Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

kando.2005-08-31 21:47:32 // 6071
Nem, de el tudom képzelni :-)) Szívem szerint én a sajátomat vmi masszív kábelekkel vezetékezném, a lámpákhoz pl. 2,5mm2-eset, meg ahol kerr, ipari árnyékolt kábelt vinnék... Na, majd egyszer talán, mikor úgy szét lesz szedve, hogy a motor is kint lesz :-))
Robesz72005-08-31 21:40:02 // 6070
OK köszi a segítséget mindenkinek.....most mennem kell, mert kezdődik a gyorsulás.... bb18: már megint a hétfőt várom....-)))) Sziasztok!
bb182005-08-31 21:38:15 // 6069
láttál már rádios kocsit belülröl ? mondjuk a motorterét ? olyan minden vezeték mintha atomvillanás ellen készitették volna.
kando.2005-08-31 21:36:36 // 6068
Nem tudom, ez a kihangosító kábel milyen vastag, de ha annyi, mint a telefonok töltőkábele, nem bíznék benne, főleg, ha motortérben lesz, meleg, rázkódó helyen (jó, jó, ez nem td ;-))... Mondom, igazodj a gyári kábelhez, ha meg van még, annak a vastagsága, keresztemtszete legyen a mérvadó...
kando.2005-08-31 21:34:22 // 6067
Nem, valóban nem. Sőt, jobb is ha sodrott, az antennáé túl merev, könnyen törik a beslő szál.. Egyébként is tapasztalatom szerint az autós antennakábelek eléggé gagyik, én asszem keres itthon ha kell majd, vmi műszer kábelt, 75 ohmosat... :-) Az viszont nem árt, ha az árnyékolás is, meg a vezető szálak is rézből vannak.
KisP2005-08-31 21:30:22 // 6066
óó,köszönöm a gyors válaszotokat! tehát egy 7,5 dl elég!
bb182005-08-31 21:29:07 // 6065
ha három másodperccel elöbb ütöm le a hozzászolást akkor hihetö hogy nem olvastam a tied. igy viszont piszok gyorsnak kellett volna lennem hogy eltaláljam mit irsz. :-)))
Robesz72005-08-31 21:28:37 // 6064
olyasmi....
bb182005-08-31 21:27:44 // 6063
7 decire tippelek
Robesz72005-08-31 21:27:41 // 6062
nem találom, de ha jól emlékszem, akkor egy doboz 750 ml elég volt...ez nem biztos...a többiek biztosan tudják
bb182005-08-31 21:27:14 // 6061
ja és amugy van külön árnyékolo harisnyám is tekercsben. :-)))
bb182005-08-31 21:26:17 // 6060
hétvégén csinálok egy ilyet, kétszer 1/2 litert hozatok az ügyféllel.
bb182005-08-31 21:25:28 // 6059
és természetesen sodrott tehát az antenna kiesett. az impedancia asszem itt nem számit.
Robesz72005-08-31 21:25:12 // 6058
megnézem...
Robesz72005-08-31 21:24:46 // 6057
köszi.....csak egy pici kb 30 cm -es darabról van szó, biztosan nem olyan drága..
KisP2005-08-31 21:24:19 // 6056
semmi gond,szólj bele,elvégre ez fórum!:) Akkor hány decit kell vennem a teljes fék&kuplung hidraulikához?:)
Robesz72005-08-31 21:23:57 // 6055
viszont még azt nem írtátok meg, hogy így a kábel abszolút használható lesz, vagy jobb lenne egy új, illetve fölösleges másikat vennem ezért...
kando.2005-08-31 21:23:37 // 6054
Hmm, nem tudom, nem túl vékony-e az... A gyári mennyire vastag, külső átmérőre ? MErt ha van hely, nem ártana olyasmit tenni, ami kívül kb 5 mm átmérőjű, és a belső erek is minimum 0,75mm2 keresztemtszetűek... (pl. 2x0,75 + árnyék, 1x0,75 + árnyék...) Ha nem kapsz, vagy drága és nem annyira sürgős, postán még küldhetek :-))
Robesz72005-08-31 21:22:42 // 6053
Ma este autós találkozó 10-től nálunk....:-))
bb182005-08-31 21:22:40 // 6052
csatlakozom az elöttem szolohoz.
Robesz72005-08-31 21:22:05 // 6051
liter? annyi biztosan nem..... (bocs, hogy beleszólok) ..:-)))
Robesz72005-08-31 21:21:06 // 6050
:-))) rendes vagy.... nekem kihangosító (telefon) antenna kábelből van bőven...az jó? Vagy milyet kérjek a boltban? Az egyik 1 és , árnyékolás és külső szál, a másik 2 ér, árnyékolás és külső szál....
KisP2005-08-31 21:19:42 // 6049
pb: ezt nem is tudtam,hogy a kuplunghidraulika is fékolajról megy.:P én amatőr:), esetleg fékolaj cserénél nem kéne cserélnem fékcsöveket és vennem ilyen javító kitet?tudod,a gumitömítéseket kicserélni.Hány liter fékfolyadék szükséges a rendszernek?
kando.2005-08-31 21:18:28 // 6048
Annyit megér a dolog... Ha van jó minőségű harisnyaárnyékolású kábeled, akkor tegyél be azt (van ilyen mikrofonkábel, de jobb ide ún. irányítástechnikai kábel. Ez kívül szürke, árnyékolt és minden ér fekete benne, de meg vannak számozva kb cm-enként :-) a mikrofonkábelt meg biztos ismered :-)) Kár, hogy messzi laksz... Vinnék Neked, van itt még 4ér + árnyék kábel is..
Robesz72005-08-31 21:14:09 // 6047
bezavarhat annyira, hogy az említett problémát okozza? ha árnyékolt kábellel pótolom , lehet jó?
kando.2005-08-31 21:13:16 // 6046
Esetleg annyiban, hogy került még rá jel (zavarjel), mivel nem volt árnyékolva, megzavarhatta a vezérlő elektronikát és lehet, hogy túladagolta Neked a motorban a benzint... A fogyasztásnövekedést legalábbis ez indokolná...
kando.2005-08-31 21:11:43 // 6045
Ha a csatiba csak a két belső szál megy, elképzelhető, hogy a másik végén van az árnyékolás bekötve, pl. a szondánál. Gyújtás vezérlésnél valóban a kifelé jövő zavarok csillapítása végett árnyékolnak, a szondáknál és jeladóknál viszont azért, hogy az autóban keletkező (meg a külső térből jövő) villamos zavarok ne rontsák a jel minőségét, ne zavarjanak be a mérésbe. Ilyenkor csak az egyik végén kötik be az árnyékolást, hogy azon ne tudjon áram folyni, ne alakulhasson ki ún. földhurok. Az árnyékolás még azért is jó, mert masszívabbá teszi a kábelt, a húzást jobban bírja, hiszen fogja a belső harisnya szövésű árnyékoló kábel :-)
Robesz72005-08-31 21:06:28 // 6044
akkor valóban az lehet....ez okozhatta a hibát?
bb182005-08-31 21:05:17 // 6043
juteszembe. árnyékolt spagit a mágneses jeladok vevöjénél szoktam látni. a gyujtás persze az elktronikát jelenti nem a gyujtokábelt.
Robesz72005-08-31 21:05:07 // 6042
az egyik biztosan a szondáé, de fúrcsa, mert egy árnyékolt kábel, tehát két szál és egy sima csatiban végződik (azt hiszem, ez a vezérlő szál) a másik pedig talán a fordulatszám jeladója...
bb182005-08-31 21:03:12 // 6041
szerintem azért árnyékolt hogy pl. a rádiot ne zavarja. más értelmét nem nagyon látom. hova mennek amugy ?
Robesz72005-08-31 21:01:38 // 6040
természetes, hogy mit érdemes cserélni és alapvető dolog, azt cserélem..
Robesz72005-08-31 21:01:09 // 6039
:-)))) tudok pár dolgot, de sok újat tanulok Tőled és sokmindenben megerősítesz.... tudod, sok pénzből mindenki csinálhat jót....én a már meglévő culákból minél többet szeretnék felhasználni minimális költséggel...
Robesz72005-08-31 20:59:27 // 6038
megpróbálom, mert így költségtakarékosabb....:-))) Figyu: a kábelkötegemen van 2 db árnyékolt kábel..... ezek nekem el lettek vágva és normál kábellel meghosszabbítva.... ez bezavarhat úgy, hogy 24 litert fogyasszon, ömöljön bele a benya és korom feketét füstöljön? azt tervezem, hogy a kábeleket kijavítom árnyékolt kábelekkel....így lehet jó?
bb182005-08-31 20:58:38 // 6037
lassan tényleg jobb lenne személyesen, de min 1 nap. vagy tán az is kevés. én 23 éve tanulom. :-)))
bb182005-08-31 20:57:43 // 6036
ja és a helyük ( már a blokkban )tökéletesen tiszta kell legyen ( nitros rongy ). a fötengelyt meg mosd ki nagynyomásuval.
bb182005-08-31 20:56:33 // 6035
probáld meg átrakni csapággyal elvileg lehetséges hogy jo. csak meg kell nézni az illesztést nehogy laza legyen vagy ami rosszabb szoruljon. a csapágyak párjait nem összekeverni és a saját helyére vissza.
bb182005-08-31 20:54:56 // 6034
a szelepet mindenhol csak a szárát nem ahol illesztve van a vezetöbe.. ennek több oka is van. 1. a rárakodott kosz növeli a súlyt és szabályozatlan gyujtást okozhat ( az izzó korom elöbb gyujthatja a keveréket mint kellene ) 2. ha koszos nem tudod mit csinálj 3. fényesen még szebb is 4 én a drotkefe után még csiszolopapirral is áttörlöm mert kevesebb esélye van hogy ujra ráragad a korom. 5. az égésteret is ki kell takaritani ( furogép+drotkorong ) és feltünik ha koszos darab van benne
Robesz72005-08-31 20:51:43 // 6033
a főtengely csapágyazását cseréljem ki, ha átrakom a 16V-be?
Robesz72005-08-31 20:51:13 // 6032
rendben...
bb182005-08-31 20:50:55 // 6031
lambda biztos nincs a többi van, de sztem azok mások. ha kell max szólsz.
Robesz72005-08-31 20:47:48 // 6030
holnap azért megnézem a kábelt, amit küldtél...
Robesz72005-08-31 20:46:08 // 6029
a computere szerintem biztosan más....szerintem a légtömegmérő is.....ha nem, akkor azok is kellenének.....esetleg lambdaszondi....3 vezetékes...
Robesz72005-08-31 20:44:54 // 6028
ok...csak azt nem értem, hogy a szelep azt a részét, ahol tömít, ott kell drótkefézni?
bb182005-08-31 20:43:46 // 6027
az nincs. a 16 v-s mennyiben más mint a 8 ? nem tudom.
bb182005-08-31 20:42:55 // 6026
port ha találok küdök. csiszolás elött nézd meg mennyire égett vagy kormos, utána álványos furoban megforgatva drotkefe jo erösen. megint nézés. szelepvezetö ellenörzés nem log-e. ha minden oké akkor csiszolás. utána alapos elmosás, ha jo lett és a csonk felöl beleöntesz benyát nem nedvesedhet.
kando.2005-08-31 20:41:17 // 6025
Jó, holnap úgyis alámászok, a váltóolajcsere miatt... Akkor már körbenézek, mi van itt alul, mik derülnek ki még... :-))
Robesz72005-08-31 20:41:04 // 6024
1 16V-s kábelköteged nincs véletlenül? esteleg egy áttételes indítód?
bb182005-08-31 20:39:32 // 6023
a jobb oldali féltengely mellett találod, felülröl asszem egy 6os csavar fogja és kézzel ki lehet huzni finoman mozgatva. ha teljesen rossz akkor ki tudod belezni és ujra épiteni.
Robesz72005-08-31 20:38:58 // 6022
ha csak becsiszolom, jó lesz?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak