Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2015-01-25 11:55:00 // 63854
Korábban csak a Selenia-t tettem bele. A 156-ba is. 159-be ez az első alkalom amikor ettől eltérek Castrol irányba. Nálam nm az ár az ami döntő, mert évente egyszer tök mindegy. Ezzel az olajjal ~15k-t tettem meg eddig, ami a ciklusának a vége nálam. Saját tapasztalatom, hogy a regenerálási ciklus inkább nyúlt ez idő alatt, hidegindításkor is és melegen is halkabban jár a motor, továbbá a Selenia ekkorra már fogyott, a Castrol pedig nem. Amikor betettem a Castrolt, egyesek és én is placebo-nak gondoltam a csendességét, merthogy ugye az új olaj az új olaj, de állítom, hogy nem csattog úgy mínuszban mint a Selenia-val 15K után sem...
.......................2015-01-25 11:48:49 // 63853
1
Az te autódban mindegy hogy 5-30w vagy 5-40w van
Mert olaj víz hőcserélővel hűtik a motorolajat ergo szinte konstans 100 fok körül van az olajhőmérséklet ,így értelmetlen a meleg oldali vizkozitás erőltetése

2
A Selenia kipróbált olaj sokanknál ,a turbóproblémákra egyáltalán nem érzékeny multijeteken(az a bmw 320d)

3
A Multijet nem nagyon szokta enni a motorolajat ,így nem is marad a Dpf ben elégetlen hamu még 200e km ert futott kocsikban sem
Tökéletesen Dpf komatibilis a Selenia is
Don Gombóc2015-01-25 11:47:36 // 63852
Már megint a Castrol fikázása. :-)
Ki hamisítja?
Shadin2015-01-25 11:42:13 // 63851
Ok. Ha nyitva a csomitartó, az ajtóban lévő két bak hosszában rugózik ~2 centit, vagy egy rövid fix gumi kupaknak tűnik?



A rövid állapot a "lockolt" és "bajonettesen" rögzül, ha a gumit erősen megfogod és benyomva elfordítod 90 fokot, nyílik és ellátja a funkcióját rendesen. Rendes zár beállításnál nyitásnál felugrik az ajtó akkora rést hagyva, ami már kezelhetővé teszi...

Ha ezen már túl vagy bocsi...
norbi04092015-01-25 11:38:55 // 63850
Bevallom őszintén minél jobban belemerülök ebbe az olajválasztás témába, úgy fokozódik a bizonytalanság is :D
Kéne közvéleményt kutatni vagy nemtudom :D
2 olaj között nem tudok dönteni...
Castrol EDGE FST 5w40 vagy Selénia WR PE 5w30
Előbbi mellett az szól, hogy 5w40 ami ugye sokkal jobb a turbónak. Valamint ugyanúgy DPF kompatibilis. A Selénia viszont totál gyári ajánlás, viszont ha jól tudom az 5w30 előtt is 5w40 volt. Az ár nem befolyásoló tényező nálam, ha motorolajról van szó. A lehető legjobbat szeretném az autónak adni.

Jelenleg Castrolt vennék én is, megbízható helyről persze.
Ha %-ban kéne kifejeznem, hogy melyik nálam jelenleg a nyerő akkor:
Castrol EDGE FST 5w40 70% - 30% Selénia WR Pe 5w30
droberto2015-01-25 11:19:41 // 63849
Az egyik blogomban boncolgattam a témát. :)
.......................2015-01-25 11:18:42 // 63848
A Castrolt hamísítja mindenki,
Miért kockáztatsz,ha a gyári seleniával semmi baj nincs,
Azt kell beletenni...
A tiédbe selenia Wr P.E 5-30w való
Nem egy multijetet láttam kizárólag seleniával hajtva 300ekm felett,tökéletesen működő Dpf el
droberto2015-01-25 11:18:00 // 63847
Én ilyet még nem tapasztaltam, használatukkor. Bár hozzáteszem, hogy szerintem a forrás nagyon fontos. Én Mo legnépszerűbb torrent oldalát használom.
Nem vagyok rá büszke, de amíg a kereseti viszonyok olyanok amilyenek ez így fog maradni.
droberto2015-01-25 11:17:57 // 63846
Az enyém is tiszta huppli.
droberto2015-01-25 11:17:50 // 63845
Én próbáltam C3-as olajat, de miután jobban utánajártam visszatértem a C2-re. Korom, kén, és szulfáthamu tartalomban egyformák, viszont a dinamikai viszkozitása magasabb a C3-nak.
Táblázat.
droberto2015-01-25 11:12:06 // 63844
Két különbség van. Nagyobb a melegoldali viszkozitása, és C2 helyett C3-as. (Vigyázat, a szám a "C-nél nem teljesítményszintet jelöl.)
SzJanos2015-01-25 11:05:14 // 63843
Mindenkinek köszönöm aki eddig hozzászólt az olaj témához!

Az eddigiekből nekem az jött le, hogy érdemes, és jó választás a Castrol Edge Titánium családja, de ezen belül is van két variáns:
Castrol Edge Titanium FST 5W40
és
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST 5W40

Dieselhez az utóbbit, vagy a drágább elsőt?

Közben utánaolvastam az ACEA minősítéseknek is, és nem lettem sokkal okosabb. Itt úgy tűnik, csak a vizkozitásuk tér el a specifikációknak, viszont ezen az oldalon úgy tűnik, hogy a C2 szigorúbb szabvány mint a C3. Kérdés, hogy a FIAT szabványok között, az S1 és S2 között mi az igazi differencia, mert a már linkelt oldalon ez nem derül ki. Minél többet olvas utána az ember, annál több a felmerülő kérdés? Ebben a PDF-ben elég mélyre menően feltünteti a táblázatban a különbségeket, de ennek nagy részét már nem értem.

Engem a témában az itt leírt tapasztalatok visznek most a Castrol felé, de gondoltam megosztom amit találtam.
droberto2015-01-25 11:00:21 // 63842
Ez az online változat, ezzel nem sok mindenre jó.
A kedvenceim közt megtalálod. Beregelsz az MHH-n, utána meg letöltöd a torrent fájlt. :)
Liquid2015-01-25 10:44:42 // 63841
Igen emlékszem hogy beszéltünk róla, de nem találtam semmi kiakasztanivalót rajta.
Shadin2015-01-25 10:42:31 // 63840
Nincs baj a rugós bakokkal, amióta Pityukománál kiakasztottam őket, frankón megemeli a csomitartót.
mzo2015-01-25 10:33:02 // 63839
Én most vettem a madarasteacskóban 900 ft-rt valami kínai aerotwin utánzatot, úgy voltam vele ha már a telet kibírja király, ha nem hát buktam egy ezrest, és lás csodát, szenzációsan töröl a cucc. Halk, és egy db csíkot nem húz sehol, nem pattog, nem nyikorog! Komolyan ledöbbentem, hogy ez most mi? Egy bajom van vele, az adaptere amit adtak hozzá nagyon bumszli, nem szép nem elegáns mint a gyári lapátnak. Állandóan zavarja a szememet amikor beülök az autóba. De a lapát előtt le a kalappal.
Azért május körül veszek majd egy SCT-t. :)
Liquid2015-01-25 10:27:30 // 63838
Én is agylok legalább valami olyan megoldáson, ami pár centit kiemeli a csomagtérajtót. Az ujjam is alig fér alá.
mzo2015-01-25 10:27:21 // 63837
Persze, nyugodtan, az olaj tudja a C3-as szabványt, ami a DPF-nek kell. Azonkívül az Fiat 9.55535-S2 ugyanúgy való dieselhez is, legalábbis a leírás szerint és ugyanúgy DPF-hez való olajat jelöl. Egyébként tudja az olaj a DEXOS2-őt is ami Opel szabvány és ott az 1.9CDTI (vagyis Mjet), továbbá az összes részecskeszűrős dieselük motoruknál ez az előírás. Azaz náluk is jó lenne.
Liquid2015-01-25 10:24:47 // 63836
Az aerotwinnen sajna nálam is ez a helyzet :(
Régebben jobb volt. A 156-on tökéletes volt.
norbi04092015-01-25 10:05:10 // 63835
Hasznos link, Köszi! :)
Shadin2015-01-25 09:57:47 // 63834
Most dobtam le a Bosch-t, szar kemény. Valeo lett helyette, nem kemény, nem pattog hidegben, de szarabbul töröl melegben. Erhardnak lesz igaza azzal a 3 betűs tudjafenehogyhívják gagyi márkával :-D
Piritu - 1.000.0002015-01-25 09:48:10 // 63832
Az ötödik párat "idomítom", ebből kettő gyári Alfa lapát. Az a baj, hogy az üveg felületében van egy púp a függőlegesen álló lapát közepe alatt, ami elemeli a púp feletti részt :-(
norbi04092015-01-25 09:47:55 // 63831
Most olvastam a kocsi kezelésijét.
Ott az 1.9 JTDm-hez Fiat 9.55535-S1 minősítés van írva.
A Castrolnak pedig Fiat 9.55535-S2 van, amit a kezelési az 1.8 TBI-hez ír.

Ettől függetlenül még nyugodtan beletölthetem a DPF-es JTDm-be? :)
Nem kötekedés, meg semmi ilyen...csak kicsit elbizonytalanított aztán mondom megkérdezem. :D
Don Gombóc2015-01-25 09:35:50 // 63830
Egy új lapát pár majd hozzá idomul. Szerintem.
Olyan nagy eltérés nem lehet, mert ha a ragasztása jó volt, akkor maga az üveg pereme stimmel a gyárival, a felületben pedig nem lehet olyan nagy eltérés.
Don Gombóc2015-01-25 09:30:37 // 63829
Mi úgy hívjuk a barátommal ezt a jószágot hogy Olasz csirke. :-)
Csodálkozol hogy csak hazai autón érzi jól magát? :-)
A hazájában nem merné csinálni mert biztos hogy pörköltként végezné. :-)
Piritu - 1.000.0002015-01-25 09:01:57 // 63828
Ablaktörlő téma.
Sok lapát kipróbálása után arra jutottam, hogy a csereként betett kínai ablak formája nem stimmel, így egy lapát se tud felfeküdni. Ki kellene cserélni. (Mondjuk nem kínait kértem, de nem volt más készleten, és mivel menni kellett, azt tettek bele.)
Piritu - 1.000.0002015-01-25 08:58:54 // 63827
Én meg évek óta azon, hogy mi értelme van egy ilyennek? Látványos, meg lehet villogni vele, meg egy kicsit jürgenvágenes is, meg minden, de minek egy felesleges mechanikával/elektronikával tovább bonyolítani a kocsit? Főleg, ha nem többször és sokak által már használt/tesztelt cuccot építünk be? Idáig jutottunk, hogy nehezünkre esik kinyitni a csomagtartót?
A Párducot direkt rendeltem automata tükör, lámpa meg ablaktörlő nélkül...
GTPeti2015-01-25 05:22:35 // 63826
"Ha a megnyitás után nem az történik aminek kell" Ha éppen egy rootkit települ fel 0,1 sec alatt, mielőtt elindulna a program, azt nem veszed észre.
Marcox2015-01-25 01:00:44 // 63825
Igen azt néztem, hogy vannak megoldások a felnyitásra, egyszerűek mint a faék. Van aki erősebb telót rak bele, van aki rugókkal operál. Meg ki lehet egészíteni ilyen kocsi "alá rúgok" opcióval.

Valami hasonlót kell felkutatnom mint ami a bauerekben van, hogy egy elektromotor mozgatja, mint a kapunyitót. Valahol viszont láttam léptető motort, hogy maga a motor mászik föl-alá a teleszkópon és úgy nyit-zár
Csabi2015-01-25 00:40:50 // 63824
Aerotwin---Már kibeszéltük tavaly is, de a tesztben azért felhívták a figyelmet, h a minőségre nagy hatással van a gyártási időpont, szóval, h mennyit állt azóta...Szerintem mi egy régi darabot kaptunk azért a nevetséges árért amennyiért vettük No.-ból.
Kíváncsi lennék egy itthon vásárolt horror árú darab mit tud...
egyébként nekem tavaly óta gyári van fenn, fény évekkel jobb, de csak lehet azért mert nem ezer évet állt a polcon...
droberto2015-01-25 00:30:47 // 63823
Még a nyitást egy rugóval meg tudod oldani, de a lecsukást?
droberto2015-01-25 00:29:43 // 63822
Ma voltam Pesten a verdával ami végre nagyon jól esett, de két dolog miatt idegbajt kaptam (leszámítva azt, hogy egész nap esett a hó és az eső a sózott utakra):
1. A Bosh Aerotwin ablaktörlő lapát - sajnos most már be kell látnom nekem is -, egy nagy kalap sz@r. A ~10°C alatti szélvődőn, kevés víz esetén, felfele mozgáskor pattog mint az állat, bazi nagy ricsajt keltve.
Megnyúznám a lapát tervezőjét és a tesztelőit is akik a legjobbnak titulálták. Bosh Aerotwin = Fosch
2. Kilőném a világűrbe a balf@sz kormányunkat is az útdíjukkal együtt. A 4 napos matrica eltörlés után csak sikerült kieszelkedniük, hogy a paraszt kénytelen legyen matricára minimum 10-15K Ft/év kiadni.
Nem fér a fejembe, hogy gyorsforgalmi-, és elkerülő utak használatáért minek kell fizetni. Pont a városban való haladást, kéne "büntetni" kedves pupákok! Miért jó, az, ha bevezetik a városokba a forgalmat?
Konkrétan: Az Erzsébet hídról egy katasztrófa Biatorbágyra kijutni. Főleg úgy, hogy még az online útvonaltervezők is folyamat fel akarnak vinni a pályára.
Illetve az meg milyen már, hogy az M0 valahol fizetős, valahol meg ingyenes? Imádom a magyar szabályok egyszerűségét és átláthatóságát. Idióták gyülekezete!
Marcox2015-01-25 00:13:37 // 63821
Én nyitó automatikán gondolkozom. Olyanra vadászok ami gombnyomásra le is csuk
droberto2015-01-25 00:10:23 // 63820
Egyébként én is gondolkodtam a csomiajtó teló cserén. Kicsit már lusta és lassú.
Felfele úgy kell már húzni, és lefele se sokat csillapít.
Én próbálok, majd olyat venni ha (ésszerűen) nem lehet gyárit (Stabilus Lift-o-Mat) venni, ami véghelyzetben csillapított.
Ha fordítva lenne írva a beszerelés, azt pedig a gyártótól kérdezném meg, hogy biztos jó úgy?
droberto2015-01-25 00:05:06 // 63819
Én még sohasem jártam ezzel pórul. Ha a megnyitás után nem az történik aminek kell (pl gyanús nevű dolgokat elkezd telepíteni), simán be szoktam zárni.
Vannak rinyás szoftverek, amik már egy egyszerű exe-re is vírust mondanak (pl. Eset).
Otthon Kasperek futnak, de eddig kopp-kopp-kopp.
droberto2015-01-25 00:05:01 // 63818
Az adalékanyag beleburogatás kimenetele sokesélyes (és SZVSZ teljesen felesleges). Nem javaslom.
Ha nagyon jót akarsz, cseréld gyakran a gyári olajat jó minőségű szűrővel.
droberto2015-01-25 00:04:59 // 63817
BMV: Szerintem az E90 sehol nincs design-ba a 159-hez képest. Futóműben, és jónáhány dologban pedig előrébb van az ALFA.
Pezsó: Jó autó. Kisebb kormánykerék, felálló szőrcsomók és kemény mellbimbók... hát ez nagy kamu kérem! Amikor pl. ráteszed autópálya felhajtóra, nincs ilyen semleges sodródásos terhelésváltásos, belefékezős fenékdobatás. Itt kérem, eespés négykerékkel fékezés van, visszalussulva papi tempóra. Egy vicc.
droberto2015-01-25 00:04:56 // 63816
A Magnatec-et nem tölteném bele, csak max egy régebbi autóba.
GTPeti2015-01-24 22:18:53 // 63815
Pl., mert Castrol-ból min. 10x annyit gyártanak. (Ezzel nem akarom azt mondani, hogy a Castrol ettől hűdejó lesz. Az Olajtopicban írtam egy kis kritikát...)
SzJanos2015-01-24 22:16:53 // 63814
Nem volt bonyolult, teljesen jól leírtad, köszönöm! Ami még kérdés nekem, hogy mi adja az árbéli kölönbséget a Castrol és a Selenia között, ahogy nézegettem a Selenia majdnem a duplája a Castrolnak.
GTPeti2015-01-24 21:29:48 // 63813
Inkább úgy mondanám, hogy figyelek az ilyesmire. Az az idő elmúlt, mikor a patch-ek, csak "jószándékból" születtek.
Liquid2015-01-24 21:05:43 // 63812
Trójai ősei vannak :)
Piritu - 1.000.0002015-01-24 21:03:14 // 63811
Látom volt már afférod trójaival, mindig emlegeted :-)
GTPeti2015-01-24 20:39:31 // 63810
Asszem droberto-nak meg van a torr. link valami okosított verzióhoz. B)
A töréssel azért nem árt vigyázni, nehogy egy trójai legyen az ára a mókának. Annyit nem ér.
GTPeti2015-01-24 20:33:05 // 63809
Szerintem a félreértések elkerülése végett írjuk inkább úgy, hogy melyik rész (tubus v. rúd) van a kasztni felé és melyik az ajtó felé. (Mert az alul és felül változik, attól függően, hogy nyitva van-e a csomagtérajtó vagy zárva.)
Piritu - 1.000.0002015-01-24 20:25:04 // 63808
Valahonnan letöltöttem, de már nem tudom honnan (5,5GB), talán ncore?
Don Gombóc2015-01-24 20:21:02 // 63806
Nekem is volt pár Olasz verdám, és mindegyikben a munkahenger része volt alul, de még más típusban sem láttam fordítva. Amúgy meg mindegy, csak elférjen a munkahenger a zárt állapotban.
Don Gombóc2015-01-24 20:16:48 // 63805
Hát sajna az online SZamóca programban még nincs fent az az évjárat amiben a 2,0 Jtdm benne lenne. :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak