Azmo2005-01-03 14:35:49 // 721
bakker, katalizátor....há amúgy is onnan felől fura fújást hallok, mintha valahun eresztene a puff, persze semmi köze nem kell hogy legyen ennek a katihoz, de talán jahhh....az is lehet
GT
akinek 6 anyja van, az feküdjön a motor főlé miközben valami rozzant arcú egyed nyomja neki vigyorogva :D
norbee2005-01-03 14:35:06 // 720
vivalfa
Ha ez nyáron van, akkor nagy a gáz. Télen normális akondenzvízjelenléte. Figyeld, hogy bemelegedés után mennyire nyom fehér füstöt, milyen színe van az olajodnak, milyen állaga (ha világosbarna takonyra emlékeztet az gáz), emelkedett e a fogyasztásod pár literrel. Ha ezek is stimmelnek, akkor van gáz.
granturismo2005-01-03 14:33:17 // 719
Attól függ mennyire nagy az a mennyiség.
A hűtővíztartályban nem úsznak olajfoltok?
norbee2005-01-03 14:33:11 // 718
gt
ne adj neki ötleteket pls... :)))))))
norbee2005-01-03 14:32:21 // 717
"szal a magas fordulat tudja elnyomni ezeket a zörgéseket! :( "
"A kezdő sofőrök gyakran elkövetik azt a hibát, hogy a főtengely csapágy hibája esetén magasabb fordulatszámmal járatják a motort, amíg az működőképes, mert az olyankor nem ad ki hangot. Ez alapvetően hibás döntés, mivel a csapágyfém olvadása súlyos következményekkel járó hiba. Ilyenkor az olaj ellenállás nélkül ömlik vissza a motorteknőbe, és nem biztosít kenést. A szakműhelyig tartó eljutás idejére a gépjárművet önerejéből mozgatni tilos! " Idézet Surányi Endre bácsi valamelyik művéből. :))))))
vivalfa2005-01-03 14:26:48 // 716
A napokban takarítgattam a szívó rendszer csőveit és azt vettem észre, h a karter elszívó és mint később megnéztem, az olajbetöltőben tele van azzal a baljós fehéres, tejfőlszerű trutyival, kb. egy nagy maréknyit kotortam ki onnan. A lángfogóból meg csöpögött a víz; na most ahogy én tudom, ez annak a jele, ha víz kerül vhogy az olajrendszerbe.
Remélem nincs nagy gáz...
sziasztok
granturismo2005-01-03 14:24:15 // 715
Egyszer valaki beírta, hogy úgy keresték az ilyen csörgést, hogy leszerelték a motortetőt 1 ember ráfeküdt a motortérre elindultak és a csóka "kihallgatta" a hibát. Közben lehet hatalmas gázokat adni, nagy satukat fékezni.:-)
Csak egy önként vállalkozót kell keresned.
Látom Norbival jó viszonyban vagytok.....
:-))))))
vivalfa2005-01-03 14:22:26 // 714
Sziasztok, B.U.É.K mindenkinek :-)
Azmo, nekem a katalizátorban van valszeg eltörve a kerámia és nekem is bazira csilingel-csörömpöl és pont a váltó-motor alja környékéről jön. Van amikor napokig kussba van (gondolom megszorul vhogy, pl emelkedőn padlógázas gyorsítás segíteni szokott), aztán újra kezdi.
Másik: eccer nekem az első tárcsafék hővédő lemezéhez(?) szorult be egy kavics, na az is olyan hangokat adott, h teljesen elfehéredtem.
üdv
Azmo2005-01-03 14:13:01 // 713
elölről jön a hang, a moci-váltó környékéről, ezért nem gondolok a fékre...de hát basszus, akár az is lehet, mert akárhogy hallgatózik mindig máshonnan hallom a csörgést....rémes....ráadásul a jobb háccsó hangfalban valszeg membrán szakadás, repedés, tökömtuggya mi van és rezonál, szal már nagyon betegesen rángatózom ha megyek az autóval, szal a magas fordulat tudja elnyomni ezeket a zörgéseket! :(
granturismo2005-01-03 14:05:10 // 712
Norbeee
Hjajjj:-))))))
Azt akartam mutatni, hogy mégis a tiédbe való az az egység.
Egyébként a használtautó.hu-n láttam ezt az autót és nagyon baráti árban van. Szép piros.:-)
Mikor először cseréltem Girling/Lucas/Benditalia fékrendszeren betétet elcsesztem a kontraanyák meghúzását és a betét csörgött a féknyeregben.
Azmo2005-01-03 14:04:10 // 711
najó, ehhez én túlságosan én vagyok:) majd megyek Hozzád oszt mondod mit csináljak és csinálom, oks? kő valaki aki ért is hozzá:)
norbee2005-01-03 13:58:41 // 710
Gázadásra fokozódik, elvételre csökken? Akkor ez a gázpedálod lesz! :DDD
Na viccen kivül, előről hallod ezek szerint? Csörögni sok minden csörögöhet, akár a rosszul visszahúzott akkumulátortartó csavarja is, vagy valami egyéb lemez. Nem kell besz*rni, valami ilyesmi lesz, mert nagyobb rezonálásnál jobban hallod. Ez egy helyben állásra igaz.
Ha menet közben, akkor elkopott szilenetek szoktak csörögni. Ha a motor csörög úgy rendesen, azt csak pár kilométerig hallod, utánna besül. Viszont a Tiédbe szerintem hidrotőke van, az csattoghat, nézd meg mennyi olajad van, és vegyél valami jobbfajtát (BP 15W40, madaras teszkóba 1L 1000 Ft.), töltsd meg max jelzésig. Nézd meg a vized is, a túlmelegedett boxer hajlamos hirtelen gázadásnál "csörögni". Rángasd meg a kerékdobok műanyagjait is. Ha mindez megvan, utánna hallgatózz.
Azmo2005-01-03 13:51:15 // 709
persze-persze....
szal van hogy semmi, általában akkor jön elő, ha már meleg a motor, ahogy megyünk egyre gyorsabban, úgy zörög, ahogy lassulunk, úgy csökkent a csörgés erőssége, majd elhallgat.....bazira zavar és fosok, hogy valami lehullik eccercsak a gípről
norbee2005-01-03 13:48:59 // 708
Hmmm... Azé ez elég tág volt. Mikor hallod a csörgést? Álló helyben is, vagy csak menet közben, csak lassításkor, csak gyorsításkor, csak kanyarodáskor, esetleg ezek kombinációja? Netán lendületben? :DDDDDDD
Azmo2005-01-03 13:43:16 // 707
bocsi, nem az én szemem előtt van vörös köd :D
najó, kuss:) ez nem az a topic:)
jaj mondtam már Neked, hogy valami csörgés indult be az autóba, nemtom honnan jön, de vagy váltó, vagy moci, vagy nemtom:( olyan csörgés mintha nem lenne valami meghúzva és az jár amerre viszi a fizika....
norbee2005-01-03 13:18:30 // 706
Jól van, azt teszem, majd főzök belőle egy kis teát Neked, hátha ettől is bekábulsz, nemcsak a tömegek látványától... ;))))
Azmo2005-01-03 11:24:48 // 705
jóvanna, ne vedd a szívedre szergej, menj, szedj egy kis szegfűt, attól megnyugszol :D
norbee2005-01-03 09:35:10 // 704
héló, dolfi, azé az a belső minden érző boxeres szívét megmelengetné. és ezt gt pontosan tudja, ezé dugja az orrom alá. :)))
Azmo2005-01-03 09:29:08 // 703
van épeszű, aki a beírásodra nem érezne késztetést szerinted? :)))
norbee2005-01-03 09:16:37 // 702
grantursimo
Kötözköcc? :)))
Andorka2005-01-02 13:59:25 // 701
No, megnéztem ezt az oldalt:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Ugyanaz jött ki a 175/70-13-as méretnél, mint amit én is kalkuláltam. Időközben kaptam egy ismerősömtől is egy táblázatot (Clio kupában indul a srác, amúgy autókkal foglalkozik, tehát nem laikus), abban is csont ugyanez jött ki. Tehát két forrásból is megerősítették az elméletet, amit használtam...(vagy ugyanabba a hibába estünk, egymástól függetlenül:)))
Most már csak egy dolog maradt hátra: lemenni a kocsihoz, megmérni a tényleges kerékátmérőt, aztán hajtani a kocsit és lecsekkolni, hogy jót mutat-e a kmóra.
Kösz a segítséget!
M-GEGE2005-01-02 13:21:27 // 700
Nincs! Csak a sajátom...Kaposújlakon készültem, hogy felveszek 1-2-t, de nem nagyon voltak sportkipufogós boxeresek.
Paco2005-01-02 11:35:48 // 699
Összességében jó :)
A gumi valós átmérője az nem egyezik meg a felniátmérő+gumi falmagasságával. Ugyanis a gumi egy bizonyos mértékben belesüllyed a felnibe. A számolás így kicsit hamis. Itt http://www.miata.net/garage/tirecalc.html megtalálsz egy számoló táblázatot amiben csak kiválasztod a méretet és megkapod az átmérőt a sugarat, a kerületet, sőt még azt is, hogy mennyit fordul kilométerenként a kerék :) Persze az utolsó csak közelítő, hiszen a gumi laposodása a nyomás és a súly arányában nincs beleszámolva :)
A te számításod ezenkívül nem vette figyelembe a fogaskerekek hézagolási veszteségét sem.
Ami miatt mégis jó az az, hogy a műszer eleve csak vagy 5-10%-ot így minden belefér :))))
granturismo2005-01-02 03:01:13 // 698
Elméletileg jó lesz ez így. Talán ha még pontosabb akarsz lenni jobb ha valamilyen mérőeszközzel magad méred le a kerékátmérőt. A Bravofórumon tárgyaltuk ki, hogy több különböző gyártó 185/60R14-es abroncsainak valóságos átmérője elég erős szórást mutat az elméletihez képest(+- fél cm)!!!
Andorka2005-01-02 00:35:34 // 697
A segítségetek kellene. Szétszedtem a 33as műszeregységét. A fordulatszámmérő és a kmóra mutatóját is levettem. Visszarakáskor derült ki, hogy nem a pontos értéket mutatják.Kicsit csal mindkettő. Igazítottam rajtuk, de még mindig nem az igazi.
Csináltam egy számolós táblázatot, ami a főtengely fordulatból, váltó(és diffi) áttételből, illetve kerékméretből számol sebességet.
www.tar.hu/tandor/gear.xls
A zöld mezőkbe kell beírni az adatokat: motor fordulat, felni méret (zollban), gumiméret (pl 175/70, mindkét adatot külön mezőbe)
A kérdésem: nézzetek meg, jól gondolom hogy így lehet kiszámolni?
(pl. kerékátmérőnél a 13-as felniátmérőhöz kell adni a gumi falmagasságát kétszer és az együtt a kerék átmérő?)
granturismo2005-01-01 20:33:58 // 696
M-GEGE Vannak már boxer hangfájljaid?
Tresor2005-01-01 19:29:25 // 695
B.Ú.É.K. minden boxeresnek ! ! !
Andorka2005-01-01 15:47:07 // 694
Boxerröfögős boldog újévet minden vírusgazdának és rajongónak!
granturismo2005-01-01 12:54:40 // 693
Buék Boxer nyűvők
Norbee
Giorgio2004-12-31 17:24:30 // 692
Páramentesítő + körbe paszta kombó? :-))
Giorgio2004-12-31 17:23:21 // 691
Felületi kezelés belülről, hogy ne álljon meg rajta a víz, nem lehetséges?
M-GEGE2004-12-31 12:33:45 // 690
Pont most szedem szét a nagylámpákat, az egyiken annyira szar volt a tömítés, hogy feszegetés nélkül lejött, a másik az elég fix, próbáltam óvatosan feszíteni csavarhúzóval, de az lett az eredmény, hogy lepattant egy 2mm-es darab az üvegből, és még röptében elvágta az ujjam...szerencsére olyan helyen pattant le ahol nem fog látszani, ezt a szétszedést nem is erőltetem...ha körbenyomom akkor biztos jó lesz.
Azért kösz!
granturismo2004-12-31 11:35:37 // 689
Én az indexet szétszedtem annak idején. Észrevettem, hogy hol ázik be (az egyik sarkában pici részen hiányzott a tömítés). Ott bedugtam egy csavarhúzót és szépen óvatosan feszítve szétjött. Utána teljesen leszedtem a gyári tömítőanyagot benzinnel áttöröltem a keretet és Gumiám pasztával szépen egyenletesen végignyomtam a keretben azt a kis vájút körben. Utána belenyomtam a búra részt. Nem nyomtam teljesen össze, csak addig hogy szépen megterüljön a paszta. Utána kívül letöröltem a felesleget. Jó lett, többet nem párásodott. Mati tudna válaszolni, hogy azóta is jó-e. A fényszóró nekem nem ázott be, de azt nem merném szétfeszíteni így. Viszont nem tudom szétszedés nélkül megfelelő hatásfokkal lehet-e résmentesíteni. Azért remélem sikerül.
M-GEGE2004-12-31 11:11:01 // 688
mindegyik! Ill nem beázik, csak bepárásodik.
most mindet ki akarom nyomni körbe siloplasttal, csak előbb megvárom míg kiszárad. A szétszedésnél csak az index miatt aggódom, mert az vékony műanyag (nem akarom, hogy elpattanjon), úgyhogy várok...
granturismo2004-12-31 11:06:25 // 687
M-GEGE
Mid ázik be? A zindeksz vagy a nagylámpa?
M-GEGE2004-12-31 10:58:56 // 686
szóval sehogy, akkor viszont meg kell várnom amíg kiszárad. Az egyik már 1 napja szárad a radiátor mégis vannak benne vízcseppek...Be kéne szólni a távhő irodába, hogy adják rá a fűtést? :-D
Giorgio2004-12-30 23:09:57 // 685
Párnába tekert nagykalapáccsal. :-)))))))))))
M-GEGE2004-12-30 17:21:18 // 684
Ja még valami! A lámpákról a plexit/üveget mivel tudom törésmentesen eltávolítani?
M-GEGE2004-12-30 17:07:19 // 683
M-GEGE2004-12-30 17:05:32 // 682
Persze mert a réginek hosszabb a csomagtartója kb 15cm-re. Illetve nem az hosszabb hanem a hátsó szélvédő rövidebb/meredekebb.
Paco2004-12-30 14:00:56 // 681
Akkor biztos szárnyfüggő, nekem a régi 33-on sosem volt gondom a lapátcserével, azon a gyári szárny volt.
pb_2004-12-30 13:47:03 // 680
Csak úgy műxik, ha leszeded a szárnyat, 5db 6-os csavar fogja.
M-GEGE2004-12-30 13:24:07 // 679
Nem-nem! Ez nem műx...már póbáltam!
András bácsi2004-12-29 15:23:35 // 678
Nem rossz ötlet, kösz.
Paco2004-12-29 14:52:37 // 677
Minkét ablaktörlőlapát gonddal küszködő vírusgazdának:
A lapát cseréje úgy a legegyszerűbb, hogy elindítjátok a törlést, majd felső végállásban elveszitek a gyújtást. Ekkor a kar szépen kihajtható :))
Ugyanez igaz, ha fagyás ellen akarjátok kihajtani.
norbee2004-12-29 14:47:45 // 676
:))) Nem voltam már vagy 4 éve. Na majd szervezünk oda egy Alfa-talit. :)))
Andorka2004-12-29 14:46:02 // 675
Fizetek én akár 3 italt is, ha eccer eljössz a Nariba:)
norbee2004-12-29 14:07:00 // 674
Andorka
Ne számolgass kiccsávó, mer' legközelebb meg kell hívjál 2 sörre a Narancsban. Mi a baj a 8.8l-el? Vegyes fogyinak tökéletes.
András bácsi2004-12-28 19:58:19 // 673
Ahhoz mit szólsz, hogy a 166-oson a rendes ablaktörlőlapátokat sem lehet kihajtani. A csere kész gyötrelem, rendesen sem csukott, sem nyitott motorháztetővel nem lehet hozzáférni.
M-GEGE2004-12-28 19:37:31 // 672
Hát ami engem még szokott zavarni télen (de ezt te megúsztad), az a hátsó ablaktörlő lefagyása, ugyanis a hátsó spoilertől nem lehet kihajtani, pedig gyári QV szárny :-/
Egyébként ez jellemző a olaszokra: senkit nem érdekel, hogy odafagy, vagy, hogy nehezebb lecserélni a lapátot (egyébként annyit enged a rendszer), A LÉNYEG, HOGY JÓL NÉZZEN KI!