bszl2006-03-02 08:10:50 // 11529
A 90-eshez nem találtál esetleg ?
Toy dolls2006-03-01 21:08:46 // 11528
remete2006-03-01 19:58:44 // 11527
Sziasztok! Keresek Alfa 75TS-hez való (vagy azzal kompatibilis) első Brembo féknyergeket jó állapotban és ésszerű áron. Légyszi az oldalamon üzenjetek! Nem tudom segítség-e, de nekem van egy dinamikus excel táblám, amivel fokozatokat lehet számolni. Ha kell valakinek, szívesen elküldöm mail-ben.
bszl2006-03-01 15:38:09 // 11526
Igen. A pontos fordulat a főtengelyről illetve az Alfa 75 (90, Alfetta, Giulietta) esetében a vele azonos fordulattal forgó kardántengelyről tudható meg.
Ugye ahogy írtad a benzines esetében elég a gyújtáskábelt meginterjúúvolni de dieseles Alfa 75-nél marad a kardánfordulat számolása.
Willy2006-03-01 13:51:41 // 11525
Na jó. Én most elvesztettem a fonalat. Gyorsan be kell iratkoznom egy diffi tanfolyamra. Nem értem.
kando.2006-03-01 13:34:29 // 11524
Esetleg stroboszkóppal, ill ha a vas dízel, ez nehezebb, de ha valami jeladóról leszedném a pontos fordulatot, valamivel pontosabban lehetne számolni az arányokat ?
bszl2006-03-01 13:32:44 // 11523
Nem. A váltó áttétele és a diffi áttétele csak együttesen tudható meg abból ha tudod a fordulatszámot és a pillanatnyi sebességet. A sebességmérő műszerek ebben a tekintetben (ha eredeiek) nem csalnak, mert ha kisebb a kerék akkor ugyan lasabban mész valójában mint amit mutat, de a mérőműszer azt mutatja amennyivel mennél ha a kerékátmérőd jó lenne... szóval az áttételi viszonyszám gyakrolati "kiderítése" céljából lényegtelen (ha felemeled 4 bakra az autót akkor is kipróbálható...)
A gyenge láncszem a fordulatszámmérő, az nagyon csalhat. Arra nem lehet alapozni...
kando.2006-03-01 13:20:45 // 11521
Tudom, nekem nem egészen ilyen a vasam, de ezeket a számokat hogyan is kell értelmezni ?
Ill mérésből (seb. fokozat és mutatott km/h) meghatározható a váltó áttétele kb.-re ?
bszl2006-03-01 13:12:51 // 11520
Az az igazság, hogy ez a link ahováb mutat az egyetlen, amit a 90-esekről találtam. Nem igazán látom "hitelesnek".
A differenciálmű áttéteket inkább szokás 10/41 13/40 stb. módon jelölni. Itt az utóbbi a gyorsabb difi.
A 3.42 az így jönne ki:
35 10,23391813
36 10,52631579
37 10,81871345
38 11,11111111
39 11,40350877
40 11,69590643
41 11,98830409
42 12,28070175
43 12,57309942
44 12,86549708
század és tized fogaskerekek meg nincsenek. Még a 41/12 a legvalószínűbb.
Willy2006-03-01 12:44:08 // 11519
Akkor 3.42.
Minél kisebb ez a szám, anál jobb, ugye? Vagyis annál hosszabbak a sebességek.
bszl2006-03-01 12:05:33 // 11518
bszl2006-03-01 12:04:32 // 11517
http://www.globalcar.com/datasheet/AlfaRomeo/1985AlfaRomeo90.htm
szerint 3.82 a diffid. Ez valahol a 2.0-ás benzines és 2.4TD Alfa 75 között van.
Willy2006-03-01 11:58:06 // 11516
És hol tudom megnézni, hogy nekem milyen van?
bszl2006-03-01 11:56:18 // 11515
A Diffi a lényeg persze. Ott láthatod mekkora a különbség. De itt a váltó meg a diffi majdhogynem egy alkatrésznek tekinthető...
Willy2006-03-01 11:55:59 // 11514
Igen, az. Csak nekem 90-esem. :-)
bszl2006-03-01 11:55:30 // 11513
Persze, el is felejtettem, csak 90-es. De szerintem hasonló vagy azonos lehet a Diffi.
Willy2006-03-01 11:55:20 // 11512
Érdekes, mert a 4 és 5 fokozat ugyanaz. Vagy a difitől is függ?
bszl2006-03-01 11:54:39 // 11511
De az is lehet, hogy nem jó a fordulatszámmérő jeladó. Ki tudja. Neked is 2.4 TD-d van?
bszl2006-03-01 11:54:00 // 11510
Willy2006-03-01 11:53:57 // 11509
Ha feltöltöd a képet, nyomd meg a feltöltött kép alatti második kis ikont. Ekkor megjelenik itt az [img1] felirat. Az előnézettel pedig le tudod ellenőrizni, hogy jó-e.
bszl2006-03-01 11:52:13 // 11508
Az előbb elszúrtam a beillesztést. Most újra:
Willy2006-03-01 11:41:55 // 11507
2000-nél megy 120km/h-át? Az nagyon jó. Én még nem nagyon mértem pontosan, de most a 13-as téli kerekekkel 2500-as fordulaton megy kb 110-120-al. Lehet, hogy az enyémen 2.0TD váltó van? :-O
bszl2006-03-01 11:38:37 // 11506
Nálam a 2.4TD-nél 5. ben kb. 2000-et pörög 120-nál. Ugyanez az benzines 2.0-nál kb. 70 km/h volt. Szerintem nem bírná sokáig a 2.0TD a 2.4-es váltóját.
a 2.4TD-nél
1st3.500:1
2nd 1.956:1
3rd
1.258:1
4th
0.946:1
5th
0.780:1
Reverse
3.000:1
Final drive ratio
3.077:1 [13/40]
Willy2006-03-01 11:11:56 // 11505
Jó lenne végre, ha jönne a jó idő, mert már csak 1 hónap van Esztergomig, és el kellene kezdeni a vasat bütykölgetni.
Tervezett átalakítások:
- kormányszervó szivattyú csere
- ajtók gumitömítéseinek cseréje
- 1-2 helyen a rozsdásodások eltüntetése
- motortartó bakok cseréje
Lehet, hogy a vizes olajhűtőt nem fogom felrakni mert ahhoz cserélni kell mást is. Majd meglátom, hogy marad-e rá idő.
Robi2006-02-28 22:40:07 // 11504
A 2.0TD váltó rövidebb, mint a 2.4TD.
atika2006-02-28 22:28:13 // 11503
Én 180at símán elmenetem vele de ahhoz már autópálya kell!Ott nyugodtan lehetett előzni mert nem jöttek szembe!Azt hogy mennyit pörgött nem tudom mert ott már nem tudtam arra is figyelni
Gábor(figi75)2006-02-28 22:28:09 // 11502
És ha 2.4 váltót rakok a 2.0 vasamra,milyen eredményt kapok? :-O
Gábor(figi75)2006-02-28 22:23:54 // 11501
Az jó? :-O
Nekem nem megy 160 km-et,de 4000 már in is kiforgattam! :-)
De lehet csal az órám,mert nekem többnek tünt a sebesség! :-)
Robi2006-02-28 22:13:52 // 11500
Lehet. Végülis a 2.4TD-nek van a leghosszabb váltója. A 3.0 America váltó pedig egyezik a 2.0TD-vel.
Wickey2006-02-28 22:11:33 // 11499
Hmm...
Akkor dízel váltó van a feka GTV alatt? Az 200nál 5ezret forgott, visszaosztva nettóra az 4ezer 160nál :-)
Igaz, az istennek se akart az menni sosenem :-))
Robi2006-02-28 22:04:23 // 11498
Nekem egyszer elkezdett működni a sebességmérőm a dízelen, és akkor 4000-et forgott a motor 160-nál, ha jól emléxem. :)
Wickey2006-02-28 21:56:34 // 11497
Mármint a TD-re?
Nem győznél váltogatni, és a végsebességed kábé 120km/h lenne.
Egy dolgot kell észben tartani, a dízel 1000-4000ig üzemel, a benzines meg 1000-6000-ig. Tehát mondjuk harmadikban (amit teszemazt 40-től 100-ig szeret az átlag kliens használni) a dízelnek 1500 (40km/h) -3750 (100km/h) között kell dolgoznia, a benzines váltónak meg mondjuk 2000 (40km/h) és 5000 (100km/h) között.
El lehet végezni a gondolatkísérletet, hogyha a benzines alá dízelt teszel, akkor a benzines fog 3750-nél 100at menni harmadikban, míg fordítva a dízel fog hatvannál 3ezret forogni hármasban.
(a számok nem valósak, kamuk, csak a téma érzékeltetése végett vannak. Tehát abszolút nem biztos, hogy egy tádé 75nek 3750-et kell forognia hármasban 100nál).
Gábor(figi75)2006-02-28 21:49:11 // 11496
Milyen hatásal lenne a bezós váltó a vasra? :-O
Gábor(figi75)2006-02-28 21:47:25 // 11495
Nincs ár,és nekem még nem kell,de neked marad a sűrűbb olaj és a lassú váltás,amíg nem lessz teljesen gebaszos! :-)
Willy2006-02-28 21:40:55 // 11494
Ha nem jó ez, akkor még lehet róla szó. De remélem műxik ami ezen volt.
Wickey2006-02-28 21:39:00 // 11493
ugyanaz, csak győzd kiforgatni a qrva hosszú dízelváltót :-)
Ellenben egy biturbó GTV6ra csak dízel váltót tennék, nincs is annál jobb, amikor ötödikben 4500nál megy 200-at :-))
AdamV62006-02-28 21:36:04 // 11492
bizti nem ugyan az....
és mennyyibe találtad?
használtan nem vennik mert szinte mindegyiknek szar a 2es és újonnan meg horror...
Gábor(figi75)2006-02-28 21:34:22 // 11491
Lehet,hogy már megis találtam csak nemtom milyen lehet!
De asszem a bezós és dízel nem ugyanaz! :-(
AdamV62006-02-28 21:29:16 // 11490
lehet,csak hol találsz rá jó váltót?
Gábor(figi75)2006-02-28 21:26:26 // 11489
Hát ja!
Semmi sem 2 forint,de a lökösök helyett inkább azt cseréltetném,de én asszem inkább rádobok 1 komplett váltót,nem szöszölök! :-)
Alig várom már,hogy megkapjam a pénzmagomat és fetés alá vessem én is a vasat! :-)
AdamV62006-02-28 21:22:46 // 11488
szinkrongyűrűt cserélni sem két forint :(
Tetszik nekem americának a 75...nagyon
Gábor(figi75)2006-02-28 21:13:26 // 11487
Hát a koszt asszem neked adja ingyen ami rajta van! :-)
Esetleg szervószivattyú? :-)
Gábor(figi75)2006-02-28 21:11:17 // 11486
A váltóban cserélj szinkrongyűrűt és kész! :-)))
Miért nem jók neked az eredeti lökösök,szerintem azért a fránya harmónikáért ne strapáld magad,sokkal szebb nem lessz úgyse! :-)
Csak ennyi gondom volna,hejjjjjj! :-)
AdamV62006-02-28 21:00:50 // 11485
pontosan áll mert a lökösök nélkül nem fújatom... :))))))))
addig használom így....
ha jönna jobb idő akkor viszem a Szamosihoz...csak átnézetem ha van vmi akkor csinálják meg....
meg azzal a fránya váltóval akarok kezdeni vmit....
Willy2006-02-28 20:44:22 // 11484
Valamit én is kigondolok, hogy mi kell nekem arról a vasról... :-)))
Gábor(figi75)2006-02-28 20:41:17 // 11483
Már megint ez a lökös! :-))))))))
Nem kaptál Szegeden? :-o
Ezen nincs olyan,de van tökéletes bezós lökös! :-)))))))
A vas hogy áll?
AdamV62006-02-28 20:08:03 // 11482
véletlenül nincs rajta america lökös? :)
Gábor(figi75)2006-02-28 17:21:22 // 11481
Huh,ezt pont nem is néztem meg,de a héten tüzetesebben átnézem a vasat és írok! :-)
Még énsem vettem semmit belőlle,de teljesen egyben van kicsit korrodált a kasztni,de nem vészes csak a szokásos gebaszok!
Futómű,fényszórók,belsők,kasztni, jók!
A motorról még érdemben nem tudok nyilatkozni! :-(