerint úgy jó ahogy azt kitalálták. Az EGR mint rendszer több évtizedes elv. Én 200k-nál bontottam szét a szívósort, köszöni szépen, tele volt. Na és? Lekormoltam a lapátokat, kipucoltam és továbbra is úgy működik mint eddig. Mármint mielőtt kipucoltam volna.
Akarom ezzel mondani (talán utoljára), hogy így is meg úgy is használtam az autót, blog-ot is írtam róla eleget, de jelentősebb dolog szerintem az alacsonyabb hőfokon, kevésbé kopogós égés kevesebb NOx kiséretében mint egy kis korom 200k-nként. A fogyasztás csökkenést szándékosan nem írtam, mert azt nem tudtam igazolni, a többit viszont igen. Ja és hideg időben a motor felmelegedésének ideje közel azonos körülmények között EGR-rel csak 2/3-a mint EGR nélkül.
ui.: ha úgy vettem volna, hogy nincs benne, valószínűleg nem hiányozna. Az hogy Neked jobb-e nélküle ill. milyen lenne/volt vele azt sem tudjuk.
ui2.: 159 1.9JTDm felmelegedési ideje eleve töredéke a 156-osénak. Itt mérhető az EGR hatása ott lehet, hogy nem.
Jó reggelt mindenkinek!
Akarom ezzel mondani (talán utoljára), hogy így is meg úgy is használtam az autót, blog-ot is írtam róla eleget, de jelentősebb dolog szerintem az alacsonyabb hőfokon, kevésbé kopogós égés kevesebb NOx kiséretében mint egy kis korom 200k-nként. A fogyasztás csökkenést szándékosan nem írtam, mert azt nem tudtam igazolni, a többit viszont igen. Ja és hideg időben a motor felmelegedésének ideje közel azonos körülmények között EGR-rel csak 2/3-a mint EGR nélkül.
ui.: ha úgy vettem volna, hogy nincs benne, valószínűleg nem hiányozna. Az hogy Neked jobb-e nélküle ill. milyen lenne/volt vele azt sem tudjuk.
ui2.: 159 1.9JTDm felmelegedési ideje eleve töredéke a 156-osénak. Itt mérhető az EGR hatása ott lehet, hogy nem.
Jó reggelt mindenkinek!
GTVili2014-06-08 08:19:33 // 54657
Jó-jó.....de honnan vettél ilyet....?
ValeRossi462014-06-08 08:10:10 // 54656
Nem olajat akar csereltetni ? :)
Chianti2014-06-08 00:15:20 // 54655
Köszi szépen! Akkor első körben azt hiszem én is inkább cserélem, aztán a levett darabokon kísérletezek majd... :o)