Fórum >> Típusok >> 159

Vincenzo2014-06-07 23:34:21 // 54654
Sziasztok! Valaki esetleg tudna valami tanácsal szolgálni
egy olyan gondban hogy el kezdte indítás után kiírni hogy kontrolaljam az olajat.Az olajszint rendben van.Pár mp.és eltűnik a figyelmeztetés.Minden inditasnal ezt csinálja.
Liquid2014-06-07 23:24:55 // 54653
asszem én voltam :)
Én cseréltem mindkét jelet, így megvan az eredeti, amin viszont az emblémákat ilyenre cseréltem, mivel mind az első jel krómozása, mind. a hátsóé, illetve a kapcsoló is tökéletes. A fém emblémát leszedni nem egyszerű, meg kell fúrni és belülről kezdve szétbarmolni, hogy ne sérüljön a környező krómozás. De megoldható, szép és teljesen gyári kinézetű lesz az eredmény, félár alatt.
Liquid2014-06-07 23:21:23 // 54652
én nem cseréltem vezmódot, és nem is volt vele baj :)
Alapvetően értemén mi a cél, de messze nem annyira sötét a világ ahogy gondolod :)
Pityukoma2014-06-07 23:00:09 // 54651
Szia:-) A regenerációval kapcsolatos tapasztalatom
Chianti2014-06-07 22:59:43 // 54650
Srácok! Azt hiszem valakinek a blogjai között olvastam már az embléma felújításról, de olyan formában, hogy nem a komplett emblémát cserélte ki, hanem csak egy ilyet rakott fel:



A kérdés az lenne, hogy érdemes-e ilyesmivel szenvedni - mármint az eredetit valahogy levakarni - vagy inkább kompletten cseréljem? Szóval ha amúgy tökéletesen működik a nyomógomb, akkor nem biztos hogy ki kéne cserélni emiatt... vagy mégis? Vélemények? Tapasztalatok esetleg?
GTPeti2014-06-07 22:55:50 // 54649
Vezmódot azért szokás idő előtt (vezérléscserekor) cserélni, hogy ne kelljen újra megbontani az egészet, ha n*10ekm múlva ("programozottan") meghal.
Az EGR-t pedig ÉN azért deaktiválnám, hogy egy km-en se fejtse ki áldásos hatását. Ha egy rendszer működik, ámde úgy van megcsinálva, hogy hosszútávon problémák lépnek fel, akkor idejekorán megváltoztatom, hogy elkerüljem ezeket a problámákat (a 159-nél a szívósor elkormolódását). De mondom, ez csak az én véleményem, nem szentírás.
Liquid2014-06-07 22:50:17 // 54648
ismered az alapvető igazságot nem? :)
"nem piszkálunk egy működő rendszert" :)
Amíg semmi jele sincs a nem megfelelő működésnek, addig egszerűen nem látom értelmét a rendszer megbontásának. Olyan ez mint passióból vezérlésmódosítót cserélni - mert úgyis elromlik nemsokára :)
GTPeti2014-06-07 22:46:27 // 54647
ON Én ezt az érvelést a leírtakból következően egyszerűen nem értem. Az, hogy a hülye EGR néha elromlik a legkisebb rossz. OFF
GTPeti2014-06-07 22:45:20 // 54646
Én csak Nürnbergben jártam egy ilyen nyálcsorgató helyen, a Kroymans-nál. Sok szép szigonyos és fekete lovacska... B)
Liquid2014-06-07 22:45:19 // 54645
ez valahol jogos, de én se birizgálnám amíg minden normális, pl. az egér nekem is megvan és marad is amíg nem kakil be.
Liquid2014-06-07 22:45:14 // 54644
ez valahol jogos, de én se birizgálnám amíg minden normális, pl. az egér nekem is megvan és marad is amíg nem kakil be.
Piritu - 1.000.0002014-06-07 22:37:59 // 54643
Huhhh, nem rossz hely :-)
GTPeti2014-06-07 22:15:24 // 54642
Piritu, ha legközelebb megjáratod a Párducot, nézz majd be ezekhez.
GTPeti2014-06-07 22:11:15 // 54641
Akkor ezt most határozottan benéztem. B)
Piritu - 1.000.0002014-06-07 22:08:57 // 54640
Most nem volt aktuális, most az olajteknőben lévő szűrő tisztításáról volt szó :-)
GTPeti2014-06-07 21:56:45 // 54639
Hmm... Fölösleges? Tudom, hogy ismétlem magam (mint mindannyian e témában), de azért azt megakadályozni, hogy összekormolja a szívóoldalt SZVSZ nem fölösleges.
Erhardot idézném, mikor azt mondta, hogy a remappal egybekötött DPF kiírás után olyan lett az autó, mintha kicserélték volna.
Giuntini2014-06-07 18:20:08 // 54638
Ezt én is így tudom. Még egy ok, ha jól működik a Dpf, akkor fölösleges hozzányúlni.
Shadin2014-06-07 17:42:58 // 54637
És figyelj a tömítés irányára. Kúposan (?!) deformálódik az egyik irányba, ugyanúgy tedd vissza. Ez igaz a kipufogó felőli oldalra. A nagy tömítés a szívósor felől pedig már a felvarrt legyen lehetőleg aminek ellenőrizd a gumírozott (piros) részét, ha sérült, inkább cseréld, ha nem ilyen van benne akkor meg pláne....
Shadin2014-06-07 17:36:47 // 54636
Tulképp ezt kérdezem, mert most lesz olaj cserés és gondoltam leszedetem a teknőt. Már ha van értelme.
Gabi1592014-06-07 17:32:58 // 54635
....ja és ha le is szedtem volna nem is nagyon van amivel megpucolom,mert nem vagyok felkészülve efféle dolgokra:))))
Gabi1592014-06-07 17:30:59 // 54634
Köszönöm,azt néztem a youtubon,de úgy döntöttem nem állok neki.Leszedtem a motor burkolatot,és elég nehezen hozzáférhető,egyszerű villáskulcs és csavarhúzóm van ,hát és be kell látni nem is értek hozzá.Valahogy elmegyek holnap vele,aztán kedden a szerelőm megnézi.
Csabi2014-06-07 17:01:33 // 54633
Sok sikert! :)
megj.: amikor veszed le a szelepet, jól figyelj a tömítésekre, könnyen leesnek a motortérbe,
mizooo2014-06-07 16:56:50 // 54632
Nem nagyon tudod elrontani, visszaszerelésnél figyelj oda mindenre, jól illeszkedjen a tömítés. Majd lőj képet róla a tidé, hogyan néz ki. Én vételnél leszedtem az enyémet de alig volt kormos. Jövő héten olajat cserélek és lehet leszedem megint, belekukkantok, hogyan áll.
Gabi1592014-06-07 16:53:28 // 54631
hát akkor szépen higgadtan neki látok,beszámolok a fejleményről....
Gabi1592014-06-07 16:52:10 // 54630
sajna ez annál jóval gyengébb,nem rég még ment mint a rakta,most meg olyan mintha nem lenne nyomatéka
Csabi2014-06-07 16:51:43 // 54629
Elrontani biztos nem fogod, ha megpucolod a koromtól. Féktisztítóval is lehet, de hatékonyabb a hideg zsíroldó. A mágnest is szereld le(fekete rész), mert ha többet futott darab akkor már ott is van korom.
mizooo2014-06-07 16:50:25 // 54628
Vagy csak megjött a nyár és melegben ennyivel gyengébbnek érezni.
Csabi2014-06-07 16:44:53 // 54627
Mondjuk a 30ezres csereperiódustól...
Gabi1592014-06-07 16:35:32 // 54626
Én meg tudom csinálni,mint kevésbé hozzá értő.Holnap lesz egy bp-i utam még ha több időbe telik erősen gondolkodom hogy megcsináljam de nem szeretném elrontani
.......................2014-06-07 16:35:31 // 54625
Dpf es dieselnél autónál nincs olajsár,legallábbis a multijeteknél
Akkor mitől dugulna el?
Csabi2014-06-07 16:30:06 // 54624
Bár még nem láttam, de tutti, h van.


Novoth Tibi sűrűn hangoztatja is, h Ő mindig javasolja ezen szűrő ellenőrzését és az olajteknő pucolását, márkától függetlenül.
Csabi2014-06-07 16:18:31 // 54623
Szia!
Nagy valószínűséggel egy EGR tisztítás megoldja a problémádat. Hozzáértő kezekben fél óra a művelet. Érdemes ezzel kezdeni!
Gabi1592014-06-07 15:59:55 // 54622
Sziasztok !
Bizonyára sokan kérdezték,de nem olvastam vissza a hsz-eket.Nálam most jött elő a probléma.Nem igazán gyorsul,olyan mintha nem volna elég nyomaték.Korábban olvastam tisztítani kell valamit (EGR?) vagy ez más ?(2,4 jtd)
Szabolcs 1592014-06-07 15:34:06 // 54621
. Ma munka eredménye !!!!!
Shadin2014-06-07 15:31:41 // 54620
Nálunk van az olajtérbe benyúló akármi szűrő amivel az offosok szopnak?
Shadin2014-06-07 15:29:32 // 54619
Tényleg. Majd 8 perc volt a reakcióidő :-D
David | Centocinquantanove2014-06-07 15:20:49 // 54618
Azért ezt az olajcserénkénti szelepfedél szétborítási ajánlást túlzásnak érzem.
Piritu - 1.000.0002014-06-07 14:48:00 // 54617
Most lassú volt, eddig másfél perc volt s legjobb ideje :-DD
Ferke2014-06-07 10:46:34 // 54616
Na, nekem a rosso-n megette a 4. henger szívó bütykét, mert őszintén szólva marhára nem csekkoltam soha. fogalmam nincs mitől tud elmászni az érték, pláne minuszba. A nagyobb hézag még érthető, mert ugye valószínű a szelepvezető is kopik, a szelepemelő is, meg annak a háza is, és ezekből összejön a rés:)
Ferke2014-06-07 10:42:11 // 54615
Dehogynem:) A szívószelepek hézaga 0,25 +/- 0,05, a kipuffé pedig 0,1-gyel több. Ezek a gyári értékek, hidegen persze. Ha ezek kisebbek, akkor veztengely kopás jön, ha nagyobbak, azt meg úgyis hallod, mert csattog, főleg terhelésre. Érdemes olajcsere alkalmával csekkolni, szelepfedél persze le kell ugorjon.
Shadin2014-06-07 08:53:51 // 54614
Csak kíváncsi voltam figyelsz-e?
David | Centocinquantanove2014-06-07 08:26:35 // 54613
Volt nekem benne 8-as furatos de néha motorlámpát és gázadásra történő lassú reagálást, torpanást okozott. Amikor ki akartam venni a szűkítőt akkor esett be a motortérbe az eredeti, ezért kényszerültem újat rendelni ami meg már ilyen.
.......................2014-06-07 07:13:21 // 54612
Ez így jó ahogy van,
Ez egy gyári revizió,az egr szelek kokszolódásának csökkentésére
Csabi2014-06-07 01:50:43 // 54611
Na-na.:) több 2,4 van itt DPF-el mint nélküle, hibamentesen. A DPF elhelyezése az élettartamra szerintem sok hatással nincs, a 600+ fokhoz mindenképp regenerálni kell itt is meg ott is...esetleg kevesebb plusz anyag kell ott, ahol előrébb van.
A szoftver fontosabb...érdemes frissitettni
Dömpi (il dottore)2014-06-07 00:31:14 // 54610
látom 2.4-es...abban a DPF túl messze van az erőműtől, és a gyári olaj sem jó a DPF-nek, általános tapasztalat itt a a topikban, hogy a 2.4-eket érdemes euro3-asítani (=DPF kiszed, kiír).
1.9-nél nem gáz, 2.0-nál meg végképp rendben van az ügy (javították a konstrukciót).

Mindez csak egy infó.
Zsunior2014-06-06 23:34:55 // 54609
Uff, jól hangzik. Most még új ami benne van, de szerintem olajcserekor megpucolom. Ártani nem ártok vele... :)
Chianti2014-06-06 22:22:45 // 54608
Köszönöm szépen!
Chianti2014-06-06 22:22:02 // 54607
Köszi szépen! Ha már az eper-nél tartunk, melyiket érdemes használni? Úgy értem ennek is van folyamatosan frissített változata? Mert én ezen nézelődtem:

http://eper.fiatforum.com/eper/navi?GUI_LANG=3&LANGUAGE=3&COUNTRY=012&WINDOW_ID=2&KEY=HOME&EPER_CAT=SP&MAKE=R&SBMK=R
GTPeti2014-06-06 22:12:00 // 54605
Intézkedem. ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak