pb_2005-03-01 08:54:02 // 1771
	Nem volt probléma rögzíteni a kardán végét, mert ha jól emlékszem akkor az a lendkerékhez csatlakozik?
Ha tudod, hogy mit csinál a viszko, akkor megvan a kérdésedre a válasz, egyébként pedig Norbee kolléga helyesen mondta.
Mire alapozod, hogy nem jó a viszkod? Sztem nagyon is jól működött 20.-án, különben nem tudtál volna, olyan rajtot venni a döntőben, amitől majd levizeltem a bokám.
	
Barni1472005-03-01 00:08:14 // 1770
	A szondát azért húzogattam ,mert sokat fogyasztott. Kicseréltem, utána kiderült hogy nem jó a termosztát. 
Végül a jobb hátsó kerék fékrendszere rakoncátlankodott.
De kiváncsi vagyok hogy miért nem jelez hibát lehúzott lambdára.
Az apszolutt nyomás jeladót lehúztam arra visított, a lambdaszondára nem.
Ki érti ezt?
	
Robesz72005-02-28 22:19:15 // 1769
	micsoda problémák
	
VinceP4 (Il capitano)2005-02-28 22:14:15 // 1768
	Szerintem a hajtáslánc elemei megsínylenék a lüktető igénybevételt, meg aztán az indítómotor fogaskoszoruját is kell tenni vhova.
	
M-GEGE2005-02-28 22:10:07 // 1767
	az egyértelmű, hogy a komfort csökkenne. De jobban is menne nem? Vagy nem számít annyit?
	
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-02-28 21:53:39 // 1766
	Jó estét, Boxeristi!
Nem tudjátok,honnan szerezhetnék első lökhárító rögzítéséhez a kasztniba illeszthető bölcsős anyákat? 
(nehogy azt mondjátok,hogy bármelyik autósboltban,mert az nem úgy megy faluhelyen = Miskolc)
Köszi
(most sima anyáscsavarral van rögzítve ,amivel 2 emberes munka a lökös levétel-feltétel :-(
	
Paco2005-02-28 21:52:28 // 1765
	Hmmm milyen is?  Tegyük fel, hogy csak egy műanyaglap lenne a helyén.    Egyrészt rohadtul rázna a motorod, márészt egy járdaszegélyre sem tudnál felállni, mert vagy lefulladnál, vagy egekbe küldenéd a fordulatszámot, esetleg a kuplungod 10 kilométerenként égetnéd le.    
A kardánon szvsz ugyanezért lehet. nem rezgéscsillapítás, hanem a kulturált járás elérése miatt.  pl hogy csökkentse a viszkora jutó dinamikus lengéseket amikor az egyik kerék lediferál.
	
VinceP4 (Il capitano)2005-02-28 21:18:42 // 1764
	A tengelykapcsoló surlódótárcsája nem tudna mihez surlódni, és k*va egyenetlenül járna.  :))))
	
M-GEGE2005-02-28 18:41:27 // 1763
	20Kg????? Bazz...És milyen lenne az nélkül? :-)
	
VinceP4 (Il capitano)2005-02-28 18:36:42 // 1762
	Hát lendkerék az minden minden motorban van, a 33-ban is vagy 20 kg, de, hogy minek a kardánra?????? Na mindegy, majd, ha erre jár GT, ő biztos megmondja.
	
M-GEGE2005-02-28 18:33:11 // 1761
	A lendkerék elvileg azért van, hogy egyenletesebben járjon a kocsi, ne rángasson. Szakszerű magyarázatot nem tudok adni. Elvileg kétkerékhajtású kocsinál is van. Régen volt ilyen az egyik tuningoldalon, hogy kikönnyítik és akkor jobban megy a gép. Szerintem az enyémben sincsen, vagy nagyon kicsi, mert ahogy elveszem a gázt még nagyobb fokozatban is bólintok egyet, és a legkisebb gázadásra is ránt a kocsi. Kb ezek a hátrányok voltak felsorolva azon a tuningoldalon is, de így elvileg könnyebben felpörög a motor.
De lehet hogy hülyeség az egész.
A viszkókuplingról, meg van egy cikk a honlapomon:
viszkó & P4 hajtás
	
VinceP4 (Il capitano)2005-02-28 16:59:39 // 1760
	Annyira nem fontos, úgyis elköltöztek már az ismeretlen potyautasok a kardánomról :)) Azért köszi.
	
norbee2005-02-28 16:52:44 // 1759
	Hát istenem, ilyen csendes autód van... :)))
Az ilyen jellegű kérdésekkel én Ing.-et, Paco-t, vagy pb_ kollégát bombáznám (elnézést ha valakit kihagytam a sorból), ők már beszélgettek ezekkel. :))))
	
VinceP4 (Il capitano)2005-02-28 16:46:09 // 1758
	Ezzel tisztában vagyok, csak azért kérdeztem, mert az enyémben nemigen működött, és kiváncsi voltam, hogy valóban központi difiként szolgál-e, mert én már ezek után semmiben sem vagyok biztos.
Tőle is megkérdeztem egyébként, hogy mit keres ott, és ő sem válaszolt. :))
	
norbee2005-02-28 16:39:38 // 1757
	Hidraulikus elven működő erőátviteli megoldás, mely a hajtó tengely és hajtott egység között képez fokozatmentes, nyomatékfüggő, részlegesen megszüntethető kapcsolatot. (Nem vagyok gépész, de most akkor ez Gépelemek vizsga, vagy mifene? :) )
	
KisP2005-02-28 16:33:08 // 1756
	Sziasztok!
GT: elolvastam a műszaki leírást. Most már értem. Ha jól értettem,ez a vezérlőegység azokba is megtalálható,amikbe nincs egyáltalán légzsák.jól értettem? mert nekem egy sincs,akkor a vezérlőegység megvan?tehát én is tudnék utólag beépíteni? mennyi volt a bontott légzsáK?
Ez a lamdaszonda dolog érdekel.Én is kipróbálnám szonda nélkül,hogy mit reagál az autó.Kiváncsi vagyok, jól müködik-e a szondám.Van vmi bármilyen következménye annak ha lehúzom? És hol találom a csatiját ahol lehúzhatom?
	
VinceP4 (Il capitano)2005-02-28 16:13:37 // 1755
	Norbee. Akkor elvileg a viszkó mit csinál? (azt tudom, hogy egy viszkó mit tud)
	
VinceP4 (Il capitano)2005-02-28 16:02:39 // 1754
	Ennyi! A lambdaszondát csak körny. vizsgálatkor kell rádugni. :))
	
toto2005-02-28 16:00:01 // 1753
	Na hali!
Granturismo!
Mailt megkaptam !!!!!!Köszi a fáradozást!Mérlegelek oszt döntök!!
Ja , most le van kötve a lambdaszonda és megy mint a szél pöcc indulás és nem fullad!!!    :)
	
VinceP4 (Il capitano)2005-02-28 15:56:03 // 1752
	Én nem nagyon használom a 4*4-et, csak rajtoknál, úgyhogy nem tudok válaszolni. Mondjuk az biztos, hogy bikábbat rajtol, mert multkor, ugyan nagy hidegben, de száraz úton megnyikkant az egyik kerék.
	
norbee2005-02-28 15:55:10 // 1751
	permanent
Őszinte leszek: fogalmam sincs, nem szedtem még szét soha P/Q4-et, nem ismerem a hajtásának a mechanikai megoldásait, csak az elméletét. Azmo gépét majdnem sikerült megbontani, de ellenállt. :)))
	
pb_2005-02-28 15:52:39 // 1750
	Valami ilyennek tudom elképzelni én is, csak nem látom értelmét.
	
pb_2005-02-28 15:50:31 // 1749
	és milyen változás tapasztalható?
	
VinceP4 (Il capitano)2005-02-28 15:50:07 // 1748
	Norbee. Én egyáltalán nem kaptam fel semmit, jól kiröhögtem saját magam és kész. Még jó, hogy mondtad, mert abban a tudatban éltem, hogy igazam van. De a kérdésemre tudnál válaszolni? Nem szivatásból, csak nem tudom elképzelni, mért kell 12kg-s kiegyenlítés egy kb. 15 kg-s tengelyre.
	
M-GEGE2005-02-28 15:49:22 // 1747
	lendkerék?
	
norbee2005-02-28 15:45:20 // 1746
	Szó sincs róla, hogy jobban értenék, ilyet soha nem is állítottam, úgyhogy igazából nem tom miért kapod fel a vizet. De ha valamit permanensnek hívnak, akkor kell valami oka legyen, nem? :)Cáfolj meg.
	
VinceP4 (Il capitano)2005-02-28 15:43:52 // 1745
	Kérdeztem tőle: hát te meg mit keresel itt rókakoma? Nem felelt, így már a kukában van. :))
	
pb_2005-02-28 15:34:58 // 1744
	Na ez engem is érdekelne.
	
VinceP4 (Il capitano)2005-02-28 15:28:41 // 1743
	Oke Norbee, jobban értesz, hozzá, bekussolok, sőt, kérdezek: mér van egy 12 kg-s fémtárcsa a kardánon?
	
KisP2005-02-28 15:26:57 // 1742
	Hát nem tudom hogy sok-e.A start autó webes áruházában gyűjtöttem össze ezeket:
hengerfejtömítés: (1pár) : 2600 ft
szelepszárszimering: (garn.): 3900 ft
felsőtömítés :           ? ft
vezérműtengely szimering: ? ft
ebből számítottam úgy kb. egy tizesre.Erre jön még egy tizes a 4 db hidrotőke.
Munka díj kb. az is egy tízes. 30 ból kb. kijön a csere,de ez csak a jobb oldali:)
Amúgy hidrotőkék amit tudsz hozni,azok milyenek? jó minőségű?gyári?de ha neked is ez van ,akkor biztos jó.:)
	
granturismo2005-02-28 15:15:00 // 1741
	Na akkor látom alakul a dolog. A tőkecserét jól teszed hogy inkább egy hozzáértőbbre bízod. A légtelenítésnél a fűtéscsapot melegmax állásba kell tenni és a fagyállót óvatosan kell beönteni. Ennyi.
Látom kezdesz ráállni a Selenia-ra. Helyes,helyes.:-) Bizony lehetséges, hogy a nem megfelelő olaj miatt ciripel. Én azért bepróbálkoznék egy olajcserével.
Nem sok az a tömítés ár egy kicsit?
	
KisP2005-02-28 15:06:21 // 1740
	Szia!
Alakul, ma megyek 4-re a termosztátért. Holnap szerencsére nem dolgozom,így   végrehajtom az operációt.:)
Hétvégén átmostam a rendszert, lecseréltem a hűtővizet,friss fagyállóra. Képzeld, úgy engedtem le a vizet,hogy a jobb és a bal hengerfej vízleeresztő csavarját lecsavartam és szépen kicsorgott mind.:) A légtelenítésről meg annyit,hogy rájöttem hogy a kiegyenlítő tartályba megy egy kis cső amin kinyomja a levegőt.Be voltam parázva,hogy nehogy levegős legyen a rendszer.:)De most már minden kóser.
A hidrotőkéket  meg lehet ,hogy még a héten megrendelem tőled,úgy gondoltam hogy veszek 4-et és elviszem a szerelőmhöz, hogy cserélje ki az egész jobb oldali sort.Mert én tapasztalat híján nem nagyon merek hozzányúlni.Csak attól félek,hogy néhány km. után nehogy a baloldalról szólaljon meg!:) Kiszámoltam, kb. egy 10e van a tömítések is.Az elképzelhető,hogy a motorolajtól ciripel a tőke? Nyáron mikor vettem,akkor szép boxerhangja volt,úgy ősz óta mióta lecseréltem az olajat Valvolinera,azóta ciripel.Akkor azt is cseréljem Seleniára? Mit gondolsz?
Üdv
	
granturismo2005-02-28 14:16:19 // 1739
	Köszi a gratulációt.
Termosztát projekt hogy áll?
	
granturismo2005-02-28 14:15:13 // 1738
	petike
"A műszaki részleteket leíram az oldalamon (az Extrák résznél "2004 decemberében" kezdettel)":-)
	
KisP2005-02-28 14:08:59 // 1737
	Szia!
Szép munka,bravo!:)
És a műszaki dolgokat hogy sikerült megoldani? légzsák kábelei ott lógnak gyárilag minden 145/146-osba és csak rá dugtad azt kész?:) Vagy hogy?
	
granturismo2005-02-28 13:56:07 // 1736
	Tegnap befejeződött az UTASLÉGZSÁKOT UTÓLAG A 146 BOXIBA projekt.
A műszaki részleteket leíram az oldalamon (az Extrák résznél "2004 decemberében" kezdettel)
Pár kép a szerelésről. Mivel a légzsák Ti-ből származik a 2 db kárpitelem színe/anyaga nem stimmelt az én autómba. Először megpróbáltam egy kárpitossal átkárpitoztatni, de sajnos nem jött össze kifizettem 5eFt-ot potyára. A bőrt megvettem, de sajnos a kárpitos nem tudta úgy megoldani, hogy szépen, egyenletesen álljon rajta az anyag, alá pedig szivacsos anyagot ragasztott, hogy puha legyen, de ezt nem vágta le a szélén hanem visszahajtotta a hátuljára, ezért a bőrrel együtt már olyan vastag lett az elem, hogy nem fért be a helyére. Én újra szétszedtem az eredeti szövetes kárpitot visszatettem, levágtam a szélén, de sem ezt, sem a bőrt nem ragasztottam azon a részen ahol látszik, csak hátul ahol visszahajtottam. Az bőr erősen feszítve lett és Palmatexszel ragasztva, de csak hátul. Így szépen egyenletesen áll a bőr és a párnázás is alatta. A légzsák és a két mellette lévő kárpitelem színe a kárpitozás után elütött a műszerfal többi részétől mivel pontosan olyan színű bőrt nem lehet kapni mint az Alfa műszerfal. Ezért azt találtam ki, hogy legyen egy koncepció a dologban, a légzsák és a két mellette lévő elem egyszínű mivel ez a "csík" a vezetőoldalon is folytatódik a fényszórómagasságállító kapcsoló körüli kárpitelemmel ezért az is legyen ugyanezzel átbőrözve és a Kamei könyöktámasz szövetkárpitja is legyen áthúzva ugyanezzel az anyaggal.
A légzsák bőrszerű de valójában műanyag felületét Dupli-Color matt festékkel fújtam 3 vékony rétegben így a színe idomul a bőrhöz.
Pár foto









	
A műszaki részleteket leíram az oldalamon (az Extrák résznél "2004 decemberében" kezdettel)
Pár kép a szerelésről. Mivel a légzsák Ti-ből származik a 2 db kárpitelem színe/anyaga nem stimmelt az én autómba. Először megpróbáltam egy kárpitossal átkárpitoztatni, de sajnos nem jött össze kifizettem 5eFt-ot potyára. A bőrt megvettem, de sajnos a kárpitos nem tudta úgy megoldani, hogy szépen, egyenletesen álljon rajta az anyag, alá pedig szivacsos anyagot ragasztott, hogy puha legyen, de ezt nem vágta le a szélén hanem visszahajtotta a hátuljára, ezért a bőrrel együtt már olyan vastag lett az elem, hogy nem fért be a helyére. Én újra szétszedtem az eredeti szövetes kárpitot visszatettem, levágtam a szélén, de sem ezt, sem a bőrt nem ragasztottam azon a részen ahol látszik, csak hátul ahol visszahajtottam. Az bőr erősen feszítve lett és Palmatexszel ragasztva, de csak hátul. Így szépen egyenletesen áll a bőr és a párnázás is alatta. A légzsák és a két mellette lévő kárpitelem színe a kárpitozás után elütött a műszerfal többi részétől mivel pontosan olyan színű bőrt nem lehet kapni mint az Alfa műszerfal. Ezért azt találtam ki, hogy legyen egy koncepció a dologban, a légzsák és a két mellette lévő elem egyszínű mivel ez a "csík" a vezetőoldalon is folytatódik a fényszórómagasságállító kapcsoló körüli kárpitelemmel ezért az is legyen ugyanezzel átbőrözve és a Kamei könyöktámasz szövetkárpitja is legyen áthúzva ugyanezzel az anyaggal.
A légzsák bőrszerű de valójában műanyag felületét Dupli-Color matt festékkel fújtam 3 vékony rétegben így a színe idomul a bőrhöz.
Pár foto









granturismo2005-02-28 12:33:50 // 1735
	Sziasztok
Toto
Mail ment.
	
farki2005-02-27 23:21:50 // 1734
	Nincs. Gyerek még az idő. :-))
	
toto2005-02-27 22:55:14 // 1733
	Hmm...............késő van?
	
Robesz72005-02-27 21:14:29 // 1732
	hello mindenki.... van itt még valaki?
	
Kiri2005-02-27 20:08:26 // 1731
	zoli!mennyünk a te oldaladra!!
	
VinceP4 (Il capitano)2005-02-27 20:03:30 // 1730
	Sziasztok. Lelben nem tudok segíteni, mert már 3-at leloptak az enyémről, így kifogytak a készleteim. :( Ha vkinek felesleges jele van, és lakózeleoen lakik, az őrizze meg. Az ördög (meg a köcsögök) soha nem alszik.
	
Kiri2005-02-27 20:03:20 // 1729
	körbe kéne nézni hátha van még ilyen alficsku az uccccákon!úgy se mi fizetjük:)Lespanolunk a bontóssal azt elvitetjük:)
	
Kiri2005-02-27 20:00:53 // 1728
	hehehehehehehe jópofa srác!:)
	
Zoli2005-02-27 19:58:12 // 1727
	
	
Zoli2005-02-27 19:54:00 // 1726
	van egy eladó jelem kiri! ha érdekel :):)
	
Kiri2005-02-27 19:49:13 // 1725
	én is:)csak rohadt lassú a gép!
	
Scott2005-02-27 19:49:09 // 1724
	Szeva Zoli ! Ma elgurultam a bontóhoz, hogy mikor van nyitva. Még szerencse, hogy megnéztem, mert csak 8:30-kor fog nyitni :(
	
Zoli2005-02-27 19:45:22 // 1723
	na itvagyok
	
garygaby2005-02-27 19:30:16 // 1722
	Ha valakit érdekel naaaaagyon óccsóért egy Alfa 33 felújításra, vagy bontásra, keressen (CSAK KÖZVETÍTEK EGY ISMERŐSNEK!!!):
Alfa 33. 1989-es, 1.3-as, májusig műszaki, színét ne kérdezzétek, kaszni elvileg OK, a benzinbeöntő körül kis rozsdásodás, beltér egy kis gondosságot elvisel, de kulturáltnak mondják. Másfél éve áll, de fékgondok előtte is voltak (leragadt), motor csapágyas, de indítható. 2 első gumi majdnem új, de a hátsók sem nagyon túl régiek, még elmennek.Váltó, futómű OK.
Ahogy én kisaccoltam, kb 100+-al még autó is lenne belőle.
Úgy 70k körül elvihető (ennél azért óccsóbban nem nagyon)
Engem hívj, és adom a hölgy számát.
06-20/9999280 - garygaby -
Este fél kilenc után azért ne nagyon...
	
